Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Ei siis helvetti, että osaa olla naurettavan huonoja mainoksia... Ei juma joillain ei ole kyllä yhtään tyylitajua...
 
Vastaus: PlayStation 3

Vaihda mielessäsi Sony ja siihen liittyvät asiat pois mainoksesta, niin se alkaa vaikuttamaan hyvältä.
 
Vastaus: PlayStation 3

heh, ihan vaikuttavia mörinä-äänimainoksia, mutta fiilikset lässähti joka
kerta kun hienot 3d-animaatiot vaihtuivat pelikuvaan... :p

Ehkä sitten seuraavassa konsolisukupolvessa...
 
Vastaus: PlayStation 3

No, jos sitä täysin hehkutuksien mukaisia pelejä haluaa, joutuu odottamaan vielä muutaman sukupolven ajan :D
Mutta ei se mitään, helvetin viihdyttäviä mainoksia silti.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jos ymmärsin Piben jutun oikein.. Niin ei tarvitse odotella kuin muutaman kuukauden.
 
Vastaus: PlayStation 3

Hienoja mainoksiahan nuo olivat, mutta pientä virheen tynkää huomasin Smarter videossa.

Kovasti siinä väittävät, jotta 8 prossua olisi tehokkaampi kuin yksi prossu (olettaen, että puhuivat tässä yhden prossun vastaavasta taajuudellaan rinnakkaisten yhteenlaskettua taajuutta). Näinhän asia ei ole, sillä yhden prossun kanssa ei kulu laskenta-aikaa siihen, että kommunikoidaan toisen, saatika seitsemän muun prossun kanssa. Ainut etu, mikä on moniprosessori ytimissä, on niiden kustannustehokkuus. Tämän päivän nopein supertietokone on toteutettu usealla 600Mhz prosessorilla, tämä sen takia, että valmistus on suht halpaa. Jos olisi resurssit rakentaa vastaavalla taajuudella toimiva prosessori kuin millä supertietokone toimii, olisi yksittäinen prosessori tehokkaampi, mutta vastaavasti myös kalliimpi.

Onko tällä mitään väliä? Eipä juuri, mutta voisi nyt edes hieman totuutta sisällyttää mainoksiinkin.
 
Vastaus: PlayStation 3

Straawberry sanoi:
Näinhän asia ei ole, sillä yhden prossun kanssa ei kulu laskenta-aikaa siihen, että kommunikoidaan toisen, saatika seitsemän muun prossun kanssa.
Totta, ja iso pullonkaula jonka moniydinarkkitehtuurit helposti aiheuttavat on prosessien synkkaukseen tuhlattu aika.
Lisäksi huonolla balansoinnilla hukataan rutkasti potentiaalista numeronmurkausresurssia.

edit: Tai tarkasti ottaen Straawberryn kommentti sisälsi jo tuon synkkaan hukatun laskenta-ajan, sillä
useimmiten prosessin pitää olla tietyssä vaiheessa ennen kuin sen kanssa halutaan kommunikoida.
Ja jos prosessi tökkii niin sitten vain toisessa prosessissa istutaan ja ihmetellään...
 
Vastaus: PlayStation 3

Hex sanoi:
Sinä itse vedät "blogista" selvästi vahvimman reaktion. Muu on ollut aika rauhallista.

Ei, vaan vedän vahvimman reaktion ihmisten kommenteista. Kommentit ja niiden sävy minua ärsyttivät. Ihan sama mitä ajatellaan blogista ja sen pitäjistä. Se, mitenkä asiaa muille esitettiin ja mitenkä omia mielipiteitä ilmaistiin, sai sappeni kiehahtamaan.

Kirjoitit aivan asiaa blogista ja sen sisältämästä hehkutuksesta. Totta kai se haiskahtaa. Ei kai nyt ole järkevää kuvitellakan, että kuka tahansa matti meikäläinen on yhtäkkiä päässyt Nordiskfilmille räpläämään PS3:a?
Tuollaisista kirjoittamistasi kommenteista ei voi kimpaantua (siis minä ainakaan). Asialliseen ja rakentavaan sävyyn saa mielestäni arvostella. Tai ainakin siten, ettei heti nosta omaa mielipidetään yli muiden ja yksinvaltiaaksi.
Kiitos näistä Hex! :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Straawberry sanoi:
Onko tällä mitään väliä? Eipä juuri, mutta voisi nyt edes hieman totuutta sisällyttää mainoksiinkin.

Sony ei juurikaan totuuksia markkinoinnissaan harrasta joten enpä odottaisi nytkään. Eikä kai muutkaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

Straawberry sanoi:
Kovasti siinä väittävät, jotta 8 prossua olisi tehokkaampi kuin yksi prossu (olettaen, että puhuivat tässä yhden prossun vastaavasta taajuudellaan rinnakkaisten yhteenlaskettua taajuutta). Näinhän asia ei ole, sillä yhden prossun kanssa ei kulu laskenta-aikaa siihen, että kommunikoidaan toisen, saatika seitsemän muun prossun kanssa.
Se on täysin totta, että prosessorien välisestä synkronoinnista tulee jonkin verran tehohukkaa. Käytännössä rinnakkaislaskennassa teoreettisesta maksimista uupuva teho on kuitenkin usein enemmän sitä, että kaikki asiat eivät rinnakkaistu, ja välillä joudutaan odottamaan muiden tekemisiä. Tätä odottelua joutuu tekemään ihan yhtäläisesti myös sillä yksinäisellä prosessoricorella, jos ajellaan useita rinnakkaisia asioita. Mutta tämä ei ole niin oleellista kuin se tärkeämpi argumentti rinnakkaisuuden puolesta...

Ainut etu, mikä on moniprosessori ytimissä, on niiden kustannustehokkuus.
Minä pidän isona etuna sitä, että se on teknisesti mahdollista toteuttaa, kun vaihtoehto on täysin nykyteknologian ulottumattomissa.

Jopa Intel joutui myöntämään megahertsikilpailun menneen tyhjänpäiväiseksi. Kellotaajuuden nostaminen ei ollut enää vaivan arvoista, joten lähdettiin hakemaan lisää tehoa sieltä mistä se vielä onnistuu ennen kuin joku uudistaa koko puolijohde-elektroniikkakentän uudella vallankumouksellisella tekniikalla. Kyllä kelloja saadaan vielä vähän ylöspäin, mutta synkronisillä piireillä paljon tiristysvaraa ei enää ole ellei tehdä todella pieniä (eli myös yksinkertaisia) piirejä.

Minä pidän kaupan kassa -vertauksesta prosessorien rinnakkaisuuden kanssa. Monta rinnakkaista kassaa ottaa hieman ylimääräistä vaivaa kun asiakkaiden pitää katsoa mille kassalle menevät, mutta niiden on mahdollista painaa läpi paljon enemmän asiakkaita samassa ajassa kuin vain yhden kassan. Yhden kassaneidin nopeutta varmasti saa nostettua vielä, mutta sille tulevat rajat vastaan nopeasti, ellei joku kehitä paljon nopeampaa kassametodia.

Tämän päivän nopein supertietokone on toteutettu usealla 600Mhz prosessorilla, tämä sen takia, että valmistus on suht halpaa. Jos olisi resurssit rakentaa vastaavalla taajuudella toimiva prosessori kuin millä supertietokone toimii, olisi yksittäinen prosessori tehokkaampi, mutta vastaavasti myös kalliimpi.
Supertietokoneet on tehty rinnakkaisuudella aina siksi, koska se on mahdollista, kun vaihtoehto ei ole. Kyllähän kahdenkymmenen vuoden takaisia supertietokoneita nopeampia koneita löytyy nykyään vähän joka kodista, mutta sitä tehoa ei olisi silloin pystytty toisella tavalla toteuttamaan. Siihen on vaadittu valmistusprosessien käsittämätön pieneneminen, ja se ei ole sellainen asia jonka pystyisi parissa vuodessa ostamaan pelkästään rahalla. Eikä pieneneminenkään ole ratkaisu loputtomiin, pienempi koko tarkoittaa suhteessa suurempaa lämmöksi muuttuvaa hukkavirtaa...

20 vuotta sitten nykyisen PC-teknologian huippua edusti uunituore 80386, joka oli toteutettu 1.5 mikrometrin prosessilla ja sisälsi 275000 transistoria. Nykyään käytetään paljon 0.09 mikrometrin prosessia, jolla 386:n pinta-alalle (noin sata neliömillimetriä) saa vajaat sata miljoonaa transistoria, mikä onkin nykyään varsin normaali yhden coren prosessorin transistorimäärä.

Kotitehtäväksi jätetään laskea kuinka suuri synkroninen piiri voi teoreettisestikin olla jotta sähkö ehtisi yhdessä kellojaksossa sen jokaiseen nurkkaan ja takaisin kun etenemisväylätkään eivät ole aivan suoria, jos piiri pyörii kahdenkymmenen gigahertsin kellotaajuudella. Valo etenee 300Mm sekunnissa.
 
Vastaus: PlayStation 3

sph sanoi:
Minä pidän isona etuna sitä, että se on teknisesti mahdollista toteuttaa, kun vaihtoehto on täysin nykyteknologian ulottumattomissa.

Jopa Intel joutui myöntämään megahertsikilpailun menneen tyhjänpäiväiseksi. Kellotaajuuden nostaminen ei ollut enää vaivan arvoista, joten lähdettiin hakemaan lisää tehoa sieltä mistä se vielä onnistuu ennen kuin joku uudistaa koko puolijohde-elektroniikkakentän uudella vallankumouksellisella tekniikalla. Kyllä kelloja saadaan vielä vähän ylöspäin, mutta synkronisillä piireillä paljon tiristysvaraa ei enää ole ellei tehdä todella pieniä (eli myös yksinkertaisia) piirejä.

Tämäpä se on mikä sanelee usein asiat. Pointtini ei ollutkaan se, että PS3:n prosessoritoetutus olisi huono, vaan se, että mainoksessa todettiin asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Tottahan se on, että noepassa prosessorissa tulee enemmän ongelmia vastaan, kuin useassa prosessorin järjestelmässä (ainakin ongelmat ovat erilaisi). Prosessorin nopeuden kasvaessa kustannustehokkuus laskee huomattavasti, sillä tietyn rajan jälkeen tulee piirille hintaa todella paljon. Samalla jäähdytysongelma tulee esiin.

Usean prosessorin järjestelmä kuitenkin vaatii enemmän taitoa koodareilta, nähtäväksi jää, miten nopeasti saavutetaan hyvän koodauksen taso PS3:lla. Eli toisin sanoen, milloinka tuosta opitaan repimään kaikki tehot irti (vaikeaa jo kahdellakin prosessorilla optimoida suoritusta, saatika kahdeksalla).
 
Vastaus: PlayStation 3

Nyt matti myöhäisenä ennakkovaraamaan jenkkijulkaisusta oma pleikkari kolmonen!

eBay tarjoaa siihen mahdollisuuden ja millä hinnoin? :D [linkki]
 
Vastaus: PlayStation 3

Straawberry sanoi:
Usean prosessorin järjestelmä kuitenkin vaatii enemmän taitoa koodareilta, nähtäväksi jää, miten nopeasti saavutetaan hyvän koodauksen taso PS3:lla. Eli toisin sanoen, milloinka tuosta opitaan repimään kaikki tehot irti (vaikeaa jo kahdellakin prosessorilla optimoida suoritusta, saatika kahdeksalla).
Niin, PS2:llakin pelien ulkoasu ja monipuolisuus kehittyy vieläkin, vaikka kone on todella vanha. Varmaan myös PS3:lla kraffat tulee kehittymään vuosien aikana huimasti, ja jo nyt pelit näyttävät aika messeville.

Varmaan huippukoodauksen esimerkkiä pästään näkemään, kun Naughty Dogin peli ilmestyy :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Aivan mielettömän hienoja mainoksia nuo uudet playb3yondin.:cool:

"It's not just high definition, it's higher definition" :D
 
Vastaus: PlayStation 3

Pibe sanoi:
Niin, PS2:llakin pelien ulkoasu ja monipuolisuus kehittyy vieläkin, vaikka kone on todella vanha. Varmaan myös PS3:lla kraffat tulee kehittymään vuosien aikana huimasti, ja jo nyt pelit näyttävät aika messeville.

Varmaan huippukoodauksen esimerkkiä pästään näkemään, kun Naughty Dogin peli ilmestyy :)
Jos grafiikka on sinulle noin tärkeää niin osta ihmeessä PC. Alle parissa vuodessa visuaaliset erot ovat samaa luokkaa kuin nykyään vertailtaessa PS2-pelejä vaikkapa FEARiin ja Crysikseen.
 
Vastaus: PlayStation 3

Eliytres sanoi:
Jos grafiikka on sinulle noin tärkeää niin osta ihmeessä PC. Alle parissa vuodessa visuaaliset erot ovat samaa luokkaa kuin nykyään vertailtaessa PS2-pelejä vaikkapa FEARiin ja Crysikseen.
Voi jumalauta. En ole minään älykkönä pitänyt sua ennenkään, mutta se että kehun PS2:n kraffakehitystä ei tarkoita sitä, että pidän grafiikoita maailman tärkeimpänä asiana. PS2-pelien kraffat on kehittyneet koko sen pitkän elinkaaren ajan ja samoin tulee luultavasti käymään PS3:n kanssa.

Se ei tarkoita sitä, että PS2kraffat olisivat maailman hienoimpia, eikä sitä että PS3-kraffat tulisivat olemaan maailman hienoimpia, eikä varsinkaan sitä, että pelaisin pc:llä paskoja pelejä surkeilla ohjauksilla(näppis ja hiiri) pelkästään kraffojen takia.

Jos sinulle ei ole kraffoilla mitään väliä osta ping pong ja nauti innovaatiosta.

Nauttimaan GRAWin kraffoista LCD-töllöllä--->

:)
 
Ylös Bottom