Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilpikonna 09
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 17 [Hype]

PES-linjalla jatketaan. En oikeen osaa tota FIFA:a enää.
Mulla ratkaisee edelleen moninpeli ja muu sisältö. Sitä nyt vaan on Fifassa moninpelissä enemmän. Se Fifan munaravi on kyllä harhaluulo, sittenhän siinä vasta pärjääkin jos vastustaja ei muuta yritä. Fifassa lisäksi Pro Clubs, mitä ei löydy Pessistä. Yksinpelissä Pessi vie, mutta moninpelissä sillä ei ole mitään jakoa. Kyllä siitäkin löytyy heikkouksia, kuten huijaava tekoäly ja ylilyöty liukutaklaus. Ei oikeasti kuivalla kentällä liuta niin kuin märällä, sitä voi jokainen käydä kokeilemassa ihan itse nurmella. Moninpeli ei myöskään pyöri kuin ajoittain hyvin ja se vastustajan haku kestää liian pitkään. Ihmispelaajia vastaan pelatessa jokainen peli on erilainen, koska taso vaihtelee. Osa pyörittää Fifassa palloa ihan samalla tavalla kuin Pessissä, mutta osa haluaa olla suoraviivaisempi. Konetta vastaan Fifa on ihan täyttä paskaa, mutta itse en yksinpeliä hirveästi pelaa niin ei haittaa. Oikeasta futiksesta tietämällä pelissä pääsee pitkälle, mutta jos et tiedä lajista niin ei silloin kannata ostaa kumpaakaan. Aikoinaan Pessi oli mullakin ykkösvaihtoehto, vaikka molempia pelejä pelasin. Nykyään kuitenkin moninpeli ratkaisee pelin kuin pelin ostossa niin paljon. Olen sanonut tämän aiemminkin, mutta jos joskus Pes saa samanlaisen moninpelin kuin Fifa, niin se menee ostoon ensisijaisena.
 
Vastaus: FIFA 17 [Hype]

Konetta vastaan Fifa on ihan täyttä paskaa, mutta itse en yksinpeliä hirveästi pelaa niin ei haittaa. Oikeasta futiksesta tietämällä pelissä pääsee pitkälle
TÄMÄ Pessin tekoäly on niin hitosti fifan vastaavaa edellä että se on tämmöselle 95% ajasta yksinpelaavalle parempi vaihtoehto. Ikinä en oo moninpelin takia yhtään peliä ostanu. Lisenssit saa editoimalla kuntoon.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Kokeilin tuossa tulevan FIFAn Demoa. On se edelleen kaukana futiksesta suhteessa kilpailijaansa. Ei jokainen pelaaja voi syöttää teknisesti täysin samalla tavalla. Kattooko ne EAalla pelejä juuri lainkaan??? Noo onneks juuri PES on se jonka oon ennakkotilannu. :) Ja pelaajissa on siinä pelissä selviä eroja.

Kaikki maailman etelä-amerikkalaiset pelaajat haluais pelaa kun Messi/Neymar mut ei sitä pallo kosketusta saa kukaan. Fifassa se on kaikilla jostain järjettömästä syystä
Ja tuo yksin peli on FIFAssa näköjään taas sitä että joko voitat 5-0 tai häviät 0-5 siinä välissä ei ole mitään.
Yhtä tyhjän kanssa pelaajalle joka pelaa 95% pelistään yksin kuten minä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Joo demoa tuli koitettua täälläkin.

Kerron hieman ensin taustaa. PS3:lla noin 4-5v sitten minulla oli PES. Olisiko ollut sitten 2011 tai 2012 versio. Silloin kikkailin option fileillä satoja tiedostoja. Se oli kohtuu ärsyttävää, mutta itse pelistä pidin todella todella paljon.
Fifa historia puolestaan alkaa ihan ekoista Fifoista alkaen ja tuota yhtä PES loikkausta lukuunottamatta sen jälkeenkin olen aina Fifan ostanut. Syy on ollut puhtaasti koska manageri muodossa olen halunnut pelailla eri joukkueilla ja PES on tuntunut hankalalta saada oikeat joukkueet.

Fifassa on ärsyttänyt vuodesta toiseen monet asiat, mutta lisenssi on kaatanut kupin aina Fifaan,
Syksyllä Fifa jäi lähes pelaamatta, koska se oli niin sama kuin 2015 versio. Ärsytti jo ilmestyessään koko peli. Talvella kyllästyin änäriin ja väkisin taas aloin tutista pelaamaan ja kyllä sitä pelailin koko kevään, mutta en tiedä miksi. Ei se oikeasti nautintoa ollut, kun joka pelissä ärsytti pelin ongelmat.

Kesällä innostuin lataamaan PES 2016 demon ja voi pojat se oli nannaa. Se ihan totisesti oli niin mukavaa, että tuntui kuin olisin löytänyt rakkauden jalkapalloon uusiksi. Pelasin sitä melkein enemmän, kuin muita pelejäni. Siis pelkkää Demoa.
Tämä vuoden demo kun ilmestyi, päätös oli jo tehty. Fifa jää ostamatta ja PES tulee tilalle. Nyt kun option filet saa todella helposti pleikalle. Uuden version demo tuntui paljon paremmalta ja fiilis oli uskomaton.

Nyt sit latasin Fifa 17 demon ja rehellisesti sanoen en ensimmäistä kickoffia jaksanut pelata loppuun. Kaikki tuntui ihan samalta, kuin 2-3 viimeistä vuotta. No joo, oli siellä uudistuksia joukossa, mutta pääpiirteittäin oli niin samaa, että ärsytti kaikki ne samat ongelmat välittömästi. Esim äijät ei välillä ota palloa vastaan, vaan jäävät paikalleen odottamaan kun vastustaja nappaa välistä pallon 5m päästä.
Koitin sitä Hunterin uraa ja se oli hyvin tehty. Täysi kopio NBA sarjan puolelta, mutta mikäs siinä kun toimii. Mutta järkytys miten kaukana tuo Fifa on jalkapallosta. Tuntuu kuin ne ois tikku-ukkoja tai sätkynukkeja jotka siellä menee, ei se edes näytä jalkapallolta.

Fifa 17 Demo:
+ Uusi uratila. Tosin tälläisen olisi pakko olla NBA sarjan tyyppinen, eli valitset joukkueen, pelipaikkasi ja pelaajan nimen itse. Ei tälläisenä jaksaisi pelata. Toivottavasti ei yhtä käsikirjoitettu otteluiden osalta, kuin NBA:ssa.
+ Urassa voit pelata silti joukkueena, vaikka yhtä miestä seurataankin.
+ Ainakin uran puolella kulmapotkut oli uudistettu. Kuvakulma ei vaihdu ja tähtäimellä katsotaan paikka minne syötetään. Tuntui kivalta uudistukselta.
+ Presentaatio on huikeaa ja paljon parempi kuin kilpailijalla.
+ Selostajat paljon paremmat (joskin tuntui olevan sut samanlaiset joihin on jo kyllästytty viimevuosina)

- Pelinopeus edelleen liian iso.
- Pelin tempojen vaihtelu ei tunnu.
- Ihan kaikki ongelmat kuin 2-3 viime vuonnakin.
- Oikeastaan mikään ei ole muuttunut. Valikot, peli jne kaikki ihan samaa.
- Ei missään nimessä sellaisia uudistuksia, jonka vuoksi kenenkään Fifa 16 omistajan kannattaisi rahojaan tuhlata.

PES 2017 Demo
+ Näyttää, tuntuu ja kuulostaa jalkapallolta
+ Yleisö paljon parempi kuin Fifassa
+ Pelaajat näyttää paremmilta
+ Yleinen fiilis pelatessa ihan uskomaton
+ Vedot ja syötöt tuntuu paljon luonnollisemmalta ja raskaammalta
+ Maalivahdit parantuneet roimasti
+ Pelinopeus hyvä
+ Pelit päättyy ekaa kertaa missään futis pelissä oikeasti järkeviin tuloksiin. 0-0 on jopa aika yleinen tulos.
+ Koko versioon saa vihdoin Option filet yksinkertaisesti


- Ainakin aikaisempina vuosina videoiden perusteella selostajat huonompia
- Presentaatio jää jälkeen


Kaiken kaikkiaan ei tässä jää mitään epäselvyyttä siitä, etteikö tullut tehtyä täydellistä päätöstä hypätä jälleen välillä Fifan kelkasta pois.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Joo demoa tuli koitettua täälläkin.

Kerron hieman ensin taustaa. PS3:lla noin 4-5v sitten minulla oli PES. Olisiko ollut sitten 2011 tai 2012 versio. Silloin kikkailin option fileillä satoja tiedostoja. Se oli kohtuu ärsyttävää, mutta itse pelistä pidin todella todella paljon.
Fifa historia puolestaan alkaa ihan ekoista Fifoista alkaen ja tuota yhtä PES loikkausta lukuunottamatta sen jälkeenkin olen aina Fifan ostanut. Syy on ollut puhtaasti koska manageri muodossa olen halunnut pelailla eri joukkueilla ja PES on tuntunut hankalalta saada oikeat joukkueet.

Fifassa on ärsyttänyt vuodesta toiseen monet asiat, mutta lisenssi on kaatanut kupin aina Fifaan,
Syksyllä Fifa jäi lähes pelaamatta, koska se oli niin sama kuin 2015 versio. Ärsytti jo ilmestyessään koko peli. Talvella kyllästyin änäriin ja väkisin taas aloin tutista pelaamaan ja kyllä sitä pelailin koko kevään, mutta en tiedä miksi. Ei se oikeasti nautintoa ollut, kun joka pelissä ärsytti pelin ongelmat.

Kesällä innostuin lataamaan PES 2016 demon ja voi pojat se oli nannaa. Se ihan totisesti oli niin mukavaa, että tuntui kuin olisin löytänyt rakkauden jalkapalloon uusiksi. Pelasin sitä melkein enemmän, kuin muita pelejäni. Siis pelkkää Demoa.
Tämä vuoden demo kun ilmestyi, päätös oli jo tehty. Fifa jää ostamatta ja PES tulee tilalle. Nyt kun option filet saa todella helposti pleikalle. Uuden version demo tuntui paljon paremmalta ja fiilis oli uskomaton.

Nyt sit latasin Fifa 17 demon ja rehellisesti sanoen en ensimmäistä kickoffia jaksanut pelata loppuun. Kaikki tuntui ihan samalta, kuin 2-3 viimeistä vuotta. No joo, oli siellä uudistuksia joukossa, mutta pääpiirteittäin oli niin samaa, että ärsytti kaikki ne samat ongelmat välittömästi. Esim äijät ei välillä ota palloa vastaan, vaan jäävät paikalleen odottamaan kun vastustaja nappaa välistä pallon 5m päästä.
Koitin sitä Hunterin uraa ja se oli hyvin tehty. Täysi kopio NBA sarjan puolelta, mutta mikäs siinä kun toimii. Mutta järkytys miten kaukana tuo Fifa on jalkapallosta. Tuntuu kuin ne ois tikku-ukkoja tai sätkynukkeja jotka siellä menee, ei se edes näytä jalkapallolta.

Fifa 17 Demo:
+ Uusi uratila. Tosin tälläisen olisi pakko olla NBA sarjan tyyppinen, eli valitset joukkueen, pelipaikkasi ja pelaajan nimen itse. Ei tälläisenä jaksaisi pelata. Toivottavasti ei yhtä käsikirjoitettu otteluiden osalta, kuin NBA:ssa.
+ Urassa voit pelata silti joukkueena, vaikka yhtä miestä seurataankin.
+ Ainakin uran puolella kulmapotkut oli uudistettu. Kuvakulma ei vaihdu ja tähtäimellä katsotaan paikka minne syötetään. Tuntui kivalta uudistukselta.
+ Presentaatio on huikeaa ja paljon parempi kuin kilpailijalla.
+ Selostajat paljon paremmat (joskin tuntui olevan sut samanlaiset joihin on jo kyllästytty viimevuosina)

- Pelinopeus edelleen liian iso.
- Pelin tempojen vaihtelu ei tunnu.
- Ihan kaikki ongelmat kuin 2-3 viime vuonnakin.
- Oikeastaan mikään ei ole muuttunut. Valikot, peli jne kaikki ihan samaa.
- Ei missään nimessä sellaisia uudistuksia, jonka vuoksi kenenkään Fifa 16 omistajan kannattaisi rahojaan tuhlata.

PES 2017 Demo
+ Näyttää, tuntuu ja kuulostaa jalkapallolta
+ Yleisö paljon parempi kuin Fifassa
+ Pelaajat näyttää paremmilta
+ Yleinen fiilis pelatessa ihan uskomaton
+ Vedot ja syötöt tuntuu paljon luonnollisemmalta ja raskaammalta
+ Maalivahdit parantuneet roimasti
+ Pelinopeus hyvä
+ Pelit päättyy ekaa kertaa missään futis pelissä oikeasti järkeviin tuloksiin. 0-0 on jopa aika yleinen tulos.
+ Koko versioon saa vihdoin Option filet yksinkertaisesti


- Ainakin aikaisempina vuosina videoiden perusteella selostajat huonompia
- Presentaatio jää jälkeen


Kaiken kaikkiaan ei tässä jää mitään epäselvyyttä siitä, etteikö tullut tehtyä täydellistä päätöstä hypätä jälleen välillä Fifan kelkasta pois.

Juu samat fiilikset FIFAsta. Tietyt perusbugit on mukana vuodesta toiseen kun mukamas kuuluu peliin. Ja tuon Presentaation antaa Konamille anteeksi kun koko GAMEPLAY on Huomattavasti parempaa. EAan tiimissä ei näköjään kukaan oo koskaan ikinä pelannu oikeaa futista ei se oo mitään "pika juoksua päästä päähän" toki joskus juostaan mut missä ne suvantovaiheet pelin sisällä on?

Hirvittävä se pelinopeus. Se voi olla yksi tilanne pelin sisällä että mennään näin kovaa mut perus pelinopeudeksi tuo pikajuoksu ei kelpaa. Edelleen osaan nää pelit niin sanottua tekoälyä vastaan niin että voitan 4 tai 8-0. Ei semmoset tulokset oo futista. Realismi voi olla jalkapallo pelelissä tylsää jos MAALIT on se juttu mitä haluaa.... Minulle se on PELINRAKENTELU ja yleinen fiilis että nyt pelaan jalkapallloa. Fifasta en sitä fiilistä löydä. Hikinen 1-0 voitto on hienompi saavutus mulle kun 8-0 kyse on futiksesta eikä jääkiekosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Juu samat fiilikset FIFAsta. Tietyt perusbugit on mukana vuodesta toiseen kun mukamas kuuluu peliin. Ja tuon Presentaation antaa Konamille anteeksi kun koko GAMEPLAY on Huomattavasti parempaa.
EAan tiimissä ei näköjään kukaan oo koskaan ikinä pelannu oikeaa futista ei se oo mitään "pika juoksua päästä päähän" toki joskus juostaan mut missä ne suvantovaiheet pelin sisällä on?

Hirvittävä se pelinopeus. Se voi olla yksi tilanne pelin sisällä että mennään näin kovaa mut perus pelinopeudeksi tuo pikajuoksu ei kelpaa. Edelleen osaan nää pelit niin sanottua tekoälyä vastaan niin että voitan 4 tai 8-0.
Ei semmoset tulokset oo futista. Realismi voi olla jalkapallo pelelissä tylsää jos MAALIT on se juttu mitä haluaa.... Minulle se on PELINRAKENTELU ja yleinen fiilis että nyt pelaan jalkapallloa. Fifasta en sitä fiilistä löydä. Hikinen 1-0 voitto on hienompi saavutus mulle kun 8-0 kyse on futiksesta eikä jääkiekosta.
Pakko olla eri mieltä. Tässäkin voit valita kolmen eri pelinopeuden mukaan, nopea, normaali ja hidas. Lisäksi demossakin voi säätää vaikeustasoa, semi pro on oletustaso. Oletustasolla peli päättyi mulle 4-1, mutta pelinopeuden oltua hidas ja vaikeustason yhtä ylempänä tulos 0-0. Minä en noita teidän 8-0 tuloksia oikein usko, paitsi tuolla kahdella ekalla vaikeustasolla. Liukutaklaaminen on lisäksi järkevällä tasolla, eikä "vesiliukua" kuivalla kentällä. Minusta tuo oma tekoäly ja kone tekee paljon järkevämpiä juoksuja kuin edellisessä. Ihan varmasti saa haastetta, jos vain nostaa vaikeustasoa ja laittaa tuon pelinopeuden hitaammaksi. Kaiken kaikkiaan loistava demo ja menee ennakkotilaukseen. Kaikki eivät myöskään osta pelejä pelkän yksinpelin vuoksi, joka voi olla hitusen parempi Pessissä. Vaikkakaan en itse tykännyt yhtään Pessin demosta, varmaan sen tähden kun ei palloa saa meinaa mistään maaliin asti. Moninpeli on kuitenkin mulle monessa pelissä aika tärkeä ja Pessissä se ei vain ole Fifan tasoa. Maalit ovat kuitenkin futiksessakin se suola, joten minua ei haittaa jos niitä ottelussa tulee enemmän kuin yksi. Nämä on mielipiteitä ja olen ihan varma että suurin osa mielipiteistä perustuu siihen kumpaa sarjaa on pelannut enemmän.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Itse laitoin fifa 16:sta netistä jotain "realistic" slidereita ja ei se siitä munaravista mihinkään muuttunut. Tasapaksua kipitystä läpi ottelun päästä päähän. PES:ssä tulee selkeitä pyrähdyksiä, välillä mennään rauhassa. Ottelun tempo vaihtuu ihan silmiin pistävästi.

Maaleja voi tulla enemmän kuin yksi, mutta kun joka peli päättyy siten, että vähintään 4-5 maali tullut jo 5min puoliajoilla, niin se kertoo pelinopeudesta jo paljon.

Niin ja aina on ollut hitain pelinopeus valittuna. Fifassa kun voit millä joukkueella pelata millä tahansa taktiikalla ja se näyttää ja tuntuu samalta. PES:ssä on pelattava sen mukaan mikä taktiikka on ja rakentaa taktiikka joukkueen mukaan. Se oikeasti näyttää jalkapallolta, eikä tikku-ukkojen kipitykseltä.

Mutta tosiaan itse pelaan vain yksinpeliä. Johtuen ihan siitä, että onlinessa se ei ole senkään vertaa nähnyt jalkapalloa, samoin kuin änäri ei ole enää jääkiekkoa onlinessa. Plus, että en ole vielä onnistunut EA peliä pelaamaan onlinessa ilman jotain tahmausta, vaikka kaikkien muiden firmojen online toimii. :)
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Itse laitoin fifa 16:sta netistä jotain "realistic" slidereita ja ei se siitä munaravista mihinkään muuttunut. Tasapaksua kipitystä läpi ottelun päästä päähän. PES:ssä tulee selkeitä pyrähdyksiä, välillä mennään rauhassa. Ottelun tempo vaihtuu ihan silmiin pistävästi.

Maaleja voi tulla enemmän kuin yksi, mutta kun joka peli päättyy siten, että vähintään 4-5 maali tullut jo 5min puoliajoilla, niin se kertoo pelinopeudesta jo paljon.

Niin ja aina on ollut hitain pelinopeus valittuna. Fifassa kun voit millä joukkueella pelata millä tahansa taktiikalla ja se näyttää ja tuntuu samalta. PES:ssä on pelattava sen mukaan mikä taktiikka on ja rakentaa taktiikka joukkueen mukaan. Se oikeasti näyttää jalkapallolta, eikä tikku-ukkojen kipitykseltä.

Mutta tosiaan itse pelaan vain yksinpeliä. Johtuen ihan siitä, että onlinessa se ei ole senkään vertaa nähnyt jalkapalloa, samoin kuin änäri ei ole enää jääkiekkoa onlinessa. Plus, että en ole vielä onnistunut EA peliä pelaamaan onlinessa ilman jotain tahmausta, vaikka kaikkien muiden firmojen online toimii. :)
Itse kokeilin samaa "realistic" kikkaa aikoinaan oliko 14 vai 15 fifassa? En nyt muista ja totesin tuon saman. Siitä lähtien on sitten tullut PESsiä pelattua. Kun on niin paljon realistisempi kuvaus lajista.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Kokeilin tuossa tulevan FIFAn Demoa. On se edelleen kaukana futiksesta suhteessa kilpailijaansa. Ei jokainen pelaaja voi syöttää teknisesti täysin samalla tavalla. Kattooko ne EAalla pelejä juuri lainkaan???

Tämähän se on FIFAn suurin ongelma ollut jo vuosia. Homma on niin tasapaksua ja pelaajissa ei käytännössä eroa missään muussa kuin juoksunopeudessa. Muuten niitä eroja ei suorituksista ja käyttäytymisestä juurikaan huomaa. Tai ainakin huomaa vähemmän kuin PESsin vastaavista. PESsin puolella pelaajia ja joukkueita on vähemmän, mutta Zlatan tuntuu Zlatanilta, Neymar ja Messi ovat kauttaaltaan erilaisia joihinkin "yhtä nopeisiin" britteihin verrattuna tyyliin Walcott jne. FIFAn puolella erot ovat huomattavasti pienemmät...

Fifassa näkyy samoja vivahteita kuin NHL-sarjassakin, kenttää mennään molemmissa peleissä aikalailla hallitsemattomasti ympäri päästä päähän. Se välimalli, keskikentän peli, puuttuu melkein kokonaan, koska vauhtia ja pelaajilla kuntoa on epärealistisen paljon.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Pakko tulla tännekin kehumaan tuota loistavaa tekoälyä
Itse voitin jokunen päivä sitten hienon ottelun kun Master Liigaa pelasin Leverkusenilla. Schalkea vastaaan peli oli pitkään 0-0 sitte yks kaks katsoin peli kelloa 88. pelattu "noniin taas yks turha tasapeli tulossa...."
Olen liigassa tällä hetkellä sijalla 4. Sitte taisin saada vasta pelin toisen vapaapotkun jota menin Karim Bellarabilla yrittämään Muuriin ja ylitse kulmapotku... Kulman jälkeen toinen kulma kun meni viisiin puolustajan päästä maalin yli se yritys...
Siitä kulmasta tuli tuli purku ajattelin että nyt päättyy kun vetoa ei tule... No eipä päättynykään. Alex Mejia nostaa pieni leija ihan pieni todennäköisyys että menee omille...
Matija Nastasić joka pelasi jokunen vuosi sitten Man Cityssä myöhästyy tilanteesta sen yhden kerran pelissä ja Javier Hernández tekee maalin kun peliä oli pelattu noin 94 minuuttia lisäaikaa tuli 3 minuuttia.
Voimalla etuyläkulmaan!!!
Matija Nastasić oli aluksi juossut Stefan Kießlingin perässä tunnin niin jossain kohtaa se virhe tulee.

Laukkauset tais olla Schalkelle 8-7 tai jotai siihen suuntaan vaarallisia tilanteita kumpaankin suuntaan ja sitte peli päättyy siihen kun pääset ampumaan 8 metristä etuyläkulmaan kun toppari tekee sen yhden kerran virhe arvion keskitykseen..

Oli ihan huikee fiilis pelin jälkee... Sain muuten samalla sen "Final Twist" Trophin. Eli että menee ja voittaa pelin lisäajalla...

En totta vie muista fifaa pelatessani tämmöstä hyvän olon tunnetta kokeneeni. Kun Pes ei sisälllä mitään "tappo hyökkäyksiä" mistä tekoäly tekee 100% varmuudella maalin ihan sama mitä Pelaajana teet....

Ja sitten nää muut pelimuodot lähinnä Yksinpelaavan kannalta...
MyClubia on mainostettu futin tappajana mut ei se edelleen iske muhun kun tuo Master Liiga vie suurimman huomion kun peliä yksin pelaa 95% peli ajasta.

Master Liiga on sitä paitsi kehittynyt jopa näin vuoden sisällä. 2016>2017 Huomattavasti parempaan suuntaan.

Varsinki nuo Kuukausi tilastot joka kuukausi tuo lisää syvyyttä peliin ihan uudella tavalla. Saa tietää esim jokaisen pelaajan syöttöprosentin jokaisella syöttö tyypillä. Tai toppareista saa tietää kuka on voittanut Pääpalloja kaikista tehokkaimmin. Jopa maalinteko tavat sekä päästetyt että tehdyt kerrotaan erikseen. Parasta on se että voit verrata milloin vain mihin kuukauteen ikinä haluat nykyistä kuukautta. Tai kattoa vaikka koko kauden tilastot. :)
Pelaajaa voi myös treenauttaa oman peli paikkansa mukaan. Ja pelaamista tosiaa joutuu miettimään JOUKKUEEN kannalta eikä OMAN PELITAVAN kannalta. Kun jokainen joukkue pelaa oman laistaan futista. Jos ei pelaa ihan Huippu joukkueella tyyliin REAL MADRID/BARCA niin joudut miettimään pelin sisällä koko ajan miten tilanne X pitää pelata. Kun et voi luottaa yksilötaitoon jota joukkueestasi löytyy.

Ainahan sitä haluis pelaa kuin Barcelona mutta ei se ole vielä Leverkusenin tasoisella joukkueella mahdollista....

€A tuntuu keskittyvän vaan futiin ja jättää yksinpelaaville oikeestaan luunkäteen.... Ei tarvitse kun löytää tapa tehdä maali niin voittaa kaikki pelit 5-0.
Ja sen fifa Demon perusteella PELINOPEUS oli jotain ihan järkyttävää... Kaukana jalkapallo nimisestä pelistä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Molemmat pelit ovat olleet nyt ulkona tältä syksyltä noin kuukauden verran ja kaikki viralliset arvostelut ovat nyt ulkona. Näinollen lienee turvallista jälleen jakaa tältä vuodelta parhaan futispelin palkinto! Arvosteluiden perusteella paras PES 2017 versio on X1-versio, joka sai 88/100 metacritic-keskiarvon, kun taas PS4-versio sai 85/100. Vastaavasti FIFAn puolella X1-versio oli myös paras saaden 85/100 pistettä ja PS4-versio 84/100 pistettä.

Näinollen onnea toista vuotta peräkkäin PES! Vuoden parhaan futispelin titteli melko selvällä 3 pisteen marginaalilla! Molemmat pelit selvästi ovat arvosteluiden perusteella ihan hyviä, mutta toinen on pienellä, mutta selvällä marginaalilla parempi!
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Koitin syksyllä Fifan demoa, ja vaikutti aivan roskalta. Pessin hankin ja tyytyväinen olen ollut. Nyt kun ps4 pro julkaistiin, niin en siirtänyt ps4:sta eikä dataa siihen, sillä edelleen odottelen isompaa kiintolevyä saapuvaksi..tämän vuoksi en jaksanut kikkailla option filejen kanssakaan, enkä ole siis futista juuri pelannut viimeaikoina.

Kun kuulin vuotojen jälkeen, että fifa tulossa joulutarjouksena ja olin jo pari peliä ostanut halvalla, päätin että ostan jokatapauksessa myös Fifan.

No nyt se tuli tarjoukseen. Tarjous ei ollut niin hyvä kuin oletin, mutta ostin silti.

Ehdin pelaamaan vain neljä kick off peliä, kun peli ei ollut kokonaan latautunut, mutta täytyy sanoa et onneksi ostin.
Nimittäin aikaisempien versioiden ja demon munaravi on ihmeellisesti tehnyt katoamis tempun. Peliä pystyi rakentamaan, peli oli hidastunut, syötöissä ja potkuissa on massaa jne. Peli tuntuu todella paljon paremmalta kuin demossa.

On tässä edelleen fifamaisia ongelmia, mutta on tämä vihdoin sitä, mitä olen odottanut vuosikaudet. Tuntui todella hyvältä. Innolla odotan, että huomen illalla pääsen pelailemaan kunnolla. Vähän jopa harmittaa, että demo oli niin kamala, sillä olisin ostanut jo aikaisemmin.

PES on kyllä myös hyvä ja graafisesti selkeästi parempi. Pelillisestä osalta tietyt jutut todella paljon parempia, mutta toisaalta jotkut asiat ärsyttää suunnattomasti. Fifa on ehkä vähän tasapaksumpi. Ei toisaalta niin paljoa ärsytä sen ongelmat, mutta toisaalta ei saa niin upeita fiiliksiä ne hyvät jututkaan.

Jokatapauksessa perun paljon puheita Fifan huonoudesta tänävuonna. Älkää siis luottako syksyn demon tuntumaan (en tiedä onko demoa muutettu sen jälkeen..tuskin?).

Oikeastaan isoin pettymys fifassa oli juuri graafinen puoli, kyllä PES:ssä on niin paljon paremman näköiset pelaajat yms. Fifan puolustukseksi täytyy sanoa parempi yleisö ja areena yleensäkin. Lisäksi PES:ssä oletuskamera on todella hyvä. Äijät on isoina ruudulla, mutta näkee tarpeeksi kenttääkin. Fifassa en saanut säädettyä vastaavaksi, vaikka yritin.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

https://m.dreamteamfc.com/c/heres-how-to-score-directly-from-every-corner-in-fifa-17/

https://m.dreamteamfc.com/c/this-speed-boost-trick-will-make-you-unstoppable-in-fifa-17/

On se käsittämätöntä että jalkapallo peliin pitää jättää pelaajalle tämmösiä "apuja" päälle.... Miksei ne lajin omat lainalaisuudet riitä?

Pelaajille täytyy luoda "onnistumisen tunteita" katsos, jotta ne jatkaa pelaamista, ostaa fifapointseja, ostaa pakkoja pelikorttimuodon puolella ja niin edelleen! Jos pelaaminen ei ole "kivaa", niin fifapointsit ei myy ja kun ne ei myy, niin EA tuottaa vähemmän rahaa. Ihan simppeli logiikka...
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Pelaajille täytyy luoda "onnistumisen tunteita" katsos, jotta ne jatkaa pelaamista, ostaa fifapointseja, ostaa pakkoja pelikorttimuodon puolella ja niin edelleen! Jos pelaaminen ei ole "kivaa", niin fifapointsit ei myy ja kun ne ei myy, niin EA tuottaa vähemmän rahaa. Ihan simppeli logiikka...

No me PES pelaajat osataan tehdä maaleja ilman apujakin. :D
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Kaikkihan sen tietää, että PES on viheriöllä parempi, autenttisempi ja realistisempi kuin FIFA! Playstation Accessin kundit ovat taas jokavuotiseen tapaan käyneet E3-messuilla pelaamassa molempien sarjojen tulevan syksyn versioita ja siitäpä nyt 14 minuutin koostevideo.

Yhteenvetona videosta totean, että FIFAn presentaatiota kehuttiin ja mainittiin, että pelin tarinamoodissa seurataan Alex Hunterin toista ammattilaiskautta, joka alkaa ilmeisesti mahdollisella siirtosaagalla. Vastaavasti PESsistä sanottiin, että "peli on tehty aivan uudestaan", "pelaajat liikkuvat entistä realistisemmin ja samalla luontevammin ja vastaavat kontrolleihin erinomaisesti ja luontevasti" ja "tätä pelatessa tuntuu ihan siltä, kuin katsoisi ihan oikeaa futismatsia".

Valinta on siis tällekin syksylle helppo ja selvä: tosipelaajat ostavat PESsin ja pelaavat sitä ensi kesään asti naama leveässä hymyssä, pelikorttien kerääjille on sitten se FIFA. :D ;)

[video=youtube;Msa5IudrzGA]https://www.youtube.com/watch?v=Msa5IudrzGA[/video]
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

PESsistä sanottiin, että "peli on tehty aivan uudestaan", "pelaajat liikkuvat entistä realistisemmin ja samalla luontevammin ja vastaavat kontrolleihin erinomaisesti ja luontevasti" ja "tätä pelatessa tuntuu ihan siltä, kuin katsoisi ihan oikeaa futismatsia". Tosipelaajat ostavat PESsin ja pelaavat sitä ensi kesään asti naama leveässä hymyssä, pelikorttien kerääjille on sitten se FIFA. :D ;)
Itse uskallan jo tuon moninpeli Betan perusteella sanoa että PES on taas ihan omalla tasollaan mitä realismiin tulee. ;) Pystyy näköjään ihan ihmistäkin vastaan voittamaan niillä lainalaisuuksilla mitä lajissa on. Onhan se v*tun vaikeaa pelaa kun ei voi vaan juosta kentän läpi. :D

Muutama semmone sankari on tullut vastaan jotka sitä yrittää.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

[video=youtube;0iVq21GmCGE]https://www.youtube.com/watch?v=0iVq21GmCGE[/video]

Edelleen kysyn miksi JOKAINEN PELAAJA syöttää tismalleen samalla tavalla? Kyllä nyt Paul Pogban potkutekniikka eroaa täysin keneltäkään muulta ManU pelaajalta.
Osaa oikeasti antaa sen +30 metriä syötön suoraan jalkaan (josta Lukaku tai ZLATAN tekee maalin) johon ei siis kukaan englantilainen kykene. :D No ei se näköjää vieläkään fifassa toteudu.

Tuo Hazardin maali. Tuohan on ollu koodissa jo pienen iäisyyden että tietyn tyyppinen veto tietyltä etäisyydeltä menee aina sisään. Snuckle Shot vai mikä se oli... :D Vähän sama ongelma kun se Änärin rannelaukaus bugi. Aina menee ku etukulmaa vetää. Ei tällasia "helpotuksia" pitäis jalkapallo pelissä olla.

Laitetaan samaan postaukseen PES video:

[video=youtube;D9ms_npzD-k]https://www.youtube.com/watch?v=D9ms_npzD-k[/video]

Kyllä huomaa miten järkyttävä ero on edelleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom