Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5 Pro

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Erikoisesti 699 dollaria kääntyy 799 euroon, joka puolestaan kääntyisi takaisin noin 880 dollariin. Kun kyseessä on vielä digitaalinen malli, niin vaikea on nähdä tällaiselle luksustuotteelle kovin suuria myyntejä. Pieni pelastus toki tulee siitä, että malli ei ole jumissa digitaalisuudessa, vaan siihen saa levyaseman erikseen. Toki se levyasemakaan ei ongelmaton ole, mutta parempi kuin tämä täysdigitaalisuuteen ajaminen muuten.

Laitteen ominaisuuksia olisi nähnyt mieluummin esiteltävän jollain näkyvämmin laitteen tehoja hyödyntävän demon muodossa. Nyt ulosanti oli lähinnä vanhempia pelejä fidelity mode -> 60fps, joka sinänsä on ihan hyvä lähtökohta. Pelikuvan osalta jäi nyt siis vähän oudosti näkemättä, että mihin laite todella pystyy.

Laitteena varmasti ihan kelvollinen, mutta hinnoittelu tuntuu varsinkin täällä päin maailmaa epärealistiselta.

Tiesithän että Yhdysvalloissa nuo hinnat ilmoitetaan aina verottomina?
 
Ohhoh, en ihan tuollaista hintaa odottanut. Vaikka olinkin rehvakkaasti heti ostamassa niin kyllä nyt laittaa vähän miettimään. Luulen että tarvitsen melkolailla reilusti ihan oikeita posiitivia vertailuja peleistä tähän perusmalliin verrattuna ennenkuin laitan ostopöksyjä jalkaan. Ihan sikaa säkissä viitsi ostaa tuolla hinnalla.

//edit: ai katsos, siinä on 2 teran muisti, tuo hintaa selittää osaltaan, muttei lähellekään tarpeeksi..
 
Viimeksi muokattu:
Tiesithän että Yhdysvalloissa nuo hinnat ilmoitetaan aina verottomina?
En itse asiassa tiennyt. Siitäkin huolimatta tuntuu korkealta, kun ainakin omissa mielikuvissa jenkeissä ei veroteta kaikkia hengiltä, toisin kuin esim. täällä.
 
En oo töiden takia nähnyt presentaatiota, mutta saatiinko jotain konkreettista kuinka paljon tehokkaampi Pro versio on?
 
En oo töiden takia nähnyt presentaatiota, mutta saatiinko jotain konkreettista kuinka paljon tehokkaampi Pro versio on?
Konkreettisesta en tiedä, mutta tässä jonkinlaisia lukemia:

  • Upgraded GPU: With PS5 Pro, we are upgrading to a GPU that has 67% more Compute Units than the current PS5 console and 28% faster memory. Overall, this enables up to 45% faster rendering for gameplay, making the experience much smoother.

  • Advanced Ray Tracing: We’ve added even more powerful ray tracing that provides more dynamic reflection and refraction of light. This allows the rays to be cast at double, and at times triple, the speeds of the current PS5 console.

  • AI-Driven Upscaling: We’re also introducing PlayStation Spectral Super Resolution, an AI-driven upscaling that uses a machine learning-based technology to provide super sharp image clarity by adding an extraordinary amount of detail.
 
Joo ei vakuuta ainakaan vielä. Ongelmana on, että joudun aina suurennuslasilla etsimään eroja grafiikka- vs ruudunpäivitysmodien välillä(65" ja n. 3.5m).

Nyt siis rahat pöytään ja en näkisi mitään eroa käytännössä pl. jotkut heijastukset...
 
Sonyn ja Pleikkarin fani olen, mutta mitään järkisyytä hankkia tuota PS5 Prota en ainakaan omalla kohdalla näe. Hinta on suoraan sanottuna hävytön, alkaen 799 ja siihen vielä sitten levyasema päälle, joka pitäisi vielä itse asentaa. Kyllä jos pelivehkeestä maksaa 800-900 euroa, niin siinä pitäisi olla kaikki laitteet valmiiksi kiinni, ettei itse joudu lähteä heti paketista otettuna availemaan ja asentamaan.

Edellisessä laitesukupolvessa pärjäsin oikein hyvin perusmallilla ja niin tulen pärjäämään tässäkin sukupolvessa. Kun PS5 Pro tulee ulos, on PS5-sukupovella ikää aika tasan 4 vuotta. Ei tarvitse kovin suuri ennustaja olla, että PS6 tulee ostettavaksi 2026, viimeistään 2027. Pärjään siihen asti perusmallilla aivan mainiosti.

Tähän loppuun vielä päivittelen uudestaan tuota hintaa. 900 euroa levyaseman kanssa ja pitäisi vielä itse alkaa purkamaan ja asentamaan. Joo ei, ei missään tapauksessa. PS3 maksoi aikanaan karvan alle 700 euroa ja se oli 'hirmuhinta' konsolista. PS5 oli 600 euron luokkaa. Nyt pitäisi maksaa käytännössä 1,5 kertainen hinta välimallipäivityksestä. No en varmasti maksa.
 
Pidin ihan itsestäänselvyytenä että koska PS5 on ainoa pysyvästi käytössä oleva konsoli niin Prohon tulee päivitettyä kuten aikoinaan PS4:n kanssa. Mutta onhan tuo hinta ihan posketon ja vielä enemmän se että tämä muka ultimaattinen versio on tarjolla vain diginä! Vaikka tuohon lisäväkerryksenä levyaseman saakin niin ihan periaatteesta tekisi tuon takia mieli jättää kauppaan.

DualSense on ilmeisesti ihan identtinen normipleikkarin kanssa?
 
Kyllä tuo hinta pisti miettimään. PS5:stä varmaan sen pari sataa nyt ainakin sais ja onhan tuossa 2teraa tilaa eli ei tarvitsisi lisätilaa hankkia kun on jo 2t SSD kovalevy ennestään. Kyllä tuo jossain kohtaa varmasti ostoon menee mut pitää vähän katsella mihin tuo pystyy.
 
Sonyn ja Pleikkarin fani olen, mutta mitään järkisyytä hankkia tuota PS5 Prota en ainakaan omalla kohdalla näe. Hinta on suoraan sanottuna hävytön, alkaen 799 ja siihen vielä sitten levyasema päälle, joka pitäisi vielä itse asentaa. Kyllä jos pelivehkeestä maksaa 800-900 euroa, niin siinä pitäisi olla kaikki laitteet valmiiksi kiinni, ettei itse joudu lähteä heti paketista otettuna availemaan ja asentamaan.

Edellisessä laitesukupolvessa pärjäsin oikein hyvin perusmallilla ja niin tulen pärjäämään tässäkin sukupolvessa. Kun PS5 Pro tulee ulos, on PS5-sukupovella ikää aika tasan 4 vuotta. Ei tarvitse kovin suuri ennustaja olla, että PS6 tulee ostettavaksi 2026, viimeistään 2027. Pärjään siihen asti perusmallilla aivan mainiosti.

Tähän loppuun vielä päivittelen uudestaan tuota hintaa. 900 euroa levyaseman kanssa ja pitäisi vielä itse alkaa purkamaan ja asentamaan. Joo ei, ei missään tapauksessa. PS3 maksoi aikanaan karvan alle 700 euroa ja se oli 'hirmuhinta' konsolista. PS5 oli 600 euron luokkaa. Nyt pitäisi maksaa käytännössä 1,5 kertainen hinta välimallipäivityksestä. No en varmasti maksa.
Meinasin alkaa purkamaan tuntojani tänne, mutta ei mulla ole tähän muuta lisättävää kuin että just niin!
 
Jollakin se Concord pitää maksaa... No vitsi vitsi.

Vähän kyllä yllätti hinta, saa nähä meneekö nämä kuitenkin kuin kuumille kiville. Ajattelin itse aiemmin konsolin päivittämistä kun Pro tulleepi, mutta nyt pitää vähän kyllä miettiä.
 
  • Haha
Reactions: Zak
Nämä pro versiot ovat siitä huonoja, että sukupolvien välinen loikka tuntuu entistä pienemmältä. Oi niitä muistoja kun 2-D:stä hypättiin 3-D:hen, onneksi sain kokea tuon sukupolviloikan aikoinaan. Nyt on Nintendolla paikka esitellä uusi konsoli 399 euron hintaan, niin se tuntuu hyvinkin kohtuulliselta tuollaisen hintalapun jälkeen vaikka se onkin tehoiltaan mopo PS5 Prohon verrattuna.
 
Joo, tällä hetkellä tosiaan tuntuu että ei ole mitään tarvetta päivittää, mutta tulevaisuudessa jos perusversio jää täysin jalkoihin, esim. GTA VI ainoastaan Prolla pyörii 60fps. Ja varmasti kun tulevien pelien vertailuvideoita katsoo ja jos Pro selkeästi tarjoaa paremman kokemuksen, niin sitä voi nopeasti olla vajaan 1000e köyhempi.
Mutta onhan tuo aivan älytöntä myydä Pro nimellä ja mukana ei ole edes levyasemaa saati palikkaa millä koneen saa pystyyn.
 
Piti vielä mainita, että äkkiseltään ainoastaan Elden Ring ja BG3 olisivat kunnollisten hyötyjien listalla kun eivät tahdo pyöriä sulavasti mitään modessa.
 
Koskas ennakkomyynti alkaa :D
Tietty tossa videossa esiteltiin jotain nopeasti kyhättyjä remastereita, onko edes tehty dev kitillä vai joku arvio vaan. Mutta pelit jotka sitte tehdään proota silmällä pitäen ero voi olla paaaaljon suurempi ja onkin
 
Hinta on hurja mutta veikkaan että silti myy suht hyvin, jos ei niin voisi kuvitella että hinta tippuu etteivät jää hyllyihin pölyttymään.

Yksi kysymysmerkki on tuo AI-boosti, sen tehon taitaa nähdä vasta kun sitä tukevat pelit tulevat, vai toimiiko se myös vanhojenkin pelien kanssa?
 
Koskas ennakkomyynti alkaa :D
26. syyskuuta.

Yksi kysymysmerkki on tuo AI-boosti, sen tehon taitaa nähdä vasta kun sitä tukevat pelit tulevat, vai toimiiko se myös vanhojenkin pelien kanssa?
CNETin artikkelin mukaan pitäisi toimia automaattisesti kaikissa peleissä.

An AI-assisted upscaling mode, called PlayStation Spectral Super Resolution, works across the whole game library without any needed patch, adding in details to upscale to 4K. I didn't see this demonstrated, but the feature should help enhance older games if you have a 4K TV. It'll also work on PSVR 2 games in the future, too, Cerny said.
 
Hyvä juttu on ettei tämä tule tekemään yhdestäkään pelistä parempaa.
Hyllyyn jää omalta osalta.
 
Ylös Bottom