Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 3

Peli on muuten vaikeampi **** tähdellä kuin *****tähdellä. Ihan oikeasti voitan helposti koneen kun pelaan viidellä tähdellä, mutta neljällä pelit on paljon tasaisempia ja kone hyökkää paljon tehokkaammin. Niinpä pelaan nykyään neljällä tähdellä masteria ja on paljon mukavempaa kun joutuu vähän taisteleekin...
 
Minäpä sanon miten joutuu taistelemaan ihan viidelläkin tähdellä. Rupea pelaamaan paikkapeliä. (tosin en tiedä, saatathan jo pelata, mutta jotenkin kuulostaa ettet.) Kyllä siinä joutuu vääntämään viidellä tähdellä vielä paremmillakin miehillä. Alussa menee vaan aina hermot konekavereiden mitä oudoimpiin suorituksiin, mutta kyllä niihin tottuu. Ajatus, "perhana, minäkin oisin ollu parempi tuossa tilanteessa" tulee väistämättä välillä mieleen, mutta kyllä nekin osaa joskus pelata ihan kiitettävästi. Vai joko pelaat paikkapeliä?

Ihan mielenkiinnon vuoksi. Kuinka moni teistä pelaa paikkapeliä? Jos pelaat, niin mitä paikkaa ja missä taktiikassa?

Itse pelaan 3-5-2-taktiikalla, jossa 2 hyökkäävää keskikenttää, joista olen toinen. Keskikentällä mukana myös epäsymmetrisesti sijoitetut laiturit ja puolustava.
 
En pelaa, enkä aio ikinä pelata.
Jotenki ei vaan sovi mun mielestä tommoseen peliin...
ja mulla menis hermo ensimmäiseen oman tekemään virheeseen.. :p
 
Kyllä minä vitosella pärjäilen. On se minulle ainakin vaikeampaa pelata vitosella kuin tolla neljän tähden pelillä. Johtuukohan vaikeusasteesta vai mistä? ;). kolmosen ja nelosen suurin ero on vastustajan hyökkääminen, nelosella konekin tekee hyökkäyksiä joka on hyvä niin. Vitonenhan pitäisi olla vaikeampi, kuten se on. Kone muuten alkaa rappaamaan kun siirtyy tasolta 3 tasoon neljä tai korkeammalle (5 max). Miksei Konami voisi hankkia noita lisenssejä vaikka vain Englannin Valioliigan joukkeille. Olisi muuten nannaa rökittää Miklulla Manua. Myös Pireksellä olisi kiva harhautella peetua mennen tullen. :D. KONAMI LUE TÄMÄ VIESTI: HANKKIKAA LISENSSI
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan blayer
Ihan mielenkiinnon vuoksi. Kuinka moni teistä pelaa paikkapeliä? Jos pelaat, niin mitä paikkaa ja missä taktiikassa?

Yksin pelatessani en, mutta kavereiden kanssa jos pelataan samassa joukkueessa niin silloin ollaan aina lukittuna yhteen pelaajaan. Pelipaikat vaihtelee aina.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Puhkin
Miksei Konami voisi hankkia noita lisenssejä vaikka vain Englannin Valioliigan joukkeille. Olisi muuten nannaa rökittää Miklulla Manua. Myös Pireksellä olisi kiva harhautella peetua mennen tullen. :D.KONAMI LUE TÄMÄ VIESTI: HANKKIKAA LISENSSI

Ei enää paljon haittaa, kun tuli X-portti hankittua.
PESfan.com:sta löytyy aika ihana option file, jossa on kaikki valioliigan joukkueet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Ei enää paljon haittaa, kun tuli X-portti hankittua.
PESfan.com:sta löytyy aika ihana option file, jossa on kaikki valioliigan joukkueet.
Mulla on varmaan samainen käytössä. Liput, logot ja peliasut oikein, nimet oikein, pelaajien ulkonäkö muutettu suht oikeaksi... Kyllä kelpaa.
Jos joku vielä pähkäilee X-portin hankintaa, niin voin sanoa, että se on painonsa arvoinen kullassa.
 
Mä oon testanut tosi paljon neljän ja viiden tähden vaikeusasteita ja se on täysi fakta, että kone pelaa paremmin neljän tähden vaikeusasteella. En ole ainut ketä on huomannut ton. En hävinnyt viidellä tähdellä yhtään peliä koko kauden aikana master leaguessa. Nyt oon pelannut pari kautta neljällä tähdellä ja tappioita tulee sentään aina välillä ja pelit on muutenkin paljon tiukempia, on jäänyt kokonaan pois omat murskavoitot mitä tuli viidellä tähdellä tosi paljon...
 
Itse en ole tuota huomannut, että 4 tähteä olisi vaikeampi kuin 5 tähteä. Tosin en ole juuri ikinä 4:llä pelannutkaan. Oma veikkaukseni siihen, miksi jotkut tuntevat 4 tähteä vaikeammaksi on, että kone luultavasti hyökkää enemmän 5:llä tähdellä. Ja tällöin aukeaa hyviä vastahyökkäyspaikkoja nopeasti palloa liikuttamalla. Mutta jos 4:llä tähdellä kone ei hyökkääkään niin hanakasti, tulee vähemmän vastahyökkäyspaikkoja, jotka ovat tod. näk. parhaita maalinteko paikkoja. Noh..tämä oli vaan minun veikkaus, enhän tosiaan ole 4:llä pelannut, ja 5:llä pelaan paikkapeliä, joten ei ole paljon hajua...

Kun tosiaan tuota paikkapeliä oon vääntäny jo melkein 10 kautta, ajattelin kokeilla pitkästä aikaa "normaalisti" pelaamalla. Otin ystävyysottelun Ranska(minä) vs. Brasilia 10min ottelu 5 tähteä. Pelikellossa oli vasta 10 minuuttia ja taululla 2-0. Toki Ranska ehkä paras maajoukkue, mutta aika helpolta vaikutti. On se kyllä todella kivaa kun saa hienoja kuvioita juuri niin kuin itse haluaa, mutta liian helppoa. Siksi kai se on pitäydyttävä tuossa paikkapelissä...
 
Mikä ihmeen "paikkapeli". Tarkoitetaanko sillä pelaamista vain yhdellä ukolla, voisi olla mukavaa. Ja jos tarkoitetaan miten se laitetaan päälle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Puhkin
Mikä ihmeen "paikkapeli". Tarkoitetaanko sillä pelaamista vain yhdellä ukolla, voisi olla mukavaa. Ja jos tarkoitetaan miten se laitetaan päälle.

No sitähän se just tarkoittaa. Ottelun alussa valikosta pitää valita kohta, jossa lukee "player settings". Sieltä L1 nappia räpläämällä saa oman ohjaimen kuvan viereen tekstin "fix". Sitten painat "neliö" ja valitset pelaajan, jolla haluat pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Puhkin
Onko se DaMage hyvä jos ei kone käyttäisi niitä' paikkoja hyväkseen? Totta kai kone aloittaa taka-ajon viimeisillä minuuteilla, luuletko todelllakin että koneelle riittää 0-2 tappio. Jos haluat että koneelle riittä tappio, siirry fifoihin.

Jep, tiukkaa sen pitää olla. Ja varmaan osasyy on minun puolustuksessa joka vielä eilen koostui pääosin alkuperäisistä hörhöistä.

Lisenssi olis kyllä kova sana vaikka en jalkapalloa fanaattisesti seuraakkaan.

Ei muutaku peli-iloa!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DaMage

Lisenssi olis kyllä kova sana vaikka en jalkapalloa fanaattisesti seuraakkaan.
Melkien mitään muuta peli ei enää tarvitse. Täydellinen lisenssi + PES3:n pelattavuus + vähän hiotumpi grafiikka <- MAHTAVAA
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Puhkin
Melkien mitään muuta peli ei enää tarvitse. Täydellinen lisenssi + PES3:n pelattavuus + vähän hiotumpi grafiikka <- MAHTAVAA

Joka pojan märkä uni. Kunpa PES 4:ssä olisi lisenssi. Tuleekos sellainen tänä vuonna?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kalinka
Kunpa PES 4:ssä olisi lisenssi. Tuleekos sellainen tänä vuonna?
Johan se on ollut jo meidänkin julkkarilla jo pari viikkoa.;)
Lisenssistä ei ole tietoa ja ohan se tulossa tolle yhelle toisellekin härpättimelle...
 
Jep siellähän se. Uusi GTA näky myös olevan siellä. Jää kyllä GTA:at kymmen nolla PES:sille eli taitaa GTA löytyä vasta joululahja listalta.
 
Kun nyt PES4 tuli puheeksi niin kerrotaanpa vähän mitä Konami on tällä välillä saanut aikaan. Eli aiheena Winning Eleven 7 International. Pelistä on julkaistu eri versioita ja ainoa, jossa on pelillisiä muutoksia on japskiversio, jota siis tässä käsitellään.

Aloitetaan hyvistä asioista. Hyötynäkökohta toimii paljon paremmin. Se toimii ns. suuremmalla odotusajalla eli jos palloton osapuoli tekee virheen ja hyötynäkökohtaa sovelletaan, se voidaan vielä perua jos virheen tehnyt joukkue saa pallon parin sekunnin sisällä. Toinen ärsytystä aiheuttanut asia WE7/PES3:ssa eli käsivirheet, niitä on vähennetty todella paljon. Itse en ole tainnut nähdä vielä ainuttakaan.

Pelissä on muutamia uusia animaatioita, mutta ei mitään käänteentekevää. Nyt pallottomat miehet taistelevat keskenään rajummin ja välillä sattuu, että äijä joka ei ollut palloa lähelläkään, löytyy maasta pötköttämästä. Harmi tässä on se, ettei tuomari puutu näihin koskaan. Onneksi noita ei kuitenkaan tapahdu ylenmäärin.

Syöttöpeliä on muutettu siten, että maasyötöt ovat huomattavasti kovempia (ehkä liiankin kovia) kuten myös keskitykset, jotka kiertävät enemmän eivätkä leijaile niinkuin ennen. Laukauksien voimaa on myös lisätty ja nyt kauempaakin kannattaa yrittää. Samoin pääpeliä on tehostettu eikä pääpurkupallot enää suuntaudu omaa maalia kohti. Lisäksi koneelta tuntuu olevan selvästi vaikeampi saada palloa pois.

Taklaaminen toimii paremmin, turhia virheitä ei vihelletä läheskään entiseen malliin (tarkoitan lähinnä noita puhtaita liukutaklauksia, joista vielä WE7:ssa tuli virheitä). Harmi vaan, että tuomari jättää nyt enemmän selviä virheitä ja "paidasta repimisiä" viheltämättä.

Pelimuodoissa ei ole mitään uutta ja joukkueet samat kuin ennenkin.

Sitten omat henkilökohtaiset napinani, näistä voi tietenkin olla montaa mieltä. Puolustajien nopeus tuntuu aina vain lisääntyvän. Ehkä kestän vielä sen että pakin harhauttaminen on tämän takia entistäkin vaikeampaa, mutta ne juoksutilanteet...Tietenkin palloa kuljettava pelaaja on pallottomana helpompi saada kiinni, mutta tässä pelissä on todellakin menty liiallisuuksiin. Ärsyttävin asia on se, että harhautuksen jälkeen kahville jäänyt pakki saa ohittajansa sekunnissa uudelleen kiinni. En valittaisi niinkään jos täydessä vauhdissa oleva puolustaja saa kiinni, mutta ohi taklanneen puolustajan salamannopea pystyyn nousu ja kiihdytys täyteen vauhtiin sapettaa kerta toisensa jälkeen enemmän. Ja tässä ei puhuta mistään Roberto Carloksista vaan ihan jokaisesta peruspakista. Paha aukko realismiin. Olen todella pettynyt jos tälle ei tehdä jotain WE8:aan mennessä, sillä ainakin itselläni se vie erittäin suuren osan pelin nautinnosta.

Ja maalivahdit on edelleen yhtä paskoja, paitsi yläkulmaan suuntautuvissa vapareissa ;) Molarien animaatiot voisi kyllä laittaa suurelta osin uusiksi.

Kokonaisuutena peli jättää ristiriitaiset tunnelmat. Siinä on muutama tärkeä uudistus, mutta toisaalta asioita, joiden takia vanha WE7 tuntuu paremmalta. Paluu vanhaan on tunnetusti aina niin vaikeata :) Mutta nyt se on lähellä. Pitää nyt vielä yrittää josko nuo jutut pystyisi hyväksymään.
 
Itse kaipaisin PES4:een kunnon turnauksen luonti mahdollisuutta. Esimerkkinä voinee mainita mahtavan SWOS:n jossa pystyi rakentamaan alusta loppuun custom liigan/cupin. Tämä siistä syystä että pystyisi kavereiden kanssa pelaamaan useampia kierroksia liigaa. Tuo Konami Cup --> Round the Robin kun ei anna pelata kuin kerran kaikkia joukkueita vastaan. Eli oikeastaan kaivataan säädintä jolla voisi säätää kierrosten lukumäärän Konami Cup:ssa.
 
Ylös Bottom