Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Storen Mega March -alesta tuli oma kuvake konsolille, muiden pelikuvakkeiden joukkoon. Poistin mokoman. Sellaisia koko ruudun mainoksia käynnistyksen yhteydessä en ole vielä nähnyt.
 
16.4-6.5 ilmaiseksi ladattavaksi ja pysyvästi omaksi Journey & Uncharted: The Nathan Drake Collection.

"Stay safe and pick up Uncharted: The Nathan Drake Collection and Journey for free from 16th April through 6th May"

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lisäksi oma 10 miljoonan dollarin ohjelmansa itsenäisten pelinkehittäjien tukemiseen.

"Independent developers are vital to the heart and soul of the gaming community and we understand the hardships and financial struggles that many smaller gaming studios are facing," Ryan explained.

 
Lisäksi oma 10 miljoonan dollarin ohjelmansa itsenäisten pelinkehittäjien tukemiseen.

"Independent developers are vital to the heart and soul of the gaming community and we understand the hardships and financial struggles that many smaller gaming studios are facing," Ryan explained.



Storesta en löytänyt vielä ainakaan.
 
Tuleekin vasta huomenna, korjasin tuon päivän ja linkin omaan viestiini joka on ennen Nisupullan viestiä :)
Kävinkin jo älähtämässä, että nämä tulevat vasta 16.4. Mutta luettuani tuon twiitin, poistin viestini olettaen, että muistinkin päivän vain väärin.
 
Tullut uusi system software 7.50, kuten yleensä se ei tee yhtään mitään.

Uskaltaako tuota päivittää, kun taas on raportteja, että ihmisten konsoleita on mennyt päivityksen takia rikki.

Parit päivätehtävät jo ehtivät erääntyä, koska en ole uskaltanut vielä päivittää. Jos levyasema menee rikki, pitäisi ostaa uusi konsoli, koska minulla on paljon pelejä myös levyillä.
 
Uskaltaako tuota päivittää, kun taas on raportteja, että ihmisten konsoleita on mennyt päivityksen takia rikki.

Parit päivätehtävät jo ehtivät erääntyä, koska en ole uskaltanut vielä päivittää. Jos levyasema menee rikki, pitäisi ostaa uusi konsoli, koska minulla on paljon pelejä myös levyillä.
Kyllä mä aina päivitän heti ja ei ole vielä ikinä mikään konsoli hajonnut :)
 
Onko täällä joku päivittänyt onnistuneesti/epäonnistuneesti niin, että päivityksen aikana on ollut peli sisällä konsolissa?
 
Uskaltaako tuota päivittää, kun taas on raportteja, että ihmisten konsoleita on mennyt päivityksen takia rikki.

Parit päivätehtävät jo ehtivät erääntyä, koska en ole uskaltanut vielä päivittää. Jos levyasema menee rikki, pitäisi ostaa uusi konsoli, koska minulla on paljon pelejä myös levyillä.
Onkohan tiedossa yhtään tapausta jossa päivitys on oikeasti rikkonut koneen? Minulla on ainakin se käsitys että nuo on melkein aina vaan jengillä koneet sattunut hajoamaan samoihin aikoihin uuden patchin kanssa ja sitten sitä on ollut helppo syyttää ilman mitään faktaa.
 
Ainahan se mahdollista on, kun uutta järjestelmäpäivitys asennetaan, että joku bitti jossain kohtaa menee poikittain, ja se sitten "rikkoo" jotakin". Tosin itselle on jäänyt sellainen käsitys, että Sony testaa nuo päivityksensä aika tarkkaan ja jo testivaiheessa varmaan paljastuu, jos jotain ongelmia on.

Itse toki aina päivittäessä varmuuden vuoksi poistan aina levyn asemasta, jos siellä sellainen sattuu olemaan, ja ennen päivityksen asennusta varmistan, ettei mitään muita pelien päivityksiä ole latautumassa tai asentumassa. Annan laitteen keskittyä täysin siihen käyttispäivityksen asentamiseen.
 
Itse olen antanut pelilevyn olla aina konsolissa päivityksen aikana, eikä mitään ongelmia ole koskaan ilmennyt. Toisaalta eihän se iso vaiva ole sitä sieltä poistaa jos saa mielenrauhan sitten.
 
Redditistä luin eilen (ja toissapäivän iltana/yöllä, kun päivitys illalla yhtäkkiä julkaistiin) useita ketjuja aivan PS4:n pääsivulta. Satoja ylöspeukutuksia oli parhaimmillaan. Ja oikeasti netistä löytyvät ongelmat voi kertoa ainakin tuhannella koskien sitä, kuinka monelle on käynyt samoin.
Näistä Redditin peukutusmääristä en lähtisi hirveästi povailemaan ongelman laajuutta. Mutta leikitään nyt, että tuhat peukutusta tarkoittaisi sitä, että jokainen peukuttaja olisi omakohtaisesti ongelmiin joutunut, ja jokainen näistä edustaisi tuhatta muuta kohtalotoveria. Tämä tarkoittaisi miljoonaa käyttäjää, joille v7.50-päivitys on aiheuttanut harmia. PS4:n myynnit olivat tammikuussa 2020 108,9 miljoonaa, joten miljoonakin konsoliakin olisi silti alle prosentti kaikista. Itse uskon todellisen lukeman olevan kuitenkin paljon pienempi.

Mitä itse uskon tässä tapahtuneen on perinteiset kolme ongelmaa:

1) Konsolin BD-asema on ollut rikki jo aiemmin, mutta asia kävi ilmi vasta päivityksen yhteydessä, koska päivityksen tuoma HDCP 2.3 -kopiosuojaus oletettavasti päivitetään myös BD-aseman firmwareen.
2) HDCP 2.3 itsessään aiheuttaa ongelmia, jos laitteistoketjun muut osat eivät sitä tue, eli välissä on laite tai useampia, jotka tukevat vain HDCP 2.2:ta. Tai vaikka tukisivatkin, saattavat ne vaatia kunnon puolen tunnin virtaboottia, jotta HDCP-salausavaimet nollataan, ja laitteet pääsevät taas kättelemään toisiaan. Tämäkin on harvinaista mutta silti mahdollista.
3) Firmiksen asennus on tarkemmin määrittelemättömästä syystä mennyt jostain syystä puihin, jolloin se täytyy asentaa Safe Moden kautta uudestaan.

Viimeksi mainitun Sony on tehnyt tuon vähän liian hankalaksi, koska PS4:n päivitystiedostoja on kaksi, ja monet erehtyvät lataamaan juuri sen väärän. Toinen yleinen virhe on, että USB-media on alustettu väärällä tiedostojärjestelmällä ja/tai päivitystiedosto on kopioitu väärään hakemistoon. Mutta se että kaikki eivät osaa Safe Moden kautta konsoliaan päivittää ei suoranaisesti ole tämän v7.50-päivityksen aiheuttama ongelma, vaan Sonyn ikiaikainen murheenkryyni.

Pidän siis edelleen erittäin, erittäin epätodennäköisenä, että tämäkään päivitys aiheuttaisi konsolille mitään peruuttamatonta vahinkoa. Toki jos haluaa pelata varman päälle, niin ainahan voi vaikka kuvata todistusaineistoksi videon, jossa esittelee konsolin toimivan nykyisellä käyttöjärjestelmäversiolla. Ja jos katastrofi päivityksen jälkeen iskee, voi toisella videolla näyttää, että nyt ei enää toimikaan. Uskoisin, että tällaisessa tapauksessa Sony kyllä järjestää huollon konsolin ikään katsomatta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom