Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse olen parhaillaan muuttamassa pelaajien arvoja seuraavanlaisesti: Kaikilta pelaajilta(paitsi maalivahdilta ) speed,acceleration,dribble speed,dribble accuration -10
Response(FW,WG)-10
Response (DMF,OMF,CMF,SMF,SB) -5
Keskuspakeilta ja sweeppereiltä(CBT,CBW) ei oteta responsea pois.
Maalivahdit: Acceleration -10.
Tein kyseiset muutokset jo PES2:een,mutta otin silloin pois 20,koska peli oli todella nopeaa.Nyt PES3 ei ole ihan niin nopea joten olen kokeilemalla päätynyt tulokseen että -10 on ihan riittävä. Työlästähän se on ,mutta se on sen arvoista.Ainakin itse haluan pelistä mahdollisimman realistisen.

Käsivirhe on ihan hieno lisä...

Kaikin puolin tuntuu paremmalta kuin pes2... tekoäly on tehty ihan hiton kovaks puollustamaan... meinaan tilanne 0-0 ja tekoälyvastustaja tiputtaa 8 äijää rankkarialueen sisään... moket on nykyään hyvin lähellä sitä mitä ne oikeastikin ovat... itse asiassa tuntuu siltä, että ne ei pysty torjumaan muita kuin ihan kohti tulleita ja kaukolaakeja... nopeus alkaa kyllä olemaan jo aika kohdillaan, itse en ainakaan viitsisi vaivautua tiputtamaan sitä...

Jotenkin tuo 60hz mode on sietämätön, kaikki muuttuu vähän niin kuin karkiksi verrattuna 50hz ja ei näytä läheskään niin realistiselta... molemmat muuten tökkivät aina silloin tällöin ihan ihmeellisesti...

Ja pienenä vinkkinä, pyöräyttämällä oikeanpuoleista tattia 360astetta tekee pelaaja zidanet... tuota ei taida lukea ohjekirjassa... minusta tuo oikean tatin harhautussysteemi on aika paska, koska käskyn perille meno kestää niin kauan, että pitäs olla jonniinäköinen ennustaja, että niistä ois hyötyä...

Parasta tässä on kyllä uudistettu fysiikka... nyt pallo todellakin on pyöreä ja pomppii todella aidon oloisesti... kulman jälkitilanteista tuppaa tulemaan sellaisia härdellejä kuten oikeastikin... myös volley-peliä on parannettu huomattavasti...

Everlast: Onko tulossa turnauksia PES2-tyyliin (vai oliko se PES1..) Lisäksi voisi myös ollu moninpeliturnaus, esim 2vs2.

Edit: Pallo on hieman liian pieni verrattuna pelaajiin.

Ja ei tuo nopeus ainakaan haittaa moninpelissä, mikä onkin pelin suola. Se on aivan uskomaton fiilis, kun pelasi Juventus vs Lazio -peliä kaksinpelinä (valittiin inhojengit). Juventus Forzat laulavat Delle Alpilla oikeita kannatuslauluja (varmaan nauhoitettu suoraan stadionilta?) ja tunnelma on ihan uskomaton. Tätä peliä ei voi sanoa pelanneensa, ennen kuin on pelannut moninpeliä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
PES3 kaikki oikeat joukkueet!!!! (lista)

Editoin postiani, koska löysin yhdeltä sivulta kaikki oikeat joukkueiden nimet, jotka esiintyvät Pes3:ssa: OIKEALLA OIKEA NIMI!!

Bruselles - Anderlecht
Praha - Sparta Prague
North London - Arsenal
WM Village - Aston Villa
Lancashire - Blackburn
West London Blue - Chelsea
Merseyside Blue - Everton
West London White - Fulham
Yorkshire - Leeds United
Merseyside Red - Liverpool
Lloyd - Manchester City
Trad Bricks - Manchester United
Tyneside - Newcastle United
North East London - Tottenham Hotspur
East London - West Ham
Azur - Monaco
Bourgogne - Auxerre
Aquitaine - Bordeaux
Rhone - Olympique Lyonnais
Languedoc - Marseille
Normandie - Paris St. Germain
Nord - RC Lens
Rhein - Bayer Leverkusen
Rekordmeister - Bayern Munich
Westfalen - Borussia Dortmund
Hanseaten - Hamburg
Hauptstadt - Hertha Berlin
Ruhr - Schalke 04
Weser - Werder Bremen
Peloponnisos - Olympiakos
Athenakos - Panathinikos
AC Milan - AC Milan
AS Rome - AS Roma
I Dotti - Bologna
Rondinelle - Brescia
I Mussi - Chievo
Longobardi - Internazionale
Piemonte - Juventus
Lazio - Lazio
Parma - Parma
Tiberina - Perugia
Triveneto - Udinese
Museumplein - Ajax
Feyenoord - Feyenoord
Stadhuisplein - PSV Eindhoven
Lisbonera - Benfica
Puerto - Porto
Esportiva - Sporting Lisbon
Valdai - Spartak Moscow
Old Firm Green - Celtic
Old Firm Blue - Rangers
Manzanares - Athletico Madrid
Guadalquivir - Real Betis
Galicia Sur - Celta Vigo
Galicia Norte - Deportivo La Coruna
Cataluna - Barcelona
Chamartin - Real Madrid
Donosti - Real Sociedad
Naranja - Valencia
Constantinahce - Fenerbahce
Byzantinobul - Galatasary
Marmara - Dinamo Kiev

Jep. Pallo on vähän liian pieni. En ollut uskoa silmiäni kuinka aidosti se pallo pomppi/meni/lensi jne. Kun ensimmäistä kertaa näin. Ja kerrankin luojan kiitos volleyt tehty hyvin ja samalla kerralla täydellisesti. Minä niin rakastan oikeassa elämässä tykittää volleyta (niissä olen hyvä) ja nyt on sitten tähän futispeliinkin tehty sillä tavalla, että niitä tulee ja ne toimii.

Muutamat Italo joukkueet ovat väärin tuossa listassa, esim Inter on pelissä Lombardia, ei Longobardi.

Anderlecht = Brussel
Blackburn = Lancaster tai vastaava
Everton = Liverpool
Auxerre = Auxerre
RC Lens = Lens
Hertha Berlin = Berliini
Schalke 04 = Gelsenkirchen
Werder Bremen = Bremen
Panathinikos = Athen
Bologna = Bologna
Brescia = Brescia
Chievo = Verona
Perugia = Perugia
Udinese = Udine
Benfica = Lissabon
Real Betis = Sevilla
Celta Vigo = Vigo (pontevedra tai joku voi myöskin olla...)
Real Sociedad = San Sebastian
Fenerbahce =Fenerbache ??
sille jollekki joka kyseli...

Muutama kysymys

No niin...

1) Onko pelissä sama vaparisysteemi kuin 2:ssa. Aiheuttaa sen että kone ei tee käytännössä ikinä maaleja hyvistäkään paikoista.

2) Kavereiden kanssa pelataan multitabilla kolmestaan samalla puolella, joten tärkeimpänä kiinnostaa tähän kolmoseen luvattu vapaa pelaajien liikkuminen. Pes2:ssa joutuu napsauttamaan oman ukon valinnan pois päältä jos kaveri tavoittelee samaa palloa. Jos ei ota valintaa pois niin oma äijä juoksee samaan palloon kuin juna, teet ohjaimella mitä tahansa. Tämä vaikeuttaa paljon pienessä tilassa pelaamista ja irtopalloihin menemistä.

3) Onko pelaajien vireystilaan vaikutatva viisaritoiminta vielä yhtä näkymätöntä kuin kakkosessa. Eli jos joku pelaaja on nuoli alaspäin ja sinisellä, niin pelaajan esityksissä sitä ei kyllä tahdo huomata?

4) Pelaako tietokone koko ajan aina niin puhtaasti kuin voi. Tarkoitan tällä sitä että jos et itse tee mitään omituisuuksia pallon kanssa kone tulee tilanteisiin aina todella puhtaasti. Esimerkiksi selkääntuloista kone ei saanut korttia oikeastaan koskaan. Aina pelkkä vapari keskialueella. Joskus olisi kiva nähdä koneelta selkeitä väärinarvoimisia kovuuden suhteen. Nyt tällaiset tilanteen johtuu vain omasta yllättävästä liikkumisestasi.

5) Onko rankkareiden ampuminen vielä yhtä arpapeliä. Eli valitsen kulman, toivot että kone ei arponut samaa ja painat nappia. Tifossa oli aikanaan aika hyvä mekanismi, johon oma taito vaikutti siihen kuinka kulmaan pallon uskalsi ampua.

6) Onko parantunut vapareita annettaessa se että voi antaa myös hallittuja lyhyitä vapareita syöttönapilla. Kakkosessahan siinä oltiin aika paljon koneen armoilla, toki itse pystyi antamaan vähän suuntaa mutta kone päätti kenelle pallo lopulta meni. Arvata saattaa että tällainen aiheutti moninpelissä aika monta epäselvää "jaa, menikin sitten tuonne" -kommenttia.

7) Entä hidastus/uusinta. Onko valikkoa tai mahdollisuutta itse valita mistä haluaisi uusinnan? Kone jakelee niitä aika kaavamaisella tavalla ja samasta kamerakulmasta.

---

Pitäisi saada oma pleikkari korjaukseen lukupään takia ja ostaa kolmonen. Laiska kun on niin nyt alkaa vasta miettiä asiaa...

PES3.. hmm.. Ensi vaikutelma ei ollut mikään positiivinen. Valikot ovat aika kökköjä. Ensimmäiseen peliin Juventus - Chelsea. Juventyksen paidat välkkyvät ihmeellisesti ja muutenkin ruudulla on paljon välkkymistä. Raidat eivät erotu juven paidoista kunnolla. Pallo peliin... Jalat käyvät kuin duracel pupuilla ja juokseminen näyttää huvittavan epärealistiselta. Peli tuntuu liian nopealta.

No noi oli ensi reaktiot. Siitä ollaan menty sitten parempaan suuntaan. Seuraava yritys siten, että RGB kaapeli vaihtui S-videoon ja 60Hz moodi vaihtui 50Hz moodiksi. Nyt peli tuntui miellyttävämmältä nopeuden puolesta. Grafiikka ei vieläkään kauheesti vakuuttanut. Mutta peli tuntui ihan hyvältä. Syöttely vaikutti olevan paljon tärkeämmässä roolissa kuin PES2ssa. Keskitykset tuntuivat jotenkin menevän paremmin perille. Pallon liike tuntui realistisemman oloiselta. Valikot olivat edelleen syvältä.

Nyt vain noin 25 peliä takana. Peli tuntuu ihan hyvältä. Odotin hieman enemmän ehkä grafiikalta nimenomaan pelin aikana. Hidastukset ym ovat kyllä oikein hienoja. 60Hz tila oli myös pettymys. Ennemmin pelaan 50Hz tilassa. Jostain syystä RGB piuhalla tässä pelissä sai selkeästi huonomman kuvan kuin Svideolla. En tiedä kyllä miksi.

teme_l sanoi kuvan tökkimisestä. Mulla on samoja havaintoja. Kuva todellakin tökkii välillä ärsyttävästi. Varsinkin kun maalivahdilla potkaisee käsistä, pallon lentäessä kuva tökkii välillä ihan pirusti. Myös ihan normaalissa pelitilanteessa kuva tökkii joskus. Replayssä (kun oot tehny maalin) kamerakulmaa kun vääntää kulmittain tilanteeseen nähden niin johan alkaa kuva taas tökkiä, perse! Ja muutenkin kun tulee tilanteista uusintoja niin kyllä mulla ainakin tahtoo kuva tökkiä pahemman kerran.Todella paskamainen asia. Onko muillakin samoja havaintoja?

Oikealla tatilla saa myös ton pyörähdyksen lisäks zipattua pallon vastustajan yli kun painat oikeaa tattia ensin alas ja sit ylös. Ja sit sellanen sivulle harhautus kun painat tattia kaks kertaa peräkkäin joko vasemmalle tai oikealle, kummalle puolen nyt sit haluut harhauttaa (en tiiä oliko tää jo manuaalissa?).

Treenauksessa parasta on mun mielestä se toiminto, jolla voit ottaa tilanteen uusiks niin monesti kuin haluat. Ihan loistavaa kun treenaa erilaisia viimeistelyjä keskityksestä. Nyt (enemmän ku PES2:ssa) vaikuttaa todella paljon se, milloin ja missä kulmassa palloon nähden painat laukaisunappia.
Ja muutenkin tässä pelissä vaikuttaa ohjaamisen ajoitus joka asiassa enemmän kuin PES2:ssa. Niin paljon kuin vain mielikuvitusta riittää, niin paljon erilaisia tilanneratkaisuja saat aikaan.

Pelin nopeutta joutuu kyllä valitettavasti taas säätämään. Miksikähän tähän ei luoda sellaista ratkaisua että voisit kaikkien pelaajien, tai jonkun määrittelemäsi ryhmän, statseja muuttaa yhdellä kertaa. Vituttaa taas vääntää monta tuntia jotain lukuja. Hermothan siinä menee mutta ei auta ;)

Tulihan se peli play.comista... Manuaali Ranskaksi, ei hyvä. Onneksi pelin treenausmoodissa kerrotaan kaikki jipot mitä ohjekirjasessakin.

Itse pelistä:Hirveän montaa matsia en ole vielä pelannut, mutta 60hz moodilla pelaan ennemmin, eipähän ole kuva niin litistetty ja muutenkin pelittää jotenkin sutjakammin, nopeusero 50hz moodiin verrattuna on varsin pieni.
Grafiikka ei ole NIIN ihmeellistä, tosin selkeästi parempaa kuin PES2:ssa. Animaatio on puolestaan aivan upeaa, joka liike sulava ja veskareilla todella monipuolisia torjuntoja.
Musiikit edelleen ihan hirveää paskaa, heti pois päältä. Selostus aiempaa parempaa, mutta silti varsin heikkoa. Valikoita on piirun verran paranneltu, mutta EA:n pelien sujuvista menuista ollaan vielä kaukana.
Pelattavuus on parantunut. Ukot reagoi ohjaimeen huomattavasti ripeämmin, liikkeet ei jää enää muistiin niin raivostuttavasti, ukot eivät juokse enää idiootteina pallon perään kuin"kiskoilla", muutenkin liikkuminen on aiempaa enemmän kiinni ukon osaamisesta. Tämä tulee hyvin esille esim. pääpalloissa ja kynäämisissä. Äijät tulee tällä kertaa myös vastaan syöttöihin. Maalia kohti on helpompi ampua, mutta maaleja ei tosiaan ole helppo tehdä, kiitos parantuneen tekoälyn. Hyökkäyksiä joutuu tosissaan rakentamaan.

Eli lyhyesti: kaikista tajuttoman isoista ennakko-odotuksista huolimatta en ole pettynyt.

Jonninmoisia vastauksia richardille:

1)Vaparisysteemi tuntuisi olevan hieman helpompi tässä osassa.
Kone vetelee rankkareita kyllä vaarallisesti peruspelaajillakin, ja jos joku Beckham tai Recoba asettuisi taakse niin kyllä varmasti kolisi.

2)Kiskoilla juoksu vähentynyt, vieläkin esiintyy ajoittain.
Tähänhä tepsii vanha "ultimate cancel" kikka, eli R1 ja R2 nappulat pohjaan niin ukko pysähtyy.

3)Kyllä ainakin itse olen huomannut, että jos nuoli on alaspäin niin ukko ei tee paljon muuta kuin nyhvää sillä omalla pelipaikalla ja osallistuu peliin jos pallo syötetään.

4)Tähän kohtaan olin todellakin kaivannut muutosta, kone ei edelleenkään rappaa kunnolla kannoille, ellei juuri tee hirveitä koukeroita(ei kyllä silloinkaan ikinä punaisen arvoisesti).

5)Jep, vieläkin arpapeliä, mutta tällä kertaa tuntuu vedot menevän enemmän tai vähemmän harakoille jos pitää kauan suuntanappia pohjassa, parempi kuin pes2:ssa.

6)Lyhyesti sanottuna: ei ole.
Kone vieläkin valitsee kenelle se antaa pienen, eli läheltä (17m-25m) ammuttavista vapareista suora veto tai pieni keskitys ovat ainoat vaihtoehdot.

7)Hyvä juttu että se kauan kaivattu instant replay toiminto ollaan saatu mukaan, mutta toteutus lähenee kyllä kelvotonta.
Jos tuomari on esimerkiksi viheltänyt pelin jo poikki niin uusintaa ei saa otettua, mikä on aivan käsittämätöntä.

Ei kannata kumminkaan pelottua näistä, kyllä peliä on parannettu huimasti viime vuoteen verraten ja kunnon volleyiden veteleminen aiheuttaa suunnatonta mielihyvää.

Kyllä se kone niitä vapareita upottaa. Pelasin Brasilialla MM-kisoja ja olin siinä pelissä yksittäinen pelaaja. Sitten jostain 35 metristä vapari Brasilialle ja kone pisti tajuttoman pommin Roberto Carlosilla ylänurkasta sisään.

Nyt tuli sitten ostettua PES shopista tuo vitun transferssi juttu mutta en tajua siitä hölkäsenpöläystäkään, en onnistu siirtämään kaikkia pelaajia toiseen ja osaan ei sitten mahdu. mikäs neuvoksi?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JuRka

7)Hyvä juttu että se kauan kaivattu instant replay toiminto ollaan saatu mukaan, mutta toteutus lähenee kyllä kelvotonta.
Jos tuomari on esimerkiksi viheltänyt pelin jo poikki niin uusintaa ei saa otettua, mikä on aivan käsittämätöntä.

Saa, kunhan muistaa heti painaa starttia... aikaa on noin 2sekka sen jälkeen ku peli on mennyt poikki....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teme_l
Saa, kunhan muistaa heti painaa starttia... aikaa on noin 2sekka sen jälkeen ku peli on mennyt poikki....
Aika tapauskohtainen tuo aika kyllä on.
Esim. käsivirheitä ei pysty ollenkaan uusimaan ellei omista zenmäisiä refleksejä.
Pelin tunnelmaa on muuten huomattavasti parannettu.
Huomasin asian kun pelasin Celticillä klassisen Glasgown derbyn Rangersia vastaan ja Larsson vetäs toisen puoliskon loppusekunneilla pallon maalin kattoon ja varmisti tiukan 2-1 voiton.
Kyllä riitti mylvintää. :D

Ylös Bottom