Niin näinhän se tietysti olisi. Eli kuten sanoit, tähän tuskin mennään.
Valitus silti lähtee. Jännä nähdä miten etenee. Tuo syyhän on täysin poliittinen. Ihan niinkuin se on FTC:lläkin.
Jep, pilvipelaaminen, jonka Microsoft jo sopimuksillaan eri toimijoiden kanssa käytännössä hoiti on nyt siltikin se estävä tekijä. Erikoinen päätös CMA:lta ja totuus on luettavissa rivien välistä.
1) Joskus aikaisemmin ketjussa puhuttiin, että kuinka monta yksinoikeutta 70 miljardilla saisi. Puhutaan ihan hurjasta määrästä pelejä. Jos jokainen ostettu yksinoikeus maksaisi sata miljoonaa, niin silloin tuolla rahalla saisi 700 yksinoikeuspeliä. Tietysti kun rahaa on, niin jollain tavallahan MS jatkaa osteluaan, vaikka kauppa torpattaisiin kokonaan. Ehkä se on sitten yksittäisiä studioita, pienempiä julkaisijoita tai juurikin näitä ajallisia yksinoikeuksia.
2) Tämä olisi pelimarkkinoille iso takaisku. Sony saisi mellastaa tehokonsolisegmentissä yksinään, mikä on jo nyt kilpailun allakin nähty hintojen nousuna, joten tällainen tilanne olisi aika karu.
Aika karua kuvaa annetaan, PS2 taisi dominoida aikoinaan aika kovasti ja mitäs huonoa siitä seurasi? Paljon pelejä jokaiseen makuun.
Tuo Redfall ei kyllä innosta ollenkaan pelkästään jo tekijöiden puolesta kun mikään aikasempikaan ei inspannut paitsi Dishonored, se kyl jäi aikoinaan kesken mutta ois kiva joskus vielä kokeilla josko maistuis.
Se Hifi Rush jostain syystä kiinnostaa hyvinkin paljon vaikken ainuttakaan videota ole katsonut, se onkin mun steam wish listalla.
Last of us pc versio oli aikamoinen tyräys julkaista niin timantista pelistä *aska versio koska joillekin se saattoi olla ensikosketus tai nyt jäädä jopa kokonaan sen takia. Mä en osaa sanoa olisko mua aikoinaan haitannut bugit kuinka paljon tai ollenkaan Cyperpunkissa mut se oli niin tahmanen PS4 Pro:lla ja oli varmaan parempaa pelattavaa silloin. Sit se peli vaan jäi hyllyyn mut kyllähän mä nautin siitä koko rahan edestä sit silloin kun se kunnon päivitys tuli. Mielestäni ehkä turhan isot mittakaavat sai se keskeneräisyys mut saatiinpahan korjattu peli.
Samaa mieltä muiden kanssa aivan liikaa tulee pelejä et kerkeis kaikkia pelata tai edes testailla.
Microsoft kauppojen toivon tyriytyvän diilin koon takia.
Vaikea sanoa olisiko siitä mulle hirveästi haittaa mutta en ainakaan mitään positiivistakaan siinä näe.
Esim. Falloutit must vähän ylihehkutettuja pelejä vaikka sorruin kyl vähän aikaa sit ostaa New vegasin kun oli vaan pari euroa steamille. Eri asia saanko sitäkään aikaiseksi ikinä pelattua, ainakin toimii niin paljon paremmin kuin aikoinaan PS3:lla.
Tätä jo avasinkin aiemmin ylempänä. Jos MS tulevaisuudessa käyttäisi vaikka edes saman rahan ajallisten yksinoikeuksien ostoon kuin Sony, niin siellä ei enää ostettaisi ainoastaan indie pelejä. Ja koska sitä rahaa löytyy Roopen rahasäiliöllinen, niin miksi ei saman tien vaikka triplaisi omaa budjettiaan verrattuna Sonyn vastaavaan? Ikävä skenaario.
SIis miten tämä olisi ikävempi skenaario kuin ostaa kymmeniä pelejä pois kilpailijalta? En nyt jotenkin oikein ymmärrä.
Game Passin hinta voisi nousta vaikka nyt ilman Activisionin ja Blizzardin pelejä ja se olisi silti sisältöön nähden edullinen.
Ihan samaa voi mielestäni sanoa Extrasta. Paljon hyviä pelejä mut en silti sitä tule varmaan enää ikinä ottaamaan.
Liikaa pelejä enkä jaksa enkä kerkeä latailemaan kymmeniä pelejä ja kaikki jää kokeiluasteelle.
Myös se tekee extrasta kuin passista hölmön kun ne nimikkeet voi kadota sieltä jossain välissä. Perus plussan pelit ei häviä jos vain tilaus päällä. Voisin melkein vannoa että kun otin sen extran testiin niin RDR2 oli ladattavissa ilmaiseksi. Nyt se näkyy maksullisena. Kyllä olisi hiukset harmaantumassa jos olisin pelin kerinnyt vaikka puoleen väliin vetästä.
Mul on muutenkin lähinnä muksun takia enää tota plussaa ku siel niit muksujen pelejä niin paljon. Ite pelaan parhaat pelit levyltä.