Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3 Slim

Vastaus: PlayStation 3 Slim

Oisko kannattavampaa hommata Slim, mielummin kuin Thick tai mikä originaali onkaan?
Virtaa syö vähemmän, selkeästi pienempi, myös rumempi.. ja nopeampi..?
Onko mitään Slim bundleja myynnissä?
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Oisko kannattavampaa hommata Slim, mielummin kuin Thick tai mikä originaali onkaan?
Virtaa syö vähemmän, selkeästi pienempi, myös rumempi.. ja nopeampi..?
Onko mitään Slim bundleja myynnissä?

Omaankin silmään tuo Slim oli ruma kaikissa kuvissa mitä siitä on julkaistu. Unpacking -video sai jo minua hiukan pyörtämään kantaaani ja kun se nyt istuu tuossa tv-tasolla niin täytyy sanoa että se on paljon tyylikkäämpi kuin vanha malli. Mutta kauneus on katsojan silmässä. Sanoisin silti että Slim on huomaamattomampi kuin fatso ja sulautuu näin paremmin muuhun kodin tekniikkaan.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Yksi huomio viikonlopun pelisession jäljiltä. Tarkoitus oli pelata änäriä 7 pelaajan voimin samalta sohvalta, mutta se ei onnistunutkaan ilman pientä salapoliisintyötä. Pleikan uusi ominaisuus käyttää telkkarin, vahvarin jne. kauko-ohjainta pleikkarin kauko-ohjaimena hdmi:n välityksellä varaa itselleen yhden ohjainpaikan. Itse olin tuon asetuksen laittanut päälle, vaikkakaan en omista pleikkarin kanssa yhteensopivaa ohjainta, ja silti pleikkari varaa yhden ohjainpaikan kauko-ohjaimelle. Asetuksen poistaminen oli ainoa keino saada yksi pädi lisää peleihin. Tiedoksi siis lähinnä niille jotka harrastavat monen pelaajan hot-seatteja :)
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Onko mitään Slim bundleja myynnissä?
Ei vielä, mutta syksyn/alkutalven aikana varmasti tulee useampiakin.

Kysymykseesi, kumpi malli kannattaisi hankkia, vastaan lyhyesti: kumpi itseä sattuu enemmän jostain syystä miellyttämään. Henk.koht. ottaisin tämän uuden mallin, mutta olenkin "aina uusin versio" -miehiä.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Voisivat poistaa mainoksistaan "hiljaisempi" koska se ei todellakaan sitä ole. Rehellisesti sanottuna ihmetyttää että kuka nämä on testannut. Ja oliko referenssinä viallinen pleikka jossa oli tuulettimet täynnä pölyä. Mun alkup. 60Gb ei pitäny koskaan mitään ääntä, tämän idlehurina kuuluu jo keittiöön saakka - "mahdollisesti hiljaisempi" olisi parempi. :rolleyes:

Ulkonäkö on tietenkin makuasia, mun mielestä tämä on rumempi kuin alkuperänen joka istu hyvin telkan ja stereoiden kiiltävään pintaan. Toisaalta onhan tässä muita hyviä ominaisuuksia, ni kyllä mä tähän kallistuisin jokatapauksessa jos uutta olisin hankkimassa.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Voisivat poistaa mainoksistaan "hiljaisempi" koska se ei todellakaan sitä ole. Rehellisesti sanottuna ihmetyttää että kuka nämä on testannut. Ja oliko referenssinä viallinen pleikka jossa oli tuulettimet täynnä pölyä. Mun alkup. 60Gb ei pitäny koskaan mitään ääntä, tämän idlehurina kuuluu jo keittiöön saakka - "mahdollisesti hiljaisempi" olisi parempi. :rolleyes:
.

Siis, mulla ei kuuluu se humina mitenkään, piti mennä ihan viereen höristelemään, että onko se varmasti päällä. Kun olen lukenut viestejä niin osalla ei kuuluu tippaakaa ja toisilla taas toiseen huoneseen. Mistäköhän sitten johtuu?
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Mistäköhän sitten johtuu?
Yksilökohtaisista eroista laitteissa ja ihmisten erilaisissa toleransseissa tietynlaista "melua" kohtaan. Sen lisäksi asiaan vaikuttaa myös laitteen sijoituspaikka ja jopa huoneen lämpötila.

Eli jos vaikka yksi laite sadasta pitää tavallista suurempaa ääntä, hyvin todennäköisesti sen yhden omistaja tulee siitä foorumille kritisoimaan. Se on täysin luonnollista, mutta en silti lähtisi väittämään, että tuon takia pitäisi laitteen markkinointia muuttaa.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Itse en ainakaan pysty tuota Slimiä haukkumaan millään tapaa kovaääniseksi. Tosin vertailukohtana ei ole vanhaa pleikkaria, vaan X360, jolla silläkin katsellut menestyksekkäästi leffoja. Siihen verrattuna Slimiä voisi kutsua jopa äänettömäksi. :rolleyes:
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Avasin vielä kerran Slimmin tutkiakseni tuuletinmelun lähdettä. Folding@home taustalla ja päällikansi auki painelin ja kuuntelin eri kohtia.

Löytyi pari äänityyppiä:

1. Tuuletin resonoi ilmanohjaimeen ja tulee sirinän kaltaista ääntä. Tämän saa itse poistettua kiristämällä/löysentämällä tuulettimen kahta ruuvia ja tekemällä vaikkapa pahvista tuulettimen ja ilmanohjaimen väliin "tiivisteen". Tämä on se häiritsevin ääni kaikista, mutta varmaankin vain osassa konsoleita.

2. Ilmavirta saa aikaan ujelluksen kaltaisen äänen jäähdytyssiilen ja virtalähteen sisällä. Tästä ei voi oikein päästä eroon.

3. Bluray-asema rämisee kohtuu paljon, kun siihen sormella napauttelee ja tämäkin voi joissain konsoleissa kenties olla ongelmana. Omassa yksilössä bluray-asema ei pidä pyöriessään minkäänlaista ääntä esim. elokuvaa katsottaessa ja luulenkin, että tämä räminä ei ole oikein kenelläkään ongelma.


Voin jonkinlaisia kuvia pistää tänne, kunhan olen itse saanut tuon "tiivisteen" väsättyä tulettimen ja ilmanohjaimen väliin. Meinaan aika paljon nyt väliaikaisellakin virityksellä häiritsevä sirinä laski!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Slimmin livenä nähneenä itse tykkään kyllä enemmän tästä fätistä. Tyylikäs pianomusta ja futuristisen kuulit hipaisukytkimet :jes:
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Tosiaan takuutarra lähti suhteellisen helposti ehjänä irti hiustenkuivaajalla ja terävällä veitsellä, joten luulen muidenkin olevan kiinnostunut konsolin hiljentämisestä :)

Tuo on sitten "rikokseen" yllyttämistä enkä toivo kenenkään tuollaista peliä harrastavan. Jos modet pitää tuota rehellisenä niin menköön, mutta minusta enemmän kuin arveluttavaa toimintaa..
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Avasin vielä kerran Slimmin tutkiakseni tuuletinmelun lähdettä. Folding@home taustalla ja päällikansi auki painelin ja kuuntelin eri kohtia.

Löytyi pari äänityyppiä:

1. Tuuletin resonoi ilmanohjaimeen ja tulee sirinän kaltaista ääntä. Tämän saa itse poistettua kiristämällä/löysentämällä tuulettimen kahta ruuvia ja tekemällä vaikkapa pahvista tuulettimen ja ilmanohjaimen väliin "tiivisteen". Tämä on se häiritsevin ääni kaikista, mutta varmaankin vain osassa konsoleita.

2. Ilmavirta saa aikaan ujelluksen kaltaisen äänen jäähdytyssiilen ja virtalähteen sisällä. Tästä ei voi oikein päästä eroon.

3. Bluray-asema rämisee kohtuu paljon, kun siihen sormella napauttelee ja tämäkin voi joissain konsoleissa kenties olla ongelmana. Omassa yksilössä bluray-asema ei pidä pyöriessään minkäänlaista ääntä esim. elokuvaa katsottaessa ja luulenkin, että tämä räminä ei ole oikein kenelläkään ongelma.

Hieno homma että oot jaksanu selvitellä :) Kuvauksen perusteella itseäni eniten häiritsevä ääni on juurikin tuo 1) kohdan resonointi sirinä! Harmi ettei taida itseltä löytyä pokkaa avata tuota pleikkaa takuun menetyksen pelossa, koska suurin syy fat -> slim vaihtoon oli uusi takuu :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Itse en ainakaan pysty tuota Slimiä haukkumaan millään tapaa kovaääniseksi. Tosin vertailukohtana ei ole vanhaa pleikkaria, vaan X360, jolla silläkin katsellut menestyksekkäästi leffoja. Siihen verrattuna Slimiä voisi kutsua jopa äänettömäksi. :rolleyes:

Voin itsekin kyllä sen verran selventää aikaisempia kommenttejani, että ei tuo varsinaisesti kovaääninen laite ole, mutta odotin sen olevan hiljaisempi kuin 40gb fattyni jonka hurinat ei kuuluneet 3m päähän sohvalle elokuvakäytössä.. toisin kuin slimin sirinät.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Yksilökohtaisista eroista laitteissa ja ihmisten erilaisissa toleransseissa tietynlaista "melua" kohtaan. Sen lisäksi asiaan vaikuttaa myös laitteen sijoituspaikka ja jopa huoneen lämpötila.

Eli jos vaikka yksi laite sadasta pitää tavallista suurempaa ääntä, hyvin todennäköisesti sen yhden omistaja tulee siitä foorumille kritisoimaan. Se on täysin luonnollista, mutta en silti lähtisi väittämään, että tuon takia pitäisi laitteen markkinointia muuttaa.

Noh, minun osumatodennäköisyys on jo 2/2 verrattuna vanhaan 40GB fattiin joten... 2/200?
Onneksi olkoon loput 198 ostajaa! Noh ei kai sentään ;)

Omalla kohdallani on toteutunut se, että slimit ottaa aika kovat (täydet?) kierrokset nopeasti, mutta ääni on tällöin kyllä selvästi hiljaisempi kuin fatti-koneiden kovat kierrokset. Vanha fattini ei vain koskaan nostanut kierroksia kovinkaan ylös. Ei tuo slimin ääni useissa tilanteissa häiritse, mutta leffoissa ja myöhäiseen ilta-aikaan käyttäessä ei kiva.

Lisäksi ihmetyttää se, että slimi nostaa kierroksia vaikka on aivan viileä. Olisiko siilin ja piirin välisessä kiinnityksessä pölypunkin mentävä väli?
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Voin itsekin kyllä sen verran selventää aikaisempia kommenttejani, että ei tuo varsinaisesti kovaääninen laite ole, mutta odotin sen olevan hiljaisempi kuin 40gb fattyni jonka hurinat ei kuuluneet 3m päähän sohvalle elokuvakäytössä.. toisin kuin slimin sirinät.

Tässä on hyvin kiteytettynä omat tuntemukset. Slimini tosin ei niinkään sirise vaan puhaltelee.
Kuitenkin vaakakupissa taitaa enemmän vaikuttaa takuu, sixaxis-->DS3 ja 40GB-->120GB.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Omalla kohdallani on toteutunut se, että slimit ottaa aika kovat (täydet?) kierrokset nopeasti, mutta ääni on tällöin kyllä selvästi hiljaisempi kuin fatti-koneiden kovat kierrokset. Vanha fattini ei vain koskaan nostanut kierroksia kovinkaan ylös.

Ihan mutuiluna, johtuisko tämä siitä että fätissä olisi isommat hitaammalla käyvät tuulettimet, tai niitä on enemmän? Tai molemmat. Useempi tuuletusasukko jne. Slimi ottaa lämpöö nopeempaa ja tuulettimet joutuu kovemmalle rasitukselle? Vaikea sanoa kun en ole kumpaakaan avannut mutta näin järkeilisin..
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Haluaisin nyt ihan kunnon vastausta siihen että onnistuuko se jos laitan mun vanhan 60gb mallin kovon slimiin ja otan siitä tallennukset? Onko kellään kokemuksia? Sen tiiän että jos laittaa ihan uuden ni se pitää formatoida ja päivittää. Mulla jäi nimittäin tallennukset vanhaan kovoon ja haluaisin ne slimiin. Vanha pleikka ei siis toimi joten sitäkin on turha yrittää. Niin ja jos ei toi toimi niin voisko joku neuvoo miten saisin noi tallennukset talteen.
 
Vastaus: PlayStation 3 Slim

Haluaisin nyt ihan kunnon vastausta siihen että onnistuuko se jos laitan mun vanhan 60gb mallin kovon slimiin ja otan siitä tallennukset? Onko kellään kokemuksia? Sen tiiän että jos laittaa ihan uuden ni se pitää formatoida ja päivittää. Mulla jäi nimittäin tallennukset vanhaan kovoon ja haluaisin ne slimiin. Vanha pleikka ei siis toimi joten sitäkin on turha yrittää. Niin ja jos ei toi toimi niin voisko joku neuvoo miten saisin noi tallennukset talteen.

Sori ne tiedot on sitten menetetty, koska kiintolevy paritetaan yhden järjestelmän kanssa, jolloin uuten pistettäessä se formatoi itsensä.
 
Ylös Bottom