Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Oletko formatoinnut kovalevyn ja asentanut käyttöjärjestelmän uusiksi? Tuolla sain vastaavat kaatumiset kesällä loppumaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Juhis82: Tuo virhekoodi tarkoittaa vain yleisesti pelin tai sovelluksen kaatumista ilman sen tarkempaa syytä. Ja niitä siitähän sitten riittää alkaen aina ihan pelin omista bugeista ja/tai pelin verkko-ominaisuuksien häiriöistä.

Ongelman yleisluontoisuudesta johtuen siihen ei myöskään ole mitään varmaa parannuskeinoa - etenkään silloin, kun syy on yksinomaan pelin bugisuudessa, eikä kehittäjä/julkaisija enää halua tuotettaan päivittää.

Varsinkin jos ongelma toistuu vain tietyssä pelissä ja tiettyyn aikaan, se ei mielestäni viittaa laiteongelmaan. Jos Watch_Dogsin nettiominaisuudet (ja muut PSN-toiminnot) eivät ole niin tärkeitä, kokeile pelata sitä tuohon aikaan ilman nettiyhteyttä. Eli ennen pelin käynnistämistä käy ruksimassa PS4:n verkkoasetuksista Connect To Internet pois päältä.

Toinen kotikonsti jonka voi turvallisesti tehdä dataa menettämättä - kuten koko kiintolevyn formatoinnissa kävisi - on tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database) Safe Modessa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Joo. Kiitoksia vastauksesta








Juhis82: Tuo virhekoodi tarkoittaa vain yleisesti pelin tai sovelluksen kaatumista ilman sen tarkempaa syytä. Ja niitä siitähän sitten riittää alkaen aina ihan pelin omista bugeista ja/tai pelin verkko-ominaisuuksien häiriöistä.

Ongelman yleisluontoisuudesta johtuen siihen ei myöskään ole mitään varmaa parannuskeinoa - etenkään silloin, kun syy on yksinomaan pelin bugisuudessa, eikä kehittäjä/julkaisija enää halua tuotettaan päivittää.

Varsinkin jos ongelma toistuu vain tietyssä pelissä ja tiettyyn aikaan, se ei mielestäni viittaa laiteongelmaan. Jos Watch_Dogsin nettiominaisuudet (ja muut PSN-toiminnot) eivät ole niin tärkeitä, kokeile pelata sitä tuohon aikaan ilman nettiyhteyttä. Eli ennen pelin käynnistämistä käy ruksimassa PS4:n verkkoasetuksista Connect To Internet pois päältä.

Toinen kotikonsti jonka voi turvallisesti tehdä dataa menettämättä - kuten koko kiintolevyn formatoinnissa kävisi - on tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database) Safe Modessa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tarvitsen suuntaan antavaa neuvoa

Olen päivittämässä vanhan ps3 uuteen ps4
Kumpi olisi järkevämpi minulle ps4 slim 500Gb muistilla vai 1 TB muistilla ?

Olen yleensä ostanut pelit levyllä ja tulee ostettua max 1-4 peliä vuodessa Battlefiel,GTA,COD jne.

Luulisin että pärjään hyvin tuolla 500 GB mallilla vai mitä mieltä ootte?

Ps4 pro en ole edes harkinnu kun ei ole 4k telkkaria.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tarvitsen suuntaan antavaa neuvoa

Olen päivittämässä vanhan ps3 uuteen ps4
Kumpi olisi järkevämpi minulle ps4 slim 500Gb muistilla vai 1 TB muistilla ?

Olen yleensä ostanut pelit levyllä ja tulee ostettua max 1-4 peliä vuodessa Battlefiel,GTA,COD jne.

Luulisin että pärjään hyvin tuolla 500 GB mallilla vai mitä mieltä ootte?

Ps4 pro en ole edes harkinnu kun ei ole 4k telkkaria.
No mun mielipide on että ps4 pro, saat sen 1Tb levyn ja parempaa grafiikka tulevaisuuteen asti..ei tartte sitten myöhemmin vaihdella tai harmitella kun nyt laittaa jokusen kympin enemmän mitä 1Tb slimi maksaisi. Hyödyt tulee siis ihan 1080p telkullakin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kumpi olisi järkevämpi minulle ps4 slim 500Gb muistilla vai 1 TB muistilla ? Olen yleensä ostanut pelit levyllä ja tulee ostettua max 1-4 peliä vuodessa Battlefiel,GTA,COD jne.

Luulisin että pärjään hyvin tuolla 500 GB mallilla vai mitä mieltä ootte?

Ps4 pro en ole edes harkinnu kun ei ole 4k telkkaria.

Kaikki pelit asennetaan kovalevylle. Keskikoko voisi olla siellä jossain 40 Gb kohdalla + lisärit päälle. Kun käyttöjärjestelmä nappaa sen 100 Gb, jää viissatasesta noin 400 Gb käyttöön peleille, sovelluksille ja pelivideoille joita olet tallentanut. Päättele siitä riittääkö?

Toisaalta, mikäli meinaat viihtyä pitkään tässä konsolisukupolvessa, tulee myös 4K television hankinta eteen jossain vaiheessa. Silloin Pro lunastaa viimeistään paikkansa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kiitos vastauksista

Kyllä tuo Ps4 Pro vois olla se paras varsinkin kun aattelin hankki ensinmäiseksi peliksi Bf1 mikä vaatii tehoa että toimii jouhevasti.

Ainakin tuolla Bf1 ketjussa oli jotain että tuo normi ps4 teho vähän kärsii bf1 pyörittäessä tai saattoi tietysti johtua päivityksestä mutta parempi aina mitä tehokkaampi rauta on.
 
Vastaus: PlayStation 4

Toisaalta, mikäli meinaat viihtyä pitkään tässä konsolisukupolvessa, tulee myös 4K television hankinta eteen jossain vaiheessa. Silloin Pro lunastaa viimeistään paikkansa.
Slimmit on käsittääkseni hiljaisia laitteita. Itte suihkuturbiini PS4:n omistajana jättäsin vastaavassa tilanteessa pelaamatta Sonyn hardislottoa, ja preferoisin hiljaista käyntiääntä graffaherkkujen edelle. Varsinkin jos en olisi lähtökohtaisesti edes Prosta kiinnostunut. Mutta se nyt on vaan mun mielipide.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tarvitsen suuntaan antavaa neuvoa

Olen päivittämässä vanhan ps3 uuteen ps4
Kumpi olisi järkevämpi minulle ps4 slim 500Gb muistilla vai 1 TB muistilla ?

Olen yleensä ostanut pelit levyllä ja tulee ostettua max 1-4 peliä vuodessa Battlefiel,GTA,COD jne.

Luulisin että pärjään hyvin tuolla 500 GB mallilla vai mitä mieltä ootte?

Ps4 pro en ole edes harkinnu kun ei ole 4k telkkaria.

Hyvin 500:n riittää. Mul on yleensä 2-4 peli joita pelaan "samaan aikaan" Pelatut pelit poistan kovolta ja taas mahtuu uusia pelejä.

Nyt on kovolla:
Battlefield1 koko 49.4
Sniper elite 3 koko 26.7
Assetto corsa koko17.58
Dirt rally koko 43.68
Ride 2 koko 39.89
Nhl 16 koko 20.63
Zen pinball koko 1.46

Vapaata tilaa on 116.2 jäljellä.

Toki sun kyl kannattais ostaa pro,jos uuen ostat.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ehdottomasti pro kannattaa hankkia. 1tb kovo, tehokkaampi, hyödyt tehoista fullhd tvllä, 4k tuki, kun ostat kuitnkin sen uuden tvn joskus. Parempi jälleenmyynti mahdollisuudet jne... Mitä enää mietit... Kauppaan siitä mars ☺
 
Vastaus: PlayStation 4

Pystyykö videota tehdessä jotenkin äänittämään oman äänen erikseen ja pelin äänen erikseen? DiRT Rallyssa minimiäänet ovat liian kovalla, jos livenä meinaa kommentoida videolla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Pystyykö videota tehdessä jotenkin äänittämään oman äänen erikseen ja pelin äänen erikseen? DiRT Rallyssa minimiäänet ovat liian kovalla, jos livenä meinaa kommentoida videolla.

Tallenna puhe tietokoneelle ja tuo mp3:na pleikkarille. Sharefactoryssa pääsee säätämään klippikohtaisesti äänenvoimakkuuden. Saat peliäänet painettua alas ja puheen ylös.
 
Vastaus: PlayStation 4

Sharefactoryssä saa kyllä videoon suoraan tehtyä mikillä kommentointiraidan. Turhaan koneella tekee
 
Vastaus: PlayStation 4

Tallenna puhe tietokoneelle ja tuo mp3:na pleikkarille. Sharefactoryssa pääsee säätämään klippikohtaisesti äänenvoimakkuuden. Saat peliäänet painettua alas ja puheen ylös.

Jotain ohjelmaa tallennukseen pitää käyttää, onko jotain hyvää ilmaista ladattavissa? Audacity löytyisi koneelta, mutta sillä ei muistaakseni mp3:na saa mitään ulos. Toinen ongelma on se, että mikki on ps4 konsolille tarkoitettu joten ei välttämättä toimi koneella. Merkkiä ja mallia en muista eikä lue missään niin en voi googlettaa.

Tämäkin ongelma ei olisi ongelma, jos pelistä saisi äänet 10% eikä olisi 50% minimiä. Jos taas mikin äänen laittaa täysille, tulee kaikki ratin kolinatkin videolle. Tämä on ensimmäinen peli, missä tullut tämä ongelma.
 
Vastaus: PlayStation 4

Jotain ohjelmaa tallennukseen pitää käyttää, onko jotain hyvää ilmaista ladattavissa? Audacity löytyisi koneelta, mutta sillä ei muistaakseni mp3:na saa mitään ulos. Toinen ongelma on se, että mikki on ps4 konsolille tarkoitettu joten ei välttämättä toimi koneella. Merkkiä ja mallia en muista eikä lue missään niin en voi googlettaa.

Audacitylla saat tallennettua tiedostot mp3:na, jos asennat siihen vaaditun LAME-lisäosan (eli tosta Lame_v3.99.3_for_Windows.exe linkistä.) Tiedän, sivusto näyttää hiukan epäilyttävältä, mutta ihan legitistä lisäosasta on tosiaan kyse ja hyvin pelittää mm. allekirjoittaneella :) Jos oot kuitenkin skeptinen asian suhteen, niin Windowsin omalla ääninauhurilla saa myös aivan kelvollista nauhaa pihalle. Tämäkään ei tosin tue mp3:sta, joten .wmalla on tässä tapauksessa mentävä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Oho, sieltähän putkahti Talvisodan remasteroitu bluray jota olen toivonut ja etsinyt jonnet ei muista. Mutta sössivät tuon värimäärittelyn ilmeisen pahasti ja kun dvd versio jo löytyy niin en viitsi tätä ostaa ellei PS4 osaa tehdä tälle julkasulle tarvittavia temppuja värien näyttämiseksi oikein eli...

Suffers from incorrect colour mastering: the disc uses PC gray space (0–255) instead of TV levels (16–235). The error can be circumvented by setting the video output of your Blu-ray player to PC levels (0–255) when watching the movie, if such setting is available.

Ossooko meijän konsoli tai voiko sieltä valita nuo värialueet kohdilleen siksi aikaa kun tämän elokuvan katsoo? Kiitos tiedosta!
 
Vastaus: PlayStation 4

Ossooko meijän konsoli tai voiko sieltä valita nuo värialueet kohdilleen siksi aikaa kun tämän elokuvan katsoo? Kiitos tiedosta!

DVDPlaza-foorumilta löytyi, että kannattaa laittaa konsolin BD/DVD Output -asetus asentoon RGB. Tuo pitää muistaa palauttaa takaisin, kun katsoo muita elokuvia.

Lisää voit lukea täältä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Kuinkahan monella pelaajalla tuo on asetettu pelien/konsolin osalta oikein, eli konsolin HDMI taso sama kuin telkussa. Jos on väärin niin joko hailakaa kuvaa tai sitten "mahtava kontrasti" eli musta ja valkoinen taso "crushed"
 
Ylös Bottom