peetcherry
Active Member
Täälläkin tuli konsoli kotiin heti 17:01, kun toimituksen aikaväliksi olin valinnut 17-21. Vielä asentamatta.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ongelmitta meni kopiointi läpi ja kaikki tiedot siirtyi.Laitoin itse ensin langattomasti tiedot kopioitumaan, arvioitu siirtoaika 56 tuntia. Tämän innoittamana kaivoin LAN-kaapelin konsolien väliin, siirtoaika tunti!
Oikean puoleinen. Boksilla on pidempi tuo "sisälle" menevä osaOngelmitta meni kopiointi läpi ja kaikki tiedot siirtyi.
Mulla taisi mennä Series X:n ja PS5:n virtajohdot nyt vaan ristiin värkätessä. Liekö tuolla väliä mutta voiko joku Pro:n omistaja vahvistaa kumpi näistä on Pleikkari piuha: Näytä liitetiedosto 18000
Onko nyt näin, että vaikkapa Alan Waken toisessa tulemisessa grafiikka-asetukset pro:lla ovat edelleen ne samat quality/performance? Olisi nimetty vaikka uusiksi, sillä meinasi Lake House-lisäriä pelatessa iskeä pieni epäusko päälle että onko grafiikkamuodoille tehty mitään. Vai pitäisikö pääpeliä lähteä pelaamaan eteenpäin, että parannuksia huomaisi?
Jotenkin huonosti sellaisia vertailukohtia nyt olemassa, kun tullut pelattua viime aikoina lähinnä Wakea, Warzonea ja Gran Turismoa vr-laseilla.
Tämän tiesin toki, mutta jokin indikointi valikossa, että ollaan pro-maaperällä olisi ollut mukava. Ehkä ne Lake Housen betoniseinät nyt äkkiseltään anna parasta kuvaa paremmista grafiikoista toki.Prolla performance modi on sama kuin perus mallin grafiikka modi mutta 60 fps. Kun taas grafiikka modiin on lisätty säteenseuranta.
Hyötyykö tuosta prosta mitään niiden pelien kohdalla jolla ei tukea erikseen ole?Lisää Pro testejä.
Stellar Blade oli aika kamala näky kun sen avasi ekaa kertaa kun en muistanut että pelin kuvanlaatu on aika karmaiseva, suttuinen vilkkuva ja välkkyvä kuva ei anna pelistä kauhean hyvää kuvaa muiden testien jälkeen, siihen päälle vielä aivan järkyttävä ghosting kun kameraa kääntää performance modissa. Pro mode päälle ja kaikki muuttuu, hämmentävän upea, puhdas ja tarkka kuva joka näyttää pelin aivan eri valossa eikä kyllä jää kuvasta mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen PSSR taidonnäyte.
Last of Us 2 tarjoaa myös valtavan boostin kuvan terävyydesssä ja pelin detailit näkee aivan eri tasolla PSSR avulla. Jopa verrattuna grafiikka modeen ero on aika iso mutta performance modissa puhutaan todella isosta erosta. Myöskin kameraa pyörittäessä PSSR päällä peli pysyy huomattavasti tarkempana kun mitä ikinä AA menetelmää peli käyttikään alkuperäisisissä grafiikka modeissa jotka tekee kuvasta todella suttuisen.
Hogwarts Legacy jatkaa samaa rataa kuin edelliset. Alkuperäisillä modeilla piti jatkuvasti miettiä halusiko käyttää performancea joka oli äärimmäisen suttuinen vai 40 fps balanced modea joka tarjosi huomattavasti paremman kuvan. Nyt PSSR kanssa en näin äkkiseltään huomannut mitään eroa kun vaihdoin eri modejen välillä muuta kuin että framerate heikkeni. Performance modissa nyt myös todella hyvännäköinen kuva jolla kelpaa pelata.
Ratched and Clank ei anna vaihtoehtoa vertailla vanhojen ja uusien modien välillä joten en pysty sanomaan muuta kuin että peli näyttää todella todella upealta.
Resident Evil 4 ja Village. En tiedä mitä ehostuksia näihin on tehty mutta molemmat pyörii performance modissa ilman säteenseurantaa 100-120 fps ja kaikki herkut päällä yli 60 FPS. Tuntui todella smoothilta pelata molempia. Ressu 4:ssä oon siinä kohtaa missä täytyy mennä taistelee kalaa vastaan ja siinä laituri alueella ja lähiympäristössä pyöriessä huomasin ilmeisesti konsolin rajoituksen. Nimittäin peli pyöri sekä performance että fidelity modessa samalla 80-90 fps tasolla ray tracing päällä kun pyörittelin kameraa ja liikuskelin ympäriinsä, ilmeisesti joku rajoittaa menoa ettei performance modissa nouse framet yhtään.
Horizon 2 NICE!
Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen Pro malliin ja pelit vihdoin pääsevät näyttämään kerrassaan hämmentävän upeilta. Konsoli myös näyttää miten paljon FSR tai checkerboarding ovat rajoittaaneet pelien graafista ilmettä kun nyt vertaa miten paljon PSSR tuo pelien yksityiskohtia esille aivan ennennäkemättömällä tavalla. Todella mielenkiintoista nähdä miten teknologia tulee kehittymään mutta nyt on jo varmaa että se on valtava harppaus eteenpäin konsolipelien kuvanlaadussa.
Hyötyykö tuosta prosta mitään niiden pelien kohdalla jolla ei tukea erikseen ole?
Onko sulla Hideo miten iso telkku ja kuinka kaukaa katsot sitä?Lisää Pro testejä.
Stellar Blade oli aika kamala näky kun sen avasi ekaa kertaa kun en muistanut että pelin kuvanlaatu on aika karmaiseva, suttuinen vilkkuva ja välkkyvä kuva ei anna pelistä kauhean hyvää kuvaa muiden testien jälkeen, siihen päälle vielä aivan järkyttävä ghosting kun kameraa kääntää performance modissa. Pro mode päälle ja kaikki muuttuu, hämmentävän upea, puhdas ja tarkka kuva joka näyttää pelin aivan eri valossa eikä kyllä jää kuvasta mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen PSSR taidonnäyte.
Last of Us 2 tarjoaa myös valtavan boostin kuvan terävyydesssä ja pelin detailit näkee aivan eri tasolla PSSR avulla. Jopa verrattuna grafiikka modeen ero on aika iso mutta performance modissa puhutaan todella isosta erosta. Myöskin kameraa pyörittäessä PSSR päällä peli pysyy huomattavasti tarkempana kun mitä ikinä AA menetelmää peli käyttikään alkuperäisisissä grafiikka modeissa jotka tekee kuvasta todella suttuisen.
Hogwarts Legacy jatkaa samaa rataa kuin edelliset. Alkuperäisillä modeilla piti jatkuvasti miettiä halusiko käyttää performancea joka oli äärimmäisen suttuinen vai 40 fps balanced modea joka tarjosi huomattavasti paremman kuvan. Nyt PSSR kanssa en näin äkkiseltään huomannut mitään eroa kun vaihdoin eri modejen välillä muuta kuin että framerate heikkeni. Performance modissa nyt myös todella hyvännäköinen kuva jolla kelpaa pelata.
Ratched and Clank ei anna vaihtoehtoa vertailla vanhojen ja uusien modien välillä joten en pysty sanomaan muuta kuin että peli näyttää todella todella upealta.
Resident Evil 4 ja Village. En tiedä mitä ehostuksia näihin on tehty mutta molemmat pyörii performance modissa ilman säteenseurantaa 100-120 fps ja kaikki herkut päällä yli 60 FPS. Tuntui todella smoothilta pelata molempia. Ressu 4:ssä oon siinä kohtaa missä täytyy mennä taistelee kalaa vastaan ja siinä laituri alueella ja lähiympäristössä pyöriessä huomasin ilmeisesti konsolin rajoituksen. Nimittäin peli pyöri sekä performance että fidelity modessa samalla 80-90 fps tasolla ray tracing päällä kun pyörittelin kameraa ja liikuskelin ympäriinsä, ilmeisesti joku rajoittaa menoa ettei performance modissa nouse framet yhtään.
Horizon 2 NICE!
Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen Pro malliin ja pelit vihdoin pääsevät näyttämään kerrassaan hämmentävän upeilta. Konsoli myös näyttää miten paljon FSR tai checkerboarding ovat rajoittaaneet pelien graafista ilmettä kun nyt vertaa miten paljon PSSR tuo pelien yksityiskohtia esille aivan ennennäkemättömällä tavalla. Todella mielenkiintoista nähdä miten teknologia tulee kehittymään mutta nyt on jo varmaa että se on valtava harppaus eteenpäin konsolipelien kuvanlaadussa.
Ratkaisin tämän pienellä USB-A-USB-C-adapterilla, kun sellainen joskus jonkin laitteen mukana on tullut, enkä koskaan aiemmin ole sille käyttöä keksinyt.Yhdestä asiasta tulee kyllä miinusta ja se on tuo, että edessä olevat usb liitännät ovat pelkkiä usb-c liitäntöjä. Nyt joutuu kuulokkeiden donglen laittamaan taakse ja sitä ärsyttävää irrottaa jos haluaa käyttää kuulokkeita muissa laitteissa.
PS5 Pro review roundup: Sony's new PlayStation 5 gets a mixed reception
PS5 Pro reviews are now live, and we've rounded up the key points you need to knowwww.theshortcut.com
Onko sulla Hideo miten iso telkku ja kuinka kaukaa katsot sitä?
Ok, kiitos tiedosta. Menee yhteen kaikkien arvostelijoiden kommenttien kanssa. Joko täytyy omata pirun iso töllö tai sitten olla riittävän lähellä, ennenkuin nuo erot huomaa kunnolla.65" parin metrin päästä katson.
Täälläkin korkattu Pro aikakausi remasteroidulla Horizonilla ja voi jösses että voi peli olla nätti. Vähän väliä täytyy pysähtyä napsimaan kuvakaappauksia. Isoimpana erona alun perusteella dynaamisempi värimaailma, josta devit taisikin puhua, että sitä muokattu isosti alkuperäisestä.Testattu 3 peliä.
Horizon Remasterista isoin testi kun ei ollut tallennusta ja tutoriaali kestää niin pitkään joten piti pelata se kokonaan että pääsi tekemään manuaali tallennuksen. Tämä on yksi niitä pelejä mitä varten Pro on tehty. Aivan häkellyttävän upea kuvanlaatu ja tarkka kuva, detailia ruudulla niin paljon että meinaa tippa tulla linssiin, varmaan koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Kaikki tämä silkinsulavana 60 FPS ja ei varmaan paljon parempaa testipeliä ole näyttämään kavereille mihin Pro pystyy. Varmaan joku Horizon 2 on vielä näyttävämpi.