Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

play.com

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä omakohtainen kokemus.

Tilasin Play.comilta jokunen viikko sitten Tiger Woods PGA Tour 2004 (PS2) pelin. Hinta Playllä 32,99 puntaa eli noin 47,5 euroa. Kaksi viikkoa sain odotella pelin tuloa joka jäi Vantaan lentokentän tullipisteeseen josta tuli ilmoitus saapumisesta kotiin kirjeitse.

Menin siis tullipisteeseen hakemaan peliä jossa kuori avattiin ja papereita katsottiin. Homma oli sillä selvä, ystävällinen virkailija sanoi ettei kirjoita alv-laskua näin pienesta ylityksestä eli en siis joutunut maksamaan mitään alveja vaan peli tuli kokonaisuudessaan maksamaan 47,5 e :)

Suuri kiitos tullille hyvästä palvelusta!
 
Kaivelin tuolta play.comin sivuilta Vice Cityn Xbox-version ja julkaisupäiväksi oli siis merkattu 4.11. PAL-versiona..? Ei kai se nyt pidä paikkansa, eihän :confused:
 
itsekin ajattelin nyt kokeilla tota play.comia kun tuli hommattu se sampon electroni liveä silmällä pitäen. ihan kerkesin jo vuorokauden jännätä että nasahtaako peli tulliin kiinni, kunnes huomasin että sieltä on tullut seuraavanlaista postia:

Thank you for your recent order with Play.com.

Due to some fraudulent activity in similar addresses to yours we have
placed your account on hold and require you to fax your bank statement to
us showing your name and address so that we can approve your account and
process your order as quickly as possible. Please fax this information to
+44 (0)1223 395220 for the attention of Maria.

We apologise for the inconvenience caused to you in this matter and hope
that you understand the need for this security.


Kind Regards

Play

...kellekään muulle tämmöistä soopaa tullut? vähä ottaa päähän tollanen. kellä ny ees faxia ois? vähän ihmetyttää jotta mikä mun osoitteessa sit ei niille kelpaa...suomi? kuopio? se että kadunnimessä on yli 10 kirjainta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
itsekin ajattelin nyt kokeilla tota play.comia kun tuli hommattu se sampon electroni liveä silmällä pitäen. ihan kerkesin jo vuorokauden jännätä että nasahtaako peli tulliin kiinni, kunnes huomasin että sieltä on tullut seuraavanlaista postia:

Thank you for your recent order with Play.com.

Due to some fraudulent activity in similar addresses to yours we have
placed your account on hold and require you to fax your bank statement to
us showing your name and address so that we can approve your account and
process your order as quickly as possible. Please fax this information to
+44 (0)1223 395220 for the attention of Maria.

We apologise for the inconvenience caused to you in this matter and hope
that you understand the need for this security.


Kind Regards

Play

...kellekään muulle tämmöistä soopaa tullut? vähä ottaa päähän tollanen. kellä ny ees faxia ois? vähän ihmetyttää jotta mikä mun osoitteessa sit ei niille kelpaa...suomi? kuopio? se että kadunnimessä on yli 10 kirjainta?
Ei ole Playssa noin käynyt, mutta muissa nettikaupoissa kai kaksi kertaa. Kerran syynä oli se, että ulkomailla asuessani luottokortin maa ei täsmännyt ja toisella kertaa pieni kauppias halusi kai vain varmistaa. Ikävää vaivaahan noista on, mutta on tietysti mukava tietää, että kaupat valvovat, että tavarat oikeasti menevät kortin omistajalle. Kun tuon hoitaa, ei pitäisi vastaavaan hommaan enää samassa kaupassa joutua.
 
Nyt täytyy kyllä sanoa että play.com:lla on sellaista asiakaspalvelua jollaista en olisi uskaltanut odottaa edes pienemmiltä firmoilta (joiden olettaisi olla asiakaskeskeisimpiä). Kyselin nimittäin firmalta tuota juttua mikä minulle tuli (myönnettäköön että tuli melkosessa kiihkossa avauduttua) ja homma saatiinkin sitten toimimaan. Niillä oli ollut jotain häiriötä siellä. No mä en ollut sitten muistanut sitä crimson skiessia perua sieltä, kun en osannut odottaa, että tohon asiaan tuollein vois tulla muutos ja se pakettihan oli sieltä sitten heti lähdössä tännepäin ja ns. processing tilassa jolloin sitä ei voinut enää perua. Muuten hieno juttu, mutta tuon asian käsittelyn aikana olin jo ostanut täältä Suomesta kaupasta em. pelin. No minä ilmoitin firmalle vielä tuosta asiasta, niin he peruivat sen! Vaikka homma oli mun oma vika hölmöilyjeni takia!

Uskomatonta asiakaspalvelua ja varmasti 100% luotettava lafka! Suosittelen! Kannattaa ottaa yhteyttä sinne, jos on jotain häikkää, ja hommaan tulee varmasti korjaus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Ottakaas joka iikka tällainen:

DVD-Tukikohta
Kiitoksia oikein kätevästä linkistä!

Tuon sivun alalaidasta löytyi linkki mielenkiintoiseen artikkeli, jota suosittelenkin kaikille ulkomailta tilaamista suunnitteleville:
http://www.hohto.to/page36.phtml

Onko kellään kokemuksia muulla kuin Sammon Visa Electronilla tilaamisesta esim. play.comista. Mulla on Nordean vastaava kortti, ja olisi mukava tietää toimiiko?
 
kertokaas tyhmälle mikä tohon Expiry date kohtaan lykätään tosta masteristacardista. kun annetaan noita kortin tietoja. toi toinen varmaan on varmaan kortin voimassa olo aika??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marwel
kertokaas tyhmälle mikä tohon Expiry date kohtaan lykätään tosta masteristacardista. kun annetaan noita kortin tietoja. toi toinen varmaan on varmaan kortin voimassa olo aika??

Jos noiden kirjoitusvirheiden välistä yrittää kysymystäsi hakea, niin arvauksesi on oikea - expiry date tosiaan on se voimassaoloaika eli esim. 10/04 (lokakuun loppuun 2004).
 
:) joo. siis siinä on kaks kohtaa mihin pitää laittaa kuukausi ja vuosi. jos Expiry date on voimassa olo aika mikä se toinen on? Ja anteeks kirjotus virheistä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marwel
:) joo. siis siinä on kaks kohtaa mihin pitää laittaa kuukausi ja vuosi. jos Expiry date on voimassa olo aika mikä se toinen on? Ja anteeks kirjotus virheistä. :)

Eikös se toinen ole se kuukausi/vuosi jolloin kortti on myönnetty, joten jos sen tiedät/muistat niin voipi senkin laittaa, luulen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan marwel
:) joo. siis siinä on kaks kohtaa mihin pitää laittaa kuukausi ja vuosi. jos Expiry date on voimassa olo aika mikä se toinen on? Ja anteeks kirjotus virheistä. :)

Ei niistä virheistä muuten niin väliä, mutta kun koko kysymystä ei ymmärrä :) no, expiry date tuli selväksi mutta se toinen ei ole mastercardille tai visalle tavallinen kysymys. slaisser vastasi oikein että se on myöntöpäivä jonka _voi_ laittaa mutta ei ole pakko.

Itse en myöntöpäivää laittanut vaan jätin tyhjäksi, hyvin on paketit playsta tulleet. oleellisia ovat kortin numero, nimi (prikulleen siten kuin se kortissa lukee), expiry date ja joskus jos kysytään eräs kolmenumeroinen turvakoodi kortin takaa, siitä missä on allekirjoitus.
 
Kiitoksia vastauksista. Sitä kun yrittää kirjoittaa kuin salama niin virheitä tulee. No Pitää panostaa laatuun eikä nopeuteen tulevaisuudessa. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sturmtruppen
Ei niistä virheistä muuten niin väliä, mutta kun koko kysymystä ei ymmärrä :) no, expiry date tuli selväksi mutta se toinen ei ole mastercardille tai visalle tavallinen kysymys. slaisser vastasi oikein että se on myöntöpäivä jonka _voi_ laittaa mutta ei ole pakko.

Itse en myöntöpäivää laittanut vaan jätin tyhjäksi, hyvin on paketit playsta tulleet. oleellisia ovat kortin numero, nimi (prikulleen siten kuin se kortissa lukee), expiry date ja joskus jos kysytään eräs kolmenumeroinen turvakoodi kortin takaa, siitä missä on allekirjoitus.


Tarkoittaako tuo sitä, että nimi kirjoitetaan isoilla kirjaimilla ja sukunimi ensin, kuten kortissa on.? Ja kohtaan issue number en laittanut mitään.

Yritän tässä itse juuri tilailla Nordean Visa Electronilla ja eka yritys meni mönkään, lähettivät viestin, että jokin kortin numeroista ei täsmää...

Myöntämispäivää ei voinut jättää tyhjäksi, vaan siinä on oletuksena 1/99...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rooivalk
Tarkoittaako tuo sitä, että nimi kirjoitetaan isoilla kirjaimilla ja sukunimi ensin, kuten kortissa on.? Ja kohtaan issue number en laittanut mitään.

Yritän tässä itse juuri tilailla Nordean Visa Electronilla ja eka yritys meni mönkään, lähettivät viestin, että jokin kortin numeroista ei täsmää...

Myöntämispäivää ei voinut jättää tyhjäksi, vaan siinä on oletuksena 1/99...

Joo, nimi just samoin kuin kortissa. en tiedä onko capseilla väliä. joskus on pompannut tilaus (muualta tosin) kun kirjoitin nimen eri lailla kuin kortissa.

issue number taitaa koskea vain brittien solo- ja switch-kortteja.

nordean electronista en tiedä mitään kun itse tilaan aidolla luottokunnan läpyskällä. voi olla ettei toimi lainkaan?

ja mun puhekielessä tyhjäksi jättäminen on tässä tapauksessa sama kuin defaulttien hyväksyntä :)
 
Nordean Visa Electronilla ei voi maksaa netissä ulkomaille turvallisuussyistä. Ainoa pankki, joka sallii tämän Visa Electronillaan on Sampo. Eli et voi tilata Nordean kortilla.
 
Eikö tähän nordean kortti ongelmaan ollut tulossa muutos nyt vuodenvaihteessa, vai oliko se niin että sen pystyi muuttamaan jostain jo hyväksymään nettikaupan?
 
Ei tuon niin kamala ongelma pitäisi olla, kuten jo useasti Xbox Liven yhteydessä on todettu.

Marssit lähimpään Sampo-pankin konttoriin, ja sanot "Päivää, haluaisin avata sellaisen ilmaisen tilin, ja tilata Visa electronin. Olen alle 26-vuotias joten sekin on ilmaista".

Sitten täytät parit kaavakkeet (muista henkkarit), ja menet kotoa katsomaan saamillasi nettipankkitunnuksilla tulevan korttisi numeron, jota voit alkaa käyttää esim. play.comissa heti, kun olet siirtänyt tilille rahaa, siis jo ennen kortin saapumista.

Helpommalla pääset, kuin Nordean järkiintymistä odottamalla. Sulkisin Nordea-asakkuuteni, ellei koko sijoitussuunnitelma menisis uusiksi.
Handelsbanken maksaa säästötilille kk:n keskiarvosta 2 %:n koron, kun Nordea maksaa kuun alimmasta saldosta 0,5 %, ja Sammon electron on äärettömästi käyttökelpoisempi kuin Nordean.
 
Play.comin lisäksi kannattaa tutkailla CDWOW:n alelaareja. Joskus sieltä löytyy myös halpoja pelejä, varsinkin kun niistä saa kikkailemalla punnan pois menemällä sivustolle tällä linkillä.

Keskimäärin CDWOW taitaa olla kyllä Playtä kalliimpi, mutta toimitukset ovat ainakin pirun nopeita. Perjantaina postitus ja tiistaina kolisi lähetys postilaatikkoon.
 
Ylös Bottom