Se tuskin on Xboxin ongelma, jos PS5:llä on toteutettu BC huonommalla tavalla? Luet edelleen, kuten aiemmin totesin, kaiken, mitä MS:n taholta esitetään kritiikkinä pleikkaria kohtaan. Tylsää osoittaa samaa virhettä taas uudestaan ja katson tällaisen keskustelun turhaksi jankuttamiseksi. Tuossa tekstissä kerrotaan yksinkertaisesti, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu. Sen toteuttamiseen on ollut käytössä historian saatossa erilaisia tekniikoita, erilaisista emulaatioista lähtien jo kymmenien vuosien ajan. MS:lla on kokemusta jo Xbox 360:n ajoilta, jolloin alkuperäistä Xboxia emuloitiin aluksi aika heikosti toimivilla ratkaisuilla, mutta MS jatkoi teknologian kehitystä, kunnes nyt ollaan siinä pisteessä, että monet alkuperäisen Xboxin pelit ja aiempien sukupolvien pelit pyörivät uudella sukupolvella ilman kompromisseja ja ehostettuna. MS on siis nähnyt vaivaa asian eteen ja ei ole MS:n vika, että Sony ei ole saanut samanlaista laatua aikaiseksi. Silti MS:llä on ihan perusteltu syy kertoa, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu, koska sen toteutukseen on ollut monia eri tapoja ja se ei ole Sonyn pilkkaamista, vaikka myöhemmin kävisi ilmi, ettei Sony ole siinä niin hyvin onnistunut. Itse tosin ennen kommenttiasi ajattelin, että Sony on onnistunut siinä ihan riittävän hyvin, mutta ilmeisesti se ei pleikkarin fanaattisimmille kannattajille riitä, koska se ei ole Xboxia paremmin
Tuo teksti on kirjoitettu paljon ennen kuin PS5:n taaksepäinyhteensopivuuden tiedot tulivat julkisiksi, eikä siinä viitata mitenkään PS5:n toteutukseen. Ilmeisesti tulkintasi mukaan MS olisi vakoillut Sonya ja kirjoittanut esittelyteksteihinsä pleikkarivastaisia pilkkalauseita, ennen kuin ominaisuuksista on edes käsittääkseni ollut julkista tietoa ja tämän MS on tehnyt puhtaasti sen vuoksi, että haluaa osoittaa olevansa Sonya parempi, sen sijaan, että heillä olisi ollut vilpitön tavoite jakaa tietoa oman konsolinsa ominaisuuksista ja ratkaisuista? Aika huvittavaa.
En olisi edes ennen kirjoitustasi osannut kuvitella tuollaista näkökulmaa, mutta nyt kun sen tuot noin eksplisiittisesti esille, vanhoja pelejä pelatessa Xbox on tosiaan pleikkaria parempi valinta. En kuitenkaan pysty näkemään sellaista merkittävää markkinaosuutta, jota voisi tavoitella tuolla argumentilla, koska taaksepäin yhteensopivuuden tarkoitus on käsittääkseni yleisimmin se, että pelaajilla on mahdollista pelata vanhoja jo hankkimiaan suosikkipelejään uudella konsolilla. Ilmeisesti kuitenkin on olemassa toisenlaisia pelaajia, jotka ostavat uuden konsolin ja ostavat sille ison läjän vanhoja pelejä, että saavat nämä vanhat pelit pyörimään parhaalla mahdollisella tavalla?
Nyt kun katsoin vähän tarkemmin, Sony on tosiaan hehkuttanut "boost-modea" taaksepäinyhteensopivuuden yhteydessä jo aiemmin, eli siltä osin MS on kommentoinut ehkä Sonyn ratkaisuun viitaten, että he eivät sellaista käytä. Onko se sitten Sonyn pilkkaamista vai halua tuoda oman teknologian ominaisuudet selkeästi esille?