Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4 [Hype]

Netflixillä ja bluraylla katsellaan leffoja kuten tähänkin saakka ps3:lla. Mediaserver jää ainakin joksikin aikaa pois, mutta eipä tuota ole sitten netflixin tullut käytettyä.

Pakkohan se on jättää, kun laite ei toista mitään yleisiä videotiedostoja, eikä tue edes ulkoista USB kiintolevyä. Oli tosiaan tarkoitus korvata PS3 tuolla, mutta sitten Sony julkaisi ilouutisensa. Läjän PS3 pelejäkin ehdin jo kaupata kavereille. Katsotaan sitten leffoja, ne sentään tuolla pyörivät. :)

Itse katselen pelkästään sinikiekkoja, joten mua ei taas tuo tiedostotukien puute haittaa. Oisko tuossa taustalla jotain pientä kiusantekoa piratismia ja latauskulttuuria vastaan.

Itse katselen pelkästään sinikiekkoja, joten mua ei taas tuo tiedostotukien puute haittaa. Oisko tuossa taustalla jotain pientä kiusantekoa piratismia ja latauskulttuuria vastaan.

Itse asiassa en usko. Kyseessä on mielestäni tässä alkuvaiheessa vain pörssiyhtiön tietoisesta (Ja olisin tehnyt heidän asemassaan samoin.) halusta ohjata kuluttaja omaan palveluun. En usko, että Sony niin aktiivisesti taistelisi piratismia vastaan, onhan se käsittääkseni ennen kaikkea PC-puolen ongelma.

Minä taasen olisin ollut onnessani, mikäli jokin ääniformaatti olisi toiminut tällä uudella pleikkarilla. On niitä muitakin, kuin vain MP3. Ihan ilmaisiakin, joista jotkin kuulemma pieksee äänenlaadullaan ämppärin.

Mikään ei estä Sonya käyttämästä ilmaisia ääniformaatteja, joiden hyödyntäminen maksaisi heille tasan nolla euroa/dollaria/jeniä. Kuten pate74 ylempänä totesi, Sony nyt vain näkyy haluavan kokeilla kepillä jäätä ja katsella, josko muutama saataisiin uunotettua Music Unlimitedin käyttäjäksi. Mielellään tietenkin mahdollisimman kovalla vuosihinnalla.

Ääh, nyt vasta lukasin tarkkaan nuo tiedot. Siis mp3-tiedostojakaan ei tulevalla konsolilla kuunnella? Just keväällä kävin hirveän ruljanssin ja muunsin kaikki CD:t koneelle ämppäriksi, joita kuuntelen PS3:lla mediaserverin kautta. Voi hemmetti.

Olin tulevasta sukupolvesta alunperin tosi innoissani, mutta nyt kun tarkemmin miettii niin taitaa jäädä hankinta vielä tulevaisuuteen. Oma PS3:n käyttö on ollut viime vuosina varmaan 90% muuta kuin pelaamista ja taitaa olla niin että nykykonsoli handlaa kaiken muun yhtä hyvin ja paremminkin kuin tuleva laitos.

Oma PS3:n käyttö on ollut viime vuosina varmaan 90% muuta kuin pelaamista ja taitaa olla niin että nykykonsoli handlaa kaiken muun yhtä hyvin ja paremminkin kuin tuleva laitos.

Minua suorastaan V#!¤@&aa, että menin myymään oman PS3 ja Vitan, koska oletin, että tottakai PS4 toistaa MP3 tai jotain muuta vastaavaa musiikkitiedosto -formaattia ja näin ollen antaa meikäläisen käyttää niitä Custom Soundtrack materiaalina tietyissä peleissä, jotka tukevat tuota ominaisuutta. Sonyn "Ultimate FAQ:in" luettuani kirosin koko puljun alimpaan helvettiin.

En minä rahojani laita noin rampaan laitteeseen. Katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa uudestaan.

Ei ole ilmoitettu muuta kuin että .mp3 ei tueta. Mistään muista formaateista ei ole puhuttu mitään. Aika kova oletus että PS4 ei lue MPEG-4 pakattua videota tai musiikkia. Sen näkee sitten kun manuaali ilmestyy.

http://manuals.playstation.net/document/fi/ps3/current/video/filetypes.html
http://manuals.playstation.net/document/fi/ps3/current/music/filetypes.html

Will users be able to connect an external hard drive to expand storage on PS4?
No, this feature is not supported on PS4.

Tämänkin perusteella on vaikea arpoa onko USB-tuki huonompi kuin PS3:lla. PS3 ei myöskään anna asentaa USB:lle mitään.

Oman musiikin kuuntelu pelien aikana on tehty kummallakin konsolilla hyvin hankalasi. DLNA streaming tuskin toimii samanaikaisesti pelien kanssa

http://www.polygon.com/2013/11/1/50...lna-compatibility-audio-cd-playback-microsoft

While Xbox One supports audio CD playback, it does not support CD ripping, a spokesperson said, a feature of the Xbox 360. It also doesn't support MP3 or AAC playback from devices like the iPod, iPhone, Zune or Windows Phone over USB. A statement notes that Xbox Music, which carries a $9.99 monthly subscription, will deliver "unlimited ad-free music through a Xbox Music Pass subscription" on Xbox One.

Oman musiikin kuuntelu pelien aikana on tehty kummallakin konsolilla hyvin hankalasi. DLNA streaming tuskin toimii samanaikaisesti pelien kanssa

Jep. Ei mitään unelmamasiinoita niille, jotka haluaisivat päästä nauttimaan sekä pelaamisesta, että Custom Soundtrack -systeemistä pelaamisen aikana(ilman, että joutuvat maksamaan toisen kerran musiikista, jonka jo omistavat).

Minullapa on kuusivaiheinen ratkaisu tuohon oman musiikin kuunteluongelmaan.

1. Käynnistä konsolilla haluamasi peli.
2. Etsi pelin valikkoviidakosta ääniasetukset.
3. Säädä slidereita siten, että pelin muut äänet kuuluvat, musiikki ei.
4. Soita musiikkia haluamastasi äänilähteestä (PC, CD-soitin jne).
5. Nosta molemmat peukalot ylös ja hymyile.
6. Ota pädi kouraan, pwnaa vähän nyyppiä ja sen jälkeen ownaa niitä hieman.

Auttoiko tämä? Ei? Okei, haen takkini.

Ei hullumpi ratkaisu.

Olen itse suorastaan hämmästynyt, että ihmiset haluavat pelin taustalle lempimusiikkiaan. Ainoat konsolipelit missä itse törmäsin moiseen ongelmaan olivat Fallout 3 ja Fallout New Vegas. Niissä musiikki (radioasemat) oli oleellinen osa tunnelmaa, mutta soittolistat liian lyhyitä. Muissa peleissä musiikki ei ole noussut yhtä suureen osaan.

Minullapa on kuusivaiheinen ratkaisu tuohon oman musiikin kuunteluongelmaan.

Olen joskus ehdottanut vähän samanlaista. Tässä menetelmässä on sellainenkin jännittävä lisämahdollisuus, että taustamusiikkina voi soida vaikka MTV tai radio.

Ja CD:n kuuntelu? Menikö multa jotain ohi ja me palattiin 90-luvulle?

Itse en myöskään ymmärrä tarvetta kuunnella jotain muuta musiikkia pelatessa.
Pelimusiikki kuuluu siihen peliin oli se sit paskaa tai ei.

Pelimusiikit jää hyvin mieleen ja ne pystyy muistelemaan pitkän ajan kuluttuakin.
Esim. Ps1:sen tetriksen musiikin muistaa varmasti loppuelämän. Super mariot ja syphon filtterit. Lista on loputon.

Oma ensinmäinen konsoli oli atari 2600 ja ne "musiikit" ehkä olisi voinut korvata, vaikka deep purplella.

Ei ole ilmoitettu muuta kuin että .mp3 ei tueta. Mistään muista formaateista ei ole puhuttu mitään. Aika kova oletus että PS4 ei lue MPEG-4 pakattua videota tai musiikkia. Sen näkee sitten kun manuaali ilmestyy.

Tämänkin perusteella on vaikea arpoa onko USB-tuki huonompi kuin PS3:lla. PS3 ei myöskään anna asentaa USB:lle mitään.
Samat ajatukset itselläkin takaraivossa paukuttanut. USB-tikulle tai muulle ulkoiselle tallenteellehan on voinut ängetä PS3:lla ties mitä haluaa; kuvia, äänitiedostoja, videota, mutta ei tuollakaan voi asentaa pelejä sinne. Kaikki pelit ei annan siirtää edes pelitallennuksia sinne. Aika varmasti samalla hommalla mennään.

Mitä tiedostomuotoja sitten tuetaan, niin alkuun on jätetty se maksullinen MP3 pois. Mitään ei ole puhuttu open source-kodekeista kuten OGG tai FLAC, joista varsinkin jälkimmäisen henkilökohtaisesti toivoisin tulevan PS4:n valikoimiin. Siihen muotoon kun on tullut ripattua kaikkia ostamani CD-levyt jo vuosia. PS3 oli tuossa suhteessa valitettavan rajoitettu.

Olen joskus ehdottanut vähän samanlaista. Tässä menetelmässä on sellainenkin jännittävä lisämahdollisuus, että taustamusiikkina voi soida vaikka MTV tai radio.
Yle Puhe vois olla kova radiokanava. ;) Sitten jos haluaa musiikin saralla autenttisempaa, niin eiköhän joku kellaribändi suostu pitämään bänditreenit kämpillä. Tai jos massia löytyy, niin vaikka Metallica.

Ja CD:n kuuntelu? Menikö multa jotain ohi ja me palattiin 90-luvulle?
Kirjastothan on ottaneet takaisin valikoimiin LP-levyt asiakaskunnan pyynnöstä. Kyllä noita vielä kuunnellaan.

Mutta olen itse tosiaan sen hiljaisen osaston puolella eli olen käyttänyt custom soundtrackia tasan kahdessa pelissä: WipeOut HD ja GT5. Varsinkin roolipeleissä musiikki on niin iso osa tunnelmaa jota pelintekijät haluavat luoda.

Itse en myöskään ymmärrä tarvetta kuunnella jotain muuta musiikkia pelatessa.
Pelimusiikki kuuluu siihen peliin oli se sit paskaa tai ei.

Paska musiikki johtaa hyvin nopeasti siihen, että peli lähtee vaihtoon. Näin kävi muun muassa Tekken 4 kanssa itselläni.

En olisi ikinä ostanut TTT 2(Tekken Tag Tournamen 2), ellei se olisi sisältänyt Custom Soundtrack -systeemiä.

Kyllä. Joillekin meistä on hyvin tärkeää, että se musiikki siinä pelin taustalla kuullostaa hyvältä, tai sen saa vähintäänkin disabloitua, jolloin pelkät "pum, pum" jne, äänet jää jäljelle, ja näin ollen meikäläisellä on mahdollisuus laittaa vaikka tietokoneelta omat lempimusat tasapainottamaan kaikkea muuta pelissä hulmuavaa jytinää.

Saattaa vaikuttaa pieneltä valituksen aiheelta, mutta minä en pysty nauttimaan pelaamisesta ilman korvia miellyttävää sinfoniaa.

Peace. :)

Saattaa vaikuttaa pieneltä valituksen aiheelta, mutta minä en pysty nauttimaan pelaamisesta ilman korvia miellyttävää sinfoniaa.

Sonyn pomoista Shuhei Yoshida on kertonut vieneensä pelaajien toiveen kehittäjätiimille. Eiköhän sieltä nämä asiat korjaantune päivityksen muodossa.

Sonyn pomoista Shuhei Yoshida on kertonut vieneensä pelaajien toiveen kehittäjätiimille. Eiköhän sieltä nämä asiat korjaantune päivityksen muodossa.

Toivoa sopii. Sony saa minun rahani heti, kun Custom Soundtrack on käytettävissä muullakin tavalla, kuin vain tilaamalla Music Unlimited -palvelu.

Varmaan samaa asiaa on joku muukin kysynyt mutta kysyn nyt itsekkin. Eli PS4 vissiin toimii se sama plus jäsenyys mikä on käytössä vaikka PS3:lla. Mitenkäs noitten pelien toimivuus sitten tapahtuu tuolla PS4 et toimiiko ne plus etuutena saadut pelit. Esim: vaikka tässä kuussa tullut Metal Gear Rising: Revengeance niin voiko tota peliä sitten ladata PS4 ja pelata sitten sillä. Koska noi PS3 pelilevyt ei vissiin toimi tuossa PS4.

Ja jos nuo plus pelit mitä on tullut tuolle PS3 niin toimii tuolla uudella konsolilla, niin voiko niitä laittaa jostain netistä suoraa latauslistalle ja ladata ne pelit suoraan PS4.
Itsellä on kerta PS3 rikki ja uutta ei tule ostettua vaan hommaan sitten tuon PS4 mutta aattelin, että jos ostais sen plus jäsenyyden ja laittais ne pelit johonkin latauslistaan ja lataisi ne pelit uudelle konsolille sitten suoraan. Eli jos ostan vaikka tuon plus jäsenyyden nyt ja sitten vaikka puolenvuoden päästä ton PS4 niin saisin ainakin ton Metal Gear pelin ja monta muuta plus peliä suoraan PS4 sitten kun sen ostan. Ja näytti siellä ainakin olevan tuo Uncharted 3 plus pelinä niin vois senkin pelata sitten PS4 jos se vain onnistuu.

Ainutkaan PS3-peli ei toimi PS4:lla. Siitä kun lähtee liikkeelle, arvaa jo loput. Eli PS+ palvelussa jakeluun tulevat pelit pelataan niiden omilla alustoilla. PSVita tekee tässä poikkeuksen, Remote Play toiminnon kautta onnistuu PS4-pelien etäpelaaminen.

Minua suorastaan V#!¤@&aa, että menin myymään oman PS3 ja Vitan, koska oletin, että tottakai PS4 toistaa MP3 tai jotain muuta vastaavaa musiikkitiedosto -formaattia ja näin ollen antaa meikäläisen käyttää niitä Custom Soundtrack materiaalina tietyissä peleissä, jotka tukevat tuota ominaisuutta. Sonyn "Ultimate FAQ:in" luettuani kirosin koko puljun alimpaan helvettiin.

En minä rahojani laita noin rampaan laitteeseen. Katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa uudestaan.

Sama homma. Itselläni on koko laaja musiikkikirjastoni PS3:lla ja olohuoneessa soitan musiikkia pelkästään PS3:n kautta, mihin hommaan tuo laite sopii aivan erinomaisesti. Todella yllättävää, että PS4 ei toimi musiikkisoittimena ja todellakaan en tule tuota laitetta ostamaan tästä syystä (varaus saada laite ensimmäisten joukossa oli ollut sisässä jo pitkään). Musiikin lisäksi PS3 on toiminut mainiosti myös valokuvien katselemisessa olohuoneessa (selaus ja kuvan zoomaus toiminnot ovat erittäin fiksut) ja oletan että PS4 ei myöskään tuota puolta hoitele, mikä on myöskin todella pitkä miinus.

Näillä konsoleilla on laajasti käyttöä olohuoneen mediakeskuksina ja on mykistävää, että Sonyllä ei tätä älytä.

Ylös Bottom