Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 3

Vastaus: PlayStation 3

Mahtaako sony julkaista jälleen jonkun "valtavan" 32megan muisti kortin joka on huikeat 250 kertaa nopeempi kuin ps2 johon mahtuu kolmepeliä ja sitten täytyykin ostaa uus, vai olisko vihdoin ymmärtänyt että aika on ajanut noiden ohi (ja pelien tallennustilan haukkaava määrä)
 
Vastaus: PlayStation 3

Vanhalle muistikortillehan ei taida olla PS3:ssa edes paikkaa. Laitteessa on kolme muuta muistikorttipaikkaa:
  • Memory Stick standard/Duo, PRO
  • SD standard/mini
  • CompactFlash (Type I, II)
Saakohan dataa siirrettyä mitenkään PS2:n kortilta uusille ja voiko kovalevylle tallentaa. :confused:
Onnistuukohan ekan Pleikkarin pelien tallennus mitenkään. :confused:
 
NewsFlash

Lisää työkaluja PS3-pelien kehitykseen 25.05.2005

3ds Max -ohjelmiston kehittänyt Autodesk on ilmoittanut tukevansa Sonyn aikaisempien pelialustojen tapaan myös PlayStation 3:a. 3ds Max on ammattilaisten suosima työkalu 3D-kuvien ja -animaation luomiseen.

Jo aikaisemmin Epic Games on ilmoittanut tarjoavansa Unreal Engine 3 -pelimoottoriaan osana PS3:n kehityspakettia.
 
NewsFlash

PS3:n RSX-grafiikkapiiri vielä kehityksessä 27.05.2005

Nvidian talouspäälikkö Marv Burkett on paljastanut sijoitusyhtiö JP Morganin järjestämässä teknologiakonferenssissa, että Sonyn E3-lehdistötilaisuudessa esittämät PS3-tekniikkademot eivät pyörineet lopullisella RSX-grafiikkapiirillä.

RSX:n tilalla käytettiin vielä kehityksessä olevaa PC-piiriä, jolla on tiettyjä yhtäläisyyksiä PlayStation 3:een tulevan piirin kanssa. Tieto ei kuitenkaan merkitse sitä, että PS3:n kehitys olisi myöhässä, vaan RSX:n pitäisi valmistua syyskuussa ja tuotanto on tarkoitus aloittaa joulukuussa PS3:n keväistä julkaisua varten.

Uutinen kuitenkin herättää kysymyksiä PS3:n lopullisesta suorituskyvystä ja lisännee edelleen keskustelua Sonyn esittämien pelivideoiden todenperäisyydestä ja alkuperästä.


Saas nähdä, onko PS3-pelejä pelattavana missään muodossa syyskuisessa Tokyo Game Showssa...
 
Vastaus: PlayStation 3

Hömm hömm!
Tässä nyt selailin tätä ketjua ( en todellakaan lukenut kaikkia viestejä. SORI) ja huomasin kuinka kiivaana täällä keskustelu oikein käy siitä, että onko se PS3 todella nyt sitten sitä, mitä ne Sonyn "kieroilijat" oikein lupasivat. Hienoja sanoja kuten esirenderöity, on viljelty kovasti. Myönnän, että kun pari päivää E3:n jälkeen alkoi videopätkiä liikkumaan, allekirjoittaneelta löi öljyt lohkolle heti! Olin aivan myyty!

Nyt kun olen eri foorumeita tarkkaillut, ovat epäilijät saaneet minunkin pääni kääntymään. "Entä jos se ei nyt sitten olekaan se virtuaalinirvanan tarjoava teknopalikka?". Noh, oletan, että täälläkin kaikki kuitenkin perustuu spekulointiin; arvellaan, epäillään ja heitellään veikkauksia. Kivaa. Onko täällä joku käyttäjistä semmoinen, joka todella tietäisi, mihin PS3 (julkaistujen tietojen perusteella) tekniikka ihan oikeasti pystyy? Onko joku, joka osaa sanoa miltä se 1.8 teraflopin pomppinen tv-ruudussa näyttää? Jos on, niin kerro.

Lähdin ajattelemaan asiaa, ilmeisesti hieman erikantilta, kuin moni muu täällä. En viitsi kirjoitella tänne mitään Commodore 64:sesta tai Vectrexistä, mutta lähdetään 8-bittisestä Nintendosta.

Ajattelin, siis( uuh ihmeellistä se ajattelee :p ), vanhaa kunnon NES:iä. Sehän julkaistiin ainakin Jenkeissä 1985 (korjatkaa jos olen väärässä). SuperMario, jee. Mahtava peli. Sitä jaksoi tahkota. Samoin muita NESin hittejä kuten Probotector, Castlevania tai Megaman. NESin elinkaaressakin näkyi selvä kehitys peleissä.
Sitten tulivat Sega MegaDrive ja Supernintendo joskus 1990-1991 tienoilla. HOPS! Pelit tulivat selvästi hienommiksi ja monipuolisemmiksi. Kaikkihan muistavat Sonicin ja SuperMario Worldin. Näillä mentiin ja niin vain pelit kehittyivät tässäkin konsolisukupolvessa.
1995-1996 tulivat ensimmäinen Pleikkari,N64 ja Saturn. Muistan vielä elävästi kuinka saakelin hyvän näköinen oli Suomessa, laitteen kanssa samaan aikaan julkaistu, Loaded. Ei juma, siinähän oli valaistusefektejä!!! Peleissä alkoi olla 3d-meininkiä ja mm. ensimmäinen Silent Hill oli mielestäni aivan käsittämätön, kun siinä sai tutkia kokonaista kaupunkia!!! :eek: Taas Sukupolvi kykeni kehittymään peleissä...
Vuoden vaihteessa 2000/2001 tuli nykyinen sukupolvi. PS2:n grafiikka oli tajutonta. Ruohonkorret huojuivat tuulessa Tekken Tag Tournamentia pelatessa. Hyppy tuntui valtavalta ja käsittämättömältä vanhaan Pleikkariin nähden.

Tarkemmin asiaa tutkailtaessa, hypyt sukupolvesta toiseen ovat tapahtuneet aina noin viiden vuoden välein. Edellisiin konsoleihin nähden, teknillinen varppaus on ollut joka kerta todella suuri. Kun PS2 saapui, se lunasti kaikki odotukset ainakin minun kohdallani (kiitos muuten, jos joku on jaksanut lukea näinkin pitkälle ;) ).
Nyt hyppään hieman asian sivuun. Ihmiskunnan teknillinen kehitys on viimeisen tuhannen, viimeisen sadan ja viimeisen kymmenen vuoden jaksoilla ollut koko ajan kiihtyvää. Ilmeisesti aivokapasiteettimme riittää pitämään sen kiihtyvänä vielä jonkun aikaa (Pieni tiedonjyvä tähän väliin. Yli 80% maapallolla IKINÄ eläneistä tutkijoista on yhä elossa. Olemme siis heränneet tieteisiin vasta hiljattain :D ). Pointtini on se, että kehitys on kiihtynyt niidenkin viiden vuoden aikana mikä erottaa PS2:sta ja PS3:Sta.

PS3 (mitä ikinä se sitten tulee olemaankaan, saapuessaan kauppoihin) tulee olemaan ihmeellinen. En sano mullistava, mutta varmasti kelvollinen ja jos tiedot sanovat, että se hakkaa Xbox 360:nen, niin sitten se hakkaa. Kaikki lähiaikoina tulevat konsolit tulevat olemaan ihmeellisä laitteita. Itseäni kiinnostaa kuitenkin kaikista eniten se, että pystymmekö (ihmisinä,kehittäjinä ja pelaajina) viemään pelaamista uusille urille? Omat katseeni kääntyvät Sonyn suuntaan, koska sieltäpäin on tullut paljon innovatiivisia keksintöjä, mm. Eye Toy.
Olen siis positiivisilla mielin tämän, vielä ainakin vuodenmittaisen, odotteluajan.

p.s. Kiitos jos joku ihan oikeasti jaksoi lukea tämän.
p.p.s. Anteeksi jo valmiiksi KonsoliFinin porukalta tämmöisestä tutkielmasta, mutta en oikein osannut sitä tiivistääkään :eek:
 
Vastaus: PlayStation 3

pziuz sanoi:
p.p.s. Anteeksi jo valmiiksi KonsoliFinin porukalta tämmöisestä tutkielmasta, mutta en oikein osannut sitä tiivistääkään :eek:
Sitä vartenhan tämä boardi on, että tänne saa jokainen kirjoittaa ja ilmaista mielipiteensä. ;) Ja ihan hauskaahan luettavaa tuo oli.
 
Vastaus: PlayStation 3

pziuz sanoi:
p.s. Kiitos jos joku ihan oikeasti jaksoi lukea tämän.
p.p.s. Anteeksi jo valmiiksi KonsoliFinin porukalta tämmöisestä tutkielmasta, mutta en oikein osannut sitä tiivistääkään :eek:

Höpö höpö, itse olin "most pleased" lukiessani pitkää toteamustasi. :)
 
Vastaus: PlayStation 3

Välistä jäi Jaguar, joka oli cd- asemallaan 128bittinen... mm. ensimmäinen Rayman ilmestyi tälle alustalle jo oli aivan huikean näköinen tuohon aikaan...
 
Vastaus: PlayStation 3

pziuz: Toki tekninen kehitys on kiihtyvää ja harppaukset konsolisukupolvesta toiseen ovat aina isompia, mutta kuluttajat ovat tästä kyllä selvillä. Vähänkin asiantuntevammat tekniikkaihmiset tietävät suht' hyvin mikä on nykyteknologialla mahdotonta, kiitos vapaan markkinajärjestelmän. PC-puolella uudemmat tekniikat saadaan käyttöön melko nopeasti niiden kehittämisen jälkeen, kun konsoleilla joudutaan aina odottelemaan, olkoon vain tekniikka kehittyneempää kuin PC:llä. Toiseksi konsolitkaan eivät enää ole vain yhden firman tekosia, vaan niihin kehittävät komponentteja kymmenet yhtiöt. Nykyaikana nämä yhtiöt pitävät huolen siitä, että jokainen alaa seuraava tietää heidän uusista teknisistä saavutuksistaan. Siksi on aika turhaa odotella jotain niin upeaa ettei sitä voisi kuvitella, jos jotain sellaista olisi tulossa, meille olisi mainostettu ja markkinakoneistot varmistaneet, että viimeistään nyt pystyisimme kuvittelemaan sen mitä tulevan pitää.

EDIT: Historian avulla tulevaisuutta ennustettaessa voidaan sanoa, että tavis-PC saa konsolit kiinni suurin piirtein niiden elinkaaren puolivälissä/loppupuoliskon alussa, joten senkin perusteella mitään uskomattomia on turha odotella, PC:n kehitystä kun on vielä melko helppo ennakoida.
 
Vastaus: PlayStation 3

Knight, toki ymmärät etten missään vaiheessa sanonutkaan mitään, siihen suuntaan, että tulevat konsolit olisivat jotenkin niin ihmeellisiä, ettemmekö niitä voisi kuvitella. Totta kai meillä on ennakkokäsitys siitä, mitä saamme nenämme eteen vuoden kuluttua.
Sanoin, että uudet konsolit tulevat olemaan vain ihmeellisiä. PS2 oli minulle ihmeellinen saapuessaan, vaikka olin kuullut ja lukenut siitä ennakkoon. Se, että tiedät mitä odottaa joltakin tuotteelta, ei estä sitä, etteikö ko. tuotetta voi pitää ihmeellisenä. Näin ainakin minun mielestäni.

En myöskään halua nostaa mitään vekotinta ylimmälle jalustalle. Itse olen Pleikkari-häsääjä, omista syistäni, omista mieltymyksistä, jotka menevät niinkin pitkälle kuin maailmankatsomus :p
PC menee ohi konsoleista. Totta kai se menee; PC-puolella kehitys on jatkuvaa. koko ajan saamme uusia tehokkaampia prosessoreita tai näytönohjaimia. PC laitteena kehittyy jatkuvasti. Konsolit eivät. PS2 on PS2, vaikka sen litistäisi ja pistäisi pienempiin kuoriin ;) Pelejä ajatellen taasen, PC ei ole hyvä alusta (tiedän, että nyt joku vetää herneen nenään). PC ei ole ikinä stabiili. PC:n kokoonpanon voi optimoida pelikäyttöön, mutta kaikkia pelejä sillä ei voi pelata. Jossain vaiheessa joku PC:n komponenteista(osa tai ohjelma/sovellus) alkaa kirkumaan ja itkemän, että nyt ei onnistu!
Itse pelaan mieluiten konsolilla tästä syystä. Pelaan toki PC:lläkin, mutta hyvin vähän. Pidän PC:tä työkaluna ja toisenlaisena viihdemuotona kuin Pleikkaria. Konsolit ovat paljon helpompia kuin PC:t ja minä olen mukavuudenhaluinen.

"Vähänkin asiantuntevammat tekniikkaihmiset tietävät suht' hyvin mikä on nykyteknologialla mahdotonta, kiitos vapaan markkinajärjestelmän.". Oletko sinä asiantuntija? Jos olet, tiedät mistä puhut. Varmaankin ymmärrät paremmin mitä kaikki nuo tekniset tiedot ja luvut merkitsevät. Kysyinkin, että jos joku tietää, niin olisi kiva, että tämmöinen henkilö kertoisi, onko PS3: niin hyvä kuin E3 antoi ymmärtää. Itse en ymmärrä tekniikasta tarpeeksi käsittääkseni Cell-prosessorin todellisen "luonteen". Epäilen kovasti sitäkään, että kuinka moni sen oikeasti ymmärtää näilläkään keskustelualueilla. Itse en sitä pelkästään lukuja lukemalla ja muihin vertailemalla onnistu päättelemään.

Uusin tekniikka pidetään yhtiösalaisuuksina, oli vapaata markkinajärjestelmää tai ei. Se on ihan tosi. Se, että monet valmistajat tekevät yhtä tuotetta;j joo. Mutta eihän juuri mikään tekninen tuote ole kokonaan yhden valmistajan tekemä. Tietotekniikassa on vain helpompaa osoitella eri firmoja, kun on kyse osien kokonaisuuksista (esim. prosessori). Sony sen nyt kumminkin nimiinsä ottaa, siis PS3:n.

Sitten vielä tuo kohta jossa sanoit: "Toki tekninen kehitys on kiihtyvää ja harppaukset konsolisukupolvesta toiseen ovat aina isompia, mutta kuluttajat ovat tästä kyllä selvillä."
En sanoisi aivan noin. Kuluttajat ovat ajan hermolla. He elävät siinä tiedossa mikä on nyt uusinta uutta, todellisuudessa tämä tieto on kuitenkin jo vanhentunutta. Ne projektit, joista kohta huhutaan ja pölistään tulevina seuraavan aallon vempelinä, ovat jo kehitteillä. Kuluttajat saavat tietää viimeisinä. Niinhän se menee, vaikka meillä on internetti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 3

pziuz sanoi:
1995-1996 tulivat ensimmäinen Pleikkari,N64 ja Saturn....

En tahdo väittää etteikö vanhaa pleikkaria julkaistu tuolloin.... mut asiasta poiketen tein ekan havainnon pleikkarista -91 tai -92 tammikuussa kun ensimmäinen Super Power lehti julkaistiin!! Siinä hehkuteltiin että kuka voittaa sen ajan konsoli sodan, jne... pitänee skannaa kyseinen sivu ja pistää linkkii tänne, siinä oli mitä omituisimpii laitteita psx:n kilpailijoina :p
 
Vastaus: PlayStation 3

tuo XDR 256Mb @ 3.2GHZ on aika jytyä kamaa . Oman PCn muistit on DDR 512Mb @ 400 mhz
( 2Kpl). Tuosta laskettuna XDR on siis 8x nopeampaa kuin toi tavallinen muisti... Onhan tossa PS3ssa vielä se 256Mb @ 700 Mhz myöskin messissä.
 
Vastaus: PlayStation 3

SuperMies sanoi:
En tahdo väittää etteikö vanhaa pleikkaria julkaistu tuolloin.... mut asiasta poiketen tein ekan havainnon pleikkarista -91 tai -92 tammikuussa kun ensimmäinen Super Power lehti julkaistiin!! Siinä hehkuteltiin että kuka voittaa sen ajan konsoli sodan, jne... pitänee skannaa kyseinen sivu ja pistää linkkii tänne, siinä oli mitä omituisimpii laitteita psx:n kilpailijoina :p

Joo, varmasti ollut aikaisemmin juttua pleikkarista. Muistelin vain, että tuolloin -95 olisi tänne meille rantautunut. :D
Pistä ihmeessä se sivu, jos löydät! Nostalgia on aina huippua. :p
 
Vastaus: PlayStation 3

Jos grafiikka on parempaa kuin tietokoneen sims kakkosessa niin ostan koko pskan! (tarkoitin koko pakettia)
 
Vastaus: PlayStation 3

rubiini sanoi:
tuo XDR 256Mb @ 3.2GHZ on aika jytyä kamaa . Oman PCn muistit on DDR 512Mb @ 400 mhz
( 2Kpl). Tuosta laskettuna XDR on siis 8x nopeampaa kuin toi tavallinen muisti... Onhan tossa PS3ssa vielä se 256Mb @ 700 Mhz myöskin messissä.

Heh... MHz-lukemat eivät kerro kaikkea prosessorista, sama pätee muisteihin (ja moneen muuhun). Tuo siis kertoo vauhdin millä se tikittää, mutta ei kerro kaistanleveyttä. Käsittääkseni XDR muisti lykkää paljon vähemmän tavuja liikenteeseen kellopulsilla kuin DDR. Samasta syystä RD-RAM ei tainnut aikoinaan olla juurikaan noeampi kuin DDR vaikka kellot olivatkin korkeammat.
 
Ylös Bottom