Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PlayStation 3

Mutta siis jos toi mahdollisesti hajottaa kovalevyn tai siis muita tärkeitä juttuja, niin enhä mä uskalla pelata COD:ia enää ollenkaan, kun ainoastaan se peli tekee tuota että pitää kesken lataamisen sammuttaa se kone ja todellakin n. jokatoisen pelin alussa se tuli.
Halvemmaksi todellakin tulee lopettaa COD:n pelaaminen kun korjauttaa kone ja oottaa 60gb:n konetta yli kuukauden. Olis kiva tietää, onko COD:n tapauksessa vika pelissä, servereissä, modeemissa vaiko jossai PS3:sen omassa systeemissä :confused:

Timppa mulla oli sama ongelma silloin, että CoDia pelatessa kone jämähti. Tuli pelkkä musta ruutu telkkuun. Huomasin myös että kesken pelin saatto lähteä äänet kokonaan pois ja sitten sen jälkeen ruutu meni mustaksi.

Sitten koitin muita pelejä ja noin korkeintaan vartin pelaamisen jälkeen jokainen muu peli jämähti myös. Toivotaan ettei sulla ole menny kone rikki, koska mulla menee hermot tässä oman uuden koneen odotteluun.
 
Vastaus: PlayStation 3

Rajaisin vian peliin ja Pleikkariin itseensä. Kokeile kuitenkin vielä siten, että käynnistät pelin muutaman kerran kokonaan ilman verkkoyhteyttä. Jos tällä ei ole vaikutusta, poista pelin asentamat tiedostot (ml. savetus - jonka toki varmuuskopioit ensin jonnekin), ja toista sama testausrumba; ensin ilman nettiä ja sen jälkeen sen kanssa.

Viimeisenä oljenkortena ota backup koko levystä, formatoi se ja aja restore.

ok. täytyy siis huomenissa kävästä hakemassa muistikortti, että saan varmuuskopiot ja tehdä noi jutut, mutta miten ihmeessä mä teen backupit ja formatoinnin se restoren :o kun en oo ikinä mitää tollasia joutunu tekemään, ni vaikee mitää alkaa tekemään :confused:


Ja Janus, en mä oo koskaan epäillytkää etteikö TT tietäisi, päinvastoin, todellakin tiedän että herra kakstonninen on mestari näissä jutuissa ;)
Edit, TT-2k voi pistää vaikka privana niin löytyy aina sitten neuvo kun sitä tarttee :)
 
Vastaus: PlayStation 3

No nyt on tämmöinen ongelma kun laitan ps3 tietokoneen näyttöön kiini ni haluaisin äänet tietokoneen kaiuttimista (Logitechin 2:1) niin mitä johtoja tarvitsen että saan kaiuttimet samaan aikaan tietokoneeseen ja ps3?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

ok. täytyy siis huomenissa kävästä hakemassa muistikortti, että saan varmuuskopiot ja tehdä noi jutut, mutta miten ihmeessä mä teen backupit ja formatoinnin se restoren :o kun en oo ikinä mitää tollasia joutunu tekemään, ni vaikee mitää alkaa tekemään :confused:
Onneksi mulla on ollut linkki manuaaliin kirjanmerkeissä jo hyvän aikaa.

PS. Miksi juuri muistikortti? Jos sulla on PS3:n kovolla vähänkään enemmän tavaraa, niin ei taida mikään muistikortti riittää. Se kun backupaa sinne käytännössä _kaiken_. Osta hyvä mies esim. pelkällä USB:n virralla toimiva ulkoinen kiintolevy. Jotain 160 gigan limppuja saa alle satasella.
 
Vastaus: PlayStation 3

Onneksi mulla on ollut linkki manuaaliin kirjanmerkeissä jo hyvän aikaa.

PS. Miksi juuri muistikortti? Jos sulla on PS3:n kovolla vähänkään enemmän tavaraa, niin ei taida mikään muistikortti riittää. Se kun backupaa sinne käytännössä _kaiken_. Osta hyvä mies esim. pelkällä USB:n virralla toimiva ulkoinen kiintolevy. Jotain 160 gigan limppuja saa alle satasella.

kiitti tiedosta, toi mun sitte täytyy ostaa, meinaa mulla toi heitti taas tota samaa virhettä kesken COD:n Liigamatsin, aulaan pääsin, sitteku hosti pisti pelin päälle, ni tuli toi Awaiting Connection lukemaan! Eli suomeksi: Mun Liigapelit on varmaa pelattu näiltä osin ennen ku saan ulkoisen kovalevyn! Perskule :mad: Kiva ja tietenki oon Klaanin pomo!
Mutta auttaako asiaan sitten se, että käyn ostamassa läppiksen kovalevyn ja tungen sen tonne pleikan sisuksiin, että sen jälkeen ei tule enään tota virhettä ja peliin pääsen sitten normaalisti? :o
 
Vastaus: PlayStation 3

kiitti tiedosta, toi mun sitte täytyy ostaa, meinaa mulla toi heitti taas tota samaa virhettä kesken COD:n Liigamatsin, aulaan pääsin, sitteku hosti pisti pelin päälle, ni tuli toi Awaiting Connection lukemaan!
Jos tuosta tilanteesta pääsee PS-nappia painalla sammuttamaan pelin/konsolin, niin ei silloin mitään hätää ole.
Mutta auttaako asiaan sitten se, että käyn ostamassa läppiksen kovalevyn ja tungen sen tonne pleikan sisuksiin, että sen jälkeen ei tule enään tota virhettä ja peliin pääsen sitten normaalisti? :o
Kyllä ja ei. Backupin tekoon tuo ei auta, koska jos vaihdat levyn toiseen, data pysyy edelleen sillä alkuperäisellä levyllä. Eli levyn vaihto toiseen auttaa vain siihen, JOS alk.per. kiintolevyssä on oikeasti jotain vikaa. Suosittelen siis edelleen jotain ulkoista USB-kiintolevyä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Jos tuosta tilanteesta pääsee PS-nappia painalla sammuttamaan pelin/konsolin, niin ei silloin mitään hätää ole.

Kyllä ja ei. Backupin tekoon tuo ei auta, koska jos vaihdat levyn toiseen, data pysyy edelleen sillä alkuperäisellä levyllä. Eli levyn vaihto toiseen auttaa vain siihen, JOS alk.per. kiintolevyssä on oikeasti jotain vikaa. Suosittelen siis edelleen jotain ulkoista USB-kiintolevyä.

PS napilla pääsee kyllä pois, mutta ei aina.

ja peliä en ole päässyt pelaamaan kuin kerran 2:n päivään :o, vaikka aulaan pääsen aina :confused:
ja jos mä nääs sen uuen sisäisen levyn ostan, niin eihän se pahaakaan tee, jos nyt ei ole vikaa, niin sitten kun tulee vikaa, niin ompahan ainakin varalla...
Ja paluu entiseen kysymykseen, jos ei ole kovossa vika, mitäs perjantaita sillon voi olla vikana :o:confused:
Nii, onko mun kovolla tavaraa :D siellä on n. 10 cd levyä ja n 1000 valokuvaa ja 8 peli demoa sekä 5:n pelin tallennukset :D
Notta ei ees taida mahtua millekkää muistitikulle... heh
 
Vastaus: PlayStation 3

ja jos mä nääs sen uuen sisäisen levyn ostan, niin eihän se pahaakaan tee, jos nyt ei ole vikaa, niin sitten kun tulee vikaa, niin ompahan ainakin varalla...
Osta mieluummin esim. Buffalon 250 gigan Ministation. Se toimii pelkällä USB-virralla, ja on hintaansa nähden kuitenkin varsin tilava. Ja jos näyttää siltä, että backup/restore-rumbakaan ei auta, saa tuon Buffalon kuoret suht. helposti irti ja sen levyn kaivettua sieltä pois. Siinä on sulle sitten uusi, 250 gigan kiekko PS3:n sisuksiin. Tosin tuossa operaatiossa on se huono puoli, että vaikka olisit ajanut sinne backupin sen ollessa vielä USB-levy, ei sitä voi sieltä palauttaa, jos levy on jo PS3:n sisällä.

Koska musiikit, kuvat, demot ja PSN-pelit saa ladattua uusiksi, voit tietysti vain kopioida pelkät pelisavet esim. USB-muistitikulle. Savetuksien koot ovat sen verran pieniä, että isommankin pelikokoelman savet menevät esim. gigan tikulle oikein hyvin.

Ja paluu entiseen kysymykseen, jos ei ole kovossa vika, mitäs perjantaita sillon voi olla vikana :o:confused:
Pahimmassa tapauksessa sieltä on jotain muuta rikki, ja silloin edessä on takuuvaihto.
 
Vastaus: PlayStation 3

Pahimmassa tapauksessa sieltä on jotain muuta rikki, ja silloin edessä on takuuvaihto.

No mites on takuun laita kun ostin heti julkkarissa koneen ja takuu on siis loppunut (eikös se vuoden ollut) niin joudunko mä omasta pussista sen kierroksen korjausta maksamaan :mad:
 
Vastaus: PlayStation 3

No mites on takuun laita kun ostin heti julkkarissa koneen ja takuu on siis loppunut (eikös se vuoden ollut) niin joudunko mä omasta pussista sen kierroksen korjausta maksamaan :mad:
Ei siitä julkaisusta kuitenkaan ole kuin vuosi ja 2 kuukautta, joten valmistajan virhevastuu* on edelleen voimassa. Eli et joudu maksumieheksi.

Vaikka takuuaika olisi päättynyt, ostaja voi vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä jää normaalikäytössä lyhyemmäksi kuin ostaja voi yleisen mittapuun perusteella olettaa.

Lisätietoa virhevastuusta löytyy täältä.
 
Vastaus: PlayStation 3

Ei siitä julkaisusta kuitenkaan ole kuin vuosi ja 2 kuukautta, joten valmistajan virhevastuu* on edelleen voimassa. Eli et joudu maksumieheksi.



Lisätietoa virhevastuusta löytyy täältä.
Vaikkei PS3 osoita vielä minkäänlaisia hyytymisen merkkejä (*koputtaa puuta*), niin ihan mielenkiinnosta kysyisin miten tuollaisessa tilanteessa sitten meneteltäisiinn? Lähetänkö PS3:n vain Sonylle ja ilmoitan, että ei tän pjerkele vielä pitäis hajota, ja sitten Sonyn(tai maahantuojan) pitäisi ihan kiltisti korjata Pleikkarini?
 
Vastaus: PlayStation 3

Vaikkei PS3 osoita vielä minkäänlaisia hyytymisen merkkejä (*koputtaa puuta*), niin ihan mielenkiinnosta kysyisin miten tuollaisessa tilanteessa sitten meneteltäisiinn? Lähetänkö PS3:n vain Sonylle ja ilmoitan, että ei tän pjerkele vielä pitäis hajota, ja sitten Sonyn(tai maahantuojan) pitäisi ihan kiltisti korjata Pleikkarini?

Ensisijaisesti liikkeen kautta maahantuojalle (kai). Maahantuoja yleensä VAIHTAA konsolin ja lähettää vanhan pajalle. Tarkempaa lisäinfoa löytynee Nordiskfilmin asiakaspalvelusta
 
kaikki DVD:t Divx-muotoon PS3:lle (monikanavaäänet toimii)

Ei nyt suoraan liity PS3:een, mutta välillisesti. Olen aloittelemassa koko DVD-kirjastoni rippaamista kiintolevylle ja siten koko kirjasto olisi PS3:n kautta katsottavissa. Onko porukka tehnyt moista ja minkälaisilla ohjelmilla/codeceilla/asetuksilla on tullut hyviä tuloksia?

Itse testasin seuraavalla tavalla: elokuvan rippaus kiintolevylle DVD Fab platinum-ohjelmalla (movie only, DD5.1 -ääniraita ja suomi-tekstitys) ja sen jälkeen divx converterilla pakkaus. AC3 filter asennettuna. Homma toimii ok, tekstit sai näkyviin kaukkarin tekstitysnapin alta, mutta äänet tulee vain stereona.

AC3 filtterin asetuksista output settings -kohdassa oli valittuna stereo 2.0 joten ajattelin, että siinä vika. Laitoin sen kohtaan 5.1, mutta tämän jälkeen divx-pakkaus pysähtyy virheilmoitukseen "unknown codec". Onko se nyt niin, että tuo ilmainen AC3 filtter kyllä purkaa monikanavaäänet tietokoneella ja tarvittaessa SPDIF kautta uloskin, mutta jos haluaa monikanavaäänet divx-fileeseen täytyy hankkia erillinen (maksullinen?) dolby AC3 codec. Vai onko divx convertteriin joku erillinen lisäosa tuota varten?:confused:

Tavoitteena on siis divx josta saa tarvittaessa tekstityksen näkyviin ja monikanavaäänet toimii. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
 
Vastaus: PlayStation 3

If you watch closely on the PS Store downloadable video What You Need you can see an image of a listing of TV channels.

Some of the channels that can be seen are as follows:
HBO, NBC, Discovery Channel, Cartoon Network, CBS, and MTV.

There are more but they are hard to make out.
kuvatodiste

isot TV-kanavat tulossa PlayStation 3-konsolin videostoreen?
kanavien logot esiin kaivoi tarkkasilmäinen bloggaaja
 
Vastaus: PlayStation 3

kuvatodiste

isot TV-kanavat tulossa PlayStation 3-konsolin videostoreen?
kanavien logot esiin kaivoi tarkkasilmäinen bloggaaja

Milloinkahan tulevat Suomeen. Tallentavaa härpäkettä en omista (no PS3 ei lasketa). Discoveryltä olisi mukava tsekkailla MythBustersia uusiksi jos sattuu joku jakso jäämään välistä, klassista settiä ;).
 
Vastaus: PlayStation 3

Milloinkahan tulevat Suomeen.

Aluksi varmasti vain jenkkeihin, jonne julkaisu ja levitysoikeus on helpompi neuvotella kuin 20+ Euroopan maahan. Tänn tarvitaan vielä tekstitykset, dubbaukset, sensuroinnit ja ties mitä, joten voi jäädä Euroopalta haaveksi kokonaan.
 
Vastaus: PlayStation 3

jossain, olikohan jopa SCEAn bloggauksessa kaavailivat sep2008 world wide launchia,
koitan kaivaa tuon lausunnon esiin jostakin vielä.

ihan mielenkiintoinen huomio kuitenkin bloggaajalta, pitihän tuo vielä tarkistaa videosta itsekin. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Päätin viimein tehdä PS3:lle asetusten palautuksen kun halusin saada äänet kuulumaan yhtäaikaa HDMI ja AV liitännöistä. Tämä lopulta onnistui mutta hieman hankalaksi meni, koska näyttö on vain HDMI:llä kiinni, ja resetoinnin jälkeen ei voi valita HDMI:tä aktiiviseksi pelkästään videosignaalille, vaan samalla tulee myös ääni, jolloin menetetään äänet muista liitännöistä. Jouduin siis ensin kieltämään HDMI:n käytön, ja sen jälkeen sokkona muuttaa näyttöasetus HDMI:lle, kun kone käynnistyi.

Huomasin tässä yhteydessä myös pari asiaa mitä aiemmin en ollut huomannut:
- maapallo visualisointi on nykyään myös aikavyöhykevalinnan taustalla
- videon voi laittaa toistumaan taustalla, kun samalla selailee XMB:tä
- MP3:lle näytetään joissain tilanteissa albumien kansigrafiikka, kaiketikin silloin kun MP3 tiedostossa kuva on mukana.

Asetusten palautuksessa ei kadonnut asetusten lisäksi muita tietoja, kuin selaimen kirjanmerkit. En kyllä tajua miksi ne piti poistaa, kun samalla muut selaimen tallentamat tiedot pysyivät tallessa, kuten sisäänkirjautumistiedot.
 
Vastaus: PlayStation 3

Nyt niin kiperä kysymys että:
Kumpi "kannattaisi" eli kumpi olisi pitkäikäisempi peli, NHL08 vai FIFA08? Tänä vuonna nämä pelit kun jyräsivät kilpailijoidensa(2k8 ja PES2008) yli(?).
 
Vastaus: PlayStation 3

Nyt niin kiperä kysymys että:
Kumpi "kannattaisi" eli kumpi olisi pitkäikäisempi peli, NHL08 vai FIFA08? Tänä vuonna nämä pelit kun jyräsivät kilpailijoidensa(2k8 ja PES2008) yli(?).

Kummasta pidät enemmän, jalkapallosta vai jääkiekosta? Itse valitsisin Fifan.
 
Ylös Bottom