Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pgr3

Liukumiina

New Member
Mikäs tän pelin idea oikein on? Pitääkö yksinpelissä voittaa jollain tasolla kaikki kilpailut ennenkuin aukeaa lisää ratoja vai TÄH? Kaikki kisat on ajettu mut ei oikein nyt tajua...:confused:
 
Vastaus: Pgr3

Heh, eipä ole paljoa vastailtu, ja oletkin jo varmaan puolessa vuodessä vähän viisastunut, mutta eipä tässä muutakaan tekemistä ole niin vastataan.

Ei tuossa ole mitään ideaa. Tarkoitus on pitää hauskaa, kerätä autoja, kerätä kudosta ja sählätä.

Yksinpelissä voi ottaa tavoitteekseen selvittää kaikki kisat kultamitalein. Siinä on jo hommaa, monessa hopeakisassakin menee hermot jo. Tavoitteeksi voi ottaa myös kovien aikojen ajamisen, ja mukavasti (Vaikkei livessä pelaisikaan) peli näyttää sijoituksesi muihin pelaajiin nähden kun olet ajanut esim. race against the clockia.

Pelissä on vähän semmoinen vika, että kisat ja kaikki tekeminen liittyy aika löyhästi mihinkään suurempaan tarkoitukseen. Mutta sitä tekemistä löytyykin sitten senkin edestä. Itsekin hakkasin test trackia eilen varmaan 4 tuntia eri autoilla, ja katsoin millä pirssillä saan parhaan tulokset (Lamborghini Murcielagolla ja Köenigsegg CCR:llä vedin kärkiajat). Voit tehdä piruuttasi vaikka ratoja. Voit ihan muuten vaan ajaa mitä tahansa rataa vaikka maailman parhaan kuskin haamua vastaan. Tee vaikka oma rata Brooklynin sillasta, tai ota kuvia autoista. Mitenkään tuossa ei ole mitään suurta yhteistä tavoitetta, mikä vähän on pelissä semmoinen huono puoli.

Sitten, jos Livessä pelaat (suosittelen), niin siinä on jo tavoitetta. Peli pitää kokoajan maailmanlaajuista Ranking-listaa. Lisäksi pelissä on trueskill-arvo ja senmukainen titteli (esim. Novice). Kaikkea näitä on hauska parantaa ja koittaa sijoittua paremmin. Itse olen vasta sijalla 31 000 ja risat, vaikka joskus kävinkin 24 000 tienoilla. Livessä on myös turnauksia, joihin pääseminen on yleensä järkyttävä haaste. Siinä jos missäkin on tavoitetta. Turnauskarsinnathan tapahtuu ajamalla tietty kierrosaika tietyllä radalla ja tietyllä autolla. Yleensä aikavaatimus on niin kova, etten ole päässyt edes lähelle, vaikka olisin monta tuntia yrittänyt.


e: niin, ja ei tuossa mitään lisää ratoja aukea.
 
Vastaus: Pgr3

Sain sitten hoidettua tuon "cone challenget hardcorella" -projektin kuntoon kun avautui se RUF Supercar Consept. Nyt onkin pahin menty ja voi hinkata loputkin pelistä hardcorella läpi. Jotenkin ihmellistä miten maailman parhaat vetelee cone challengessa manuaalivaihteilla ensimmäisen 20:n metrin jälkeen jo puolta miljoonaa kudosta!? Mitä siinä oikein tehdään? Aluksi otetaan vauhtia lähtölinjan takaa ja sitten joku pieni vemputus, siinä kaikki... ja minä hinkkasin kaikki portit tehden käppäreitä eikä tulokset ole olleet parhaimmillaan kuin 57 000 :)

Olen kyllä hyvin ihastunut tähän peliin ja pidän tästä pelisysteemistä, että voit valita suosikkiautosi ja sillä kisailla kun vastustajat/tavoitteet skaalautuvat autosi mukaan. Tekemistä tässä pelissä on paljon, ja online on mielestäni loistava. Test Drive Unlimited jää minusta melko kauaksi tästä pelistä ja onkin minulle melkoinen pettymys ajomallinsa ja kummallisen korotetun tiestönsä takia. Myös ulkonäöltä PGR3 vie voiton vaikka maailmat ovatkin aivan erilaisia.
 
Vastaus: Pgr3

Lezlie sanoi:
Sain sitten hoidettua tuon "cone challenget hardcorella" -projektin kuntoon kun avautui se RUF Supercar Consept. Nyt onkin pahin menty ja voi hinkata loputkin pelistä hardcorella läpi. Jotenkin ihmellistä miten maailman parhaat vetelee cone challengessa manuaalivaihteilla ensimmäisen 20:n metrin jälkeen jo puolta miljoonaa kudosta!? Mitä siinä oikein tehdään? Aluksi otetaan vauhtia lähtölinjan takaa ja sitten joku pieni vemputus, siinä kaikki... ja minä hinkkasin kaikki portit tehden käppäreitä eikä tulokset ole olleet parhaimmillaan kuin 57 000 :)

Olen kyllä hyvin ihastunut tähän peliin ja pidän tästä pelisysteemistä, että voit valita suosikkiautosi ja sillä kisailla kun vastustajat/tavoitteet skaalautuvat autosi mukaan. Tekemistä tässä pelissä on paljon, ja online on mielestäni loistava. Test Drive Unlimited jää minusta melko kauaksi tästä pelistä ja onkin minulle melkoinen pettymys ajomallinsa ja kummallisen korotetun tiestönsä takia. Myös ulkonäöltä PGR3 vie voiton vaikka maailmat ovatkin aivan erilaisia.

Olet aika pro, jos jotain 57 000 vetelet kudosta Cone Challengessa. Voi jessus. Olet sairas! Itselläni varmaan jotain 3000 jo hyvä tulos.

Itsehän en vain osaa. Ilmeisesti vaatii aikalailla manuaalivaihteiden käyttöä ja ehkä rattia, jos meinaa kunnolla kikkailla? Vai olenko tosiaan vaan huono? Käppärin käytössä olen varovainen, kun en millään tahdo saada siihen hommaan tuntumaa. Tietenkin riippuu autostakin mutta silti. Cone Challengeissa tosiaan riittää kun kurvailee, vaikkei keräilisi coneja paljon yhtään.

Mahtanet olla online careerissa aika kovilla sijoituksilla?
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
Olet aika pro, jos jotain 57 000 vetelet kudosta Cone Challengessa. Voi jessus. Olet sairas! Itselläni varmaan jotain 3000 jo hyvä tulos.

Itsehän en vain osaa. Ilmeisesti vaatii aikalailla manuaalivaihteiden käyttöä ja ehkä rattia, jos meinaa kunnolla kikkailla? Vai olenko tosiaan vaan huono? Käppärin käytössä olen varovainen, kun en millään tahdo saada siihen hommaan tuntumaa. Tietenkin riippuu autostakin mutta silti. Cone Challengeissa tosiaan riittää kun kurvailee, vaikkei keräilisi coneja paljon yhtään.

Mahtanet olla online careerissa aika kovilla sijoituksilla?
En todellakaan ole. :D Cone challenget saa hinkattua hardcore-tasolla läpi vain ja ainoastaan yhdellä autolla: RUF Supercar Consept, joka avautuu muistaakseni kun olet saanut careerissa yhteensä kudosta n. 470 000.

Cone challengessa riittää kun pitää melko kovaa vauhtia yllä ettei porttien välillä kulu liikaa aikaa, ja jokaisessa mutkassa heittää edes vähän käppäriä. Joku portti saa jäädäkin välistä mutta kannattaa varoa sitä ettei kombojen/porttien välillä kulu liikaa aikaa. Se aika on joku reipas sekunti. Ei se ole niin vaikeaa kuin miltä se aluksi näyttää. Kannattaa sitten koittaa kun saa kudosta tarpeeksi että se auto avautuu.

Edit: ajan myös automaattivaihteilla. ei tarvitse manuaalisia.
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
Itsehän en vain osaa. Ilmeisesti vaatii aikalailla manuaalivaihteiden käyttöä ja ehkä rattia, jos meinaa kunnolla kikkailla?
Oma "Cone Challenget Hardcorella" -kampanja on vielä kesken, mutta kyllä automaatilla ja peruspadilla vetelin viime kisassa 30000, joten ei se vaadi kuin harjoittelua. :)
 
Vastaus: Pgr3

Voi ristus. Te olette hulluja, en keksi muuta selitystä. En tosiaan pysty tuollaiseen, tai sitten en tajua sitä logiikkaa, mistä ne mahdottomat kudokset tulee. Ilmeisesti niin, että jos vetää muuten vaan hienot slaidit, niin ei tule niin paljoa kudosta kuin jos samanlaisella slaidilla läpäisee parit conet? Tuo "ainostaan supercarilla onnistuu" kuulostaa vähän hämärältä. Eikö joku TVR ole kanssa aika kelpo vekotin kikkailuun, se kun pyörii muutenkin miten sattuu.
Vituttaa muuten, kun online careerissa ansaitulla kudoksella ei saa konseptiautoja avattua.

No joo, pitää harjoitella. Tuskin auttaa.

Mikäs on online careerissa sijoitus pojilla, häh? häh häh?
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
Tuo "ainostaan supercarilla onnistuu" kuulostaa vähän hämärältä.
En nyt sanoisi, että vain supereilla onnistuu, mutta tietyt autot soveltuvat vain noihin kisoihin paremmin kuin toiset.

Ja nettiturneen tuloksesta ei ole hajuakaan, kun en ole pitkään aikaan siellä ollut mukana. Varmaan jossain peräpäässä kuitenkin :D
 
Vastaus: Pgr3

Ite vedin tossa joku aika sitten kaikki HC:llä läpi. Ite en ajanu juuri yhtään niillä Supereilla. Ne ei oikein meinaa pysyä mulla hanskassa. Mun eniten käyttämä auto oli Fordin GT90 Supercar Concept B-sarjassa sekä F40 ja F430 C-sarjassa. C-sarjan Mersun SLR Mclaren on myös kova menijä.

Nyrkkisääntönä autovalintoihin seuraava, eli ne kisat, missä pitää saada paljon kudosta kannattaa ajaa autoilla joiden pito on pienempi ja voi driftaa helpommin. Tällaisia ovat esim. F50 ja SLR Mclaren. Nopeutta vaativiin kisoihin tulee ottaa auto joka ei lähde luistamaan kovin helposti esim. F40. Toi Fordin GT90 on siitä hyvä, että sillä voi ajaa nopeusajoja sekä taitoajoja.

Nopeusajot: Timed Run, Hot Lap, Overtake, Street Race (1on1), Speed Challenge
Taitoajot: Cone Challenge, Drift Challenge, Time vs. Kudos

Jos jossain nopeusajossa tulee ongelmia, niin kannattaa kokeilla jotain toista autoluokkaa. Aikarajat määräytyvät autoluokan mukaan, ja kaikki autoluokat eivät ole yhtä vaikeita HC tasolla. Riippuu radasta.

Vielä yks taitoajovinkki, eli suuret pisteet on mahdollista saada kun saa temppukombon pysymään päällä koko radan ajan. Joissakin kohdissa on parempi olla ajamatta portista jotta nopeuden saa pysymään korkeana. Tällöin portin kohdalla tulee tehdä käsijarrulla pieni driftiliike jotta kombo ei katkea. Olen huomannut, että hyvän ajoituksen näihin kombojen säilyttämiseen saa siten, että tekee tempun juuri pisteiden raksumisen jälkeen tulevan merkkiäänen jälkeen.
 
Vastaus: Pgr3

Hohhoh, pitää tosiaan koittaa ottaa neuvoista vaari. Justiinsa vetelin noita cone challengeja silverillä. Yhtäkin rataa sain koittaa melkein kymmenen kertaa, että sain sen surkean 1500 kudosta. On olemassa jotain, mitä en tajua .
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
Hohhoh, pitää tosiaan koittaa ottaa neuvoista vaari. Justiinsa vetelin noita cone challengeja silverillä. Yhtäkin rataa sain koittaa melkein kymmenen kertaa, että sain sen surkean 1500 kudosta. On olemassa jotain, mitä en tajua .

silverillä tuo ei vaadi muuta kuin sen että ottaa rauhallisesti ja välillä voi jopa hipelöidä jarrua ja aina mutkassa pikkasen käsijarrua hiplaa niin helposti menee.

jos ajat kaikkien tötsien välistä yhtenä combona niin tulee väkisinkin jo sellaset 10 000 kudosta.
noi oli kulta tasollakin aivan helppoja mutta hyppäys hardcore tasoon onkin sitten jo mahdoton minulle.
jos vaikka kulta raja on 7000 niin se platina raja on 42 000, oookkei.
 
Vastaus: Pgr3

pelle sanoi:
silverillä tuo ei vaadi muuta kuin sen että ottaa rauhallisesti ja välillä voi jopa hipelöidä jarrua ja aina mutkassa pikkasen käsijarrua hiplaa niin helposti menee.

jos ajat kaikkien tötsien välistä yhtenä combona niin tulee väkisinkin jo sellaset 10 000 kudosta.
noi oli kulta tasollakin aivan helppoja mutta hyppäys hardcore tasoon onkin sitten jo mahdoton minulle.
jos vaikka kulta raja on 7000 niin se platina raja on 42 000, oookkei.

En tosiaan tajua. Teillä on pakko olla eri peli. Tai sitten vaan mulla on eri peli! (vitsihuumoria)
 
Vastaus: Pgr3

Toi HC:n läpäisy vaatii tietysti yllä selostamani lisäksi millintarkan ajon suht kovalla vauhdilla ja kombo ei saa katketa kertaakaan ajon aikana. On selvää, et yhteenkään tötsään tai seiniin ei saa osua :)

Mitä tulee noihin Liven "parhaisiin" ajajiin, ni multa ei kyllä heru respektiä yhtään. Toi on niin selvästi jonkun pelin bugin mahdollistama pisteidenkeräys, ja kun niitä ajoja kattoo, ni nehän ajaa miten sattuu. Alussa vaan tulee hullut pisteet. Perseestä tommonen. :mad:
 
Vastaus: Pgr3

djj07 sanoi:
Toi HC:n läpäisy vaatii tietysti yllä selostamani lisäksi millintarkan ajon suht kovalla vauhdilla ja kombo ei saa katketa kertaakaan ajon aikana. On selvää, et yhteenkään tötsään tai seiniin ei saa osua :)

Mitä tulee noihin Liven "parhaisiin" ajajiin, ni multa ei kyllä heru respektiä yhtään. Toi on niin selvästi jonkun pelin bugin mahdollistama pisteidenkeräys, ja kun niitä ajoja kattoo, ni nehän ajaa miten sattuu. Alussa vaan tulee hullut pisteet. Perseestä tommonen. :mad:


Hohhoh! Ompahan haastetta. Kombon katkeamisesta, niin onko kombo katkennut jo silloin jos ajat normaalisti etkä ole sivuluisussa?

Livessä tosiaan jotkut ne pätkät näyttävät heti, että jollain ihme ilveellä on vaan tullut rutosti kudosta, eikä oikein itsekään tajua että miksi. Mutta onneksi tuo online careerin homma toimii, siellä ne rankingin paremmalla puoliskolla majailevat pelaajat ovat kovia ajamaan. Perkele, jotkut eivät tee virheen virhettä.
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
Hohhoh! Ompahan haastetta. Kombon katkeamisesta, niin onko kombo katkennut jo silloin jos ajat normaalisti etkä ole sivuluisussa?

Kombo katkeaa siinä vaiheessa, kun edellisen tempun pisteet siirtyvät oikeassa yläkulmassa temppulistasta siihen "kudos-mittariin". Tämä tapahtuu jonkin verran pistelaskurin rutinan jälkeisen merkkiäänen jälkeen.

Eli sivuluisussa ei tarvitse olla kokoaikaa vaan temppuja pitää tehdä riittävän nopeasti peräkkäin.
 
Vastaus: Pgr3

ja tuohon lisättäköön vielä että se tötsien välistä ajelu lasketaan myös tempuksi.
 
Vastaus: Pgr3

No kiitän. Ompahan tekemistä. Ehkä jossain vaiheessa homman logiikka menee selkärankaan asti.

Vedin eilenyöllä sitten kaikki kisat läpi Silverillä. Tänään koitin alusta goldilla, ja kolme kertaa sain yhtä kisaa yrittää, enkä onnistunut. Kyllä tuossa ainakin haastetta on, ei voi muuta sanoa. Tietenkin riippuu vähän millä autollakin ajelee. Ihastuin C-luokan RUFiin ja olen sillä nyt kisaillut vähän aikaa. Kyllä silverilläkin oli pari pahaa. Lähinnä ne helvetin pitkät Nurnnurgring-radat, mitä saa ajaa yli 7 minuuttia lähdöstä maaliin.

On muuten jostain syystä uskomattoman hauskaa testailla Test trackia eri autoilla. Tsekkailee millä autoilla saa parhaat ajat. Samalla saa tuntumaa eri autoihin, ja uskaltaa livessäkin valita muitakin autoja kuin niitä samoja vanhoja ja turvallisia.


Seuraavaan PGR:ään saisi tulla online careeriin joku systeemi, mikä pakottaisi pelaajia ajamaan muissakin luokissa kuin A-luokassa. Jotenkin harmillista, että 95% ihmisistä pelailee vaan A-luokan kisoja, ja ne loput 5% ei saa yksinään muissa luokissa kisoja aikaan. Jotenkin on pelin hengen vastaista, että vedetään vaan jollain Ferrari F50 GT:llä samoja kisoja.
 
Vastaus: Pgr3

Tempura sanoi:
No kiitän. Ompahan tekemistä. Ehkä jossain vaiheessa homman logiikka menee selkärankaan asti.

Vedin eilenyöllä sitten kaikki kisat läpi Silverillä. Tänään koitin alusta goldilla, ja kolme kertaa sain yhtä kisaa yrittää, enkä onnistunut. Kyllä tuossa ainakin haastetta on, ei voi muuta sanoa. Tietenkin riippuu vähän millä autollakin ajelee. Ihastuin C-luokan RUFiin ja olen sillä nyt kisaillut vähän aikaa. Kyllä silverilläkin oli pari pahaa. Lähinnä ne helvetin pitkät Nurnnurgring-radat, mitä saa ajaa yli 7 minuuttia lähdöstä maaliin.

On muuten jostain syystä uskomattoman hauskaa testailla Test trackia eri autoilla. Tsekkailee millä autoilla saa parhaat ajat. Samalla saa tuntumaa eri autoihin, ja uskaltaa livessäkin valita muitakin autoja kuin niitä samoja vanhoja ja turvallisia.


Seuraavaan PGR:ään saisi tulla online careeriin joku systeemi, mikä pakottaisi pelaajia ajamaan muissakin luokissa kuin A-luokassa. Jotenkin harmillista, että 95% ihmisistä pelailee vaan A-luokan kisoja, ja ne loput 5% ei saa yksinään muissa luokissa kisoja aikaan. Jotenkin on pelin hengen vastaista, että vedetään vaan jollain Ferrari F50 GT:llä samoja kisoja.

minä en ole online careeriin koskenutkaan.
playtime on se meikän valinta.
minusta tuo nyrre on ihan helppo, tosin asiaan saattaa vaikuttaa että sitä tuli pelattua gran turismo 4:ssä semmoiset 14 tuntia putkeen:D
mutta niinhän se on että livessä oppii ihan huomaamattaan, itsekin aikoinaan kakkosessa en ollut kovin hyvä, siverit tuli vedettyä läpi.
sitten aikani sitä livessä pelasin ja huomasin että ne kulta kisatkin oli ihan helppoja.
 
Vastaus: Pgr3

djj07 sanoi:
Toi HC:n läpäisy vaatii tietysti yllä selostamani lisäksi millintarkan ajon suht kovalla vauhdilla ja kombo ei saa katketa kertaakaan ajon aikana. On selvää, et yhteenkään tötsään tai seiniin ei saa osua :)

Mitä tulee noihin Liven "parhaisiin" ajajiin, ni multa ei kyllä heru respektiä yhtään. Toi on niin selvästi jonkun pelin bugin mahdollistama pisteidenkeräys, ja kun niitä ajoja kattoo, ni nehän ajaa miten sattuu. Alussa vaan tulee hullut pisteet. Perseestä tommonen. :mad:

Toi on aika rankka toi hc läpäsy. Yritin vetää platinalla yhtä cone settii, 22 500 tavoite, itse sain 21 850 ja ajoin joka portista ja heittelin perää mutkissa. Täytyy vaan rohkeemmin vedellä sen F40:sen kanssa. Kohtuu kovajätkä jos on platinum champion. Ite suolanen Gold Champ... :(
 
Vastaus: Pgr3

Jumalauta tuo cone challenge goldilla on meikäläiselle mahdottomuus. Ei perkele tule mitään. Joko napsautan kerran seinään, kerran tötsään tai sitten vaan kombot katkeaa. Silveristä goldiin on näissä cone challengeissa aika iso harppaus. No perkele, jääköön kikkailu näppäremmille. Tai tietenkin voisin koittaa vaittaa kontrollisysteemiä viimeisenä oljenkortena. Nythän en edes kaasuta liipaisimesta.

Mutta koeajettua tuli taas perhanasti autoja Test trackilla. Mersun Supersportilla olen saanut parhaan ajan. Muutenkin sillä olen livessäkin pärjännyt parhaiten. Helpoin ajettava noista hirmunopeista vekottimista.
 
Ylös Bottom