Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vastaus: PlayStation 4

Pelaamisen aloittamista ladattaessa mä en osannut käynnistää. Ei onnistunut. Tuli vain latauspalkki, jota en kauaa jaksanut kattella. NBA2K14 käynnistyi vasta ladattuaan ilmeisesti koko pelin, ja asennettuaan. Tässä kesti tosi kauan, ehkä reilu tunti. Sittenkin tarjolla oli vain quick game, ja ruudussa luki pelin oma prompti, jonka mukaan peli installoi eikä kaikki ominaisuudet ole käytössä.
En tiedä, missä vaiheessa virhe viestinnässä on tapahtunut, mutta mitään HETI PELAAMAAN -toimintoa latauspeleille ei ole vielä olemassakaan. Ensin on pakko ladata - yleensä useamman gigatavun kokoinen - alkuasennuspaketti, jonka jälkeen pelaamaan joitain osuuksia pelistä. Siinä taustalla sitten ladataan loput pelistä - mahdollisesti useita kymmeniä gigatavuja. Eli tässä tapauksessa se ensilataus sisälsi vain tuon Quick Game -pelimuodon, ja loput piti ladata erikseen.

Levyversioissa ensiasennukset ovat hyvin nopeita (=keskimäärin alle minuutin), ja pelistä riippuen kaikki ominaisuudet ovat käytettävissä saman tien, tai vasta pelin taustalla tapahtuvan täysasennuksen jälkeen.

Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa Gaikai-striimauksen myötä tulee oikeasti mahdolliseksi tilanne, jossa latauspeliä pääsee (striimattuna) pelaamaan saman tien, ja se PS4:n omalle kiintolevylle asennettava paketti ladataan siellä taustalla. Kun lataus on valmis, voidaan striimatusta versiosta jotenkin siirtyä paikallisesti pyöritettävään peliin.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ohjain yllätti positiivisesti, kun sopii todella hyvin käteen.

Jeah. Ihan jees ohjain, vaikka oletin sen olevan isompi. Resogunia oli mukava päsäytellä.

Hämmästytti kyllä suuresti tuo käyttöliittymän nopeus. Ainoa asia, joka jää tällä hetkellä harmittamaan, on että Sonyn lupaamaa MP3 -tukea saanee odotella vielä tovin.

En tule missään nimessä hankkimaan Music Unlimited -palvelua(varsinkin, kun monta videota katsottuani huomasin, kuinka köykäisesti mokoma hintaansa nähden pelittää). PS Plussan tosin otin kokeiluun.
 
Vastaus: PlayStation 4

Storesta löytyy vielä hassutuksia. Jos mä ostan pelin sieltä, minkä ihmeen takia mä en haluaisi ladata sitä?! Miksi se ei käynnisty automaagisesti, vai käynnistyykö? Meniköhän multa jotain ohi?
Ihan hyvä juttu. Ei täällä ainakaan PS3:n kanssa tule ladattua heti kuin pieni osa niistä jotka storesta poimii. Jos kone käynnistetään niin kyseessä on "prime time" jolloin on aikeissa pelatakin jotain, eikä vain katsella kun lataus etenee. :) Kone aamuyöstä sitten itsestään latailee ja asentelee.
Tuo ajastettu lataus on PS3:ssa PS+ mukana tullut ominaisuus, eli olisko sitten ns. vakiona tässä PS4:ssa kun se Plus on käytännössä pakollinen jos meinaa netissä pelata yms.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko muuten kellään hajua et joko ps 4 versio battlefield 4 löytyis kaupoista tänään? Piti mennä huomenna kauppaan mut jos sen tänäänkin sais niin turhaan oottaa ku konekin tuli eilen.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onkohan tulossa jotain mediakaukosäädintä, että ei tarvitse ps3:a säilyttää sen takia, että (tämän talouden) nainen osaa käyttää Netflixiä? Googlella en moista lisävarustetta löytänyt.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onkohan tulossa jotain mediakaukosäädintä, että ei tarvitse ps3:a säilyttää sen takia, että (tämän talouden) nainen osaa käyttää Netflixiä?
Ei ole virallisesti ilmoitettu, mutta varmasti jossain vaiheessa tulee. Siihen asti voi tarvittaessa käyttää television kaukosäädintä, jos näyttö vaan tukee HDMI-CEC-ohjausta.

Eli käykö tämä kovalevynasennuksen jälkeen?

Jos ei, oliko jollakulla linkkiä jo tarjota siihen eu-versioon siitä 900 mb tiedostosta?
Ei käy. Linkki täyspakettiin löytyy tämän ketjun aiemmista viesteistä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Onko muuten kellään hajua et joko ps 4 versio battlefield 4 löytyis kaupoista tänään? Piti mennä huomenna kauppaan mut jos sen tänäänkin sais niin turhaan oottaa ku konekin tuli eilen.
Mää han gigantista toissapäivänä codin, ei oo hyllyssä vielä mutta kun kysyy niin hakevat takaa.
 
Vastaus: PlayStation 4

Joo en kans tiedä. Mä sain Ghostsin Discshopilta jo pari viikkoa sitten. Luulis, että jossain on jo laitettu hyllyyn... Ei kai noissa ole mitään myyntirajoituksiakaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Tieteellisen tutkimuksen perusteella tuuletin huutaa eniten Resogunia pelatessa. Warframessa ihan siedettävällä tasolla.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaakos kukaan muuten sanoa, että kun latailee jonkin pelin tuolta storesta ja, kun se asentelee alkulatailun jälkeen taustalla esimerkiksi moninpeliä, että lataako se sitä myös silloin, ku peli ei ole päällä?

Tästä esimerkkinä tuo Killzone, ku pelin download osiosta voi käydä katsomassa, että downloading multiplayer on käynnissä ainakin pelin ollessa päällä mutta mitään merkkejä sen latailusta en löydä itse konsolin latausvalikoista jne. Ensimmäiset lataukset näkyi kylläkin konsolin omassa latauslistassa. Tässä vaiheessa peliä oli ladattu siis se lähemmäs 8 gigaa mutta tämän jälkeistä latausta ei ilmeisesti näe, kuin tuolta pelin sisältä. :)
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei ole virallisesti ilmoitettu, mutta varmasti jossain vaiheessa tulee. Siihen asti voi tarvittaessa käyttää television kaukosäädintä, jos näyttö vaan tukee HDMI-CEC-ohjausta.

Kiitos tästä. Näköjään TV:n kakella voi paremman puutteessa jotenkin käyttää kun pistää pleikasta asetukset->järjestelmä->HDMI-laitteen siirtoyhteys päälle ja yhdistää sitten telkkarista. Pitänee kokeilla enemmän kun perjantaina Netfliksin appin saa. Äkkiseltään kyllä tuntuis, että kaipais omaa säädintä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Osaakos kukaan muuten sanoa, että kun latailee jonkin pelin tuolta storesta ja, kun se asentelee alkulatailun jälkeen taustalla esimerkiksi moninpeliä, että lataako se sitä myös silloin, ku peli ei ole päällä?
Täydella varmuudella en uskalla sanoa, mutta uskoisin tämän olevan pelikohtaista. Jos sitä asennusta ei näy PS4:n omassa latauslistassa, silloin lataus tapahtunee ainoastaan kyseistä peliä pelatessa (tai sen ollessa taustalla).
 
Vastaus: PlayStation 4

Jos ostan pelejä Jenkki PSN:stä, pitääkö Jenkkitunnuksen olla jonkin sortin master account, että (verkko)pelit toimivat myös EU-tilillä normaalisti? Vai riittääkö vain, että pelit ostetaan Jenkkitunnarille, joka kuitenkin on yksi tunnuksista joka on liitetty minun pleikkariin?
 
Vastaus: PlayStation 4

Ei ole virallisesti ilmoitettu, mutta varmasti jossain vaiheessa tulee. Siihen asti voi tarvittaessa käyttää television kaukosäädintä, jos näyttö vaan tukee HDMI-CEC-ohjausta.


Ei käy. Linkki täyspakettiin löytyy tämän ketjun aiemmista viesteistä.

Ketjua on Hypessä luettu, uskokaa pois. Sivulta 109:hän se linkki löytyy. Itse asiassa latasin jo saman linkin kautta tiedoston aiemmin, muistelin vain sen olevan US-versio. Olin nimittäin ymmärtävinäni, että tämän isommankin filun EU-versio julkaistaan vasta tänään. Näin ollen en uskonutkaan sen löytyvän 24.11. postatusta viestistä.

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/naiden-pelien-kanssa-ps4-julkaistaan-perjantaina#s3

Eikö Blacklight Retribution olekaan meilläpäin julkaisussa mukana?
 
Vastaus: PlayStation 4

Noita ilmoituksia saa pois sieltä settings valikosta. En muista tarkkaan mistä, mutta siellä on lista josta saa valita mitä ilmoituksia haluaa nähdä :)
Mä meinasin enemmänkin tollasia hassutuksia kuten esim. trophy synkkauksia. Miks mun pitää tietää että PS4 synkkaa trophy tietoja, eiks ne vois vaan toimia? Mun henkilökohtaisesti ei tarvi tietää kovinkaan paljon mitä se PS4 sisäisesti juuri kullakin hetkellä suorittaa. Tätä insinööriä vituttaa erityisesti myös epälineaariset progress barit, joita tästä PS4:sta löytyy. Onneks ne ei oo niin rujoja kuin PS3:ssa.

En tiedä, missä vaiheessa virhe viestinnässä on tapahtunut, mutta mitään HETI PELAAMAAN -toimintoa latauspeleille ei ole vielä olemassakaan. Ensin on pakko ladata - yleensä useamman gigatavun kokoinen - alkuasennuspaketti, jonka jälkeen pelaamaan joitain osuuksia pelistä. Siinä taustalla sitten ladataan loput pelistä - mahdollisesti useita kymmeniä gigatavuja. Eli tässä tapauksessa se ensilataus sisälsi vain tuon Quick Game -pelimuodon, ja loput piti ladata erikseen.
No tietenkin, tämä selittää asian. Ainakin osaksi.

Mutta mä en kyllä päässyt pelaamaan sitä Quick Gamea ennenkuin oli koko roskan ladannut; sen pienemmän, oletttavasti alkuasennuspaketin, ja suuremman monenkymmenen gigan loppupelin. Sitä ennen sai kattella latauspalkkia. Ja sitten kun pääsi Quick Gameen, se "installing 11%" ei liikkunut enää mihinkään. Eikä mitään latauksia ollut enää käynnissä, ja järjestelmä väitti että koko peli on jo ladattu ja asennettu.

Pitänee latailla tänään kokonaan uusiksi, jos ei suostu toimimaan.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ketjua on Hypessä luettu, uskokaa pois. Sivulta 109:hän se linkki löytyy. Itse asiassa latasin jo saman linkin kautta tiedoston aiemmin, muistelin vain sen olevan US-versio. Olin nimittäin ymmärtävinäni, että tämän isommankin filun EU-versio julkaistaan vasta tänään. Näin ollen en uskonutkaan sen löytyvän 24.11. postatusta viestistä.

http://www.pelaajalehti.com/uutiset/naiden-pelien-kanssa-ps4-julkaistaan-perjantaina#s3

Eikö Blacklight Retribution olekaan meilläpäin julkaisussa mukana?

No sen voi sieltä Jenkki storesta ladata joka tapauksessa!
8)
 
Vastaus: PlayStation 4

Täydella varmuudella en uskalla sanoa, mutta uskoisin tämän olevan pelikohtaista. Jos sitä asennusta ei näy PS4:n omassa latauslistassa, silloin lataus tapahtunee ainoastaan kyseistä peliä pelatessa (tai sen ollessa taustalla).

Oma ajatus oli ladata ensin resogun ja sitä pelatessa ladata codi kympillä storesta, kun tuo ps3:sen versio löytyy.
Tämä siis tuskin onnistuu yhtäaikaa?

Hetkessä se kuitenkaan ei tuota ghostin +40 gigaa sieltä huomenna lataa...
 
Ylös Bottom