Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES 3

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
PS1:n Adidas Power Soccerissa oli paras tuomari. Valikosta sai säätää tuomarin ankaruuden. Paras juttu oli ehdottomasti, kun laittoi tuomarin tasolle "blind" (sokea). Sai ihan rauhassa monottaa vastustajaa nappulat edellä selkään ja riistää pallon.

Jossain vanhassa FIFAssa sai kanssa pistettyä tuomarit sokeaks. Tapponappula vaan pohjassa. Kyllä oli hauskaa. :D
Muistaaks kukaan, tais olla eka FIFA, kun siinä sai punasen ja kun tuomari oli tulossa antaa korttia, niin siinä pysty lähtee karkuun ja tuomari lähti juoksee perään.. :D
 
Takaa taklatessa punaisen saa silloin kun tulee suoraan jalkapohja edellä vastustajan jalkoihin. Mutta jos saa suunnattua taklausta hieman pelaajan sivulta, ei punaista tule. Omakohtainen kokemus on, että suoraan vastustajan jalkoihin osuvat on pahimpia. Aina parempi jos vastustajan saa tavallaan juoksemaan omaan taklaukseen...jos joku tajuaa mitä tarkoitan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Jossain vanhassa FIFAssa sai kanssa pistettyä tuomarit sokeaks. Tapponappula vaan pohjassa. Kyllä oli hauskaa. :D
Muistaaks kukaan, tais olla eka FIFA, kun siinä sai punasen ja kun tuomari oli tulossa antaa korttia, niin siinä pysty lähtee karkuun ja tuomari lähti juoksee perään.. :D

Heh itekki muistan tuon, oiskohan ollu Fifa 93 tai 94.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
PS1:n Adidas Power Soccerissa oli paras tuomari. Valikosta sai säätää tuomarin ankaruuden. Paras juttu oli ehdottomasti, kun laittoi tuomarin tasolle "blind" (sokea). Sai ihan rauhassa monottaa vastustajaa nappulat edellä selkään ja riistää pallon. Kyseessä siis oli vielä ihan virallinen Adidaksen nimellä kulkenut peli. :D

Hiukan sairaalloiseksi offtopikiksi menee mut pakko mainita että parhaimmat kiksit rappauksesta sain kyl PSOnen Actua Soccer 3:lla. Jos esimerkiksi vastustaja kuljetti palloa laidalla, pystyi omalla äijällä surffaamaan kylmästi vaikkapa keskikentällä ja vedellä vastustajilta kierukoita suoriksi. Kaiken kruunasi vielä kunnon ääniefektit. Ei mitään Pippomaista itkua vaan kunnon huutoa a'la Håland... :p Pelissä oli muuten varsin herkkä laukaisutekniikka joten kaukovetojen ampuminen oli mukavan haastavaa hommaa. Ehdottomasti yksi parhaimpia fudispelejä PSOnella.

niin ja rappauspeleistä puheenollen lisättäköön listaan vielä midwayn Red Card Soccer jonka pelaaminen kaverin kanssa alkaa ajan kuluessa muistuttamaan enemmän Tekkeniä kuin fudista... ihan ok peli päästellä hiukan höyryjä jos PESsin nysväys alkaa viduddamaan... :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Höpö höpö, takaa taklatessa saa kortin 19/20 tilanteesta ja väri on lähes aina punainen. Eniten ketuttaa tuomaritoiminnassa se, ettei pilkkua tule ikinä puolustavan joukkueen käsivirheestä, toisaalta tällaisen osuessa omalle kohdalla saattaisi pleikkarin ohjain opetella lentämistä.

Voi voi, omat kokemukseni ovat kovin erilaiset. Yksi kavereistani pelaa todella reilua puolustuspeliä ja on useasti ajanut selkään liukutakauksella tilanteessa, jossa olen ollut läpi tai melkein läpiajossa. Punainen on aivan liian harvoin heilahtanut. Käsivirheitä tulee usein, melkein joka toisessa pelissä. Onneksi niitä kaikkia ei vihelletä, koska, toisin kuin oikeasti, ne ovat aina tahattomia.

Enpä tiedä, punaisia tuntuisi tulevan helpommin konetta kuin ihmistä vastaan. Ja ihan kuin kone pääsisi helpommalla omista virheistään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Enpä tiedä, punaisia tuntuisi tulevan helpommin konetta kuin ihmistä vastaan. Ja ihan kuin kone pääsisi helpommalla omista virheistään.
Ihan totta turiset. Tuntuu, että tismalleen samanlaisia tilanteita katsotaan koneelta läpi sormien, mistä itse saat aina kortin.
 
No nytpä on sekin ihme koettu, että vihelletään rankki käsivirheestä. (Tietenkin minua vastaan tuli kun oli tullakseen.) En kyllä todellakaan ymmärrä miten se on mahdollista, sillä sen verran usein olen viheltämättömiä käsivirheitä kuudentoista sisällä nähnyt...

Asiasta toiseen. Rupeaa vähän hapottamaan, kun äsken alkoi jo viides kausi kakkosdivarissa. Kolmesti olen jo kolkutellut ykkösen ovia karsinnoissa mutta tuloksetta. Vaikeudeksi säädetty kovimmat mahdolliset, myös treidauksiin. Jospa nyt tänä vuonna sitten, alkaa joukkuekin olla aika kova...
 
Vinkki

Kun vastustaja saa rajaheiton lähelta omaa puolustusaluetta, aseta hyökkäys punaiselle (L2+R1) ja taktiikaksi Zone press + Centre attack. Jos saat riistettyä pallon heiton jälkeen vastustajalta, on sinulla hyökkääjät hyvissä asemissa rangaistus-
alueella ja vastustaja on valmistautunut hyökkäämään joten paikalla ei ole kuin muutama puolustaja. Ei muuta kuin keskitys keskelle ja maali....
 
Itse aloitin eilen Master Leaguen. Pelaan Real Madridilla ja kolmen tähden asetuksilla. Kymmenen kakkosdivarin peliä takana - kymmenen voittoa. Kakkosdivarin cupin puolivälierät voitin molemmissa osaotteluissa ja välierien ensimmäisen osaottelunkin hoidin kotiin. Olen hankkinut tähän mennessä vain Makelelen keskikentälle peliä rakentamaan turvaksi, koska hyökkäys toimii hyvin. Tällä hetkellä joukkueeni tulos on noin 33000 pistettä plussan puolella. Seuraavassa navigointivaiheessa olisi tarkoitus yrittää hankkia puolustukseen Ferdinand, Hyypiä ja Roberto Carlos. Kauden jälkeen rakennellaan keskikenttää. Tavoitteena sinne Makelelen seuraksi nämä miehet: Beckham, Figo, Zidane ja Ronaldinho. Seuraavalla kaudella täydennetään sitten joukkue. Maaliin hankitaan Barthez ja kärkeen ainakin Raul. Toisesta piikistä en ole vielä varma, mutta mahdollisesti Owen tai vastaava nopea kundi. Alkuperäisestä tiimistä jätän porukkaan ainakin Ivarovin, Cantolon, Minandan ja Ximelezin. Saa nähdä miten loppujen kanssa käy. Voisi vielä hankkia vaihtomiehiksi muutaman kohtuuhintaisen ja -tasoisen pelaajan.

Aika kunnianhimoinen suunnitelma, mutta jos voittoputki jatkuu tarpeeksi pitkään niin rahaa kertyy todella paljon, jolla nuo sitten maksetaan. Joukkueelleni tulee koko ajan tarjouksia, koska voitan melkein koko ajan. Ehkä pitäisi nostaa vaikeustasoa? Riskejä on Master Leaguessa otettava, jos meinaa päästä parhaista parhaimmaksi muutamassa kaudessa!
 
Juu, meitä on niin moneen lähtöön, PESsin pelaajia siis. Eli itse pidän ainakin jos pelissä on tarpeeksi haastetta (pätee varmaan jok'ikiseen peliin). Jos ML:ssakin voittaa lähes jokaisen pelin, niin uskon ettet jaksa kauaa sitä tahkota, miehekkyyshän (mielekkyys) siinä menee hyvin nopiasti! :p

Noh, ehkä olen väärässä. "Jotkut tykkää tyttäristä, toiset äid..."
 
Itse en ole vielä kertaakaan edes koittanut muita kuin viittä tähteä. Se vain meni automaattisesti sinne vitoseen, kun pelin käynnistin.
 
Ensimmäisen kauden keskiosa kakkosdivarissa oli helppoa ja voittoputki oli todella pitkä. Kauden loppu alkoi kuitenkin tuntua hankalalta, koska muut joukkueet olivat hankkineet muutaman maalitykin ja hyvän puolustajan. Minä sen sijaan hankin vain Makelelen ensimmäisellä kaudella. Noh, rahaahan siinä sai, kun tuli voitto sekä kakkosdivarissa, että -cupissa. Lisäksi maali- ja syöttökuninkuus tulivat kotiin. Kauden lopussa hankin vielä puolustukseen Roberto Carlosin ja Ferdinandin. Ensimmäisen kauden jälkeen joukkueeni tulos oli noin 77000 plussan puolella. Siitähän alkoi sitten hirveä ostomylly. Sen seurauksena kaikki pre-season matsit jäivät väliin. Hankin kokoonpanoon todella vahvan keskikentän. Tällä hetkellä joukkueeni on melko hyvässä kuosissa, mutta lämmittelyjä ykkösdivaria varten ei ole tehty. Pelaan btw Western Leaguessa. Myin aika paljon pelaajia pois, koska tarjouksia tuli suuren menestyksen myötä runsaasti. Suurimman osan jouduin kuitenkin hylkäämään, koska en halunnut myydä esimerkiksi Figoa tai Ferdinandia pois. Tällä hetkellä joukkueessa on 17 pelaajaa ja avauskokoonpano näyttää tältä (*oma kasvatti):

GK: Barthez

DF:R. Carlos, *Dulic*, Ferdinand

DMF: Makelele, *Ximelez*

OMF: Zidane, Figo, Beckham

FW: Ronaldo, *Castolo*

Aika kova kokoonpano verrattuna siihen, että vasta toinen kausi lähdössä käyntiin. Joukkueeni keskittyminen herpaantui pahemman kerran pudotuspeleissä, jotka lopulta onneksi johtivat nousuun ykkösdivariin. Tässä playoffien tulokset:

Marseille - Real Madrid 1-2
Real Madrid - Paris St. Germain 1-0
Real Madrid - Auxerre 1-0

Voitto kuvitella minkälainen tunnelma kotistadionilla oli, kun Auxerre kaatui tiukassa väännössä viimeisillä minuuteilla ja hornankattila räjähti jatkopaikan varmistuessa. Tarkoituksena olisi tulevalla kaudella päästä johonkin WEFA mestaruussarjaan. Suunnitteilla olisi hankkia joukkueeseen vielä Ronaldinho, Nedved, Nesta ja Ahn Jung Whan (mikälie). Sen jälkeen on varmaan melko lopullinen jengi kasassa.

Ehkä pitää vielä vähän reenata, ennen kuin nostaa siihen ****:n.Pistäkääs tekin vähän Master League tarinaa. Sen verran kiinnostava aihe on. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ozzie
Aika kova kokoonpano verrattuna siihen, että vasta toinen kausi lähdössä käyntiin.

Niin, ainakin nimellisesti kova kokoonpano - vaan eivätpä kolmella tähdellä pelaa omalla tasollaan ;)
 
Kyllä peli tosiaan uppoaa...
5 tähdellä master league menossa.
Kokoonpano:

DL: Valeny
DC: Mihaijlovic
DC: Hyypiä
DR: Iouga
DMF: Nedved
OMF: Totti
OMF: Rivaldo
FL: Moraes (oma kasvatti :)
FC: Schevchenko
FR: Trezequet

Roberto Carlos ja Gary Neville ainakin hankintalistoilla...
4. kausi menossa ja sarjassa kakkosena tällä hetkellä, Wefa chamipons league (vai mikä onkaan) jatkossa, cupissa semi-finaaleissa... Hyvin menee. :)
 
Formation data manager

Tietääkö joku, miten formation data manager toimii? Eli miten formaatteja sais muistiin ja nopeesti käyttöön. En saanu toimimaan sitä pes 2:ssakaan...
 
Nyt vähäsen tarinaa mun master leaguesta Ajaxilla.
Juuri sain matsin PES United-Ajax loppuun.
Olin pari peliä sitten saanut vihdoinkin kuivan kauteni päätökseen, mutta PES United on aina ollut tyly vastustaja ja on miltei poikkeuksetta lähtenyt kentältä kolme pistettä taskussa, mutta ei tällä kertaa.

Heti pelin alussa P-U:n puolustus puhkotaan muutamalla syötöllä riekaleiksi, Doni-Ximelez-Minanda->Forssel, 0-1.

Toista maalia odotettiin melkein erätauolle, Forssel läpi, ajautuu pieneen kulmaan mutta ujuttaa pallon ohi maalivahdin ja olisi mennyt itsekseenkin maaliin asti, mutta P-U:n puolustaja halusi maalin välttämättä nimiinsä tönäisemällä sen sisään, 0-2.

Kolmas maali tuli heti toisen puoliajan aluksi kulmasta, Doni antaa Minandan päähän, siitä kimpoaa keskelle boksia josta Rehmer vetää syöksypuskulla pallon verkon perukoille, 0-3.

Tästäkään ei PES-Unitedin taakka kevenny, kuusi minuuttia kuluu, kun Forssel pitää palloa boksin ulkopuolella, syöttää Donille joka jatkaa Ximelezin jalkaan josta pallo lävähtää 16:sta rajalta ylänurkkaan, 0-4!

Komean voiton ansiosta sijoitus tiukassa Eastern Division 2:ssa kolmas, tästä on hyvä jatkaa. :D
 
Re: Formation data manager

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zolta
Tietääkö joku, miten formation data manager toimii? Eli miten formaatteja sais muistiin ja nopeesti käyttöön. En saanu toimimaan sitä pes 2:ssakaan...

Melko helppo juttu. Formationista tallennat taktiikkasi Stockiin, sen seivaat Formation Data Mangerissa. Sitten aina lataat sieltä ja vaihdat haluamasi taktiikan Now in useen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera
Ihan totta turiset. Tuntuu, että tismalleen samanlaisia tilanteita katsotaan koneelta läpi sormien, mistä itse saat aina kortin.
Hmm... Itse olen huomannut, että tuomarilinja vaihtelee otteluittain melko paljon. Välillä konetta suositaan rankalla kädellä ja välillä saa itse osakseen paljon enmmän suosiota eikä edes suoraa takaapäin jalkoihin taklaamisesta saa mitään varoitusta, kun taas kone saa jostain vähäpätöisestä rikkeestä jopa punaisen. En tiedä olenko vainoharhainen, mutta minusta tuntuu, että eri tuomarit tuomitsevat eri tavalla ja jotkut suosivat ehkä kotijoukkuetta ja jotkut ovat tasapuolisempia. En tiedä, kertokaa muut oletteko huomanneet mitään tällaista tuomaroinnissa?
 
Ylös Bottom