Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Mutta mä odotan vielä Pleikkaria, joka kykenee kokemaan tunteita (PS2: Emotion Engine), joutuu vieläkin odottamaan... Shaatana.

Onhan näitä hehkutuksia nähty vuosituhannesta toiseen ja hypeen nähden on aina lopulta petytty yhtä karvaasti. Eli annetaan koneiden tulla ja meitä fiksumpien tehdä niillä taikojaan. Lopulta pettymys on kääntynyt tyytyväiseen nyökyttelyyn kun uusi sukupolvi on päässyt oikeasti vauhtiin.

Emotion Enginehän on nimenä täydellinen... Pettymyksesi on tunne niin Emotion Engine selvästi toimii
 
Näin vähän ajattelinkin. ;)
Heh, aika liukasta toimintaa jälleen. Ei sen väliä, koska toisin kuin jotkut minä voin esittää lähteitä.

"We didn't want developers to have to pick and choose which sounds would get 3D effects and which wouldn't." Cerny

“unparalleled quality.” Cerny

Voidaan jatkaa aiheesta, jos sinäkin viitsit laittaa lähteet omiin väitteisiisi. Mutta arvatenkin nyt siirrät tolppia...

 
Fanipojat haukkuu toisen tuotetta, minkä ehtivät. Saanko minä vuorostani haukkua molempia konsolivalmistajia tasapuolisesti?

- Enemmän konsoleita julkaisuun. Ei näin.

- Enemmän uuden sukupolven pelejä julkaisuun eikä mitään remake tai jatko-osan jatko-osia. Ei näin.

- Laadukkaampia konsoleita julkaisuun kiitos. Ei mitään latauksesta kaatuilevia tai ulisevia levyasemia. Ei näin.

- Paremmin esittelyä siitä, mitä uuden sukupolven konsolit mahdollistavat. Konkreettisesti ja vertaillen. Nyt ei minusta toteutunut. Ei näin.

- Järkevän hintaista ja jäätävän isoa tallennustilaa tarjolle. Muistin kuuluisi nykydigidigimaailmassa olla halpaa kuin saippua. Nyt on toisin. Ei näin.

- Oikeasti laadukkaita lisävarusteita tarjolle. Ei näin.

- Valivali. Ei näin.
 
Fanipojat haukkuu toisen tuotetta, minkä ehtivät. Saanko minä vuorostani haukkua molempia konsolivalmistajia tasapuolisesti?

- Enemmän konsoleita julkaisuun. Ei näin.

- Enemmän uuden sukupolven pelejä julkaisuun eikä mitään remake tai jatko-osan jatko-osia. Ei näin.

- Laadukkaampia konsoleita julkaisuun kiitos. Ei mitään latauksesta kaatuilevia tai ulisevia levyasemia. Ei näin.

- Paremmin esittelyä siitä, mitä uuden sukupolven konsolit mahdollistavat. Konkreettisesti ja vertaillen. Nyt ei minusta toteutunut. Ei näin.

- Järkevän hintaista ja jäätävän isoa tallennustilaa tarjolle. Muistin kuuluisi nykydigidigimaailmassa olla halpaa kuin saippua. Nyt on toisin. Ei näin.

- Oikeasti laadukkaita lisävarusteita tarjolle. Ei näin.

- Valivali. Ei näin.

Tämä on sitä asiallista kriittistä keskustelua eikä etsitä vikoja vaan sitä toisesta laitteesta. Arvostan.
 
En. Meinasin, että jos @Noobeinstein on ilman lähteitä liikenteessä, niin ei niitä kannata kovin kärkkäästi muiltakaan huudella. Palaan aiheeseen jos tarvetta ilmenee.
Jos väitän maapallon olevan pyöreä, tuskin tarvitsen sen toteamiseen sen enempää todisteita, että keskustelu voi jatkua.

Heh, aika liukasta toimintaa jälleen. Ei sen väliä, koska toisin kuin jotkut minä voin esittää lähteitä.

"We didn't want developers to have to pick and choose which sounds would get 3D effects and which wouldn't." Cerny

“unparalleled quality.” Cerny

Voidaan jatkaa aiheesta, jos sinäkin viitsit laittaa lähteet omiin väitteisiisi. Mutta arvatenkin nyt siirrät tolppia...

No johan oli vastaus siihen kysymykseen, kun kysyin missä kohtaa Sony on julistanut ratkaisuaan parhaaksi tai vertaillut sitä muiden ratkaisuihin samalla lailla kuin Microsoft mainitsemissani asioissa.

Tuolla "unparallable qualitylla" ei missään vaiheessa viitata muihin valmistajien ratkaisuihin. Olisit laittanut koko pätkän tekstistä niin ei olisi tämäkään jäänyt ihmisille epäselväksi. Vai oliko tarkoitus peitellä jotain?

Basically Sony put microphones in people's ears and played sound at them from an array of 22 speakers as the person is rotated. Doing this, Sony was able to sample the HRTF from more than 1,000 locations. Cerny said that using this process allows for audio to be rendered with “unparalleled quality.”

Mielestäni tuossa ihan selvästi puhutaan siitä kuinka Sony pääsi itse parhaimpiin tuloksiin tuolla ratkaisullaan äänenlaadussa? Miten tämä on pois Xboxilta tai Dolbylta? Eihän tuossa viitata muiden valmistajien ratkaisuihin?

Ja lähdetäänpä nyt mukaan leikkiin. Oletan, että maailman tehokkaimman konsolin tituleerauksesta ei tarvitse todisteita laittaa. Nopeimman konsolin tituulerauksesta laitoin jo todisteen @SeveriS:n viestiin. @Anza1 laittoi lähteet RDNA2:sta.

Sitten mainitsin kuinka Xbox tarttui pleikan ratkaisuun siitä kuinka konsoli saadaan laitettua vaakatasoon. Kyseinen twiittihän on jo poistettu, mutta tässä kumminkin uutinen siitä.

Sitten viimeisenä mainitsin BC-tuesta jossa pelit pyörivät parhaiten Series X:llä tai S:llä ilman kellojen alentamista yms. Ja tämähän on toki käytännössä totta, että Xboxilla vanhat pelit pyörivät parhaiten vaikka ei pleikallakaan yhtään sen kauempana olla mitä tulee edellisen genin pelien tukemiseen. Osa pyörii jopa paremmin. Ainoastaan auto-HDR uupuu.

Nyt olen mielestäni itsekin laittanut todisteet siitä kuinka Microsoft on joko sanonut heidän ratkaisun olevan paras tai ovat muuten viestinnällään selvästi viitanneet Sonyyn jolla ovat sitä kautta lisänneet vain bensaa konsolisodan liekkeihin. Kuten sanottua, Sonyhan ei ole samalla tapaa lähtenyt leikkiin missään kohtaa mukaan vaan urheilu-termein "ovat keskittyneet omaan juttuunsa".
 
Täytyy sanoa, että tätä nahistelua on paljon hauskempi seurata kuin osallistua. Näköjään myös ”faktantarkistus” on rantautunut konsolisotaankin. Vuonna 2000 sai rauhassa huudella boxaajille ilman seuraamuksia, osittain tosin siksi, että boxi rantautui kaksi vuotta myöhemmin Suomeen ja huutelu oli kovin yksipuolista. Harva myöskään lähetti mikrobitistä saatuja tietoja kuvakaappauksena vahvistaakseen sanomaa. :D

Nyt argumentointi tuntuu olevan linkkien lähettelyä ja sitä kuka lähettää enemmän oikean linkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaiken tän konsolisotimisen keskellä on kuitenkin hyvä muistaa että terve kilpailu on kaikkien pelaajien etu.
Ilolla tervehdin sitä faktaa että xbox alkaa saamaan jalansijaa.

Mun mielestä jo edellisessä sukupolvessa oli näkyvissä se että mitä tapahtuu jos jompikumpi näistä on liian ylivoimainen.
Tuloksena on pelien uudelleen lämmittelyä, rahastusta olemattomalla sisällöllä ja yksinkertaisesti paskoja pelejä kun aito kilpailu on vähäistä.
 
Tuolla "unparallable qualitylla" ei missään vaiheessa viitata muihin valmistajien ratkaisuihin. Olisit laittanut koko pätkän tekstistä niin ei olisi tämäkään jäänyt ihmisille epäselväksi. Vai oliko tarkoitus peitellä jotain?

Basically Sony put microphones in people's ears and played sound at them from an array of 22 speakers as the person is rotated. Doing this, Sony was able to sample the HRTF from more than 1,000 locations. Cerny said that using this process allows for audio to be rendered with “unparalleled quality.”

Heh, puhutaan kirjaimellisesti "vertaansa vailla olevasta laadusta" ja sillä ei muka viitata kilpailijoihin. Vertaansa vailla!

Sinä tulkitset nyt Sonyn ja MS:sän viestintää aivan eri kriteereillä.

Mielestäni tuossa ihan selvästi puhutaan siitä kuinka Sony pääsi itse parhaimpiin tuloksiin tuolla ratkaisullaan äänenlaadussa? Miten tämä on pois Xboxilta tai Dolbylta?

Ei kai tuo mitään ole pois Dolbyltä tai MS:sältä. Outo kommentti. Mitä ajat tällä edes takaa? Mitä se on Sonyltä pois, että Series X on tehokkain konsoli?


Kiitos lopultakin linkeistä. Yllätit positiivisesti.
 
Kirjallinen evidenssi ei tue väitettäni? Kuinkas selität seuraavan ensimmäisestä linkistäni? Tuossahan on aivan selvä viittaus kilpailijan teknologiaan, mutta minähän tässä vaan kuvittelen omiani. :D

" Backward compatible games run natively on the Xbox Series X and S, running with the full power of the CPU, GPU and SSD. No boost mode, no downclocking, the full power of the consoles for each and every backward compatible game. "

PS5:lla BC on toteutettu kolmea eri moodia käyttäen: PS4 standard, PS4 Pro ja PS5 boost. Kahdessa ensimmäisen tapahtuu juuri tämä mainittu alikellotus aiemman genin laitteita vastaavaksi ja osa peleistä soveltuu puolestaan PS5 boost modelle, jolloin saadaan nämä uuden konsolin lisätehot täysipainoisesti käyttöön. Mutta tyhjästähän tässä jauhetaan! :D

Se tuskin on Xboxin ongelma, jos PS5:llä on toteutettu BC huonommalla tavalla? Luet edelleen, kuten aiemmin totesin, kaiken, mitä MS:n taholta esitetään kritiikkinä pleikkaria kohtaan. Tylsää osoittaa samaa virhettä taas uudestaan ja katson tällaisen keskustelun turhaksi jankuttamiseksi. Tuossa tekstissä kerrotaan yksinkertaisesti, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu. Sen toteuttamiseen on ollut käytössä historian saatossa erilaisia tekniikoita, erilaisista emulaatioista lähtien jo kymmenien vuosien ajan. MS:lla on kokemusta jo Xbox 360:n ajoilta, jolloin alkuperäistä Xboxia emuloitiin aluksi aika heikosti toimivilla ratkaisuilla, mutta MS jatkoi teknologian kehitystä, kunnes nyt ollaan siinä pisteessä, että monet alkuperäisen Xboxin pelit ja aiempien sukupolvien pelit pyörivät uudella sukupolvella ilman kompromisseja ja ehostettuna. MS on siis nähnyt vaivaa asian eteen ja ei ole MS:n vika, että Sony ei ole saanut samanlaista laatua aikaiseksi. Silti MS:llä on ihan perusteltu syy kertoa, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu, koska sen toteutukseen on ollut monia eri tapoja ja se ei ole Sonyn pilkkaamista, vaikka myöhemmin kävisi ilmi, ettei Sony ole siinä niin hyvin onnistunut. Itse tosin ennen kommenttiasi ajattelin, että Sony on onnistunut siinä ihan riittävän hyvin, mutta ilmeisesti se ei pleikkarin fanaattisimmille kannattajille riitä, koska se ei ole Xboxia paremmin :D

Tuo teksti on kirjoitettu paljon ennen kuin PS5:n taaksepäinyhteensopivuuden tiedot tulivat julkisiksi, eikä siinä viitata mitenkään PS5:n toteutukseen. Ilmeisesti tulkintasi mukaan MS olisi vakoillut Sonya ja kirjoittanut esittelyteksteihinsä pleikkarivastaisia pilkkalauseita, ennen kuin ominaisuuksista on edes käsittääkseni ollut julkista tietoa ja tämän MS on tehnyt puhtaasti sen vuoksi, että haluaa osoittaa olevansa Sonya parempi, sen sijaan, että heillä olisi ollut vilpitön tavoite jakaa tietoa oman konsolinsa ominaisuuksista ja ratkaisuista? Aika huvittavaa.

En olisi edes ennen kirjoitustasi osannut kuvitella tuollaista näkökulmaa, mutta nyt kun sen tuot noin eksplisiittisesti esille, vanhoja pelejä pelatessa Xbox on tosiaan pleikkaria parempi valinta. En kuitenkaan pysty näkemään sellaista merkittävää markkinaosuutta, jota voisi tavoitella tuolla argumentilla, koska taaksepäin yhteensopivuuden tarkoitus on käsittääkseni yleisimmin se, että pelaajilla on mahdollista pelata vanhoja jo hankkimiaan suosikkipelejään uudella konsolilla. Ilmeisesti kuitenkin on olemassa toisenlaisia pelaajia, jotka ostavat uuden konsolin ja ostavat sille ison läjän vanhoja pelejä, että saavat nämä vanhat pelit pyörimään parhaalla mahdollisella tavalla?

Nyt kun katsoin vähän tarkemmin, Sony on tosiaan hehkuttanut "boost-modea" taaksepäinyhteensopivuuden yhteydessä jo aiemmin, eli siltä osin MS on kommentoinut ehkä Sonyn ratkaisuun viitaten, että he eivät sellaista käytä. Onko se sitten Sonyn pilkkaamista vai halua tuoda oman teknologian ominaisuudet selkeästi esille?
 
Viimeksi muokattu:
Olen huomannut, että tässä keskustelussa on ainakin pari koulukuntaa (jos unohdetaan provoilijat, se olisi kolmas koulukunta): yhdet (kuten esim minä) ajattelevat, että on liian aikaista julistaa kumpi konsoli on tehokkaampi ja että tulevaisuus tuo mukanaan yllätyksiä. Toiset taas uskovat, että jo tällä hetkellä on tarpeeksi todistusaineistoa, jotta voimme päätellä kumpi konsoli on parempi ja kumpi valmistaja, Sony tai MS, on puhunut enemmän pas*aa.

Fiksuimmat, älykkäimmät, komeimmat/kauniimmat ja oikeimmassa olevat kuuluvat ensimmäiseen koulukuntaan.
 
Itsestäni on tyhmää arvostella toista konsolia, jos ei sitä omista. Kun on molemmista oikeaa itsekoettua kokemusta tarpeeksi, niin sitten saa valittaa ja sanoa jo jomman kumman huonoista puolista. Joidenkin linkkien jakaminen on yhtä tyhjän kanssa, jos siitä konsolista, jota morkkaa ei ole kokemusta..
 
- Laadukkaampia konsoleita julkaisuun kiitos. Ei mitään latauksesta kaatuilevia tai ulisevia levyasemia. Ei näin.

Tuntuu kyllä, että Korona on vaikuttanut konsoleiden viimeistelyyn. Pleikkarin puolella ihmetyttää lisä SSDeen puute, VRR puute ja laatikossakin lukevan 8K reson tuen puute. Boksilla taas puutteet itse konsolissa pienempiä, mutta pelit ja ilmeisesti kehittäjien työkalut huonomassa jamassa.
 
Olen huomannut, että tässä keskustelussa on ainakin pari koulukuntaa (jos unohdetaan provoilijat, se olisi kolmas koulukunta): yhdet (kuten esim minä) ajattelevat, että on liian aikaista julistaa kumpi konsoli on tehokkaampi ja että tulevaisuus tuo mukanaan yllätyksiä. Toiset taas uskovat, että jo tällä hetkellä on tarpeeksi todistusaineistoa, jotta voimme päätellä kumpi konsoli on parempi ja kumpi valmistaja, Sony tai MS, on puhunut enemmän pas*aa.

Fiksuimmat, älykkäimmät, komeimmat/kauniimmat ja oikeimmassa olevat kuuluvat ensimmäiseen koulukuntaan.
Ja sitten on pcmr, ihan erikseen.

Ehkä tätä keskustelua on älytöntä harrastaa, koska aitoa vertailua on hankala tehdä amd vs amd. Konsolien eroja etsitään lumisista jaloista, teenlehdistä ja astral tv:stä.

Jos joku op-juttu on pc:llä, niin benchmarkit ja freimilaskurit. Ite osaan tsekata omien koneitteni heikot ja hyvät puolet aika tarkasti.
 
Mitä tuo tarkoittaa? SeXille ei vielä kesäkuussa ollut devkittiä?
Jos osaan nyt tuota oikein lukea, niin ei täysin valmista. Ei sellaista millä voisi tehdä julkaisukelpoista tavaraa. Siksi varmaan Halo Infinitekin esitettiin Xbox Series X:n tehoja vastaavalla PC-raudalla.

Tämä myös selventää sitä miksi esim. Ori and the will of the Wispsin Series X - versio on edelleen tehty vanhalla devkitillä. Tämä myös selittää sen miksi julkaisupäivän pelit eivät ole niin kovin hyvin optimoituja.

Kaikin puolin devkit näköjään jäi aika viime tinkaan toisin kuin PS5:llä, jolla ilmeisesti devkit ei niin paljon muuttunut PS4:n aikaisesta.
 
Mitä tuo tarkoittaa? SeXille ei vielä kesäkuussa ollut devkittiä?
Tarkoittaa, että kesäkuussa 2020 tuosta GDK:stä tuli sen hetken tuorein versio, ja siihen suositeltiin päivittämään, koska se oli ainoa versio, jolla koostetut Xbox-pelit voidaan lähettää sertifointiin (ja sitä myöten myös lopulta myyntiin). PC-versioita sai tuupata myyntiin myös huhti- ja toukukuun versioilla.

Xbox Series -konsolien kehitystyökalut ovat kyllä olleet olemassa paljon pidempään, mutta vasta tuo kesäkuun build oli ikään kuin julkaisukelpoinen.
 
Täytyy sanoa, että tätä nahistelua on paljon hauskempi seurata kuin osallistua. Näköjään myös ”faktantarkistus” on rantautunut konsolisotaankin. Vuonna 2000 sai rauhassa huudella boxaajille ilman seuraamuksia, osittain tosin siksi, että boxi rantautui kaksi vuotta myöhemmin Suomeen ja huutelu oli kovin yksipuolista. Harva myöskään lähetti mikrobitistä saatuja tietoja kuvakaappauksena vahvistaakseen sanomaa. :D

Nyt argumentointi tuntuu olevan linkkien lähettelyä ja sitä kuka lähettää enemmän oikean linkin.

Faktapohjainen keskustelu on nyt huono asia? :D Kaikkea älyttömyyksiä sitä foorumeilta saakin sitten lukea.

Se tuskin on Xboxin ongelma, jos PS5:llä on toteutettu BC huonommalla tavalla? Luet edelleen, kuten aiemmin totesin, kaiken, mitä MS:n taholta esitetään kritiikkinä pleikkaria kohtaan. Tylsää osoittaa samaa virhettä taas uudestaan ja katson tällaisen keskustelun turhaksi jankuttamiseksi. Tuossa tekstissä kerrotaan yksinkertaisesti, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu. Sen toteuttamiseen on ollut käytössä historian saatossa erilaisia tekniikoita, erilaisista emulaatioista lähtien jo kymmenien vuosien ajan. MS:lla on kokemusta jo Xbox 360:n ajoilta, jolloin alkuperäistä Xboxia emuloitiin aluksi aika heikosti toimivilla ratkaisuilla, mutta MS jatkoi teknologian kehitystä, kunnes nyt ollaan siinä pisteessä, että monet alkuperäisen Xboxin pelit ja aiempien sukupolvien pelit pyörivät uudella sukupolvella ilman kompromisseja ja ehostettuna. MS on siis nähnyt vaivaa asian eteen ja ei ole MS:n vika, että Sony ei ole saanut samanlaista laatua aikaiseksi. Silti MS:llä on ihan perusteltu syy kertoa, miten taaksepäinyhteensopivuus on toteutettu, koska sen toteutukseen on ollut monia eri tapoja ja se ei ole Sonyn pilkkaamista, vaikka myöhemmin kävisi ilmi, ettei Sony ole siinä niin hyvin onnistunut. Itse tosin ennen kommenttiasi ajattelin, että Sony on onnistunut siinä ihan riittävän hyvin, mutta ilmeisesti se ei pleikkarin fanaattisimmille kannattajille riitä, koska se ei ole Xboxia paremmin :D

Tuo teksti on kirjoitettu paljon ennen kuin PS5:n taaksepäinyhteensopivuuden tiedot tulivat julkisiksi, eikä siinä viitata mitenkään PS5:n toteutukseen. Ilmeisesti tulkintasi mukaan MS olisi vakoillut Sonya ja kirjoittanut esittelyteksteihinsä pleikkarivastaisia pilkkalauseita, ennen kuin ominaisuuksista on edes käsittääkseni ollut julkista tietoa ja tämän MS on tehnyt puhtaasti sen vuoksi, että haluaa osoittaa olevansa Sonya parempi, sen sijaan, että heillä olisi ollut vilpitön tavoite jakaa tietoa oman konsolinsa ominaisuuksista ja ratkaisuista? Aika huvittavaa.

En olisi edes ennen kirjoitustasi osannut kuvitella tuollaista näkökulmaa, mutta nyt kun sen tuot noin eksplisiittisesti esille, vanhoja pelejä pelatessa Xbox on tosiaan pleikkaria parempi valinta. En kuitenkaan pysty näkemään sellaista merkittävää markkinaosuutta, jota voisi tavoitella tuolla argumentilla, koska taaksepäin yhteensopivuuden tarkoitus on käsittääkseni yleisimmin se, että pelaajilla on mahdollista pelata vanhoja jo hankkimiaan suosikkipelejään uudella konsolilla. Ilmeisesti kuitenkin on olemassa toisenlaisia pelaajia, jotka ostavat uuden konsolin ja ostavat sille ison läjän vanhoja pelejä, että saavat nämä vanhat pelit pyörimään parhaalla mahdollisella tavalla?

Nyt kun katsoin vähän tarkemmin, Sony on tosiaan hehkuttanut "boost-modea" taaksepäinyhteensopivuuden yhteydessä jo aiemmin, eli siltä osin MS on kommentoinut ehkä Sonyn ratkaisuun viitaten, että he eivät sellaista käytä. Onko se sitten Sonyn pilkkaamista vai halua tuoda oman teknologian ominaisuudet selkeästi esille?

Kysyn nyt suoraan kun en ole aivan varma: Paljonko MS maksaa sinulle firman kunnian puolustamisesta tällä keskustelufoorumilla? Koska ei tuota käsittämätöntä tosiasioiden vääristelyä nyt enää millään muulla järjellisellä syyllä pysty selittämään. Olet selvästi lukinnut vastauksen, jonka mukaan MS ei ole tehnyt markkinoinnissaan mitään kyseenalaista ja kaikki tähän kohdistettu kritiikki on aiheetonta. Menet jopa niin pitkälle tämän lafkan kunnian puolustamisessa, että kirjoitat samalla historian uusiksi.

Mark Cerny kertoi jo maaliskuun "Road to PS5" -esityksessään, kuinka PS5 BC on toteutettu konseptitasolla, jonka siis kuvasin aiemmin. Mainitsemassani Xbox Wiren julkaisussa (julkaistu tämän vuoden lokakuussa) viitataan aivan suoraan näihin konsepteihin ja sinusta tämä ei ole kilpailijan pilkkaamista? Tältä osin keskustelu on puolestani ohi, olen tuonut asiaan liittyvät faktat esiin, siitä jokainen varmasti osaa tehdä omat johtopäätöksensä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että BC on toteutettu Xboxilla paremmin, sillä virtuaalikoneella vanhan laitteen matkiminen tuo selviä etuja kuin rautatason emulointi. Tämä selittää myös sen, miksi Series X lataus on nopeampaa osassa 3rd party pelejä, sillä pleikkarilla joudutaan emuloimaan jopa HDD-aseman hitautta yhteensopivuuden varmistamiseksi.
 
MS maksaa minulle sen saman kuin Trump Giulianille, eli 20 000 dollaria päivässä verottomana, menee suoraan erään karibialaisen saaren pankkiin, niin ei tarvitse miettiä veroasioita sen enempää noiden suhteen. Bill Gatesin kanssa yksi päivä naurettiin, kuinka hyvin tällä foorumien päivystämisellä pääsee nettoamaan, kun on valinnut sen oikean tiimin.
 
Ylös Bottom