Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4

Saivatkohan hyökkäyksen aikana mun tilin? 40 kertaa oli aamulla tullut se verifointi koodi puhelimeen.

Vaihdoin salasanan, mahtaakohan se pelkästään riittää?

Kaks vuotta ps4 ollut käytössä ja rupesin miettimään että pitäisikö jonkinlaista puhdistusta tehdä. Nopeesti yt vilkasin ja sieltä jonkin sortin ohjeita löytyi miten purkaa konsoli atomeiksi. Mietin et oisko tääl jollain kokemuksia tuosta pölynpoisto operaatiosta? Onko jotain huomautettavaa tai jtn?

Kaks vuotta ps4 ollut käytössä ja rupesin miettimään että pitäisikö jonkinlaista puhdistusta tehdä. Nopeesti yt vilkasin ja sieltä jonkin sortin ohjeita löytyi miten purkaa konsoli atomeiksi. Mietin et oisko tääl jollain kokemuksia tuosta pölynpoisto operaatiosta? Onko jotain huomautettavaa tai jtn?

Itse olen vajaan 3 vuoden ajan aina kuukauden välein puhdistanut kaikki konsolin reiät purkkipaineilmalla ja kyllä sieltä irtoaa aina ihan järkyttävä määrä pölyä. Suosin erityisesti CRC Dust Offia (Clas Ohlsonilla about 15e purkki), juuri tuon hyvän tehonsa takia. Älä missään nimessä osta halvinta merkkiä, sillä heität vaan rahasi hukkaan. Markkinoilla on käsittämätön määrä halpoja purkkipaineilmoja (esim AM), mitkä ovat ala-arvoisen surkeaa kamaa jo tehonsa puolesta, eikä painetta yksinkertaisesti ole riittävästi pölyn irrottamiseen.

Muut voi varmaan laittaa konsolin purkuohjeita tänne, mutta itse en uskalla tuollaiseen operaatioon ryhtyä :D

Normaali:
tlou-hdr-1-1024x576.jpg

HDR:
tlou-hdr-2-1024x576.jpg

Lähde: http://gearnuke.com/last-us-remaste...s-native-4k-hdr-comparison-shows-improvement/

Normaali:
...

HDR:
...

Kannattaa huomioida noista kuvista, että niissä ei näy todellinen ero normaalin ja HDR-kuvan välillä:
"The comparison ... does show some noticeable improvement but to see it in full effect, you will have to see it on a HDR supported TV."

Vaikka noissa kuvissa näkyykin hieman eroja HDR:n eduksi, niin eikös tilanne ole silti melkein sama, kuin jos katsottaisiin väritelevisioista otettuja mustavalkoisia kuvia? :)

https://youtu.be/GeeINh2v1cw

Kesällä vaihdoin koneeseen lämpötahnan ja käytin tuon videon ohjeita koneen purkamiseen. Samalla paineilmalla putsailin jokaisen osan kun irrottelin. Yllättävän vähän pölyä koneen sisällä oli, ottaen huomioon että omakin kone on ollut käytössä julkaisusta asti.

Jos jotain vinkkejä purkamiseen antaisin, niin ole huolellinen bluray- aseman irroittamisessa, sekä takaisin laitossa. Siinä leveässä "johdossa" (menee bd:ltä emolevyyn) on omanlainen kiinnitysmekanisminsa, eli sitä ei voimalla revitä. Samoin johtoa kiinnittäessä pidä huoli että se on varmasti pohjassa. Itsellä jäi aluksi tuo johto huonosti kiinni, eikä asema toiminut ollenkaan. Samoin tietty ruuvien kanssa pitää olla huolellinen, että jokainen tulee laitettua takaisin paikallensa.

Huolellisuutta ja malttia vaan, niin helppoa tuo lopulta on, eikä sinun putsausta varten edes tarvii niin paljoa konetta purkaa, mitä itse purin.

Edit. Lisäyksenä vielä kun putsaat tuuletinta, pidä sormella kiinni tuulettimesta samalla kun puhallat sinne paineilmaa. Voi ilmeisesti hajottaa tuulettimen laakerit tai jotain jos tuulettimen antaa villisti pyöriä koneen ollessa kiinni. Näin joku opasti minua ja itse ottaisin tuon mieluummin varman päälle, kuin katuisin myöhemmin.

Anteeksi jos tätä on kysytty jo, mutta olen miettinyt jonkin aikaa että onko PS4:n trophyprosentit suomitilastoja vai maailmanlaajuisia?

Anteeksi jos tätä on kysytty jo, mutta olen miettinyt jonkin aikaa että onko PS4:n trophyprosentit suomitilastoja vai maailmanlaajuisia?

Ne ovat prosenttiosuuksia kaikista peliä pelanneista käyttäjätileistä. Käyttäjätiliä luotaessahan ei kysellä passia sen paremmin kuin muitakaan henkilöllisyyspapereita.

Aina kun tulen tänne pleikkarilla se herjaa että ei voi varmistaa turvallisuutta tai jotain. Alko 29.10 ylimääräinen yes klikkaus on ensimmäisen maailman ongelmista yks. Tonteri vakuuttamaan että konsolifin on turvallinen sivusto.

Aina kun tulen tänne pleikkarilla se herjaa että ei voi varmistaa turvallisuutta tai jotain. Alko 29.10 ylimääräinen yes klikkaus on ensimmäisen maailman ongelmista yks. Tonteri vakuuttamaan että konsolifin on turvallinen sivusto.
Vakuutan, että on turvallinen. jryi vastasikin tähän tuohon foorumiongelmien ketjussa ja selitti, että KonsoliFINin käyttämä sertifikaatti ei toimi kaikissa selaimissa - mukaan lukien PS3/PS4 - ja sen takia niissä tulee turhaa peloittelua turvattomuudesta.

Mikähän voi olla kun mun kaikki 3 ohjainta tekee samaa, eli kun tähtään niin ukko lähtee liikkuu vasemmalle tätä tekee ainakin Metro, Destiny, Tomb raider. Ei ihan joka kerta, mutta usein. Vaikeuttaa pelaamista ihan liikaa.

Mikähän voi olla kun mun kaikki 3 ohjainta tekee samaa, eli kun tähtään niin ukko lähtee liikkuu vasemmalle tätä tekee ainakin Metro, Destiny, Tomb raider. Ei ihan joka kerta, mutta usein. Vaikeuttaa pelaamista ihan liikaa.

Kokeile resetoida ohjaimet sieltä takaosan reset-nappulasta. Itselläni ainakin joskus auttanut samaan ongelmaan.

reset-ps4-controller.jpg

Ei tapahtunut muutakuin ohjain sammu tuota painettaessa, päälle laitteessa ei tullut mitään uudelleen parituksesta. Meniköhän tuo oikein.

Pidä reset nappia pohjassa pidempää!

Kokeiltu sitäkin ei tapahdu mitään muutakuin ohjain sammuu. Mutta nyt lyhyellä kokeillu se tais korjata tilanteen. Et kiitosta vaan vinkistä Masta.

Edit: Ei oo tuosta toimenpiteestä apua. Mitenkähän tuo ohjaimen resetointi pitää oikeen tehdä, mitään kunnon neuvoja en löydä. Suurinpiirtein jokapaikassa neuvotaan erilailla [emoji2]

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kokeiltu sitäkin ei tapahdu mitään muutakuin ohjain sammuu. Mutta nyt lyhyellä kokeillu se tais korjata tilanteen. Et kiitosta vaan vinkistä Masta.

Edit: Ei oo tuosta toimenpiteestä apua. Mitenkähän tuo ohjaimen resetointi pitää oikeen tehdä, mitään kunnon neuvoja en löydä. Suurinpiirtein jokapaikassa neuvotaan erilailla [emoji2]

Miten mä olen ymmärtänyt niin.

1. Sammuta PS4.
2. Paina ohjaimen reset- nappia muutama sekunti.
3. USB kiinni ohjaimen ja PS4 välille.
4. PS4 päälle konsolin virta napista. (Paritus tahtuu.)
4. Paina PS-näppäintä kirjautuaksesi sisään.

Miten mä olen ymmärtänyt niin.

1. Sammuta PS4.
2. Paina ohjaimen reset- nappia muutama sekunti.
3. USB kiinni ohjaimen ja PS4 välille.
4. PS4 päälle konsolin virta napista. (Paritus tahtuu.)
4. Paina PS-näppäintä kirjautuaksesi sisään.

Okei kokeillaan tuommosta vielä. Kiitos

Pitääkö lähteä PS4 ostoksille. Kun jo Mafia 3:sen aikana teki tätä ja nyt jälleen. Kerran päivässä. Ostin tuon Watch Dog pelin heti tiistaina ja joka päivä samoihin aikoihin eli 20-21 välissä tulee virheilmoitus CE-34878-0

Jostain luin että sillon kannattaa yrittää päivittää sekä järjestelmä että peli. Mutta jos ja kun molemmat on päivitetty niin mitä muuta voin tehdä? Siis ton päivittämisen ja uuden konsolin oston sijaan. Onko muuta tehtävissä? Kun kyseinen ilmoitus on tullut nyt tosiaan kolmena iltana peräkkäin. Eikös se ole kiintolevyn ongelma? Muistan lukeneeni jostain niin. Ja sitä kyllä tukee se että tota virheiilmoitusta ei tule silloin kun katson jotain leffaa. Mutta leffaahan katsottaessa ei kiintolevyä kyllä tarvita edes. Eli konsoli hajoamassa?

Ylös Bottom