Katsohan tarkempaa mitä minulle kirjoitit, vai joko ehdit unohtaa?
Voisit vähän tarkentaa mihin viittaat. En oikeasti jaksa alkaa etsimään sitä alkuperäistä viestiä vain sen takia että et voi kirjoittaa suoraan mihin viittaat tällä.
Kuten jo totesin aiemmin, konsolien speksien tullessa esiin piti Series X:llä olla selvä etulyöntiasema. TFlops kun ei kerro yhtään mitään todellisesta suorituskyvystä, kuten jo olen todennut aiemmin. Siksipä tämä "12 TFlops most powerful console" -mainonta olikin niin surkuhupaisaa. Nyt sitten väität että meuhkaan täällä asiasta ainoastaan tuon tyhjänpäiväiseen lukuun takertuen konsolin suorituskykyä arvioidessa..? Luehan viestini hieman tarkemmin.
Pointtini pysyy tästä huolimatta validina: odotukset ovat olleet liian kovat, oli ne muodostettu sitten speksien tai teraflopsien kautta.
Väitän todellakin että siellä molemmissa konsoleissa on pitkälti RX6000-sarjassa nähty RDNA2-pohjainen ratkaisu muutamalla konsolivalmistajan omalla painotuksellaan ja kustannusoptimoinneillaan. Vai luulitko että AMD:lta tulee ihan oma erillinen arkkitehtuuriratkaisunsa konsoleille?
Mutta tällä logiikalla sivuutat kaikki muut erot. En yhäkään väitä tietäväni paljoa näistä mutta en liene ihan kauhean väärässä jos mutuilen että ne muutkin osat sekä softa ja kaiken toimiminen yhdessä vaikuttaa myös mitä laite lopulta ruudulle työntää.
Luetko omia viestejäsi lainkaan vai miksi kyselet moisia? Johan sieltä vedettiin taas johtopäätöksiä ME:LE & RE8:n pohjalta.
Voisitko lainata viestejä niin että tiedän mihin viittaat milläkin kommentilla? Tämä on aika helppokäyttöinen editori, joten voi vastata vaikka yksittäisiin lauseisiin. En pysty tähänkään vastaamaan kun en tiedä mihin tämä lause viittaa. Keskustele sitten siinä.
Kerrohan millä tapaa PS5 SSD alisuoriutuu? Tietty jos ei ymmärrä pelien rakenteesta hölkäsen pöläystä niin voihan sitä tietty noinkin ajatella.
Luitko mitä kirjoitin? En ole tätä mieltä vaan käytin sitä esimerkkinä. Pelien rakenteestakaan ei tarvitse ymmärtää jos puhuu käytännön kautta: jos pelit ovat hitaampia kuin verrokilla, niin ei siinä tarvitse ymmärtää muusta yhtään mitään. Pettyä voi yhtä lailla kuin voi pettyä jos odotti Series X:ltä enemmän kuin sai. Kyse oli siis odotuksista ja/tai uskomisesta mainoslauseisiin tms.
Itse ainakin ostan konsolit next-gen pelejä varten, joten PS5 BC-toteutukselle en ole jaksanut antaa arvoa konsolia hankkiessani. XBoxilla tämä valinta on tehty puolestasi, kun niitä todellisia next-gen pelejä saa odotella edelleen.
Ai nytkö taaksepäinyhteensopivuus onkin vain sen takia parempi boksilla koska sillä ei ole nextgen-pelejä? Melkoista argumentointia. Ehkä myönnän olleeni pahoin väärässä ja jätän tämän keskustelun tähän.
Edelleenkin voi laittaa sitä linkkiä, missä PS5 SSD on luvattu toimivan täydellä nopeudella myös BC-tilassa, kun tämä näkyy aiheuttavan eniten peppukipuilua? Tai vaihtoehtoisesti voi lopettaa sen typerän trollaamisen alkuunsa. Esimerkkejä SSD:n vauhdista kun tänne ketjuun jo postattu aiemmin.
Ensinnäkin pitäisi lukea se viesti niin että ymmärtäisi etten oikeasti ole sitä mieltä vaan käytin sitä esimerkkinä ja verrokkina. Taaksepäinyhteensopivien pelien kanssa ei PS5:n SSD näytä tehojaan. Ihan sama syille kun käyttäjä voi verrata että jopa se kilpailijan SSD on nopeampi.
Missään vaiheessa mainoksissa ei ole varmastikaan mainittu että missä asiassa se SSD on nopea. On mainostettu nopeaa ja jos siihen on uskonut, niin voi pettyä. En ole itse pettynyt vaan pyrin käyttämään tätä verrokkina siihen, miten sinä olet pettynyt SX:n suorituskykyyn koska odotit siltä enemmän. Se määrä hypeä, mitä PS5:n SSD sai, on ihan hyvin voinut saada porukan uskomaan että se on universaalisti nopea joka tilanteessa.
Mutta niinhän se oli että tässä keskustelussa "piti" pysyä vain nextgen-peleissä. Siitä huolimatta että uskon monien pelaavan nimenomaan One ja PS4 -pelejä pitkälle ennen kuin niitä nextgen-pelejä alkaa kunnolla tulemaan. Minäkin olen pelaillut Ghost of Tsushimaa PS5:lla, näin esimerkkinä.
Luulenpa että osa porukasta käsittää esittämäni suorituskyky-rantin koskevan konsolin käyttöä yleisesti, vaikka kyseessä on ainoastaan puhdas suorituskyky-vertaus.
Enpä usko että tästä on kyse. Moni ei vain koe Series X:ää alisuoriutujaksi kaikesta todistelustasi huolimatta. Etkä sinä tekniseltä kantilta väärässä varmasti olekaan mutta kun se käytäntö ja omat kokemukset kuitenkin painaa paljon enemmän kuin puuttuvat tehot, joista kenelläkään ei ole mitään kokemusta eikä täten niiden "puutostilaakaan". Väitän että harva niitä kaipaa tai on niistä niin harmissaan että pitäisi laitetta alisuoriutujana.
Tässäpä tämä tärkein oikeastaan taas olikin. Enempää minulla ei oikeastaan edes ole asiaa, sillä kuten olen kirjoittanut useaan otteeseen, en kunnolla ole näitä vertaillut ja enemmän lähestyn asiaa käytännön kannalta. Siinä näkökulmassa on aika vaikea nähdä yhtään alisuoriutujaa. Yhä siis sanoisin että ne omat odotukset on se ongelma, tai ainakin osa sitä. Vai oliko kovinkin moni odottanut SX:ltä enemmän?
Ehkä tämä minun viestittelyni on siinä mielessä typerässä paikassa että täällä nimenomaan keskustellaan näistä älyttömän pienistä eroista ja muusta kun minun pointtini on se käytännön kokemus laitteesta.