Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 4

Vaikka asia on selkeästi selitetty niin silti tuntuu etten tullut yhtään viisaammaksi sen suhteen mikä olisi viisain polku. :D Poika haluaa oman tunnuksen ja pelata netissä esim. Minecraftia ja Fortniteä jne vastaavia. Ja tarkoitus olisi tottakai, että poika käyttää sitten samaa psn tunnusta myös tulevaisuudessa joten onko se sitten järkevin vaihtoehto, että tekee oman tunnuksen ja pistää iän vain sopivasti yläkanttiin?
Tuon ikäiselle ei hyviä ratkaisuja oikeasti ole, koska ainakin Fortniten minimi-ikäraja on 12. Eikä se auta, että tunnukselle sallii K12-pelit, koska oikeus tarkistetaan PSN-tunnuksessa olevasta syntymäajasta.

Joten jos haluaa olla vastuullinen vanhempi ja tehdä kaiken oikein, ei lapsi pääse vielä moneen vuoteen pelaamaan omalla tunnuksellaan netissä. Jos haluaa, että muksu voi helposti pelata netissä jo nyt, täytyy ikä valehdella heti kättelyssä, joka taas avaa sit omanlaisensa matopurkin (koska jos laittaa sen tarvittavat 5 vuotta lisää, niin 11-vuotiaana pääsee pelaamaan jo K16-pelejäkin, ja 13 vuoden iässä aukeaa ovet mihin tahansa).

Ja jos haluan, että ei tarvitse omaa plussaa hommata jannulle niin sitten pitää jättää oma tunnus PS4:lle ja jättää se pääkäyttäjäksi. Ymmärsinkö
nyt oikein?
Kyllä.

Pystyykö jostain seuraamaan mitä ja kauan on pelattu? Lähinnä niitä hetkiä varten kun vanhemmat on töissä ja poika pääsee koulusta eka kotiin niin ei sitten pelaa salaa jos ei ole lupaa. Vai pitääkö vain ottaa ohjaimet mukaan työmaalle? :D
PSN-perheenhallinnasta voi tuollaiselle lapsitilille laittaa erilaisia estoja sekä määrittää peliajat.
 
No kylläpä on pöljä systeemi. Ei luulisi olevan vaikeeta tehdä semmoista systeemiä, että lapselle tekee oman tunnuksen ja laittaa ikätiedon oikein ja sitten voisi perhetilin hallinnan kautta määritellä mitä pelejä saa pelata ja mitä ei. Kun tulee uusi peli niin lisää se sallittujen listalle ja tarpeen vaatiessa poista joku peli sallittujen listalta. Noh ei niin ei eli menkööt sitten tuolla mun tunnuksella. Vahinko-osteluja ei onneksi pääse tapahtumaan sillä korttitietoja ei koneessa ole ja vaikka virtuaalivaluuttaa löytyykin jonkin verran on ostelut salasanan takana. Ja jos silti poika saisi salasanan selville ja sitten ostelisi jotain niin sen verran herranpelkoa ja älyä tuohon ihmislapseen on sentäs suotu, että tietää sen olevan sitten samalla myös se viimeinen teko omalla pleikkari urallaan. Ainakin täysi-ikäisyyteen asti :D
 
No kylläpä on pöljä systeemi. Ei luulisi olevan vaikeeta tehdä semmoista systeemiä, että lapselle tekee oman tunnuksen ja laittaa ikätiedon oikein ja sitten voisi perhetilin hallinnan kautta määritellä mitä pelejä saa pelata ja mitä ei. Kun tulee uusi peli niin lisää se sallittujen listalle ja tarpeen vaatiessa poista joku peli sallittujen listalta.
Jep, ideologiset ikärajat ja mitä lapset käytännössä haluavat pelata eivät ainakaan Sonyn toteutuksessa kohtaa.
 
Mun pleikan sisäinen kovalevy on alkanut olemaan erittäin ongelmallinen, joten minulla olisi tarkoituksena hankkia uusi. Mikä olisi paras mahdollinen vaihtoehto, joka olisi satasen hintaluokkaa?
 
En tajuu näitä konsolivalmistuksen lopetus uutisia kun sanotaan että lopettaa valmistuksen Japanissa. Eikös nämä kaikki valmisteta Kiinassa ja rahdata sieltä ympäri maailmaa. Samanlaista uutisointia oli PS3:n kohdalla.
 
En tajuu näitä konsolivalmistuksen lopetus uutisia kun sanotaan että lopettaa valmistuksen Japanissa. Eikös nämä kaikki valmisteta Kiinassa ja rahdata sieltä ympäri maailmaa. Samanlaista uutisointia oli PS3:n kohdalla.
Kai se tarkoittaa että Japanin markkinoille ei enää tuoda pro/perus mallia. Silloin valmistuskapasiteetti (siellä Kiinassa) vapautuu pleikkari vitoselle. USA, ja EU tulevat varmasti pian perässä.
 
Kai se tarkoittaa että Japanin markkinoille ei enää tuoda pro/perus mallia. Silloin valmistuskapasiteetti (siellä Kiinassa) vapautuu pleikkari vitoselle. USA, ja EU tulevat varmasti pian perässä.
Itsellä ainakin lukee PS5:ssa made in Japan ja kaverilla kone missä lukee made in China eli kyllä noita konsoleita japanissakin valmistetaan.
 
onko järkevämpää antaa pelailla mun tunnuksella toistaiseksi vai tekisinkö hänelle jo oman PSN tunnuksen jota hän myös on pyydellyt?

Riippuu pitkälti niistä peleistä, joita lapsen olisi päästävä netissä pelaamaan. Jos ikäraja on kovin korkealla, kannattaa käyttää omaa tunnustasi tai luoda suoraan uusi tunnus, johon laitetaan syntymäaika sen verran kauas menneisyyteen, että tunnus on olevinaan täysi-ikäinen.

Itse tein aikonaan pojilleni ihan omat tunnukset ja syntymäaika täysi-ikäyseksi. Muuten olisi tullut online pelaamisen kanssa aikanaan onglmia. Tunnuksien salasanat pidin itselläni ja varmistus tekstarit otin omaan numeroon. Omat Plussat voimassa ja kaikki pelit sieltä kirjastoon lunastettu kuukausittain, kerryttänyt poikien pelikokoelmaa. K18 pelien kanssa sovittu, että otetaan kirjastoon, mutta ei pelata. On myös alle K18 pelit käyty läpi, onko heille sopivia.

Hyvin on toiminut homma ja nyt vanhimmalle pojalle olen antanut jo tunnukset omaan käyttöön, kun pankkikorttikin löytyy. Tosin tekstari tulee vielä itselleni. Tietysti homman idea on siinä, että seuraan mitä pelaavat ja itse olen tietoinen millaisesta pelistä on kyse.
 
Ostin pienen tauon jälkeen Ps4 uudestaan ja ajattelin aloittaa pelaamaan. Mutta tehtyäni uuden tunnuksen tuli vikakoodi ws-37368-7 ja että tilini on pysyvästy estetty. Noh ajattelin, että teenpä sitten samantien toisen tunnuksen mutta sama homma tässäkin.. Muka rikoin käyttöehtoja mutta mitään ilmoitusta, että miksi ei tullut. Mikähän tämän homman nimi on?
 
Ostin pienen tauon jälkeen Ps4 uudestaan ja ajattelin aloittaa pelaamaan. Mutta tehtyäni uuden tunnuksen tuli vikakoodi ws-37368-7 ja että tilini on pysyvästy estetty. Noh ajattelin, että teenpä sitten samantien toisen tunnuksen mutta sama homma tässäkin.. Muka rikoin käyttöehtoja mutta mitään ilmoitusta, että miksi ei tullut. Mikähän tämän homman nimi on?
Olikos PSN ID:nä joku kielletty sana?

Jollakin muulla taisi olla täällä samaa ongelmaa, että tunnus estettiin, kun oli jotakin Sonyn mielestä sopimatonta siinä.

Täällä on keskustelua siitä.

 
Olikos PSN ID:nä joku kielletty sana?

Jollakin muulla taisi olla täällä samaa ongelmaa, että tunnus estettiin, kun oli jotakin Sonyn mielestä sopimatonta siinä.

Ei minun mielestäni, Lefthandead91 ja BOTNIAPUNISHER. Molemmista tuli heti, että käyttöehtoja rikottiin.
 
Ei minun mielestäni, Lefthandead91 ja BOTNIAPUNISHER. Molemmista tuli heti, että käyttöehtoja rikottiin.
Voi olla, että noissa on jotakin mistä Sony ei tykkää.

Tuolla toisella jäsenellä pamahti bannit, kun yritti laittaa kosmonauttia tunnukseksi :D
 
Kokeilin vielä kolmannen kerran ja tällä kertaa tein playstationin sivuilla tunnuksen Kombatant91 enkä edes ehtinyt laittaa sitä konsolille kun se jo bännättiin.. Eli ei tää luulis konsolista johtuvan. Oikein alko kaduttaa kun vaihdoin boxin tähän vehkeeseen.
 
Ylös Bottom