Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Activision Blizzard numeroina. Henkilöstö, 9800. Liikevaihto 8,8 miljardia $, varallisuus 25,1 miljardia $ ja puhdas voitto 2,7 miljardia $. Markkina arvo juurikin tuo 68,03 miljardia $. Liian kallis silti MS:n ostaa, tämä on minun mielipiteeni, kunnioitan toki muita näkemyksiä.
Osakemarkkinat ovat myös sitä mieltä että ostohinta on/oli liian kova. CMA:n päätöksen jälkeen MS:n osake pomppasi ja Activisionin sukelsi.

Screenshot_2023-04-26-21-03-55-46_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg
Screenshot_2023-04-26-21-04-19-22_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg
 
MS:lla oli rahaa. Nykyisessä tilanteessa ei ole helppoa edes isoimmilla alan yrityksillä. Itse pidin/pidän kauppaa MS:n kannalta melko huonona mutta pelialan kannalta hyvänä, koska ABK:n kaatuminen huonon johtamisen vuoksi heikentää peliteollisuutta. MS tarjosi pelastusrenkaan, mutta juristit sitten päättivät, että annetaan hukkua. Toki uskon, että kauppa menee läpi, jos MS sitä haluaa. Pörssin reaktion perusteella ei kannattaisi haluta.
 
MS:lla oli rahaa. Nykyisessä tilanteessa ei ole helppoa edes isoimmilla alan yrityksillä. Itse pidin/pidän kauppaa MS:n kannalta melko huonona mutta pelialan kannalta hyvänä, koska ABK:n kaatuminen huonon johtamisen vuoksi heikentää peliteollisuutta. MS tarjosi pelastusrenkaan, mutta juristit sitten päättivät, että annetaan hukkua. Toki uskon, että kauppa menee läpi, jos MS sitä haluaa. Pörssin reaktion perusteella ei kannattaisi haluta.
Ei AB-K:lla ole mitään isompaa hätää markkinoilla. Miljardivoittoa tekee yhtiö vuosittain.

 
Viimeksi muokattu:
MS:lla oli rahaa. Nykyisessä tilanteessa ei ole helppoa edes isoimmilla alan yrityksillä. Itse pidin/pidän kauppaa MS:n kannalta melko huonona mutta pelialan kannalta hyvänä, koska ABK:n kaatuminen huonon johtamisen vuoksi heikentää peliteollisuutta. MS tarjosi pelastusrenkaan, mutta juristit sitten päättivät, että annetaan hukkua. Toki uskon, että kauppa menee läpi, jos MS sitä haluaa. Pörssin reaktion perusteella ei kannattaisi haluta.
Pörssihän tuossa reagoi vaan siihen mihin tällä hetkellä uskotaan, ja mitä mielikuvia on tällä hetkellä ehtinyt muodostumaan. Mielikuvien perusteella reagoivat kovin monet sijoittajat, joten jos ja kun kauppa vielä toteutuu, niin pörssi reagoi sitten vastaavasti sen mukaisesti.

Yhtenä tärkeänä tekijänä kaupan toteutumiseen uskon juurikin siihen, että se toteutuu, jos Microsoft sitä edelleen tarpeeksi haluaa. Uskon, että haluaa ja tekee sen eteen vielä tarpeelliset toimenpiteet juristiensa sekä neuvottelukuvioiden kautta. Toki joitain myönnytyksiä lienee luvassa.
 
Ovat toki, mutta edelliset ison kukkaron ajalliset AAA yksinoikeus diilit ovat jostain edellisen sukupolven alkutaipaleelta. Onko Tomb Raider tuorein tällainen? Sonyltä löytyy useampi veto jo tästäkin sukupolvesta. Muotoilin asian huonosti aiemmin, mielessäni olivat nimenomaan nämä AAA tapaukset.

Pitäisin tilannetta huolestuttavana kun huomioidaan kuinka hyvin Sonyn nykyinen strategia toimii. Miksi ei MS lähtisi tähän leikkiin vahvemmin mukaan?
sonyn tavoite on myydä mahdollisiman paljon itse konsoleita miksi mikrosoft ei lähde tälle linjalle kysyn vaans
Mä luulen ettei kumpikaan tee konsoleilla hirveästi voittoa. Voitot tehdään peleillä, palveluilla, oheislaitteilla yms.
sony tekee jo nyt voittoa ps5 konsoleille ja niin teke myös edellisella sukupolvella voittoa konsoleilla
 
Ovat toki, mutta edelliset ison kukkaron ajalliset AAA yksinoikeus diilit ovat jostain edellisen sukupolven alkutaipaleelta. Onko Tomb Raider tuorein tällainen? Sonyltä löytyy useampi veto jo tästäkin sukupolvesta. Muotoilin asian huonosti aiemmin, mielessäni olivat nimenomaan nämä AAA tapaukset.

Pitäisin tilannetta huolestuttavana kun huomioidaan kuinka hyvin Sonyn nykyinen strategia toimii. Miksi ei MS lähtisi tähän leikkiin vahvemmin mukaan?
Onhan noita nyt paljon enemmän ollut kuin se Tomb Raideri kuten vaikka viime vuonna julkistettu Ark-pelisarjan toinen osa. Sarjan kakkososa on tällä hetkellä ainoastaan Xboxille ja PC:lle julkistettu. Microsoftilla varmaankin oli näppinsä pelissä tässä tapauksessa.

Sonyn ja Microsoftin nykyinen strategia toimii tosiaan hyvin ja toivon, että jatkossakin Microsoft jatkaa tällä tiellä ja keskittyy päältä pariinkymmeneen omistamaansa studioon ja IP:seensä sen sijaan, että lähtee niitä lisää ostamaan pois muilta alustoilta. Sama tietenkin Sonylle ja Nintendolle.
 
Niin näinhän se tietysti olisi. Eli kuten sanoit, tähän tuskin mennään.

Valitus silti lähtee. Jännä nähdä miten etenee. Tuo syyhän on täysin poliittinen. Ihan niinkuin se on FTC:lläkin.

Jep, pilvipelaaminen, jonka Microsoft jo sopimuksillaan eri toimijoiden kanssa käytännössä hoiti on nyt siltikin se estävä tekijä. Erikoinen päätös CMA:lta ja totuus on luettavissa rivien välistä.

1) Joskus aikaisemmin ketjussa puhuttiin, että kuinka monta yksinoikeutta 70 miljardilla saisi. Puhutaan ihan hurjasta määrästä pelejä. Jos jokainen ostettu yksinoikeus maksaisi sata miljoonaa, niin silloin tuolla rahalla saisi 700 yksinoikeuspeliä. Tietysti kun rahaa on, niin jollain tavallahan MS jatkaa osteluaan, vaikka kauppa torpattaisiin kokonaan. Ehkä se on sitten yksittäisiä studioita, pienempiä julkaisijoita tai juurikin näitä ajallisia yksinoikeuksia.
2) Tämä olisi pelimarkkinoille iso takaisku. Sony saisi mellastaa tehokonsolisegmentissä yksinään, mikä on jo nyt kilpailun allakin nähty hintojen nousuna, joten tällainen tilanne olisi aika karu.
Aika karua kuvaa annetaan, PS2 taisi dominoida aikoinaan aika kovasti ja mitäs huonoa siitä seurasi? Paljon pelejä jokaiseen makuun.

Tuo Redfall ei kyllä innosta ollenkaan pelkästään jo tekijöiden puolesta kun mikään aikasempikaan ei inspannut paitsi Dishonored, se kyl jäi aikoinaan kesken mutta ois kiva joskus vielä kokeilla josko maistuis.

Se Hifi Rush jostain syystä kiinnostaa hyvinkin paljon vaikken ainuttakaan videota ole katsonut, se onkin mun steam wish listalla.

Last of us pc versio oli aikamoinen tyräys julkaista niin timantista pelistä *aska versio koska joillekin se saattoi olla ensikosketus tai nyt jäädä jopa kokonaan sen takia. Mä en osaa sanoa olisko mua aikoinaan haitannut bugit kuinka paljon tai ollenkaan Cyperpunkissa mut se oli niin tahmanen PS4 Pro:lla ja oli varmaan parempaa pelattavaa silloin. Sit se peli vaan jäi hyllyyn mut kyllähän mä nautin siitä koko rahan edestä sit silloin kun se kunnon päivitys tuli. Mielestäni ehkä turhan isot mittakaavat sai se keskeneräisyys mut saatiinpahan korjattu peli.

Samaa mieltä muiden kanssa aivan liikaa tulee pelejä et kerkeis kaikkia pelata tai edes testailla.

Microsoft kauppojen toivon tyriytyvän diilin koon takia.
Vaikea sanoa olisiko siitä mulle hirveästi haittaa mutta en ainakaan mitään positiivistakaan siinä näe.

Esim. Falloutit must vähän ylihehkutettuja pelejä vaikka sorruin kyl vähän aikaa sit ostaa New vegasin kun oli vaan pari euroa steamille. Eri asia saanko sitäkään aikaiseksi ikinä pelattua, ainakin toimii niin paljon paremmin kuin aikoinaan PS3:lla.
Tätä jo avasinkin aiemmin ylempänä. Jos MS tulevaisuudessa käyttäisi vaikka edes saman rahan ajallisten yksinoikeuksien ostoon kuin Sony, niin siellä ei enää ostettaisi ainoastaan indie pelejä. Ja koska sitä rahaa löytyy Roopen rahasäiliöllinen, niin miksi ei saman tien vaikka triplaisi omaa budjettiaan verrattuna Sonyn vastaavaan? Ikävä skenaario.
SIis miten tämä olisi ikävempi skenaario kuin ostaa kymmeniä pelejä pois kilpailijalta? En nyt jotenkin oikein ymmärrä.
Game Passin hinta voisi nousta vaikka nyt ilman Activisionin ja Blizzardin pelejä ja se olisi silti sisältöön nähden edullinen.
Ihan samaa voi mielestäni sanoa Extrasta. Paljon hyviä pelejä mut en silti sitä tule varmaan enää ikinä ottaamaan.

Liikaa pelejä enkä jaksa enkä kerkeä latailemaan kymmeniä pelejä ja kaikki jää kokeiluasteelle.

Myös se tekee extrasta kuin passista hölmön kun ne nimikkeet voi kadota sieltä jossain välissä. Perus plussan pelit ei häviä jos vain tilaus päällä. Voisin melkein vannoa että kun otin sen extran testiin niin RDR2 oli ladattavissa ilmaiseksi. Nyt se näkyy maksullisena. Kyllä olisi hiukset harmaantumassa jos olisin pelin kerinnyt vaikka puoleen väliin vetästä.

Mul on muutenkin lähinnä muksun takia enää tota plussaa ku siel niit muksujen pelejä niin paljon. Ite pelaan parhaat pelit levyltä.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noita nyt paljon enemmän ollut kuin se Tomb Raideri kuten vaikka viime vuonna julkistettu Ark-pelisarjan toinen osa. Sarjan kakkososa on tällä hetkellä ainoastaan Xboxille ja PC:lle julkistettu. Microsoftilla varmaankin oli näppinsä pelissä tässä tapauksessa.
Yritetään nyt vielä vähän selventää. Minun kirjoissani esimerkiksi FFXVI ja Deathloop, ovat selvästi korkeamman kaliiberin tuotoksia kuin Ark 2. Tästä saa olla eri mieltä, tämä ei ole mitenkään oleellista pointin kannalta. Siitä varmaan ollaan samaa mieltä, että Ark 2:hden saa halvemmalla yksinoikeudeksi kuin uusimman Final Fantasyn?

Mitä jos MS päättää seuraavaksi ostaa itselleen ajalliseksi yksinoikeudeksi vaikka MGS6:den? Final Fantasy XVII:n tai seuraavan Dragon Questin? Uusi Fifan korvike 3 kuukautta muita ennen Xboxilla?

E: Pointti on yksinkertaisuudessa se, että tähän asti Sony on ollut selvästi isommalla kassalla liikenteessä. Jos MS lähtee vastaamaan tähän leikkiin täysillä jälki voi olla rumaa meidän pelaajien kannalta.

Näissä ajallisissa* yksinoikeuksissa isoimmat ongelmat ovat siinä, että pelaajilla ei ole ikinä varmuutta mitä seuraavaksi tapahtuu. Jos FF voidaan ostaa, niin sama voi tapahtua mille vain pelisarjalle.

* Ja ajallinen voi luonnollisesti tarkoittaa mitä vain tästä hetkestä ikuisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
En ota kantaa siihen onko FF isompi kuin ARK 2 kun ei sillä loppupeleissä ole mitään väliä. Periaate on sama ja tätä yksinoikeuksien ostoa Microsoft on harrastanut välillä isosti ja välillä pienesti siinä missä Sonykin. Jos Microsoft haluaa ostaa Final Fantasyn itselleen, joutunee se pulittaa huomattavasti isomman summan kuin Sony ottaen huomioon Sonyn lähes kaksinkertaisen ekosysteemin. En tiedä kuinka kannattavaa bisnestä tuo lopulta Microsoftille olisi ja olisiko heillä samanlaisia neuvotteluvaltteja kuin markkinajohtajalla tälläisiä diilejä sopimaan.
 
Periaate on sama ja tätä yksinoikeuksien ostoa Microsoft on harrastanut välillä isosti ja välillä pienesti siinä missä Sonykin.
Periaate on sama, mutta skaala täysin erilainen. Ja MS:sällä on tätä skaalaa mahdollista kasvattaa moninkertaiseksi, jos sille päälle sattuvat.

E: Ei MS:sällä samoja valtteja ole kädessä kuin Sonylla, vaan vielä parempi. Raha.
 
Periaate on sama, mutta skaala täysin erilainen. Ja MS:sällä on tätä skaalaa mahdollista kasvattaa moninkertaiseksi, jos sille päälle sattuvat.

E: Ei MS:sällä samoja valtteja ole kädessä kuin Sonylla, vaan vielä parempi. Raha.
Kyllähän Microsoftilla oli rahaa silloin 20 vuotta sittenkin kun yrittivät Nintendoa ostaa. Lopputulos oli se, että heidät naurettiin pihalle ennen kuin edes ensimmäistä tarjousta heittivät pöytään.

Vähän epäilen, että Microsoftilla riittäisi mielenkiinto ja rahkeet lähteä outbidamaan Sonya jokaisessa pelissä, että saavat jonkun seuraavan Street Fighterin yksinoikeudelle. Sony on saavuttanut sen verran suuren fanipohjan monelle IP:lle, että varmaan jollakin Capcomillakin mietitään kahteen kertaa halutaanko riskeerata monen sukupolven aikana saavutettuja pelaajamääriä hetkellisen hyödyn vuoksi jos peli hankittaisiin yksinoikeudelle niille 1-2 miljoonalle pelaajalle Xboxilla.

Veikkaan, että Microsoftilla on näissä diileissä huomattavasti vähemmän myyntivaltteja kuin Sonylla joka pystyy sovintorahasumman lisäksi tarjoamaan isomman ekosysteemin mahdollisille DLC-maksuille. .

Niin tai näin, se on silti parempi että julkaisijat pysyvät jatkossakin multiplatformina vaikka sieltä välillä joku peli yksinoikeudelle ostettaisiinkin Sonyn tai Microsoftin toimesta. Pienempi paha tuo on.
 
Kyllähän Microsoftilla oli rahaa silloin 20 vuotta sittenkin kun yrittivät Nintendoa ostaa. Lopputulos oli se, että heidät naurettiin pihalle ennen kuin edes ensimmäistä tarjousta heittivät pöytään.
Aina MS:sältä on Xbox aikana löytynyt rahaa. Mutta nyt puhut jo aivan eri asiasta kuin minä.

Vähän epäilen, että Microsoftilla riittäisi mielenkiinto ja rahkeet lähteä outbidamaan Sonya jokaisessa pelissä, että saavat jonkun seuraavan Street Fighterin yksinoikeudelle.
Ei tarvitse edes lähteä mihinkään kilpajuoksuihin. Molemmat voivat ostaa omansa pois ja pelaajia harmittaa. Ja tietenkin jos nimike katsotaan strategisesti riittävän mielenkiintoiseksi voivat lähteä myös kilpajuoksuun Sonyn kanssa. Tässä eivät voita kuin pelintekijät, joka tietenkin on pieni hopeareunus.

Niin tai näin, se on silti parempi että julkaisijat pysyvät jatkossakin multiplatformina vaikka sieltä välillä joku peli yksinoikeudelle ostettaisiinkin Sonyn tai Microsoftin toimesta. Pienempi paha tuo on.
Toivottavasti olet oikeassa. (Boldaus oma lisäys).

Ei AB-K:lla ole mitään isompaa hätää markkinoilla. Miljardivoittoa tekee yhtiö vuosittain.

Hmm, linkkisi mukaan ei tee...
 
Viimeksi muokattu:
Microsoftin on tosiaan todella paljon vaikeampaa ostaa yksinoikeuksia juuri nyt kuin merkittävässä johtavassa markkina-asemassa olevan Sonyn, koska markkinaosuudet ovat vahvasti Sonyyn kallellaan. On eri asia maksaa kolmannelle osapuolelle 30% markkinaosuuden unohtamisesta kuin 70% osuuden. Ja tässäkin on tosiaan esimerkki siitä, miksi liian suuret markkinaosuudet eivät ole ainakaan "multiplatform-julkaisuita ylistäville" kuluttajille hyväksi.

Ei ole yllätys, että juuri X360-sukupolvella Microsoft tähän panosti vahvemmin, silloinhan Sonyn PS3 oli pitkään jopa jäljessä ja sitä kautta nämä kolmansien osapuolien voitelut meni kivuttomammin. Mitään pysyvää hyötyä tästä ei kuitenkaan jäänyt Microsoft Gamingille ja varmasti siellä mietitään näin jälkikäteen, että inhousen pysyvämpi kasvattaminen olisi ollut parempi sijoitus.

Henkilökohtaisesti uskon Microsoftin jatkavan inhousen kasvattamista, vaikka Activision-Blizzard ei haaviin jäisikään. Pitkän tähtäimen visio on varmasti edelleen sama, eli tulevat tarvitsemaan jatkuvaa ja monipuolista virtaa omaa tuotantoa, joka on kuitenkin kustannustehokkaampaa kuin ostella varsinkaan mitään isoja ajallisia yksinoikeuksia. Ja yksinoikeuksia mihin? Ei nykyinenkään tuotanto ole sidottua edes konsoleilla vain Xboxin konsolialustalle ja Xbox-alusta on jo itsessään monialustainen (konsolit, PC, Pilvi).

Investoimalla inhouseen kasvattaa se samalla Microsoft Gamingin arvoa heti ja myös pitkässä juoksussa ja siksi se on taloudellisesti fiksumpi kuvio.
 
Ei tarvitse edes lähteä mihinkään kilpajuoksuihin. Molemmat voivat ostaa omansa pois ja pelaajia harmittaa. Ja tietenkin jos nimike katsotaan strategisesti riittävän mielenkiintoiseksi voivat lähteä myös kilpajuoksuun Sonyn kanssa. Tässä eivät voita kuin pelintekijät, joka tietenkin on pieni hopeareunus.
Mitä jos Jedi Survivor olisi pelattavissa vain Xboxilla? Ja Dead Island 2 vain PlayStationilla? Mites Hogwarts Legacy, Dead Space Remake, Callisto Protocol? Toivottavasti tällaiseen kilpajuoksuun ei lähdetä. Nythän siellä on jo Playstationilla ajallisten yksinoikeuksien julkaisuputkessa isoista nimikkeistä ainakin FFXVI, Silent Hill Remake, KOTOR Remake ja FFVII Rebirth. Xboxilla on Ark 2 (onko tämä oikeasti niin iso peli?) ja Stalker 2. Vähän on eri kaliiberin ajalliset yksinoikeudet. Lisäksi Playstationin ajallisilla yksinoikeuksilla on huomattavasti isompi mahdollisuus olla pysyviä yksinoikeuksia.

Ei näissä kilpajuoksuissa ainakaan pelaaja voita.

Henkilökohtaisesti uskon Microsoftin jatkavan inhousen kasvattamista, vaikka Activision-Blizzard ei haaviin jäisikään. Pitkän tähtäimen visio on varmasti edelleen sama, eli tulevat tarvitsemaan jatkuvaa ja monipuolista virtaa omaa tuotantoa, joka on kuitenkin kustannustehokkaampaa kuin ostella varsinkaan mitään isoja ajallisia yksinoikeuksia. Ja yksinoikeuksia mihin? Ei nykyinenkään tuotanto ole sidottua edes konsoleilla vain Xboxin konsolialustalle ja Xbox-alusta on jo itsessään monialustainen (konsolit, PC, Pilvi).

Investoimalla inhouseen kasvattaa se samalla Microsoft Gamingin arvoa heti ja myös pitkässä juoksussa ja siksi se on taloudellisesti fiksumpi kuvio.
Näinhän se juuri on. Huomattavasti järkevämpää ostaa omaan talliin studioita tai julkaisijoita, jolloin ollaan varmoja että pelit kasvattavat omaa katalogia nyt ja tulevaisuudessa, eivätkä ole vain väliaikaisia lisäyksiä. Siellä takana on edelleen se Game Pass, joka vaatii jatkuvasti uutta pelattavaa pitääkseen tilaajat tyytyväisinä. Tähän pysyvästi palvelussa olevat omien studioiden pelit ovat parasta lääkettä.

Jos Activision Blizzard kauppa kariutuu, niin ihme on jos MS ei ole suhteellisen nopeasti uudelleen ostoksilla. Tästä kaupasta oppineena, eivät vaan voi ostaa yhtä isoimmista julkaisijoista. :D
 
Pörssihän tuossa reagoi vaan siihen mihin tällä hetkellä uskotaan, ja mitä mielikuvia on tällä hetkellä ehtinyt muodostumaan. Mielikuvien perusteella reagoivat kovin monet sijoittajat, joten jos ja kun kauppa vielä toteutuu, niin pörssi reagoi sitten vastaavasti sen mukaisesti.

Yhtenä tärkeänä tekijänä kaupan toteutumiseen uskon juurikin siihen, että se toteutuu, jos Microsoft sitä edelleen tarpeeksi haluaa. Uskon, että haluaa ja tekee sen eteen vielä tarpeelliset toimenpiteet juristiensa sekä neuvottelukuvioiden kautta. Toki joitain myönnytyksiä lienee luvassa.

Ei taida CMA ja Microsoft olla tässä tapauksessa vanhempi ja tämän lapsi joka tarpeeksi kiukuteltuaan saa tahtonsa läpi kaupassa karkkipussin suhteen. En itse millään jaksa uskoa, että Microsoft jonkin porsaanreiän CMA:n pään menoksi löytäisi mitä se ei vielä tässä reilun vuoden aikana löytänyt satojen asianajajiensa kanssa. Käsittääkseni Microsoft olisi tässä onnistuessaan ensimmäinen CMA:n blokin kiertänyt yhtiö Britanniassa.

Kyllä se nyt vain taitaa olla niin että:
image.png
 
Ei taida CMA ja Microsoft olla tässä tapauksessa vanhempi ja tämän lapsi joka tarpeeksi kiukuteltuaan saa tahtonsa läpi kaupassa karkkipussin suhteen. En itse millään jaksa uskoa, että Microsoft jonkin porsaanreiän CMA:n pään menoksi löytäisi mitä se ei vielä tässä reilun vuoden aikana löytänyt satojen asianajajiensa kanssa. Käsittääkseni Microsoft olisi tässä onnistuessaan ensimmäinen CMA:n blokin kiertänyt yhtiö Britanniassa.
Oikeustaistelu tästä kuitenkin mitä todennäköisimmin tulee. Päättyy se sitten lopulta miten tahansa.

Ilmeisesti CAT voi tehdä päätöksen hyväksyä kauppa, hylätä se tai viedä takaisin CMA:n arvioitavaksi. Microsoft ei tiennyt mitä porsaanreikää se oli etsimässä ennenkuin CMA antoi tuomionsa. MS teki sopimuksia striimauspalveluiden kanssa. Tämä ei riittänyt, mutta toisaalta ei tiedetty tarkalleen minkälaista päätöstä vastaan taisteltiin. EU:n ja FTC:n päätöksien lopputulemilla on myös isot vaikutukset siihen miten CMA:n kanssa toimitaan.

Tässä vielä ihan mielenkiintoista lainausta Bloombergin artikkelista (joka käsitykseni mukaan on maksumuurin takana). Jos siis xcloud on nostettu ylivoimaiseksi markkinajohtajaksi siksi, että on katsottu Game Passin numeroita, niin sehän on jo harhaanjohtavaa itsessään. Eiköhän siellä nyt lueta CMA:n päätös suurennuslasilla läpi ja siihen sitten lyödään vasta-argumentit. Jos päätös on vain yksinkertaisesti väärin perustein tehty, niin tosiaan CAT voi sen kumota.



Twiitin vastauksista löytyy myös tämä pointti, että CAT voi tehdä oman päätöksensä.

Kävi tässä miten tahansa, niin me saadaan tätä saippuaoopperaa seurata vielä varmaan ainakin seuraavat puoli vuotta. :D
 
Olet väärässä. Ilmeisesti lähteitä ei tarvitse esittää :)
Höpö höpö.

Jokos täällä on muuten jengi pyydellyt arit73 anteeksi? Reilu vuosi pelkkää ilkkumishymiötä lähettelitte kaverille kun tämä näki ainoana täällä kristallipallostaan kuinka diili ei mene läpi. Ja tässä sitä nyt ollaan. Sanoisin että jokaiselta ilkkujalta lyhyt anteeksipyyntö tiktok-tanssin muodossa menisi hyvästä anteeksipyynnöstä. Saa toimittaa. :)
 
Ylös Bottom