Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Eipä taida kummankaan pelin videossa olla kummoinen vaikeustaso päällä. Samoin pelinopeus oli varmaan täysillä. Tämähän jo vaikuttaa syöttöjen perille menoon aika paljon. Lisäksi itse en päässyt pelaamaan Pessin moninpelibetassa yhtään matsia, joten tästä jo iso miinus. Kyllä nykypäivänä pitää kuitenkin panostaa Online puoleenkin.. Fifaa pystyy pelaamaan oikean futiksen tavoin, jos vaan malttaa pelata sitä sillä tyylillä. Tuossakin Pessin videolla kantapääsyöttöjä oli kaksi peräjälkeen, joten se siitä realismista:D Itse olen enemmän Fifan kannalla, koska Pro Clubs ja FUT. Lisäksi tuo Career Mode maistuu aina silloin tällöin ja tietysti The Journey. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta moninpeli kääntää kelkan Fifan suuntaan.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Ei tuo FIFAkaan nyt huonolta näytä, mutta kun vertaa PESsiin, niin on siinä jälkimmäisen eduksi kuitenkin eroa. Jotenkin FIFA vaan näyttää sellaiseltä "tylsältä" ja itseään toistavalta, kun taas PESsin puolella on jotenkin yllätyksellisempää meno kentällä. Lisänä tietenkin, kuten tuossa jo muutkin ovat huomioineet, se, että PESsin puolella näkee jo pelkästään nopealla katselmuksella, että pelaajissa on oikeasti enemmän eroja toisiinsa nähden. FIFAn puolella animaatiot saavat pelaajat näyttämään liian samanlaisilta. Joillekin tuo ei varmaan ole iso asia, mutta kyllä sitä vaan itse huomaa arvostavansa sitä, että Messi eroaa kaikin tavoin muista ja esim. Iniestan tapa syöttää, kuljettaa ja käsitellä palloa on erilainen kuin jollain keskiverto valioliigajyrällä. Samaten PESsin puolella Pogban fyysisyyden huomaa ja tuntee verrattuna johonkin Marchisioon tai Pjaniciin. Eroavaisuudet ja kyseisten pelaajien erityisominaisuudet, vahvuudet ja heikkoudet, tulevat paljon selkeämmin esiin ja vaikuttavat peliin huomattavammin kuin FIFAssa.

Jossain joku kirjotteli juttua selostuksesta ja kehui varsinkin FIFAn selostusta. Nyt kun tuon katselin ja kuuntelin, niin eipä tuo nyt minusta kovin paljon "värikkäämpää" ollut kuin PESsin vastaava. Jonkun verran kyllä, mutta ei nyt niin paljon, että asiasta kannattaisi omasta mielestäni juuri nostaa meteliä.

Lisäksi minusta näytti, että ottelua edeltävä presentaatio olisi PESsissä paremman ja luonnollisemman näköistä! FIFA näyttää jotenkin "sarjakuvamaisemmalta" omaan silmään, kun vertaa PESsiin.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Sanon sen lyhyeesti.
Kun pökäleet ois liikkunut ja enempään ei silmät raaskinut katsoa.
 
Vastaus: PES vs. FIFA - virallinen taisteluketju (kaikki vuodet ja alustat)

Olen samaa mieltä, että PES on todella paljon edellä. Siellä on jo useamman vuoden tuntunut ja näyttänyt eri pelaajat erilaiselta. Myös syötöissä ja vedoissacon ollut jotenkin ”munaa” todella paljon. Ne tuntuu omassa jalassa asti kun ne lähtee.
Lisäksi jokainen ottelu on tyystin erilainen ja lopputuloksesta ei tiedä yhtään.

Pessissä ei ole kuitenkaan kuin kaksi vikaa. Toinen on se, että uusinnat, rajaheitot, eli kaikki mikä katkoo peliä, ne on jotenkin todella kankeat. Se häiritsee itseäni todella paljon.
Toinen paljon isompi juttu on lisenssit. Viime vuoden painoksessa option filet oli jo helppo laittaa, mutta kun yritti lisäillä/päivittää, niin kaikki sekosi. Kolmesti jaksoin säätää, kunnes luovutin ja ostin Fifan.

Ei ole Fifan jälkeen pessiä tullut pelattua laisinkaan. Itselle ne lisenssit on niin iso osa sitä, että jaksanko pelata futis peliä vai en. Varsinkin, kun kaikesta PES:n paremmuudesta huolimatta Fifa ei ole huono peli.
Fifan Career Mode manuaalisesti muokatuilla joukkuetaktiikoilla on oikeasti jo ihan ok ja eri joukkueita vastaan joutuu pelaamaan eritavalla. Laitoin englannin jokaiselle tasolle ja Ranska, Saksa, Espanja ja Italian joukkueille käsin nuo ja on tullut vaihtelua. Tosin edelleen se vaihtelu tarkoittaa 5-10 erilaista maaliin johtanutta tilannetta, siinä missä PES:ssä tuli puolen vuoden jälkeenkin vielä uusia vaihteluita.

Kaikesta huolimatta Fifa on tilauksessa tänävuonna, PES ei.

Jos puhtaasti peliä katsoisi ja miltä se pelatessa tuntuu, niin PES on 9+/10 ja Fifa 7,5/10, muokatuilla taktiikoilla nousee kasiin. PES Fifan lisensseillä ja career muuttuisi PES 13/10:n peliksi. [emoji2]
PES on todella paljon edellä niin monessa asiassa, mutta itse en pääse yli lisensseistä, enkä enää jaksa säätää option fileiden kanssa.
Sama juttu siinä kun pelaan melkein mielummin jopa huonohkoa WRC sarjan peliä, kuin parempaa lisensoimatonta rallipeliä. Se on tosin oma häpeäni. Muille en oikein keksi syitä pelata Fifaa. (Fut jne ei ole mulle myöskään syy, koska aidot joukkueet täytyy pelatessa olla, suht aidoilla kokoonpanoilla.)
 
Olin kirjoittamassa ensin PES ketjuun, mutta koska viesti ei ole PES fanien mieleen kuitenkaan automaattisesti tulee verrattuna Fifaan, niin parempi laittaa tänne.

Eli demoa pelailin muutamana päivänä ja jää kyllä PES kauppaan taas. Fifa nyt on ollut jo tilauksessa tovin.
Muutama vuosi sitten PES oli todella paljon nautittavampaa peliä ja välillä ostin pelkän PESin, sit toissavuonna molemmat. Viime vuonna enää Fifan, kuten tänäkin vuonna.

Edelleen en pääse yli siitä miten kankeaa tuo presentaatio on. Normi kaudella en jaksa katsella uusintoja jne, vaan skippaan kaiken. PES:ssä se on hankalasti options napin takana, mutta muutoinkin se on hidasta touhua ja se saa vain ärsyttämään.

Mutta en ymmärrä miksi peli tuntuu myös jotenkin kankealta. Ukot kääntyy/liikkuu luonnollisesta, niiden massan tuntee, mutta silti meno tuntuu tahmealta. Tykkään pelata hitaasti, joten pidän aina hitaimmalla asetuksella. PES on aina ollut siinä parempi, sillä Fifan slow on varmaan PES:in nollaa vastaava. Nyt -2 on jo liian hidas, mutta toisaalta esim nollalla se äijien tahmaus tms tuntuu vielä pahemmalta.

Lisäksi ennen PES oli parhaimmillaan laukauksissa. Niissä oli munaa. Viimevuonna ei enää ollut, eikä ole nytkään. Myös keskitykset ja pään yli zippaus tuntuu oudolta. Myöskään syötöt ei tunnu manuaaleillakaan ”vapaalta”, vaan avustetulta. Toisaalta kuitenkin pallo tuntuu enemmän elävältä ja irtonaisenmalta ja pakottomana pelaajan liikkuminen on vapaampaa.
Fifassa äijien liikuttelu on kevyempää ja luonnottomampaa, mutta se ei tunnu kankealta/tahmealta. Toisaalta vedot siinäkin kaukana siitä mitä PES tarjosi muutama vuosi sitten.

Jotenkin en enää viime vuonna PES tavasta tykännyt. Tai siis jotenkin olivat tulleet lähemmäs vanhaa Fifaa ja samaan aikaan Fifa mennyt eteenpäin. Nyt ennakko tietojen mukaan Fifan monet uudistukset vie selvästi taas eteenpäin, kun taas PES on demon perusteella taas muuttunut, mutta mun makuun ei parempaan.

Lisäksi Fifa 18 näyttää selvästi paremmalta, kuin PES demo. Viimevuoden PESin latasin gamepassilla xboxilla ja se oli normi Boxilla aivan karmean näköinen.

Haluaisin tykätä pessistä, koska yhdessä vaiheessa se oli ihan selvästi parempi. Sit se muuttui niin, että molemmissa oli omat huonot jutut, mutta molemmat oli hyviä.
Fifa 18 oli sit kuitenkin jo todella hyvä, kun taas PES meni huonoksi. Nyt ero tuntuu kasvaneen, vaikka en itse ole Fifaa vielä pelannut.
 
Jaa tämä ketju on kuin onkin olemassa edelleen, vaikka vanhalla forkalla taistelutantereen puolella olikin. Nyt vaan vähän jännässä paikassa ja "välilehdessä". No hyvä, että on olemassa, jotta on oikea paikka, johon voin taas todeta, että tulevan syksyn peleistä nyt jo julki olevien gameplay-pätkien perusteella voidaan sanoa, että kentällä tapahtuvassa toiminnassa PES on taas huomattavasti kilpailijaansa edellä. Sehän on valtaosalle kuitenkin se tärkein tekijä. Pelaajakorttien keräilijät tietenkin erikseen...
 
Jaa tämä ketju on kuin onkin olemassa edelleen, vaikka vanhalla forkalla taistelutantereen puolella olikin. Nyt vaan vähän jännässä paikassa ja "välilehdessä". No hyvä, että on olemassa, jotta on oikea paikka, johon voin taas todeta, että tulevan syksyn peleistä nyt jo julki olevien gameplay-pätkien perusteella voidaan sanoa, että kentällä tapahtuvassa toiminnassa PES on taas huomattavasti kilpailijaansa edellä. Sehän on valtaosalle kuitenkin se tärkein tekijä. Pelaajakorttien keräilijät tietenkin erikseen...
Tänä vuonna siis selkeästi PES on Se Juttu jota kaikki pelaa?

Eiköhän FIFA kuitenkin vie, jälleen kerran

Kyllä ton PESsin demoa pari matsia väänsi, mut lähinnä siitä tulee mieleen Länsi-Suomen Kutosen pelit.... tönkköä, hidasta ja kankeeta
 
Eiköhän FIFA kuitenkin vie, jälleen kerran
FIFAN ongelma on vaan siinä että se yrittää olla yhtä Highlight pätkää koko matsin ajan.

Ilmeisesti edelleenkään jos pelaaja lähtee fifassa harhauttamaan niin se "harhautus animaatio" pyörii loppuun ihan sama mitä puolustaja yrittää tehdä.

Taas voi käyttää Ramosia esimerkkinä (tai ketä tahansa huippu puolustajaa) joka ei juuri anna tilaa harhauttaa. Fifassa pelaajan ympärille näyttää edelleen tulevan joku kupla harhautuksen ajaksi.

Syöttötyöskentely on ainakin näissä Youtube pätkissä mitä itse olen nähnyt edelleen samankaltaista. Eli että jokainen pelaaja syöttää samalla tavalla.

Okei tuolla määrällä lisenssejä on mahdotonta yksilöidä ihan jokaista pelaajaa. Mutta olisi jotenki hienompaa jos edes Valioliigan TOP 6 joukkueet ois täysin erilaisia. Kerta omaavat kyseisen liigan lisenssin.

Ei ole kun ei viititä panostaa pieniin asioihin. FUTIIN siellä taas on koko kehitys mennyt.
 
Vähän muistellut menneitä ja viimeisen 20 vuoden aikana on aika usein tullut ostettua kummatkin jalkapallopelit. Aika harvoin on kyllä ollut kuitenkaan kahta hyvää peliä samaan aikaan. Ja muutaman kerran jouduttu tyytymään kahteen huonoon jalkapallopeliin samana vuonna kuten vaikkapa viime vuonna (vaikka casuaalipelaajille molemmat olivatkin hyviä versiota ja olivat menestyksiä myynnillisesti sekä arvostelujen osalta).

Pari vuotta olen jättänyt FIFA:n hankkimiset nyt demoihin, kun 15 sekä 16 tuli käytännössä turhaan ostettua (lähinnä Pro Clubsia, Manager Mode ei enää napannut huonon gameplayn takia). Vaikka peli onkin hyvä sekä laaja paketti, onlinessa edelleen Pessiä edellä ja tarjoaa niille yksinpelaajille paljon, jotka hakevat enemmän sisältöä sekä presentaatiota.

PES 2019 palauttaa taas gameplayn offlinessa takaisin huippuunsa ja realistisempaa sekä monipuolisempaa futispeliä ei ole tehtykään kuin tämä uusin versio. Olen immersiopelaaja ja Pessissä tulee pelin yksityiskohtien, mukavan perustuntuman sekä hyvin tehtyjen animaatioiden ansiosta olo aivan sinne ruohon tasolle. Peliä on luonnollista pelata sekä fiilis nousee siinä helposti kattoon.

PES yrittää enemmän mallintaa urheilua ja FIFA tv-lähetystä, molemmat tyylit uppoavat itselleni ja esim. PS4:n ensimmäinen FIFA-peli, FIFA 14 yhdisti mainiosti nämä asiat. Pidän kuitenkin enemmän Pessin tavasta lähestyä jalkapalloa (nautinkin välillä monta tuntia ihan pelkästään pelissä harjoituskentällä kokeilemalla eri asioita, koska pelaaja sekä pallo mallinettu niin hyvin). Varsinkin tällä hetkellä, kun viimeisimmät FIFA-versiot eivät ole enää itselleni kelvanneet. Saavat laittaa EA:lla animaatiot kuntoon ja perustuntumaan aina hyvän kontrollin kuten ennen vanhaan niin olisi kova paketti kasassa.
 
Minulle se pelaajien Yksilöinti on se isoin juttu. Sitä EA ei taida onnistua tekemään edes Maddenissa vaikka se on selkeästi kyseisen talon paras urheilupeli. Iso juttu että pääsee jollain yhden pelaajan erikois ominaisuudella ratkaisemaan pelin. FIFAssa se menee edelleen sen mukaan miten se nyt on satuttu juuri tänä vuonna koodaamaan. Jotainhan pelisarjasta kertoo tilanteet joissa osutaan 3-5 kertaa PERÄKKÄISILLÄ laukauksilla ylärimaan.

Sitä ei oikeasti tapahdu ikinä.

Jokainen pelaaja todella syöttää eritavalla. Edelleen vielä 12 vuodenkin jälkeen uskallan väittää että PES 6 on se kaikkien aikojen futis peli.
Nyt varsinkin tuohon syöttelyyn joutuu keskittymään kun koko pelaajien fysiikka on luotu ainakin PES Demossa kokonaan uusiksi. Nimenomaan realistisempaan suuntaan. Se että se on "kankeaa" niin onhan futis oikeasti melko "hidas peli". Kunnes joku pelaaja antaa todella nopean syötön ja siitä sitten muutamalla nopealla siirrolla saadaan paikka.

Kattokaa se Koken 4-2 maali Super Cupista uudelleen. Riisto > 3 syöttöä > maali.
 
Mutta kun PES ei ole kankeaa sen vuoksi, että futis on pelinä kankeaa. Vaan ne äijät yksinkertaisesti on niin kankeita, että itse liikkuisin paikallani nopeammin ja sulavammin eri suuntiin vaikka olen työkyvyttömänä tällä hetkellä, enkä pääse kuin kepeillä liikkumaan.

Pelistä voi tehdä hidasta/”kankeaa” ilman, että ohjauksesta tehdään puuroa.
Fifa vetää toisesta päästä yli, mutta se ärsyttää huomattavasti vähemmän koska PES:n ohjaus tuntuu kuin siinä olisi viivettä, tai jotain siirappia välissä, vaikka siinä ei silti sitä ole..
 
Pessissä pitää ohjata pelaajia niiden liikkeiden ja animaatioiden mukaan, eikä vain painella nappuloita ohjaimesta ja antaa käskyjä "ylhäältä". Käytännössä ei voi varastaa Fifan tyyliin. Toki jos laskee game speediä asetuksista niin silloin siihen ohjaukseen sekä tuntumaan tulee viivettä, kun kaikki pelissä hidastuu ja peli edelleen perustuu niihin animaatioihin.

Pessin toteuttama tapa voisi olla isokin ongelma, mutta koska lähes kaikki pelaajan animaatiot on jo nykyään tehty niin hyvin sekä niitä on todella paljon erillaisiin tilanteisiin niin se ei rajoita mitenkään pelaajien ohjaamista.

Minulle PES 2019 paras uudistus on ehdottomasti ollut pelaajien massan tunteminen sekä liikkeen parempi mallintaminen. Viimeksi vastaavan tason realismin yrittämistä on nähty FIFA 14:ssa. Yleensä näissä jalkapallopeleissä pelaajat ovat pallon kanssa liikkuneet yhtä sähäkästi joka suuntaan kuin oikeassa elämässä pelaajat liikkuvat ilman palloa. Juoksuvoimaa pitää löytyä, mutta kaikki pelaajat eivät voi liikkua sekä kääntyillä pallon kanssa miten tahtoo ja helvetin nopeasti. Fifassa on edelleen videoiden perusteella sitä samaa mitä aikaisemminkin eli peli huijaa ja oikaisee animaatioissa pelaajan näyttöjen mukaan. Välillä voi joku liike voi jäädä kesken ja pelaaja warppaakin yhttäkiä vaikka johonkin syöttöanimaation ilman siihen väliin tarvittavaa animaatioita. Sellainen nopeuttaa peliä väärällä tavalla ihan perkeelesti ja sitten pitää slidereilla laskea kaikkea, sen jälkeen peli meneekin monotooniseksi ja puuromaiseksi.

Molemmat pelit kyllä tuntuvat kärsivän edelleen pelitempon vaihtelun puutteesta. PES on kyllä mennyt asiassa eteenpäin, Fifan kohdalla pitää odottaa demoa. Sitä ei voi oikein videoista katsoa, kun 99,5% molempien pelaajien pelaajista vain menee juoksunappula pohjassa sekä maalinkiilto silmissä.
 
Juu eilen kokeilin tuota fifa demoa.

Tein sen testin taas sillä tavalla että pelasin pelin kumpaakin peliä samoilla joukkueilla. Tällä kertaa Bayernilla Tottenhamia vastaan.

On se edelleen järkyttävän nopeeta. Vaikka nyt itsekin huomasin tuon että animaatioita on jollain tavalla vedetty uusiksi ja tehty niistä hitaampia kun ne aikasemmin on ollu. Edelleen se isoin ja järkyttävin ero tulee silti siinä pelinopeudessa jota ei saanut ainakaan demossa "normaalista" säätää mihinkään suuntaan.

Tämä fifan "normaali" on kuitenkin nopeampi kun se PESsin nopein taso.

Jokainen pelaaja tuntui fifassa syöttävän edelleen samalla tavalla. Noh kaikki jotka on edes välttävästi kattonu Tottenhamin pelejä näkee että se Eriksenin syöttötyöskentely on toisella tasolla kun kenelläkään muulla. Sille on syynsä että se peli pyörii sen kautta.

Fifassa sitä ei huomannu kun nimestä että se on nyt Eriksenin jalassa.

Tuo pelin nopeus johtuu kaik animaatioiden sijaan pallo fysiikasta joka on Konamilla ihan omaa luokkaansa. En ole nähnyt noin 3 viikkoon tilannetta jossa veskarin nyrkkeilly päätyy keskiympyrään. Fifassa tuo on edelleen mahdollista.
 
Toi mua kyllä hiukan PESsissä hämää, et nyt sillä lisenssien kiertämisellä tekee porukka rahaa, PESuniverset tms.

Eikös se nyt sit jo oo hiukan niinkus piratismia?
 
Toi mua kyllä hiukan PESsissä hämää, et nyt sillä lisenssien kiertämisellä tekee porukka rahaa, PESuniverset tms.

Eikös se nyt sit jo oo hiukan niinkus piratismia?

Ei tietenkään. PES on sisältänyt niin kauan kuin minä muistan(=luokkaa 15 vuotta) edit moden, jolla voi muokkailla pelaajia, logoja, paitoja jne. PES sisällyttää peliin kaikki ne joukkueet ja pelaajat, joihin sillä laillisesti on lupa, mutta antaa käyttäjiensä puolivapaasti muokata niitä haluamikseen. Niitä logoja ja paitoja, joista on viralliset lisenssit, ei voi muokata. "Keksittyjä" ei-lisensoituja paitoja, logoja yms. voi jokainen muokata juuri niin paljon kuin haluaa ja juuri niihin väreihin, mihin haluaa, koska ne eivät ole virallisia.

Jotkut sivustot ja ihmiset tekevät tuota "työkseen", tai ainakin puolittain työkseen, joten heillä on toki ihan täysi oikeus laskuttaa työstään, jos niin haluavat. Ja noita maksullisia paketteja voi jokainen ostaa, jos itse haluaa. Mikään pakko ei kenekään ole niin tehdä. Voi odotella ilmaisia, voi tehdä itse jne.
 
Toi mua kyllä hiukan PESsissä hämää, et nyt sillä lisenssien kiertämisellä tekee porukka rahaa, PESuniverset tms.

Eikös se nyt sit jo oo hiukan niinkus piratismia?
Ei tässä tapauksessa, kun myyvät vuosimaksua ja sitä kaikkea muuta sisältöä mitä tarjoavat. PES Universe taitaa olla ainoa maksullinen palvelu ja niilläkin on myös tiedostot ilmaiseksi tarjolla.

Toki se on vähän hassua, että EA maksaa helvetin moisen summan rahaa Valioliiga lisenssistä ja eivät mitenkään vihoittele Konamille tuosta OF touhuista. Toki kilpailevat aivan eri tasolla ja tuskin Konami itse mitään väärää tekee lain mukaan. Voisi EA silti halutessaan ostaa varmaan vaikka kaikki maailman lisenssit yksinoikeudella itselleen mikäli haluaisivat käyttää FUT masseja vähän enempi.
 
Ei tietenkään. PES on sisältänyt niin kauan kuin minä muistan(=luokkaa 15 vuotta) edit moden, jolla voi muokkailla pelaajia, logoja, paitoja jne. PES sisällyttää peliin kaikki ne joukkueet ja pelaajat, joihin sillä laillisesti on lupa, mutta antaa käyttäjiensä puolivapaasti muokata niitä haluamikseen. Niitä logoja ja paitoja, joista on viralliset lisenssit, ei voi muokata. "Keksittyjä" ei-lisensoituja paitoja, logoja yms. voi jokainen muokata juuri niin paljon kuin haluaa ja juuri niihin väreihin, mihin haluaa, koska ne eivät ole virallisia.

Jotkut sivustot ja ihmiset tekevät tuota "työkseen", tai ainakin puolittain työkseen, joten heillä on toki ihan täysi oikeus laskuttaa työstään, jos niin haluavat. Ja noita maksullisia paketteja voi jokainen ostaa, jos itse haluaa. Mikään pakko ei kenekään ole niin tehdä. Voi odotella ilmaisia, voi tehdä itse jne.
Kysyppä eri seuroilta ja liigoilta mitä mieltä ovat, että toiset myy heidän tuotteitaan ilman lisenssiä. Veikkaan että kyllä piratismia on.

Ymmärrän et ottavat rahaa, koska tekevät ”työkseen”. Mutta käyttävät siinä lisenssinalaisia logoja.
 
Kysyppä eri seuroilta ja liigoilta mitä mieltä ovat, että toiset myy heidän tuotteitaan ilman lisenssiä. Veikkaan että kyllä piratismia on.

Ymmärrän et ottavat rahaa, koska tekevät ”työkseen”. Mutta käyttävät siinä lisenssinalaisia logoja.
Valioliiga hyökkäsi muutama vuosi sitten PES Worldin kimppuun, mutta eivät olleet itse noiden OF-tiedostojen perässä. Vaan vaativat nettisivuilta poistamaan Valioliigan logot. Valioliiga on Youtubessakin herkkä puolustamaan oikeuksia, joten olisivat ne varmaan jo vetäneet tämän OF touhun alas jos siihen olisi mahdollisuus.

Ei toki kannatta ajatella, että tälläinen tilanne vältämättä pysyy loputtomasti. Voi olla, että ehdot joskus vielä kovenee huomattavasti lisää.
 
Valioliiga hyökkäsi muutama vuosi sitten PES Worldin kimppuun, mutta eivät olleet itse noiden OF-tiedostojen perässä. Vaan vaativat nettisivuilta poistamaan Valioliigan logot. Valioliiga on Youtubessakin herkkä puolustamaan oikeuksia, joten olisivat ne varmaan jo vetäneet tämän OF touhun alas jos siihen olisi mahdollisuus.

Ei toki kannatta ajatella, että tälläinen tilanne vältämättä pysyy loputtomasti. Voi olla, että ehdot joskus vielä kovenee huomattavasti lisää.
Ottivatko silloin jo rahaa siitä touhusta?
Kuvittelisin olevan eri tilanne kun harrastellaan, tai et aletaan keräämään maksua siitä.

Ja eikä välttämättä aina tarkoita se, että joku ei vie oikeuteen tms, etteikö se silti olisi tavaramerkkien rikkomista, mitä tuo kyllä on ihan viimeistään silloin kun niistä ihmiset joutuu maksamaan.
 
Ylös Bottom