Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3 Slim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Mikäli olet tähän asti päästellyt menemään konsolin mukana tulleella komposiittikaapelilla, on muutos HDMI:n myötä melkeimpä samaa luokkaa kuin aikanaan on ollut siirtyminen mustavalkoisesta -> väritelevisioon. Tuttu maailma avautuu aivan uudella tavalla.

Juuri näin. Se mukana tuleva komposiittipiuha joutaa oikeasti roskiin. Enkä siis vitsaile. En ymmärrä, miksi joku jättäisi HDMI-piuhan ostamatta jos tv tukee sitä myös...

**

Tein nyt tuossa vielä pientä "äänitutkimusta" lisää, eli pelailin vähän ja katselin muutaman leffan - välillä äänet vahvarista pois ja kävin kuuntelemassa Slimin äänimaailmaa. Slimin puhina ei missään vaiheessa nouse koville kierroksille (toisin kuin vanhassa laitteessa, joka alkaa puhista about vartin jälkeen - ja joskus puhisee varsin kovaakin) ja ääni tuntuu pysyvän koko ajan aika hiljaisena.

Toki laite pientä hurinaa pitää, varsinkin jos menee lähelle kuuntelemaan (ei se kokonaan hiljainen ole), mutta en kyllä ymmärrä mistä tulevat puheet siitä, että laite olisi jotenkin "äänekäs".. Ymmärrän kuitenkin sen, että sana "äänekkyys" merkitsee eri asiaa eri ihmisille ja kuten sanoin, niin oma, vanha PS3 puhisee selkeästi (eli siihen verrattuna Slim on aivan eri tasolla).

Tein myös kunnon nörtti-tutkimusta eli laitoin Slimin päälle ja istuin about vartin ihan vieressä kuuntelemassa (oli kahvia.. ;) ). Vanhaan tapaan laite "hurahtaa" kerran ja sitten menee aika lähelle sitä "hiljaista" tasoa. Tuon vartin aikana saatoin kuulla muutaman kerran pientä äänen/hurinan nousua, mutta se oli mielestäni aika pientä ja "normaalia". Eli enpä usko että olisin eroa sohvalle asti kuullut (tosin puhutaan nyt lepotilasta, joten..). Mutta voi olla totta, että pientä nousua kuitenkin äänessä tapahtuu.

Sitten se Blu-ray-aseman ääni. Se on totta, että kun levyn laittaa sisään, niin pientä "rolinaa" kuuluu tms, mutta en kyllä pahemmin kuulee mitään erityistä "levynlukuääntä" kun levy pyörii. Yritin BD-leffan ja pelin aikana kuunnella sitäkin, mutten kuullut mitään erikoista (kuten sanoin aiemmin, niin pientä hurinaa/kierroksia levyn aikana yms laite toki pitää - se on mielestäni normaalia).

Ja bitstream-lähtö toimii HD-äänelle loistavasti. Katsoin juuri Van Dammen ja Dolphin "Universal Soldierin" ja DTS-HD MSTR tuli näkymään vahvariin. Ai että. ;)

Mutta joo, nämä mun aatoksia äänestä - muilla voi olla toisenlaisia aatoksia. Ainut "kova ääni" tuli kun laittaa/ottaa levyn asemaan/asemasta. Mutta se vie about 5 sekuntia tms, joten enköhän sen kestä.

ps. Ostetaan tänään varmaan kaverille oma Slim, joten kuulen varmaan vähän toisenkin yksilön äänimaailmaa. Ja itseasiassa toinen kaveri laittoi eilen myös tekstaria, että oma Slim tilauksessa. Kyllä tuo uusi malli ja myös sen Blu-ray toisto tuntuu kiinnostavan.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Minkäslaista ääntä ton slimmin bd-aseman pitäis päästää kun laittaa levyn sisään tai ottaa ulos? Itselläni kävi niin, että kun laitoin ekaa kertaa levyä sisään, niin kone otti sen vastaan pitäen kovaa KLONK KLONK -ääntä. Yritin ottaa levyä ulos niin klonkkasi muutaman kerran ja levy pysyi visusti sisällä. Tätä tapahtui muutaman kerran, kunnes sammutin koneen. Uudelleen käynnistyksen jälkeen levy tuli ulos. Tämän jälkeen kone on ottanut levyn sisään ilman mitään kolinoita, mutta ulos tullessaan kuuluu edelleen häiritsevä kolahdus. Kuuluuko tämä asiaan, vai tuliko JÄLLEEN mulle juuri se maanantai-malli? =P

ps. Jahas olin taas tyhmäkin, näköjään edellisilläkin kirjoittajilla ollut jotain saman tapaista....
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tein nyt tuossa vielä pientä "äänitutkimusta" lisää, eli pelailin vähän ja katselin muutaman leffan - välillä äänet vahvarista pois ja kävin kuuntelemassa Slimin äänimaailmaa. Slimin puhina ei missään vaiheessa nouse koville kierroksille (toisin kuin vanhassa laitteessa, joka alkaa puhista about vartin jälkeen - ja joskus puhisee varsin kovaakin) ja ääni tuntuu pysyvän koko ajan aika hiljaisena.

Toki laite pientä hurinaa pitää, varsinkin jos menee lähelle kuuntelemaan (ei se kokonaan hiljainen ole), mutta en kyllä ymmärrä mistä tulevat puheet siitä, että laite olisi jotenkin "äänekäs".. Ymmärrän kuitenkin sen, että sana "äänekkyys" merkitsee eri asiaa eri ihmisille ja kuten sanoin, niin oma, vanha PS3 puhisee selkeästi (eli siihen verrattuna Slim on aivan eri tasolla).

Itse latailin aamulla burnoutin tälle uudelle slimille ja oma slimi on kohtuu äänekäs jo pelkästään xmb tilassa. Kierrokset nousi 3-4 kertaa pelkästään tiedoston latauksen takia. Vanha 40 gb mallista ei kuulunut mitään ääntä xmb tilassa 3 metrin päähän sohvalle. Slimin äänen kuulee aivan selvästi. Vaimokin kysyi, että mikä ääni täällä pörisee. Vanhan aikana ei tullut mitään kommentteja äänistä. Eilen parin tunnin cod4 session jälkeen slimi oli niin äänekäs, että se kuului selvästi jo toisiin huoneisiin. Eli ollaan siellä xboxi tasolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Laitoin tämän jo toiselle foorumille, mutta laitetaan tännekin, eli nyt taisi meikäläisellä käydä huono tuuri. PS3 Slim on kytkettynä Onkyon vahvistimeen ja siitä edelleen Samsungin A656:een. Ongelma on se, että kuvassa näkyy koko alalta sellaista vihreää häiriöviivaa, joka aluksi viittasi ongelmaan HDMI-kaapelissa, joka kuitenkin toimi hyvin 80 gigasen plegen kanssa. Kokeilin sitten toista kaapelia, sama vika. Onkohan minulle sattunut viallinen yksilö vai onko ongelma jotenkin korjattavissa, jota en nyt heti keksi. Suljin myös Onkyon vahvistimen syyllisten listalta liittämällä pleikkarin suoraan televisioon -> sama tulos. Onko se kärrättävä tämä vehje heti huomenna Gamestoppiin?
Päivitystä tilanteeseen: Vahvistin nyt, että vika on itse HDMI-portissa tai -piirisarjassa. Aamulla kokeilin uudestaan vahvistaakseni, että kyseessä ei ole lämpenemisestä johtuva häiriö ja häiriöviivat olivat tallella. Sitten kokeilin laitteen mukana toimitettuja komposiittikaapeleita, joiden kautta kuva oli häiriötön. Pakko tämä on siis takuuseen laittaa, ei kai siinä muu auta.

En nyt ihan varma ole, mutta kun jouduin avoimella puhelinlinjalla odottelemaan, niin olin kuulevinani, etten ollut ainut tämän tai vastaavanlaisen ongelman kanssa painiva.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Päivitystä tilanteeseen: Vahvistin nyt, että vika on itse HDMI-portissa tai -piirisarjassa. Aamulla kokeilin uudestaan vahvistaakseni, että kyseessä ei ole lämpenemisestä johtuva häiriö ja häiriöviivat olivat tallella. Sitten kokeilin laitteen mukana toimitettuja komposiittikaapeleita, joiden kautta kuva oli häiriötön. Pakko tämä on siis takuuseen laittaa, ei kai siinä muu auta.

En nyt ihan varma ole, mutta kun jouduin avoimella puhelinlinjalla odottelemaan, niin olin kuulevinani, etten ollut ainut tämän tai vastaavanlaisen ongelman kanssa painiva.

Et ole ainoa jolle on sattunut Slim jossa on vastaava HDMI-vika. Kahdella kaverillani on mennyt Slim heti vaihtoon laatikosta otettua. Pakkohan se kai on että tietty prosenttimäärä konsolia kuin konsolia on jollain lailla viallisia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onko tarkoitus jatkaa slimiin äänekkyyteen liittyvää keskustelua tällä palstalla vai täällä PS3:n hiljaisuus/äänekkyys ?

Pleikkari kolmosen joka revisiossa on ollut äänekkäitä ja hiljaisia laitteita.
Ongelmana on se, että ihmiset kuulevat äänen erilailla, jolloin äänekkyyttä on hankala vertailla ilman live-testiä. Miten sitten olisi mahdollista saada tietoa slimin äänekkyydestä foorumin välityksellä :confused:

Itse ehdottaisin seuraavaa:
- Slim avoimeen paikkaan
- Testi XMB:ssä 10min käynnistyksen jälkeen & vaikkapa 1h pelailun jälkeen
- Kuinka kauas slimin tuuletinääni kuuluu? Kuuluuko levyn lukemisen ääni?

Itse itseni puolesta vastaten:
- Kone aluksi hiljainen, kuuluu noin 2m päähän.
- 10min jälkeen slim nostaa kierroksia. kuuluu taustakohinan yli selvästi.
- 1h pelailun jälkeen ääni kuuluu 6-7m päähän selvästi. Levyn lukemisen ääni kuuluu myös.
- Minun mielestäni häiritsee elokuvien katsomista

Onneksi olkoon niille, jotka eivät kuule slimiä 2-3m päästä muutaman tunnin pelailunkaan jälkeen. Joku onnellinen varmaan saa 40GB:n vaihtokoneeni, joka samanlainen. :(
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Et ole ainoa jolle on sattunut Slim jossa on vastaava HDMI-vika. Kahdella kaverillani on mennyt Slim heti vaihtoon laatikosta otettua. Pakkohan se kai on että tietty prosenttimäärä konsolia kuin kosolia on jollain lailla viallisia.
Juu., harmihan se. Ei tässä muuten harmittaisi, mutta kun se penteleen huoltoreissu saattaa venyä pitkäksikin. Ainakin sen mukaan, mitä täällä on kirjoiteltu.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onneksi olkoon niille, jotka eivät kuule slimiä 2-3m päästä muutaman tunnin pelailunkaan jälkeen. Joku onnellinen varmaan saa 40GB:n vaihtokoneeni, joka samanlainen. :(
Itse en ole lainkaan kiinnittänyt huomioni Slimin äänekkyydeen, vaikka olisi melukas en ainakaan ole häirinyt minua pelaamisessa. Usein minulla on kyllä kuuloke päässä.. :rolleyes: Mutta ilman kuulokkeitakin, en ole oikeasti huomanut että slim pitäisi jotain ääntä. :p

Olen hyvin tyytyväinen vaihtoon. :)
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Et ole ainoa jolle on sattunut Slim jossa on vastaava HDMI-vika. Kahdella kaverillani on mennyt Slim heti vaihtoon laatikosta otettua. Pakkohan se kai on että tietty prosenttimäärä konsolia kuin kosolia on jollain lailla viallisia.
Juuri näin. Näitä DOA-tapauksia on käytännössä kaikissa laitteissa, ja sille ei vaan juuri mahda mitään. Tärkeämpää on estää syntymästä jonkinlaista "OMG SLIM PS3T ON RIKKI JO VALMIIKSI!" -hysteriaa.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Saksasta bongasin tälläisen tornihuhujen äidin tulevista bundleista:

10.2009: PlayStation 3 Slim + zwei Blu-ray-Filme
01.10.09: PlayStation 3 Slim + Need for Speed: Shift
14.10.09: PlayStation 3 Slim + Uncharted 2: Unter Dieben
24.10.09: PlayStation 3 Slim + Pro Evolution Soccer 2010
04.11.09: PlayStation 3 Slim + Tekken 6
19.11.09: PlayStation 3 Slim + Assassin's Creed 2
04.12.09: PlayStation 3 Slim + Gran Turismo 5

Kun normi slimmi maksaa siellä 299 €, on näille luvassa hintaa hevosmiesten tietotoimiston pikasähkeen mukaan 339 €.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onkos muille käynyt tällä tavalla slimin kanssa. Äsken rupesin ottamaan cod4:sen levyä asemasta, mutta slimi ei sitä suostunut antamaan ulos. Aina puhisi vähän ja eject valoi vilkkui, mutta levy ei tullut ulos. Kokeilin myös xmb valikon kautta ottaa levyä ulos. Sitten kokeilin käynnistää peliä, niin tuli ilmoitus, että levyn käynnistyksessä tapahtui virhe, jonka jälkeen cod4 katosi myös xmb:sta. Eli multa nähtävästi levisi blue ray asema :) Koneen uudelleen käynnistys ei auta. Onko muilla tällaisia ongelmia?
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Äsken rupesin ottamaan cod4:sen levyä asemasta, mutta slimi ei sitä suostunut antamaan ulos. Aina puhisi vähän ja eject valoi vilkkui, mutta levy ei tullut ulos. Kokeilin myös xmb valikon kautta ottaa levyä ulos. Sitten kokeilin käynnistää peliä, niin tuli ilmoitus, että levyn käynnistyksessä tapahtui virhe, jonka jälkeen cod4 katosi myös xmb:sta. Eli multa nähtävästi levisi blue ray asema :)
Jos edes perinteinen töpselin tuuletus ei auta, niin ei muuta kuin laite kuitin kanssa takaisin kauppaan. Se on tätä elämää, että uuden laitteen (tai mallin) lanseerauksessa aina joillekin osuu se maanantaikappale, joka sanoo sopimuksensa irti alta aikayksikön. Tuollaisessa tapauksessa fiksu kauppa yleensä antaa mukisematta uuden saman tien tilalle, ettei tarvitse kärvistellä muutaman viikon takuuvaihdon verran.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onkos muille käynyt tällä tavalla slimin kanssa. Äsken rupesin ottamaan cod4:sen levyä asemasta, mutta slimi ei sitä suostunut antamaan ulos. Aina puhisi vähän ja eject valoi vilkkui, mutta levy ei tullut ulos. Kokeilin myös xmb valikon kautta ottaa levyä ulos. Sitten kokeilin käynnistää peliä, niin tuli ilmoitus, että levyn käynnistyksessä tapahtui virhe, jonka jälkeen cod4 katosi myös xmb:sta. Eli multa nähtävästi levisi blue ray asema :) Koneen uudelleen käynnistys ei auta. Onko muilla tällaisia ongelmia?

Aseman hajalla. Takuuseen vaan.

Jotain tämän suuntaistahan se slimin vuotanut sonyn työntekijäkin kirjoitteli. Siis että jotain ihmeellistä alkaa jossain vaiheessa tapahtua niin kuin jollain kilpailijallakin. Voi tarkoittaa, että bluray-asemat hajoavat enemmänkin näissä ensimmäisissä slimeissä.

"A Cheaper Blu-ray drive is being used. It wont be any slower, but expect to see similar issues that another competitor had a while ago."
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Jeps. Ei auttanut töpselin tuuletus. Toivottavasti saa uuden heti tilalle niin olis edes pieni mahdollisuus, että saisi hiljaisemman slimin. Tai sitten hommaan sen oman vanhan 40 gb takaisin, jos ei ole vielä ehtinyt mennä. Muistan itse lukeneeni tuon työntekijän jutun ja ajattelin, että ei se itselle kuitenkaan...
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tänään tuli hommattua X360:n rinnalle PS3 Slim, joka on myös samalla ensimmäinen tämän sukupolven Sonyn tuote. Äkkiä tuli vähän konsolia räplättyä ja vaikutti kyllä kaikinpuolin siistiltä. Verkkoasetusten kanssa sain kyllä jonkin aikaa tapella... Minkähän takia PS3 ei mulla suostu toimimaan WPA/WPA2-salauksella? Joutuu siis käyttämään alkeellisempaa WEP-salausta, jolla sitten toimiikin ok. X360 kyllä hyväksyy tuon WPA:n ongelmitta...

Mutta enivei, kohta LBP koneeseen ja testaamaan. :cool:
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Minkähän takia PS3 ei mulla suostu toimimaan WPA/WPA2-salauksella?
Noilla spekseillä on mahdotonta sanoa mitään, mutta PS3 on toiminut WPA/WPA2:lla jo julkaisustaan asti, ja Slim-malli ei tee tässä mitään poikkeusta. Todennäköisin syy on ihan selkeä konffausvika WLAN-purkissasi, eli siellä on esim. MAC-osoitefiltteröinti päällä.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

voi olla sittenkin että ps3 slim tulee tähän talouteen jouluna batmanin kanssa.. vähän riippu siit jos on tullut ne psn card:t
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onko tietoa pystyykö Slim -malliin vaihtamaan itse kovon?

Ja sori jos kysytty joskus :/
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Noilla spekseillä on mahdotonta sanoa mitään, mutta PS3 on toiminut WPA/WPA2:lla jo julkaisustaan asti, ja Slim-malli ei tee tässä mitään poikkeusta. Todennäköisin syy on ihan selkeä konffausvika WLAN-purkissasi, eli siellä on esim. MAC-osoitefiltteröinti päällä.

Okei, no siitäpä on hyvä lähteä liikkeelle ja ratkomaan ongelmaa... Ei vaan tahdo kyllä purkin asetuksista löytyä mitään tuohon viittaavaa...

P.S Ensimmäinen jumahdus Slimillä koettu. Jäätyi täysin viime yönä Unchartedia pelatessa. :mad:
 
Ylös Bottom