Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lande
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps3
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Veikkaisin hypen lähentelevän taas sitä tasoa, että ei olisi ihme vaikka taas löytäisi itsensä stockmannin kellon alta jonottamassa keski-yöllä myynnin alkamista :)
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Larry Probst reckons next-gen games may cost more

Hieman pelottaa seuraavan sukupolven pelien hinnat. 40-45 alkaa olemaan nykyisin kipuraja yhdestä (hyvästä) uutuus konsolipelistä ja senkin ostan ulkomaisista nettikaupoista. Suomessa pyydetään uutuuksista miltei 20 euroa enemmän. Pelitarjonta kapenee ilmeisesti entisestään, kun pelitalot joutuvat turvautumaan varmoihin hitteihin. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Luckyman sanoi:
Larry Probst reckons next-gen games may cost more

Hieman pelottaa seuraavan sukupolven pelien hinnat. 40-45 alkaa olemaan nykyisin kipuraja yhdestä (hyvästä) uutuus konsolipelistä ja senkin ostan ulkomaisista nettikaupoista. Suomessa pyydetään uutuuksista miltei 20 euroa enemmän. Pelitarjonta kapenee ilmeisesti entisestään, kun pelitalot joutuvat turvautumaan varmoihin hitteihin. :rolleyes:
Nirvi kirjoitti muun muassa juuri tätä asiaa käsittelevän erinomaisen kolumnin tammikuun Pelitiin, vaikka kirjoitus olikin totutusti konsolivastainen. :)
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Leo Stenbuck sanoi:
Nirvi kirjoitti muun muassa juuri tätä asiaa käsittelevän erinomaisen kolumnin tammikuun Pelitiin, vaikka kirjoitus olikin totutusti konsolivastainen. :)

Täällä päässä kolumnia ei pidetty kovin kummoisena, vaikkakin pääpointit, eli huoli kehityskustannusten noususta ja julkaisijoiden keskittyminen olivat ihan hyviä, mutta kyllä mielestäni kolumnista päällimmäisenä jäi kuva mieleen, että Nirvi ei tiedä konsolimaailmasta juuri mitään.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Dr Evil sanoi:
Täällä päässä kolumnia ei pidetty kovin kummoisena, vaikkakin pääpointit, eli huoli kehityskustannusten noususta ja julkaisijoiden keskittyminen olivat ihan hyviä, mutta kyllä mielestäni kolumnista päällimmäisenä jäi kuva mieleen, että Nirvi ei tiedä konsolimaailmasta juuri mitään.

Tottahan tuo on. Mies ei kyllä älyä konsolimaailma yhtikäs mitään. Kolumni oli ihan jees, mutta Nirvin kolumneissa on se huono puoli että ne kiinnostavat enemmän äidinkielensä kuin asioidensa takia. Sääli. Noh, ennustihan samainen mies sentään, että konsolibisnes kaatuu PS3:n aikana kokonaan ja PC:stä tulee koko kansan pelikone. Eh?!
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Dr Evil sanoi:
Täällä päässä kolumnia ei pidetty kovin kummoisena, vaikkakin pääpointit, eli huoli kehityskustannusten noususta ja julkaisijoiden keskittyminen olivat ihan hyviä, mutta kyllä mielestäni kolumnista päällimmäisenä jäi kuva mieleen, että Nirvi ei tiedä konsolimaailmasta juuri mitään.
Jep, mutta erittäin hyviä pointteja tekstissä tuli esille. Tuo konsoleiden kuolemahan oli lähinnä vitsi.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Leo Stenbuck sanoi:
Nirvi kirjoitti muun muassa juuri tätä asiaa käsittelevän erinomaisen kolumnin tammikuun Pelitiin, vaikka kirjoitus olikin totutusti konsolivastainen. :)

kylla siita ihan muutkin ihmiset puhuu

Seuraavan sukupolven pelit kalliimpia
Manu Pärssinen, klo 23:45
Maailman suurimman pelikustantamon EA:n johtaja Larry Probst uskoo, että konsolipelien hinta kasvaa entisestään. 'Ei olisi yllätys, mikäli seuraavan sukupolven konsolien tietyt pelit olisivat kalliimpia kuin nykyiset pelit, ainakin aluksi', hän kertoo.

Probst ei myöskään usko, että tämänhetkisten peliformaattien hinta laskisi, vaikka siitä on ollut merkkejä. 'Mielestäni parhaat pelit tulevat edelleen määräämään hinnat, joten en odottaisi suurta muutosta tämän vuoden aikana'.

Kuinka paljon Peliplaneetan lukijat olisivat valmiita maksamaan konsolipeleistä tulevaisuudessa? Miltä kuulostaa 89 euroa Metal Gear viidestä? Entä 99 euroa?


http://www.peliplaneetta.com/pelikonsolit/uutiset/5243/
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

frozen9999 sanoi:
kylla siita ihan muutkin ihmiset puhuu

Seuraavan sukupolven pelit kalliimpia
Manu Pärssinen, klo 23:45
Maailman suurimman pelikustantamon EA:n johtaja Larry Probst uskoo, että konsolipelien hinta kasvaa entisestään. 'Ei olisi yllätys, mikäli seuraavan sukupolven konsolien tietyt pelit olisivat kalliimpia kuin nykyiset pelit, ainakin aluksi', hän kertoo.

Probst ei myöskään usko, että tämänhetkisten peliformaattien hinta laskisi, vaikka siitä on ollut merkkejä. 'Mielestäni parhaat pelit tulevat edelleen määräämään hinnat, joten en odottaisi suurta muutosta tämän vuoden aikana'.

Kuinka paljon Peliplaneetan lukijat olisivat valmiita maksamaan konsolipeleistä tulevaisuudessa? Miltä kuulostaa 89 euroa Metal Gear viidestä? Entä 99 euroa?


http://www.peliplaneetta.com/pelikonsolit/uutiset/5243/


Bullshit! Suuria massoja ei saada liikkeelle noilla hinnoilla. Pelien hintojen noususta puhuttiin kun PS2 oli tulossa, samoin siitä jauhettiin jo PSX:n tullessa.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Solid Snake sanoi:
Bullshit! Suuria massoja ei saada liikkeelle noilla hinnoilla. Pelien hintojen noususta puhuttiin kun PS2 oli tulossa, samoin siitä jauhettiin jo PSX:n tullessa.
Itse asiassa pelien reaalihintahan on jopa pudonnut hiukkasen. Numeroina hinnat ovat pysyneet suht samana muistaakseni suunnilleen niin kauan kuin pelit on levyillä toimitettu, mutta inflaatio on nakertanut rahan arvoa. Vuoden 1997 satamarkkanen on nykyrahassa noin 19 euroa.

Nintendo 64:ssä ja vanhoissa koneissa jotka käyttivät pelimediana moduuleja oli itse fyysisen median hinta sen verran kova, että se nosti hintaa. Muistan kyllä hyvin miten joistakin Super Nintendon peleistä maksettiin 1990-luvun alkupuolella tuoreeltaan jopa 800 markkaa (nykyrahana jopa yli 150 euroa).

Se on tietysti täysin totta, että pelien kehityskustannukset ovat viimeisen vuosikymmenen aikana räjähtäneet katosta läpi, mutta toisaalta myös pelimarkkinoiden koko on kasvanut huimasti erityisesti Sonyn tehtyä konsolipelaamisesta katu-uskottavaa PSX:n mainoskampanjoillaan. Vastahan tässä muutama päivä sitten vuoden 2004 pelimyynnin tilastoja julkaistiin, peräti viisikymmentä eri konsolipeliä myi yli puoli miljoonaa kappaletta (vertailun vuoksi PC-puolella vastaavaan pääsi kokonaiset kaksi peliä). Tosin erityisesti suurempien kehitys- ja markkinointiresurssien keskittyminen yhä enemmän ja enemmän niihin jatko-osiin ja muihin "varmoihin" hitteihin on ihan oikea ilmiö. Kuinka moni viime vuoden suosituimmista ja miksei parhaimmistakin peleistä ei ollut jonkin sortin jatko-osa?
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

sph sanoi:
Itse asiassa pelien reaalihintahan on jopa pudonnut hiukkasen. Numeroina hinnat ovat pysyneet suht samana muistaakseni suunnilleen niin kauan kuin pelit on levyillä toimitettu, mutta inflaatio on nakertanut rahan arvoa. Vuoden 1997 satamarkkanen on nykyrahassa noin 19 euroa.

Nintendo 64:ssä ja vanhoissa koneissa jotka käyttivät pelimediana moduuleja oli itse fyysisen median hinta sen verran kova, että se nosti hintaa. Muistan kyllä hyvin miten joistakin Super Nintendon peleistä maksettiin 1990-luvun alkupuolella tuoreeltaan jopa 800 markkaa (nykyrahana jopa yli 150 euroa).

Se on tietysti täysin totta, että pelien kehityskustannukset ovat viimeisen vuosikymmenen aikana räjähtäneet katosta läpi, mutta toisaalta myös pelimarkkinoiden koko on kasvanut huimasti erityisesti Sonyn tehtyä konsolipelaamisesta katu-uskottavaa PSX:n mainoskampanjoillaan. Vastahan tässä muutama päivä sitten vuoden 2004 pelimyynnin tilastoja julkaistiin, peräti viisikymmentä eri konsolipeliä myi yli puoli miljoonaa kappaletta (vertailun vuoksi PC-puolella vastaavaan pääsi kokonaiset kaksi peliä). Tosin erityisesti suurempien kehitys- ja markkinointiresurssien keskittyminen yhä enemmän ja enemmän niihin jatko-osiin ja muihin "varmoihin" hitteihin on ihan oikea ilmiö. Kuinka moni viime vuoden suosituimmista ja miksei parhaimmistakin peleistä ei ollut jonkin sortin jatko-osa?

Jatko-osiin liittyen. Uskon vahvasti, että tuleva sukupolvi tuo mukanaan paljon uusia pelejä. Tietenkin kaikki haluavat nähdä vielä PS3:lla Gran Turismon jatkot, mutta luulisin että kakkosia, kolmosia ja nelosia ei tarvitse ainakaan heti alkuun katsella niin paljoa. Uutta sarjaa pukkaa ja paljon ja vasta sitten päästään uusien pelisarjojen jatko-osiin. Näin käy heti PS3:n uusien Ridge Racerin, Tekkenin ja Wipe-outin jälkeen.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

sph sanoi:
Nintendo 64:ssä ja vanhoissa koneissa jotka käyttivät pelimediana moduuleja oli itse fyysisen median hinta sen verran kova, että se nosti hintaa. Muistan kyllä hyvin miten joistakin Super Nintendon peleistä maksettiin 1990-luvun alkupuolella tuoreeltaan jopa 800 markkaa (nykyrahana jopa yli 150 euroa).

Olivatko ne oikeasti noin kalliita, minä muistan nähneeni jotain 649mk. Import pelit olivat sitten erikseen. Näin jälkikäteen tuntuu aika hauskalta, että joku 64megabitin kasetti on voinut maksaa noin käsittämättömän paljon. Itselläni jäi nuo 16bittiset konsolit/ryöstöhinnat kokematta kun koneinani olivat Sega Master System>Amiga 500>Amiga CD32>PS1.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

arttq sanoi:
Jep täytyy vain toivoa ettei nuo kauheasti kuumenisi.

Kuvittelisin, ettei tällä ole kuluttajan kannalta mitään väliä. Kun kuitenkin on tällainen normaalienkin ihmisten käyttöön tarkoitettu laite, kuten ps3 kysymyksessä, niin varmaankin rautapuoli joutuu hoidella niin, ettei tule mitään ylikuumenemisongelmia. Eihän normaali ihminen voi muutakuin pistää konsolin takuuseen tällaisten asioitten ilmetessä ja sitä taas ei Sony halua.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Lloope sanoi:
Kuvittelisin, ettei tällä ole kuluttajan kannalta mitään väliä. Kun kuitenkin on tällainen normaalienkin ihmisten käyttöön tarkoitettu laite, kuten ps3 kysymyksessä, niin varmaankin rautapuoli joutuu hoidella niin, ettei tule mitään ylikuumenemisongelmia. Eihän normaali ihminen voi muutakuin pistää konsolin takuuseen tällaisten asioitten ilmetessä ja sitä taas ei Sony halua.
Ajettelinkin asiaa lähinnä jäähdytyksen kannalta. Ei ole kivaa jos PS3 pitää isoa meteliä.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

Oliver sanoi:
Pieneksi on mennyt

Pienihän se on :) , toisaalta ei yhtään sen pienempi kuin uusin versio Emotion Enginestä tai Vaikka uuden Athlonin core, kuitenkin paljon tapahtuu tuollaisen sisällä.
 
NewsFlash

PlayStation 3 paljastetaan ennen E3-messuja? 08.02.2005

GameSpot kertoo Sony Computer Entertainment American (SCEA) edustajien vahvistaneen, että Sonyn seuraavan sukupolven pelikonsoli esitellään ennen toukokuun 18.-20. päivä Los Angelesissa järjestettävää Electronic Entertainment Expoa (E3). Tarkempaa ajankohtaa SCEA ei kuitenkaan vielä ilmoittanut, mutta kielsi esittelyn tapahtuvan jo ensi kuun Game Developers Conference -tapahtumassa San Franciscossa.

Tällä viikolla Sony, IBM ja Toshiba esittelevät yhdessä kehittämäänsä Cell-prosessoria International Solid-State Circuits Conferencessa. Cell tulee olemaan seuraavan PlayStationin voimanlähteenä.


GameSpot on ainakin tähän mennessä ollut kohtalaisen luotettava sivu.
 
Vastaus: PS3:sta uutta tietoa eDomessa

http://ps2.ign.com/articles/585/585865p1.html?fromint=1

February 7, 2005 - Sony Computer Entertainment, IBM and Toshiba held a press conference in downtown San Francisco this morning to unveil more details on their collaborative Cell processor. While there are still a few details and bits of information that the three companies are keeping mum about for the moment, they did reveal and confirm plenty of specs that had been only rumors and guesses for some time now.

For those of you who like reading numbers more than words, here are some raw specs (which we'll discuss below):

· Each Cell processor contains 8 Synergistic Processing Units and a single 64-bit Power Architecture Unit (All are RISC designs with SIMD)

· Operates at >4GHz and capable of >256GFLOPS

· 256KB Local Storage per SPU and 512KB L2 Cache (2.5MB total)

· 128+ concurrent transactions to memory per processor

· High-speed internal element interconnect performing at 96B/cycle

· 234 million transistors

· Prototype die size of 221mm^2

· Fabricated with 90nm SOI process technology

Backtracking for just a second to cover those who haven't been following recent events (for example, we've put a man on the moon), the Cell microprocessor is a multi-core processor that's designed to handle a large number of tasks simultaneously. The first known major use of the Cell processor will be Sony's next-generation gaming machine, which we'll refer to as PlayStation 3 for the time being (Sony has yet to announce its official name, but you can bet on PS3).

While there wasn't any mention of PlayStation 3 at the press conference per-se, you can assume that the following specs will be very close to what will be going into the system. While Cell is being called a "supercomputer on a chip", NVIDIA will actually be providing the GPU in Sony's next system, which you can read more about here. Knowing that, if Cell is anywhere near as fast as what the rumors and these specs say, we'll have our hands on an extremely fast console by the end of 2006 (if the rumored release time stands true).



For the record, a wafer was actually shown at the press conference, proving that processors are actually coming off the line. It's good to know this thing actually exists.

A "specific" Cell processor was discussed at the conference. By "specific" we mean a certain design, though not necessarily clock speed. Cell is designed to be a scalable processor, meaning that more or fewer cores could be built into a single Cell processor. The following specs are based on the processor design that was discussed at the conference. Workstations, servers or other applications built with more cores could theoretically be many times faster.

The Cell processor that was discussed at the press conference is made up of 9 separate cores. There is a single 64-bit Power Processing Element (or Power Architecture Core) and 8 Synergistic Processing Elements (SPEs). The Power Processor Element (PPE) can best be thought of as a variation of a Power PC processor, though its an entirely new design, intending on "overseeing" the work of the whole Cell processor. The PPE sends off various instructions to the 8 SPEs which can then work autonomously.

Sony, IBM and Toshiba said that they have ran Cell processors at "greater than 4GHz", though they wouldn't name an exact speed. Performance of the processor is said to be in excess of 256GFLOPS (256 billion floating-point operations per second). That's an extremely large number, the sort that you normally throw around when you're talking about arrays of multiple processors or even supercomputers. Measuring FLOPS can be done in a few different ways, but as a comparable number the highest you could get from a fast Pentium 4 these days is somewhere in the upper 20's.

Cell is claimed to have "10X performance for many applications", which is in line with these numbers. The Power Processor Element can handle two threads simultaneously while each SPE can handle one, making for a total of 10 simultaneous threads, in line with the 10X performance number they're claiming. Sony, IBM and Toshiba declined to specify exactly which applications they were talking when they mentioned 10X performance, though we'd assume it's pure number crunching or data compression or encryption, those sorts of things.

Obviously, real-world performance for any processor is entirely dependent on how well any given piece of software is written for it, especially so for multi-processor (and multi-core) machines. When asked about how one would go about programming for Cell or how difficult the task of managing the SPEs would be, an IBM rep stated that there would be multiple programming models, allowing for different approaches to programming for Cell. Each programmer could theoretically pick and choose which method they like to work with and program that way. It was also said that language compilers for Cell (for C, C++, etc.) would be released as open-source so that anyone could learn to tinker with its innards or possibly mold a compiler around a separate programming style for different needs.

With something as powerful as Cell appears to be, heat is obviously a concern. The three companies behind it say that it runs solely on air-cooling, just as any desktop processor does. Cell also has built-in power management for keeping itself running cool, capable of operating at five separate power states.

So, there you have it. Sounds impressive indeed, though we have yet to actually see Cell running in any sort of real-world scenario. If the performance numbers that Sony, IBM and Toshiba claim are realistic, and more importantly, Cell is reasonable to program for, then we'll be looking at some insanely powerful hardware in the not-too-distant future, including Sony's next-generation console.
 
Ylös Bottom