Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5 Pro

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitoin itse ensin langattomasti tiedot kopioitumaan, arvioitu siirtoaika 56 tuntia. :D Tämän innoittamana kaivoin LAN-kaapelin konsolien väliin, siirtoaika tunti!
Ongelmitta meni kopiointi läpi ja kaikki tiedot siirtyi.

Mulla taisi mennä Series X:n ja PS5:n virtajohdot nyt vaan ristiin värkätessä. :D Liekö tuolla väliä mutta voiko joku Pro:n omistaja vahvistaa kumpi näistä on Pleikkari piuha: 1000022941.jpg
 
Onko nyt näin, että vaikkapa Alan Waken toisessa tulemisessa grafiikka-asetukset pro:lla ovat edelleen ne samat quality/performance? Olisi nimetty vaikka uusiksi, sillä meinasi Lake House-lisäriä pelatessa iskeä pieni epäusko päälle että onko grafiikkamuodoille tehty mitään. Vai pitäisikö pääpeliä lähteä pelaamaan eteenpäin, että parannuksia huomaisi?

Jotenkin huonosti sellaisia vertailukohtia nyt olemassa, kun tullut pelattua viime aikoina lähinnä Wakea, Warzonea ja Gran Turismoa vr-laseilla.
 
Onko nyt näin, että vaikkapa Alan Waken toisessa tulemisessa grafiikka-asetukset pro:lla ovat edelleen ne samat quality/performance? Olisi nimetty vaikka uusiksi, sillä meinasi Lake House-lisäriä pelatessa iskeä pieni epäusko päälle että onko grafiikkamuodoille tehty mitään. Vai pitäisikö pääpeliä lähteä pelaamaan eteenpäin, että parannuksia huomaisi?

Jotenkin huonosti sellaisia vertailukohtia nyt olemassa, kun tullut pelattua viime aikoina lähinnä Wakea, Warzonea ja Gran Turismoa vr-laseilla.

Prolla performance modi on sama kuin perus mallin grafiikka modi mutta 60 fps. Kun taas grafiikka modiin on lisätty säteenseuranta.
 
Prolla performance modi on sama kuin perus mallin grafiikka modi mutta 60 fps. Kun taas grafiikka modiin on lisätty säteenseuranta.
Tämän tiesin toki, mutta jokin indikointi valikossa, että ollaan pro-maaperällä olisi ollut mukava. Ehkä ne Lake Housen betoniseinät nyt äkkiseltään anna parasta kuvaa paremmista grafiikoista toki.

Vanhalla lihavalla pleikalla muistan, että huomasin siellä metsässä ensi kertaa kunnolla eron qualityn ja performancen välillä. Ei siitä 30fps kokemuksesta sitten oikein mitään tullut, kun hetken yritin sille tielle lähteä.
 
Täällä aloiteltu kokeilut eka Ratchet Riftillä, koska suht nopea lataus, jonka perään lähti heti latautumaan itselle kiinnostavimpien pro-kokeilujen kärkipäässä oleva Forbidden West.
 
Yhdestä asiasta tulee kyllä miinusta ja se on tuo, että edessä olevat usb liitännät ovat pelkkiä usb-c liitäntöjä. Nyt joutuu kuulokkeiden donglen laittamaan taakse ja sitä ärsyttävää irrottaa jos haluaa käyttää kuulokkeita muissa laitteissa.

Muuten kyllä tyytyväinen ja oma konsoli todella hiljainen, eikä onneksi ole coil whineä.
 
Lisää Pro testejä.

Stellar Blade oli aika kamala näky kun sen avasi ekaa kertaa kun en muistanut että pelin kuvanlaatu on aika karmaiseva, suttuinen vilkkuva ja välkkyvä kuva ei anna pelistä kauhean hyvää kuvaa muiden testien jälkeen, siihen päälle vielä aivan järkyttävä ghosting kun kameraa kääntää performance modissa. Pro mode päälle ja kaikki muuttuu, hämmentävän upea, puhdas ja tarkka kuva joka näyttää pelin aivan eri valossa eikä kyllä jää kuvasta mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen PSSR taidonnäyte.

Last of Us 2 tarjoaa myös valtavan boostin kuvan terävyydesssä ja pelin detailit näkee aivan eri tasolla PSSR avulla. Jopa verrattuna grafiikka modeen ero on aika iso mutta performance modissa puhutaan todella isosta erosta. Myöskin kameraa pyörittäessä PSSR päällä peli pysyy huomattavasti tarkempana kun mitä ikinä AA menetelmää peli käyttikään alkuperäisisissä grafiikka modeissa jotka tekee kuvasta todella suttuisen.

Hogwarts Legacy jatkaa samaa rataa kuin edelliset. Alkuperäisillä modeilla piti jatkuvasti miettiä halusiko käyttää performancea joka oli äärimmäisen suttuinen vai 40 fps balanced modea joka tarjosi huomattavasti paremman kuvan. Nyt PSSR kanssa en näin äkkiseltään huomannut mitään eroa kun vaihdoin eri modejen välillä muuta kuin että framerate heikkeni. Performance modissa nyt myös todella hyvännäköinen kuva jolla kelpaa pelata.

Ratched and Clank ei anna vaihtoehtoa vertailla vanhojen ja uusien modien välillä joten en pysty sanomaan muuta kuin että peli näyttää todella todella upealta.

Resident Evil 4 ja Village. En tiedä mitä ehostuksia näihin on tehty mutta molemmat pyörii performance modissa ilman säteenseurantaa 100-120 fps ja kaikki herkut päällä yli 60 FPS. Tuntui todella smoothilta pelata molempia. Ressu 4:ssä oon siinä kohtaa missä täytyy mennä taistelee kalaa vastaan ja siinä laituri alueella ja lähiympäristössä pyöriessä huomasin ilmeisesti konsolin rajoituksen. Nimittäin peli pyöri sekä performance että fidelity modessa samalla 80-90 fps tasolla ray tracing päällä kun pyörittelin kameraa ja liikuskelin ympäriinsä, ilmeisesti joku rajoittaa menoa ettei performance modissa nouse framet yhtään.

Horizon 2 NICE!

Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen Pro malliin ja pelit vihdoin pääsevät näyttämään kerrassaan hämmentävän upeilta. Konsoli myös näyttää miten paljon FSR tai checkerboarding ovat rajoittaaneet pelien graafista ilmettä kun nyt vertaa miten paljon PSSR tuo pelien yksityiskohtia esille aivan ennennäkemättömällä tavalla. Todella mielenkiintoista nähdä miten teknologia tulee kehittymään mutta nyt on jo varmaa että se on valtava harppaus eteenpäin konsolipelien kuvanlaadussa.
 
Lisää Pro testejä.

Stellar Blade oli aika kamala näky kun sen avasi ekaa kertaa kun en muistanut että pelin kuvanlaatu on aika karmaiseva, suttuinen vilkkuva ja välkkyvä kuva ei anna pelistä kauhean hyvää kuvaa muiden testien jälkeen, siihen päälle vielä aivan järkyttävä ghosting kun kameraa kääntää performance modissa. Pro mode päälle ja kaikki muuttuu, hämmentävän upea, puhdas ja tarkka kuva joka näyttää pelin aivan eri valossa eikä kyllä jää kuvasta mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen PSSR taidonnäyte.

Last of Us 2 tarjoaa myös valtavan boostin kuvan terävyydesssä ja pelin detailit näkee aivan eri tasolla PSSR avulla. Jopa verrattuna grafiikka modeen ero on aika iso mutta performance modissa puhutaan todella isosta erosta. Myöskin kameraa pyörittäessä PSSR päällä peli pysyy huomattavasti tarkempana kun mitä ikinä AA menetelmää peli käyttikään alkuperäisisissä grafiikka modeissa jotka tekee kuvasta todella suttuisen.

Hogwarts Legacy jatkaa samaa rataa kuin edelliset. Alkuperäisillä modeilla piti jatkuvasti miettiä halusiko käyttää performancea joka oli äärimmäisen suttuinen vai 40 fps balanced modea joka tarjosi huomattavasti paremman kuvan. Nyt PSSR kanssa en näin äkkiseltään huomannut mitään eroa kun vaihdoin eri modejen välillä muuta kuin että framerate heikkeni. Performance modissa nyt myös todella hyvännäköinen kuva jolla kelpaa pelata.

Ratched and Clank ei anna vaihtoehtoa vertailla vanhojen ja uusien modien välillä joten en pysty sanomaan muuta kuin että peli näyttää todella todella upealta.

Resident Evil 4 ja Village. En tiedä mitä ehostuksia näihin on tehty mutta molemmat pyörii performance modissa ilman säteenseurantaa 100-120 fps ja kaikki herkut päällä yli 60 FPS. Tuntui todella smoothilta pelata molempia. Ressu 4:ssä oon siinä kohtaa missä täytyy mennä taistelee kalaa vastaan ja siinä laituri alueella ja lähiympäristössä pyöriessä huomasin ilmeisesti konsolin rajoituksen. Nimittäin peli pyöri sekä performance että fidelity modessa samalla 80-90 fps tasolla ray tracing päällä kun pyörittelin kameraa ja liikuskelin ympäriinsä, ilmeisesti joku rajoittaa menoa ettei performance modissa nouse framet yhtään.

Horizon 2 NICE!

Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen Pro malliin ja pelit vihdoin pääsevät näyttämään kerrassaan hämmentävän upeilta. Konsoli myös näyttää miten paljon FSR tai checkerboarding ovat rajoittaaneet pelien graafista ilmettä kun nyt vertaa miten paljon PSSR tuo pelien yksityiskohtia esille aivan ennennäkemättömällä tavalla. Todella mielenkiintoista nähdä miten teknologia tulee kehittymään mutta nyt on jo varmaa että se on valtava harppaus eteenpäin konsolipelien kuvanlaadussa.
Hyötyykö tuosta prosta mitään niiden pelien kohdalla jolla ei tukea erikseen ole?
 
Framejen lisäksi jos pelissä on dynaaminen reso, niin pron parempi gpu varmasti auttaa pitämään korkeampaa resoa yllä keskimäärin. Lisäksi PS4-peleille oli kanssa se Game Boost -ehostussysteemi, että vähäsen näyttävät keskimäärin paremmilta ja etenkin UI-elementeissä tuon huomaa, ainakin DF:n mukaan. Ja jos peleissä on VRR-moodi, niin sen pitäisi toimia paremmin/varmemmin prolla.
 
Lisää Pro testejä.

Stellar Blade oli aika kamala näky kun sen avasi ekaa kertaa kun en muistanut että pelin kuvanlaatu on aika karmaiseva, suttuinen vilkkuva ja välkkyvä kuva ei anna pelistä kauhean hyvää kuvaa muiden testien jälkeen, siihen päälle vielä aivan järkyttävä ghosting kun kameraa kääntää performance modissa. Pro mode päälle ja kaikki muuttuu, hämmentävän upea, puhdas ja tarkka kuva joka näyttää pelin aivan eri valossa eikä kyllä jää kuvasta mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen PSSR taidonnäyte.

Last of Us 2 tarjoaa myös valtavan boostin kuvan terävyydesssä ja pelin detailit näkee aivan eri tasolla PSSR avulla. Jopa verrattuna grafiikka modeen ero on aika iso mutta performance modissa puhutaan todella isosta erosta. Myöskin kameraa pyörittäessä PSSR päällä peli pysyy huomattavasti tarkempana kun mitä ikinä AA menetelmää peli käyttikään alkuperäisisissä grafiikka modeissa jotka tekee kuvasta todella suttuisen.

Hogwarts Legacy jatkaa samaa rataa kuin edelliset. Alkuperäisillä modeilla piti jatkuvasti miettiä halusiko käyttää performancea joka oli äärimmäisen suttuinen vai 40 fps balanced modea joka tarjosi huomattavasti paremman kuvan. Nyt PSSR kanssa en näin äkkiseltään huomannut mitään eroa kun vaihdoin eri modejen välillä muuta kuin että framerate heikkeni. Performance modissa nyt myös todella hyvännäköinen kuva jolla kelpaa pelata.

Ratched and Clank ei anna vaihtoehtoa vertailla vanhojen ja uusien modien välillä joten en pysty sanomaan muuta kuin että peli näyttää todella todella upealta.

Resident Evil 4 ja Village. En tiedä mitä ehostuksia näihin on tehty mutta molemmat pyörii performance modissa ilman säteenseurantaa 100-120 fps ja kaikki herkut päällä yli 60 FPS. Tuntui todella smoothilta pelata molempia. Ressu 4:ssä oon siinä kohtaa missä täytyy mennä taistelee kalaa vastaan ja siinä laituri alueella ja lähiympäristössä pyöriessä huomasin ilmeisesti konsolin rajoituksen. Nimittäin peli pyöri sekä performance että fidelity modessa samalla 80-90 fps tasolla ray tracing päällä kun pyörittelin kameraa ja liikuskelin ympäriinsä, ilmeisesti joku rajoittaa menoa ettei performance modissa nouse framet yhtään.

Horizon 2 NICE!

Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen Pro malliin ja pelit vihdoin pääsevät näyttämään kerrassaan hämmentävän upeilta. Konsoli myös näyttää miten paljon FSR tai checkerboarding ovat rajoittaaneet pelien graafista ilmettä kun nyt vertaa miten paljon PSSR tuo pelien yksityiskohtia esille aivan ennennäkemättömällä tavalla. Todella mielenkiintoista nähdä miten teknologia tulee kehittymään mutta nyt on jo varmaa että se on valtava harppaus eteenpäin konsolipelien kuvanlaadussa.
Onko sulla Hideo miten iso telkku ja kuinka kaukaa katsot sitä?
 
Yhdestä asiasta tulee kyllä miinusta ja se on tuo, että edessä olevat usb liitännät ovat pelkkiä usb-c liitäntöjä. Nyt joutuu kuulokkeiden donglen laittamaan taakse ja sitä ärsyttävää irrottaa jos haluaa käyttää kuulokkeita muissa laitteissa.
Ratkaisin tämän pienellä USB-A-USB-C-adapterilla, kun sellainen joskus jonkin laitteen mukana on tullut, enkä koskaan aiemmin ole sille käyttöä keksinyt.
 
Miltä se PS4 pelien parannus näyttää. Kattavampi video. Niissä peleissä missä se toimii niin kuva on ainakin näissä zoomatuissa kuvissa selkeästi terävämpi. Täytyy itse testata jotain peliä huomaako eroa.

 
Testattu 3 peliä.

Horizon Remasterista isoin testi kun ei ollut tallennusta ja tutoriaali kestää niin pitkään joten piti pelata se kokonaan että pääsi tekemään manuaali tallennuksen. Tämä on yksi niitä pelejä mitä varten Pro on tehty. Aivan häkellyttävän upea kuvanlaatu ja tarkka kuva, detailia ruudulla niin paljon että meinaa tippa tulla linssiin, varmaan koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Kaikki tämä silkinsulavana 60 FPS ja ei varmaan paljon parempaa testipeliä ole näyttämään kavereille mihin Pro pystyy. Varmaan joku Horizon 2 on vielä näyttävämpi.
Täälläkin korkattu Pro aikakausi remasteroidulla Horizonilla ja voi jösses että voi peli olla nätti. Vähän väliä täytyy pysähtyä napsimaan kuvakaappauksia. Isoimpana erona alun perusteella dynaamisempi värimaailma, josta devit taisikin puhua, että sitä muokattu isosti alkuperäisestä.
1000038200.jpg
Tarinakaan ei ole kirkkaasti muistissa, paitsi sen muistan, että jossain vaiheessa mennään erittäin eeppiselle tasolle, joten kyllä tätä ihan hymyissä suin pelailee sen 50+ tuntia taas.

Kyllä meitä hellitään!
 
Resident Evil 4 pyöri kyllä nätisti siinä 90-100fps high framerate-tilassa. Minulle tämä kelpasi, kun muuten grafiikkatilojen muutoksilla en näe eroja eikä ray tracing oikein ole vielä missään pelissä säväyttänyt. Lisää korkeaa frameratea tänne, kiitos.
 
Testasin nyt tuota PS4 enchanced image quality tilaa ja tällaiselle kultasilmälle kuin minä tuo on ihan mukava boosti PS4 pelien kuvan terävyyteen. Kokeilin Uncharted Collection, Killzone Shadowfall, The Order 1886, FFX ja Trails of Cold Steel.

Kaikissa peleissä näkyi boosti kuvan terävyyteen ja ne missä se näkyi parhaiten oli mielestäni ihan selkeästi selkeämpiä. Varsinkin Killzone ja The Order oli omaan silmään todella näyttäviä tämän boostin avulla kun saadaan vähän detailia enemmän esiin. Tämä voi olla se pikku lisä joka saa vihdoin pelaamaan näitä vanhoja pelejä uudestaan, ei mikään game changer minkä takia konsoli kannattaisi hankkia mutta mukava lisä vanhoihin peleihin ja se selkeästi tekee parannusta omaan silmään.
 
Ylös Bottom