Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play: Kysymykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jari Tomppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Play: Kysymykset

Jup. Osoitteessani on ääkkönen, mutta Play.comista tuli paketti nätisti perille. A-kirjaimen laitoin ään tilalle.

Thingy sanoi:
Kyllähän meidän postilaitos on sen verran pätevä, että paketit tulevat perille melkein postinumerolla ja nimellä.
Ongelmia tuleekin yleensä siinä, kun luottokorttia tarkistetaan, eikä osoitteesta ja/tai nimestä saada selvää, kun skandit aiheuttavat älämölöä tietoihin.

Oliver sanoi:
Ongelmia tuleekin yleensä siinä, kun luottokorttia tarkistetaan, eikä osoitteesta ja/tai nimestä saada selvää, kun skandit aiheuttavat älämölöä tietoihin.

En ole moista ongelmaa Playssa havainnut. Pari kertaa, joskus DVD:n aamunkoiton aikoihin, joillakin jenkkifirmoilla oli ongelmia veloittaa luottokorttiani, liekö sitten johtunut juuri tuosta ääkkösongelmasta. Tuostakin on kuitenkin aikaa jo kuutisen vuotta, ja nuokin firmat saivat laskutuksen toimimaan varsin nopeasti. Playn kanssa ei tosiaan ole koskaan ollut tuon tyyppisiä ongelmia.

Tekisi mieli sanoa valitettavasti, tässäkin kuussa jo reilu 70 e kertynyt korttilaskulle pelkkiä Playn ostoksia... :D

Play.com palautukset

Onko kukaan palauttanut viallista levyä takaisin Play.comille? Miten pitää toimia?

Oli DVD irronnut paikoiltaan ja heilunut kuljetuksen aikana. Levyssä todella ilkeitä jälkiä, en viitsi edes testata toimiiko, haluan virheettömän tilalle...

Vastaus: Play.com palautukset

Tonppa sanoi:
Onko kukaan palauttanut viallista levyä takaisin Play.comille? Miten pitää toimia?

Lähetät mailia Play.comiin ja he antavat osoitteen, mihin levy pitää palauttaa. Menet postiin ja sanot kassalla, että tää pitäs lähettää ulkomaille. Maksaa muistaakseni about saman verran kuin Suomeen. Sitten kun levy on takaisin Playllä, he palauttavat postimaksun. Uusi levy lähti ainakin minulle jo aikaisemmin.

Vastaus: Play.com palautukset

Tonppa sanoi:
Virallisen etiketin mukaan pitänee kysyä ensin lupa palautukseen yhteystietosivulta sopivan näköisestä osoitteesta. Kuittauksen mukana tulevat myös tarkemmat toimintaohjeet, eli käytännössä sitten voi vain lähettää levyn palautusosoitteeseen kuittinsa kanssa, sama kuori jossa tulivatkin on aina hyvä ratkaisu. Kun palautus pääsee perille postikuluja hyvitetään luottokortille pariin puntaan asti, ja tilaustietoihin tulee merkintä asiasta sekä uusi saman tuotteen tilaus nollan punnan hinnalla. Itse olen kahdesti palauttanut viallista tavaraa ja homma on toiminut varsin mallikkaasti ja nopeasti. Pari vuotta takaperin lähetin levyn erään viikon maanantaina, kuittaus ja postikuluhyvitykset tulivat keskiviikkona, ja uusi levy tuli postissa jo perjantaina. Nykyään postilla kestää valitettavasti jopa viikon luokkaa yhteen suuntaan, joten samanlaiseen nopeuteen ei enää päästä.

Oon ekaa kertaa kokeilemassa Play:tä ja ihmettelen mitä meinaa tuo Issue number kortin tietoja annettaessa?

Edit:
Löysin vastauksen. Eli ei mitään jos kyseessä on electron.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mites tuon playusa.comin kanssa on? Sieltä voi tilata samoilla tunnuksilla kuin play.comista? Mitkä ovat tullirajat? Mitä valuuttaa kannattaa käyttää tilattaessa?

Käykös tuolla play.comissa Säästöpankin Visa Electron ?

Ja kauan kestää suunnilleen toimitus, jos kyseessä on peli?

Tiedän vaan että siellä käy Leonian ja Nordean Electronit. Kannattaa soittaa sinne Säästöpankkiin ja kysäistä asiasta. Play.comin pitäisi ilmeisesti kuulua "Verified By Visa" -nettikauppoihin.

extreme_02 sanoi:
Ja kauan kestää suunnilleen toimitus, jos kyseessä on peli?

Tuo toimitusaika vaihtelee rajusti. Sillä ei ole väliä onko kyseessä peli, DVD tai jokin muu, toimitusaika on ollut tuollaiset 4 - 10 arkipäivää. Olettaen luonnollisesti, että tavaraa on varastossa tilaushetkellä.

Sami Turunen sanoi:
Onko kellään tullut tilauksen yhteydessä ongelmia osoitekentän kanssa / Playn järjestelmä ei tunne skandeja? Itselläni ei ole ollut koskaan osoitetta, jossa olisi ääkkösiä, joten ei tuttu bugi...
En ole vielä kertaakaan tilannut nykyiseen osoitteeseeni tavaraa Play.comista. Äsken laitoin kuitenkin tilauksen menemään ja laskutus/toimitusosoitteeksi ääkkösellisen katuosoitteen. Ilmoittelen tänne sitten kun kiekot saapuvat perille, tai jos ne sattuvat katoamaan jonnekin &Auml-syövereihin.

feldon sanoi:
En ole vielä kertaakaan tilannut nykyiseen osoitteeseeni tavaraa Play.comista. Äsken laitoin kuitenkin tilauksen menemään ja laskutus/toimitusosoitteeksi ääkkösellisen katuosoitteen. Ilmoittelen tänne sitten kun kiekot saapuvat perille, tai jos ne sattuvat katoamaan jonnekin &Auml-syövereihin.

Mun tilaukset on tullu ääkköspaikkaan ihan normaalisti.

Avattu boxi

Kävin tänään hakemassa postista Play.comista tulleen paketin, joka sisälsi neljän DVD:n boksin. Meinasi hihat palaa, kun havaitsin että paketti oli avattu.

Paketin toinen sivu oli melkein kokonaan revitty auki. Boksi pilkitti sieltä enemmän kuin selvästi.

Ilmoitin välittömästi, että haluan selvitystä asiaan. Postin henkilökunta pani merkille tapauksen.

Otin boxin paketista ja melkeinpä suutuin kun huomasin, että senkin muovit on avattu. Kaikki neljä omassa kotelossaan olevaa levyä oli siis ilmeisesti käynyt jonkun hyppysissä. Vain yksi DVD:istä oli vielä muoveissa, koskemattomana. Kolmesta muusta levystä puuttui muovit päältä kokonaan!

Mitä ihmettä on tapahtunut?

Lähetin välittömästi Play.comille selvityspyynnön valokuvan kera. Ovatko he lähettäneet jo "ei muoveissa olevan" paketin, vai onko joku tulli käynyt räpläämässä sitä?

Pärkkele! Minun pakettejahan ei availla!

Vastaus: Avattu boxi

Tonppa sanoi:
Pärkkele! Minun pakettejahan ei availla!

Paketteja saa kyllä avata, mutta tuo muovien riisuminen kuulostaa kyllä enemmän kuin oudolta. En ole moisesta ennen kuullut. Ainakin mulle on aina Play-levyt tulleet muovit päällä

Jouko Luhtala sanoi:
Paketteja saa kyllä avata, mutta tuo muovien riisuminen kuulostaa kyllä enemmän kuin oudolta. En ole moisesta ennen kuullut. Ainakin mulle on aina Play-levyt tulleet muovit päällä

Hetkinen. Missä vaiheessa tullille on tullut oikeus avata paketteja? Heidänhän pitää kutsua paikalle, ojentaa leikkuri ja PAKETIN VASTAANOTTAJAN ON AVATTAVA PAKETTI ITSE. Juma*****, eikö noin enää olekaan?

Tonppa sanoi:
Hetkinen. Missä vaiheessa tullille on tullut oikeus avata paketteja? Heidänhän pitää kutsua paikalle, ojentaa leikkuri ja PAKETIN VASTAANOTTAJAN ON AVATTAVA PAKETTI ITSE. Juma*****, eikö noin enää olekaan?

:) minkä boksin muuten tilasit? Jenna Jamesonin viimeisimmät yksissä kansissa?

Jarmo Hänninen sanoi:
:) minkä boksin muuten tilasit? Jenna Jamesonin viimeisimmät yksissä kansissa?

American Pie Threesome, 4 disc set.

Anyway, milloin tulli on saanut tuon oikeuden avata toisen paketteja? Haluan oikeasti tietää tuon ennen kuin otan yhteyttä tulliin.

PS: ei silikonipellet kiinnosta. :) Luomut rulettaa.

Tonppa sanoi:
American Pie Threesome, 4 disc set.

Anyway, milloin tulli on saanut tuon oikeuden avata toisen paketteja? Haluan oikeasti tietää tuon ennen kuin otan yhteyttä tulliin.

PS: ei silikonipellet kiinnosta. :) Luomut rulettaa.

elikkäs Jennan vanhempi tuotanto. Se on kyllä minunkin mielestä parempaa... :cool:
Ehkäpä tullissa koirat ovat havainneet jotain hämärää, ja virkailijat ajatelleet että tsekataan tää ei se vastaanottaja peelo mitään osaa valittaa. :rolleyes:

Ylös Bottom