Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Nisupulla sanoi:
Mistä sen tietää, jos tuovat tärinät yhdessä freshin bumerangi-muodon kera :) Kysymyksiä herättää ehkä myös tuo toinen noista käsikonsoleista :confused:

Oiskos Mylo.

Mitä taas tulee vanhuuteen.. Who cares? Sony on koko ajan puhunut tuosta järjestelmästä. Joskos saataisiin tuo homma vihdoin.
 
Vastaus: PlayStation 3

Tietääkö joku pystyykö PS3-käyttäjiä poistamaan XMB:stä? Itse en ainakaan ole löytänyt valikoista sellaista mahdollisuutta. Meidän perheen japanilainen muutti Hong Kongiin ja puhuu nykyään englantia, niin ei tarvitse enää japanilaiskäyttäjää... ;)
 
Vastaus: PlayStation 3

Hele sanoi:
Tietääkö joku pystyykö PS3-käyttäjiä poistamaan XMB:stä? Itse en ainakaan ole löytänyt valikoista sellaista mahdollisuutta. Meidän perheen japanilainen muutti Hong Kongiin ja puhuu nykyään englantia, niin ei tarvitse enää japanilaiskäyttäjää... ;)

Ei ole nyt konetta tässä että voisi tarkistaa, mutta eikös se ole vain että valitset käyttäjän ja painat kolmiota sen päällä, jolloin aukeaa valikko jossa on mahdollisuus deletoida käyttäjä.
 
Vastaus: PlayStation 3

TJS sanoi:
Ei ole nyt konetta tässä että voisi tarkistaa, mutta eikös se ole vain että valitset käyttäjän ja painat kolmiota sen päällä, jolloin aukeaa valikko jossa on mahdollisuus deletoida käyttäjä.
Niinhän sitä luulisi...
 
Vastaus: PlayStation 3

TJS sanoi:
Eli pitikö tämä ymmärtää että puhuin paskaa?
Kolmiota painamalla ei tapahdu mitään... Itse olen yrittänyt sitten etsiskellä System Settings jotain Users-valikkoa, mutta huonolla menestyksellä.... Konsoli kävi kaverilla lainassa, joten hänen tunnuksien poistaminen omalta koneeltani olisi ihan ookoo, mutta mennään nyt näillä eteenpäin...

Edit: Ei se paskaa ollut... Maalaisjärjellähän tuo olisikin noin mennyt :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Baron sanoi:
Kolmiota painamalla ei tapahdu mitään... Itse olen yrittänyt sitten etsiskellä System Settings jotain Users-valikkoa, mutta huonolla menestyksellä.... Konsoli kävi kaverilla lainassa, joten hänen tunnuksien poistaminen omalta koneeltani olisi ihan ookoo, mutta mennään nyt näillä eteenpäin...

Edit: Ei se paskaa ollut... Maalaisjärjellähän tuo olisikin noin mennyt :)

Eikö vaikka loggaat kaverin tunnuksella sisään ja koitat sitten poistaa? Mistähän mulla on tullut semmonen fiilis, että olisin kokeillut tässä joskus, että pääsenkö japanilaisesta minästäni eroon jos haluan ja että se olisi ollut mahdollista. Muistan varmaan väärin :(
 
Vastaus: PlayStation 3

TJS sanoi:
Eikö vaikka loggaat kaverin tunnuksella sisään ja koitat sitten poistaa?
Juuri näin eli loggaudut kaverin user nimellä ja sitten painat kolmiota, thadaa! btw. suosittelen käyttö ohjeiden lukemista..
 
Vastaus: PlayStation 3

Hele sanoi:
Tietääkö joku pystyykö PS3-käyttäjiä poistamaan XMB:stä? Itse en ainakaan ole löytänyt valikoista sellaista mahdollisuutta. Meidän perheen japanilainen muutti Hong Kongiin ja puhuu nykyään englantia, niin ei tarvitse enää japanilaiskäyttäjää... ;)

Kerro sille japanilaiselle perheen jäsenelle, että Hongongissa ei ole aina samaa tavaraa saatavilla englanniksi, kuin mitä japaniksi puhumalla saisi jos japanin tilillä asian hoitaa.

Ja toiseksi jos se muutti hongongiin, niin miksi ette vain editoineet japaninkäyttäjää.


Suomeksi: Esim eilen Ninja Gaiden Sigma demo löytyi japanin storesta. Mutta sitä ei Honkkarin storesta löytynyt. Ovat kuitenkin vähän eri storeja loppujen lopuksi. Eli viiveellä tulee honkkariin.
 
Vastaus: PlayStation 3

XShava sanoi:
Kerro sille japanilaiselle perheen jäsenelle, että Hongongissa ei ole aina samaa tavaraa saatavilla englanniksi, kuin mitä japaniksi puhumalla saisi jos japanin tilillä asian hoitaa.

Ja toiseksi jos se muutti hongongiin, niin miksi ette vain editoineet japaninkäyttäjää.

Suomeksi: Esim eilen Ninja Gaiden Sigma demo löytyi japanin storesta. Mutta sitä ei Honkkarin storesta löytynyt. Ovat kuitenkin vähän eri storeja loppujen lopuksi. Eli viiveellä tulee honkkariin.

Hyvä tietää, ettei ole sama kauppa. Jostain yhteyksistä sai sellaisen käsityksen, että Hong Kongin kauppa on sama kauppa kuin japseillakin, mutta vain englanniksi. Käyttöohjeiden lukemisesta puheen ollen, joillekkin Aapisen lukeminenkin tekisi terää.
 
Vastaus: PlayStation 3

Hele sanoi:
Käyttöohjeiden lukemisesta puheen ollen, joillekkin Aapisen lukeminenkin tekisi terää.
Saittia pidempään käyttäneet ovat jo hommanneet xshava-suomi-xshava -sanakirjan. ;)
 
Vastaus: PlayStation 3

Vastatkaa tietävämmät tähän...

Miten voi olla mahdollista, että PS3:een ei ole tehty edelleenkään tuntuvia parannuksia ohjaimen suhteen / miksi käytössä on edelleen sama elektroniikkapeli-ohjain?

playstation_controller.jpg

PS1 vuonna 2000

PS3%20Controller%20Front.jpg

PS3 vuonna 2007

See the difference? Really? Tatit ovat ainoa ero...

Niin hemmetin pieni, epäkäytännöllinen, ei istu, pitkissä sessioissa miettii pianotuntien lopettamista kesken...

Ikävä kyllä, paras käteen sopiva ohjain on edelleen Xboxilla - selkeästi ja väittelemättä. Se istuu ensiotteella, toimii ja näyttää 2000-lukulaiselta. Valitettavasti Playstation ei ole tehnyt mitään uudistaakseen & parantaakseen teknikkaansa. Suorastaan häpeällistä.

Ehkä ketutus on sen takia suuri, että odotukset ykkösen jälkeen ovat edelleen odotuslinjalla.

200_Sony_playstation3_2views.jpg


Muutenkin PS3:n muotoilu on uuden sukupolven medialaitteeksi suuri pettymys. Olisi kaivattu muutakin kuin Retro-Ataria tai Raision viljasiilon heijastusta Spiderman-fontilla kuorutettuna... :( Kokonaisuus on keskeneräisen ja hutaistun näköinen. Ei todellakaan mikään suunnittelun riemuvoitto. Tulee floppy-ajat fläsbäkkinä mieleen...

Kilpailijat:

xbox360.jpg

Xbox 360

wii_konsoli.jpg

Nintendo Wii

PS. Kannanottoni on provosoiva, mutta syystä. Olen pettynyt. Onneksi pakettiin kuuluu lähtiessä HD-pyöritin, mikä MS:llä rahastetaan tuttuun tyyliin erikseen...

PS2. Pelithän ne edelleen ratkaisevat. Jotain olisi kuitenkin voinut tehdä ja oikein...
 
Vastaus: PlayStation 3

Yllä olevaan vuodatukseen...
On melkein konsolisota kamaa, mene siis sinne vertailemaan? Ja toiseksi, jos et näe muita eroavuuksia, kuin tatit, niin katsoppa uudestaan; tuo uusi on musta(mustahan on tosi tyylikäs väri, ei mene muodista pois koskaan!)), tämän voi päätellä kuvista. Ohjaimeen kannattaa myös tutustua ihan henkilökohtaisesti, niin saattaa huomata, että siitä löytyy myös muita uusia puolia.
Omaan käteen Sonyn ohjain istuu parhaiten, juurikin sen takia, että tatit on istutettu identtisesti ohjaimeen. XO:n vasen tatti on aivan liian lähellä kättä ja olkanapit höhlästi sijoitettu. Ristiohjainkaan ei yllä Sixaxisiksen tasolle. Wiimote... no se on kaukosäädin... Mutta, tämän voi siis kirjoittaa sinne konsolisotaan, niin saadaan taas seitsemän sivua kiihkeää keskustelua siitä, että kenellä on parhaat ohjaimet. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Jenkeillä on hyvä sanonta.. Beating a dead horse.

Jos et tykkää, niin et tykkää. Sillä selvä. Mulle kelpaa.

Itse pidän ohjaimesta ja sen pienuudesta. Pidän XOn ohjaimestakin, mutta XO itsessään on karmean näköinen. Näitä pömpeleitä on nähty jo 30+ vuotta.

Edit: olin varmaankin ainoa joka piti bumerangista. Se on hauskaa. Esittele jotain uutta, jengi bäshää sen. Palaa vanhaan niin jengi bäshää.
 
Vastaus: PlayStation 3

Itse muuten kuvista aina olin sitä mieltä, että "ei prkl, PS3 on ruma", seuraava kuva "ei prkl se on hieno" seuraava kuva "ei prkl se on ruma". Livenä kone teki kuitenkin vaikutuksen, IMO se on helvetin komea. Tästä onkin pitänyt kysyä, mitä porukka yleensä ottaen pitää koneen ulkonäöstä?

Ohjain taas, ehkä Sony ei tehnyt isoja muutoksia, koska niin moni on tyytyväinen DS:ään. Siihen on tehty pieniä hiomisia jokaisessa uudessa julkaisussa ja mielestäni uusin versio on edelleenkin paras kaikista ohjaimista. Tattien sijoittelu, nappien sijoitelu suhteessa ohjaimen muotoiluun, dpad, nappien muoto jne kaikki on mielestäni täydellisessä tasapainossa ja ohjain on todella "näppärä" peliin kuin peliin. Itse pidän paljon myös uusista liipaisimista. Monella on tosin ollut ongelmia sormien lipeämisien kanssa, mutta itselläni ei onneksi ole ollut vastaavaa ongelmaa.

XO:n ohjain on ergonomisesti loistava, mutta mielestäni se ei vaan ole peliohjaimena yhtä hyvä. Todella hyvä ohjain kuitenkin, mutta DS IMO edelleenkin vie.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

Mielestäni ohjaimelle osoitettu kritiikki ei kuitenkaan ole konsolisotakamaa.. tuollaista kritiikkiä voi minusta antaa vapaasti. Monille DS ei vaan sovellu.
 
Vastaus: PlayStation 3

ohjaimeen on muuten tehty muitakin uudistuksia kuin langattomuus, PS-nappi ja tatit,
tein tämän havainnon tänään pelattuani GT4:sta dualshockilla, tiedättekös miten 6A eroaa vanhasta kunnon ds-ohjaimesta?

nuo legendaariset X Δ O nappien kulmat on pyöristetty verrattuna dualshock-ohjaimeen.
sixaxisilla ei satu sormiin edes pitkäkestoinen reunapainallus, kun taas...

mutta bumerangi-ohjainta odotellaan edelleen, ei kuusakseli ole playstation3:n tyylikkäälle ulkonäölle sopiva ohjain, valitettavasti. :p

X0 on ruma, tai ainakin playstation3:n saavuttua taloon, alkoi näyttämään rumalta,
lankku josta on veistetty vahingossa vähän kylkiä... IMO :rolleyes:
 
Vastaus: PlayStation 3

Minusta konsoli on tyylikäs ja ohjain hyvä. Ohjaimessa on mielestäni tosin kaksi lievää puutetta: 1. "Siipien" hienoinen lyhyys, eli olisin mielelläni halunnut kokeilla miten bumerangi olisi istunut käteeni. 2. Alemmat olkanapit aiheuttavat itselleni pelkoa sormien liukumisesta. Vain pari kertaa lähes sadan pelitunnin aikana niin on käynyt, mutta olisivat mielestäni saaneet olla koverat kuperien sijaan. Langattomuus on mahtavuutta.

Xboxin ohjaimesta en pidä samasta syystä kuin pziuz.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jännä miten tuo ohjain homma on niin pelaajasta kiinni.

Oma mielipide on juurikin päinvastainen eli siis alemmat olkapää napit oli sixaxissa oikein toimivia mutta muuten ohjain on susi. XO:n ja Cuben ohjaimet (ja tietysti N64:n) ohjain on omaan käteen miellyttävimmät.

Totuttelukysymyksiähän nuo pääasiassa varmaan on mutta minä en vaan osaa käyttää PS ohjainten analogisia tatteja, ne on vaan minun käteen huonosti aseteltuja. Cuben ohjaimessa taas etusormet menee kipeiksi pitemmissä pelisessioissa tiettyjä pelejä pelatessa (Mario Kart) olkapäänappien takia ja tämä siitä syystä että painan niitä liian kovasti pohjaan ja pohjaa vasten.

Jotakin leipämainosta lainatakseni "Toiset tykkää muhkummasta"

EDIT: Niin ja sellanen jäi sanomatta että PlayStationin eka ohjain oli kaikista sony ohjaimista paras.
 
Ylös Bottom