Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5 Pro

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miltä se PS4 pelien parannus näyttää. Kattavampi video. Niissä peleissä missä se toimii niin kuva on ainakin näissä zoomatuissa kuvissa selkeästi terävämpi. Täytyy itse testata jotain peliä huomaako eroa.

Testattu 3 peliä.

Horizon Remasterista isoin testi kun ei ollut tallennusta ja tutoriaali kestää niin pitkään joten piti pelata se kokonaan että pääsi tekemään manuaali tallennuksen. Tämä on yksi niitä pelejä mitä varten Pro on tehty. Aivan häkellyttävän upea kuvanlaatu ja tarkka kuva, detailia ruudulla niin paljon että meinaa tippa tulla linssiin, varmaan koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Kaikki tämä silkinsulavana 60 FPS ja ei varmaan paljon parempaa testipeliä ole näyttämään kavereille mihin Pro pystyy. Varmaan joku Horizon 2 on vielä näyttävämpi.
Täälläkin korkattu Pro aikakausi remasteroidulla Horizonilla ja voi jösses että voi peli olla nätti. Vähän väliä täytyy pysähtyä napsimaan kuvakaappauksia. Isoimpana erona alun perusteella dynaamisempi värimaailma, josta devit taisikin puhua, että sitä muokattu isosti alkuperäisestä.
1000038200.jpg
Tarinakaan ei ole kirkkaasti muistissa, paitsi sen muistan, että jossain vaiheessa mennään erittäin eeppiselle tasolle, joten kyllä tätä ihan hymyissä suin pelailee sen 50+ tuntia taas.

Kyllä meitä hellitään!

Resident Evil 4 pyöri kyllä nätisti siinä 90-100fps high framerate-tilassa. Minulle tämä kelpasi, kun muuten grafiikkatilojen muutoksilla en näe eroja eikä ray tracing oikein ole vielä missään pelissä säväyttänyt. Lisää korkeaa frameratea tänne, kiitos.

Testasin nyt tuota PS4 enchanced image quality tilaa ja tällaiselle kultasilmälle kuin minä tuo on ihan mukava boosti PS4 pelien kuvan terävyyteen. Kokeilin Uncharted Collection, Killzone Shadowfall, The Order 1886, FFX ja Trails of Cold Steel.

Kaikissa peleissä näkyi boosti kuvan terävyyteen ja ne missä se näkyi parhaiten oli mielestäni ihan selkeästi selkeämpiä. Varsinkin Killzone ja The Order oli omaan silmään todella näyttäviä tämän boostin avulla kun saadaan vähän detailia enemmän esiin. Tämä voi olla se pikku lisä joka saa vihdoin pelaamaan näitä vanhoja pelejä uudestaan, ei mikään game changer minkä takia konsoli kannattaisi hankkia mutta mukava lisä vanhoihin peleihin ja se selkeästi tekee parannusta omaan silmään.

Testasin nyt tuota PS4 enchanced image quality tilaa ja tällaiselle kultasilmälle kuin minä tuo on ihan mukava boosti PS4 pelien kuvan terävyyteen. Kokeilin Uncharted Collection, Killzone Shadowfall, The Order 1886, FFX ja Trails of Cold Steel.

Kaikissa peleissä näkyi boosti kuvan terävyyteen ja ne missä se näkyi parhaiten oli mielestäni ihan selkeästi selkeämpiä. Varsinkin Killzone ja The Order oli omaan silmään todella näyttäviä tämän boostin avulla kun saadaan vähän detailia enemmän esiin. Tämä voi olla se pikku lisä joka saa vihdoin pelaamaan näitä vanhoja pelejä uudestaan, ei mikään game changer minkä takia konsoli kannattaisi hankkia mutta mukava lisä vanhoihin peleihin ja se selkeästi tekee parannusta omaan silmään.
Tämä oli kiva kuulla koska ps5 peleistä on netti täynnä infoa mutta PS4 peleistä ei juurikaan. Kyllä mä alan olla niin vahvasti hankinnan kannalla että eiköhän Pro löydä tiensä tännekin jouluaattona kunhan vain levyasema löytyy seuraksi

The Order oli omaan silmään todella näyttäviä tämän boostin avulla kun saadaan vähän detailia enemmän esiin.
Meinaatko sitä pippeliä?

Anteeksi, olen hyvin väsynyt.

Mutta kyllä tuo Pro tulee hankittua, viimeistään kun jotain alennusta näkyy hinnassa. Kuitenkin pleikkarilla aika monta rakasta yksinoikeutta (mm. The Order 1886, Marvel's Spider-Manit ja tuleva Wolverine sekä Horizon-pelit).

Ei kukaan ole kerennyt Remedyn Controlia testata? Varmaankin toiveajattelua, että 30fps quality mode ray tracingin kera yhtäkkiä rullaisi mitenkään paremmin ilman virallista pätsiä?

Mukava lukea teidän kokemuksia, eikun lisää vain tulemaan.

Täällä myöskin pari iltaa nyt takana PS5 Pron kanssa. Samaa data transfer tappelua kuten aiemmin ketjussa (ekalla yrittämällä siirtyi kaikki muu paitsi suurin osa mediasta. Toisella yrittämällä meni sitten mediakin nätisti). Pelejä mitä on tullut testattua niin:

- Dragon Age The Veilguard - nätti peli on nyt vieläkin nätimpi ja yksityiskohtaisempi
- Call of Duty Black ops 6 - sama
- FC25 - tässä eron huomaa jo valikoissa. Todella smooth kokemus jostain (?!?!) syystä

Tuntuuko, että rahoille on saanut vastinetta? Joo ja ei. Peruspelaajalle tuo 850€ + lisävarusteet varmasti painavat vaakakupissa paljon, enkä pakosti pro:ta suosittelisi. Jos vähänkään enemmän pelaa ja haluaa parhaan mahdollisen kokemuksen, niin ehdottomasti pro hankintaan! Uskoisin, että ensivuonna alkaa kunnolla päästä kärryille, että mihin kaikkeen tuo vehje pystyy.

Ei kukaan ole kerennyt Remedyn Controlia testata? Varmaankin toiveajattelua, että 30fps quality mode ray tracingin kera yhtäkkiä rullaisi mitenkään paremmin ilman virallista pätsiä?

Mukava lukea teidän kokemuksia, eikun lisää vain tulemaan.
Sama 30fps se on, kun ei taida Pro parantaa niitä missä on lukittu ruudunpäivitys.

Jos jollakulla hankinta edessä ja Kärkkäiseltä tilaaminen ei ongelma, niin nyt olisi tarjolla melkein satkun alennuksella. Itse en meinaa hommata kun riittää tavallinenkin sitten kun joskus hankinta tulee ajankohtaiseksi, mutta luulen että täältä löytyisi joku halukas. 1731303028013.png

Levyasemaa ei saatavilla:
1731303237377.png

Viimeksi muokattu:
FF 7 rebirth on pro:lla kyllä hienon näköinen. Koitin vaihtaa pro:lla grafiikka asetusta mutta en tiiä huomasinko juurikaan eroa. Koitin sitte vanhalla ps5:lla niin ero oli melkoinen. En odottanu niin isoa muutosta. Hyvä alku kyllä pro:lle.

Kun kattoo missä peleissä on PS5 Pro-päivitys, niin niitähän näyttää paljon olevan. Tässähän varmaan itsekin "joutuu" kohta laitteen ostamaan, kunhan sen levyaseman jostain ekaks saisi, en tee laitteella mitään ilman sitä. Toistakymmentä peliä mitä vois uudelleen läpästä ja ohan tossa muutama mitkä ovat kesken jääneet (RotR, LotF).

Helpotus kun ei PC:tä tarvitsekaan hommata, huh! Ainakaan vielä. Muutenkin PS5:lla mulle paras ohjainkombo (2x Access + Dualsense).

Hinta on hirveetä rahastusta, mutta minkäs teet. Perkeleen Sony minkä menit tekemään. :D

Mä jostain syystä kuvittelin että esim Spiderman pyörisi kaikilla grafiikkamodeilla sen 60fps mutta näin ei olekaan. Ilmeisesti prolla performance mode on vähän sama kuin normi PS5 Fidelity mutta 60fps. Pron oma Fidelity tiputtaa sitten useasti sinne 30fps. Näinkös se menee?

Mä jostain syystä kuvittelin että esim Spiderman pyörisi kaikilla grafiikkamodeilla sen 60fps mutta näin ei olekaan. Ilmeisesti prolla performance mode on vähän sama kuin normi PS5 Fidelity mutta 60fps. Pron oma Fidelity tiputtaa sitten useasti sinne 30fps. Näinkös se menee?
Näin se menee - ainakin joissain peleissä. Mitään selkeää, yhtenäistä linjaa ei ole. Eli joissain 30 fps -tilakin edelleen on olemassa myös Prolla, joissain ei.

Tämän listan laitoin viikonloppuna lataukseen Rift Apart ja Horizon testien jälkeen. (mukana 1 kpl pro enhanceless)

Näitä lähtee innolla tutkimaan tarkemmin nyt muiden viime päivien menojen rauhoittumisen jälkeen. Suurinta osaa näistä en ole paljoa pelaillut alunperinkään, eikä syynä ole ollut mielenkiinnon puuttuminen.

Sukupolven alusta asti ollut hyvin tyytyväinen base-konsoleihin. Hifistelijänä halusi silti heti kokeilla uusinta.

Hyviä aikoja!

Liitetiedostot

• Screenshot_20241112-222634__01.jpg
    Screenshot_20241112-222634__01.jpg
    300,2 KB · Lukukerrat: 8
  • Screenshot_20241112-222725__01.jpg
    Screenshot_20241112-222725__01.jpg
    333,9 KB · Lukukerrat: 8
  • Screenshot_20241112-222734__01__01.jpg
    Screenshot_20241112-222734__01__01.jpg
    233,1 KB · Lukukerrat: 8
Ylös Bottom