Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5 Pro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jostain syystä kuvittelin että esim Spiderman pyörisi kaikilla grafiikkamodeilla sen 60fps mutta näin ei olekaan. Ilmeisesti prolla performance mode on vähän sama kuin normi PS5 Fidelity mutta 60fps. Pron oma Fidelity tiputtaa sitten useasti sinne 30fps. Näinkös se menee?
Ite laitoin spider man 2 asetukset: säteen seuranta low, ja vrr päälle itse konsolin asetuksista ja pelistä, on paljon pelattavampi, varmaan lähemmäs sen 60fps.

Mä hankin Pron kylkijäiseksi Dragon's Dogma 2:sen. Älkää kertoko kenellekään, mutta en voi väittää, että tajunta räjähtäsi graafisesta loistosta. Balanced-asetuksilla ruudunpäivitys nyökkää häijysti kaupungeissa ja ilmeisesti itse PSSR tekee kuvaan tuon tuosta ylimääräistä kohinaa ja artefakteja. Poikani vilkuili olkani takaa ja kyseli erityisesti hahmomallien äärellä, että onko tämä joku PS4-aikainen peli. Ouch. Mutta todettakoon, että emergentti tarinankerronta ja isot vastustajat ovat vieneet mukanaan!

Mä jostain syystä kuvittelin että esim Spiderman pyörisi kaikilla grafiikkamodeilla sen 60fps mutta näin ei olekaan. Ilmeisesti prolla performance mode on vähän sama kuin normi PS5 Fidelity mutta 60fps. Pron oma Fidelity tiputtaa sitten useasti sinne 30fps. Näinkös se menee?

Ei sitä todellakaan kannata lukita 30fps jos omistaa VRR-näytön. 50-60fps käytännössä koko ajan kaikki asetukset päällä fidelity modessa.

Onko muilla Pro-käyttäjillä ollut ongelmia Pulse Elite -luurien kanssa?

Perus-PS5:n saattoi käynnistää yhtä aikaa kuulokkeiden kanssa ja luurit yhdistyivät heti kunhan Pleikkari oli päällä. Nyt Pron kanssa jos toimii samoin niin kuulokkeet eivät yhdisty ollenkaan enkä ole keksinyt millä ne saa yhdistymään manuaalisestikaan yhdistettyä. Toimii vain sammuttamalla molemmat, käynnistämällä Pleikkarin uudestaan ja käynnistämällä kuulokkeet vasta kun Pleikkari on päällä.

Äärimmäisen ärsyttävää. Voiko tuo olla jostain asetuksesta kiinni vai mikähän tökkii?

Periaatteessa tän konsolin vois jo hommata ilman levyasemaa, ja pelata digitaalisia pelejä siihen asti kun levyasema tulee? Näin voi varmaan tehdä, eikö niin?

Elisalta laitoin levyaseman tilaukseen, eikä mitään tietoa koska tulee.

Pelaa siihen asti vaikka Horizonia, Baldur’s Gatea ja Alan Wakea, nää on mulla digitaalisena. Taitaa plus peleissäkin olla PS5 Pro-pelejä?

Mulla on lähes 98% ainakin merkittävimmät pelit levyllä joten jos leikisti lähtisin semmosta nyt ostaa niin en tekis sillä juuri mitään, jotain gta onlinee ja division kakkosta vaa pystyis pelaa ja näitä plussa pelejä mitä on laittanut kirjastoon. Siinä sit jäpittäis ilman sitä asemaa hyllyt täynnä levyjä kunnes niitä joskus tulee taas varastoon.

Konsoli lähti tilaukseen! Taisin vaan uskottavuuteni menettää, kun möykkäsin täällä etten varmaan osta noin kallista laitetta. :D Hyviä pelihetkiä sinulle Dark3.
Älä murehdi. Kyllä itsekin kirosin tuon hinnan, mutta tulee tuo hommattua heti kun taloudellinen tilanne antaa myöden. Onneksi itse en levyasemalla tee mitään kun kaikki pelit digitaalisena. Säästöä sekin, kai. :D

Ihan uteliaisuuttani kysäisen, että lykkiikös kukaan Pron omistaja vielä menemään vanhan mallisella televisiolla ilman 120hz paneelia? Monesti nyt törmännyt puheisiin, että Prolla ei tee mitään ilman tälläistä televisiota. Olen kuitenkin järkeillyt itselleni, että ihan perus 4k/60fps on uusissa peleissä vielä pitkään se mihin pyritään, niin vanhalla LG:n Oledilla vielä tovin pärjäisi (ja huomaisi niitä Pron tuomia erojakin). Haluaako joku tyrmätä väitteen ja käskeä äkkiä televisiokaupoille?

Ihan uteliaisuuttani kysäisen, että lykkiikös kukaan Pron omistaja vielä menemään vanhan mallisella televisiolla ilman 120hz paneelia? Monesti nyt törmännyt puheisiin, että Prolla ei tee mitään ilman tälläistä televisiota. Olen kuitenkin järkeillyt itselleni, että ihan perus 4k/60fps on uusissa peleissä vielä pitkään se mihin pyritään, niin vanhalla LG:n Oledilla vielä tovin pärjäisi (ja huomaisi niitä Pron tuomia erojakin). Haluaako joku tyrmätä väitteen ja käskeä äkkiä televisiokaupoille?
Minulla OLED joka on 4k/60hz(1080p/120hz) ja mistä löytyy ALLM - tila. En koe mitenkään tarpeelliseksi hommata uudempaa telkkaria. Pron tarkoitus on tuoda lisää silmäkarkkia ja pitämään pelit paremmin siinä 60 fps:ssä, joten 60Hz TV riittää hyvin.

Mulla on LG OLED B7 60hz. Tässä oon kipuillu kans pitäisikö päivittää tv. On huomannu eron tällä televisiolla verrattuna vanhaan ps5 kuitenkin. Paremmastahan en tiedä jos tv:n vaihtaisi. Mutta on tosiaan parannusta tässäkin tv:ssä.
Kokeiltu spiderman 2, gow Ragnarok, ff7 rebirth, Hogwarts legacy, Jedi survivor.
Isoin muutos noista omaan silmään näkyy ff7 rebirth. Spiderman 2 pelatessa on värit jotenki vahvemman näköisiä vaikka värisokea olenkin, ja terävämmän oloinen.
Viikonloppuna pääsee testaamaan enemmän.

4K@120 Hz -tilasta hyötyy lähinnä vain, jos ihan välttämättä haluaa pelata pelejä joko 40 fps* -moodissa tai sitten koettaa tavoitella yli kuudenkympin meneviä fps-lukemia. Esim. jossain CODissa 120 fps:stä saattaa olla oikeasti jopa etuakin, jos on tarpeeksi taitava pyssyttelijä.

* Noita nk. Balanced-tiloja on aika harvassa pelissä loppujen lopuksi. Osassa niistä saa ruudunpäivityksen lukituksen pois, eli vaikka tavoite on 40 ruutua sekunnissa, saattaa se nousta hetkittäin korkeammallekin, ja VRR:n ansiosta saattaa tuntua jopa varsin sulavalta.

Menkööt tämän kerran, tämä viesti nyt ehkä kuuluu "ostatko pelit digitaalisena tai fyyisenä ketjuun". Mutta hyvin taas huomaa, "kuka enää käyttää levyasemaa" "fyysinen media kuolemassa jne". Luulis että ylivoimainen digitaalisuus tekisi sen että näitä irrallisia PS5 levyasemia lojuis varastot täynnä, silti lähes joka paikassa myydään 0kpl ja tulossa joskus ensi vuonna. :p Miksei tästä proosta tehty samantapaista kuten PS5 slim että myydään asemalla tai ilman ja sit voit päivittää myöhemmin joskus sen aseman jos on digi ihmisiä.

Menkööt tämän kerran, tämä viesti nyt ehkä kuuluu "ostatko pelit digitaalisena tai fyyisenä ketjuun". Mutta hyvin taas huomaa, "kuka enää käyttää levyasemaa" "fyysinen media kuolemassa jne". Luulis että ylivoimainen digitaalisuus tekisi sen että näitä irrallisia PS5 levyasemia lojuis varastot täynnä, silti lähes joka paikassa myydään 0kpl ja tulossa joskus ensi vuonna. :p Miksei tästä proosta tehty samantapaista kuten PS5 slim että myydään asemalla tai ilman ja sit voit päivittää myöhemmin joskus sen aseman jos on digi ihmisiä.
Kohta 2500 elokuvan dvd,blu-ray, 4k uhd kokoelma loistaa hyllyissä, niin eipä nuo fyysiset levyt ole mihinkään kuolemassa . Nyt sitten tuli kaikille konsoleille käyttöä ,ps5 orginal B-alueen Elokuville, slim A-aluen elokuville. Ps5 pro hoitakoon pelaamisen.

Ylös Bottom