Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Game passista ei tule määräävää mallia bisnekseen, mutta pelipalvelut auttavat tasaamaan tuloja ja tekevät toiminnasta ennakoitavampaa. Firman menestys ei ole niin voimakkaasti kiinni harvinaisista tilipäivistä, kun joku iso ja tuottoisa peli julkaistaan, vaan rahaa tulee koko ajan tasaisemmin. Se koskee siis pelipalveluiden ylläpitäjiä ja myös sinne pelejä vuokraavia yrityksiä. Samalla varmaan nähdään vähemmän sitä, että yksittäiset klonkkuilut kaatavat pelintekijöitä.
Sony ja Nintendo tulevat myöskin kaupan läpimenosta huolimatta pysymään edelleen suhteellisen selkeinä markkinajohtajina konsolibisneksessä vielä pitkään. Toki Microsoft kuroo varmasti eroa kiinni tämän kaupan toteutuessa, mutta ei tämä silti asetelmia hetkessä täysin käännä. Jos Microsoft pelaa korttinsa oikein, saattaa se kuitenkin tämän ja muidenkin isojen kauppojensa avulla kääntää asetelman seuraavassa konsolisukupolvessa merkittävästikin. Ja pohjia se luo nyt sellaiselle asetelmalle jo tässä konsolisukupolvessa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vaikuttaa siltä, että CMA on valmis neuvottelemaan:




Tämähän tässä on isoin asia minkä MS tästä FTC voitosta hyötyi. Mielenkiintoista nähdä onko CMA:n puolella oikeaa halua kompromisseihin, toistaiseksi heistä on jäänyt aika järkähtämätön mielikuva. Mihinkään CMA:n ylikävelemiseen en jaksa uskoa.

Ei tuo tämän kuun 18. päivä mikään ehdoton takaraja ole, mutta jos se ylittyy on kaupan läpimenossa jälleen yksi uusi mutka matkassa.

Varmaan aika mielenkiintoinen viikko tämän kaupan suhteen edessä.
 
Varmaan konsolibisneksessä Sony ja Nintendo jyräävät vielä, mutta MS ei teekään pääasiallisesti konsolibisnestä vaan pelibisnestä. Veikkaukseni on, että MS menee pelibisneksessä aika nopeasti ohi Sonysta ja Nintendosta, kun mobiilimarkkinat avautuvat nyt isosti.
 
FTC:n case ei tosiaan ollut tuomarin mielestä kovinkaan vahva ja hylkyyn meni, eikä se tosiaan ainakaan allekirjoittanutta yllätä. Mielenkiintoista on kuitenkin nähdä miten asiat tästä nyt edistyy niin Yhdysvalloissa kuin Briteissäkin, sillä molemmilla suunnilla on vielä matkaa taitettava ennen kuin kaupat voivat edetä.

Tällä kertaa Yhdysvaltain tuomioistuimen näkemys ei saanut CMA:n edustajia kirjaamaan Twitteriin mitään, mutta siellä on niin selkeä tahtotila pysäyttää kaupat, että mikään ei enää yllätä, vaikka CAT tosiaan myös olisi kauppojen kannalla.
 
Höpö höpö.

Jokos täällä on muuten jengi pyydellyt arit73 anteeksi? Reilu vuosi pelkkää ilkkumishymiötä lähettelitte kaverille kun tämä näki ainoana täällä kristallipallostaan kuinka diili ei mene läpi. Ja tässä sitä nyt ollaan. Sanoisin että jokaiselta ilkkujalta lyhyt anteeksipyyntö tiktok-tanssin muodossa menisi hyvästä anteeksipyynnöstä. Saa toimittaa. :)
Taisi kristallipallo kusettaa :D Ja eikun Xboxia hommaamaan, taitaa olla kohta Game Pass täynnä bängereitä! :)
 
Taisi kristallipallo kusettaa :D Ja eikun Xboxia hommaamaan, taitaa olla kohta Game Pass täynnä bängereitä! :)
Tämä on juuri sitä ettei kannattaisi ennen päätöstä lähteä huutelemaan. Prosessi on vieläkin kesken, vaikka tämä iso voitto Microsoftille olikin. Katsotaan nyt mitä saavat CMA:n kanssa sovittua.

Jos kauppa nyt menee läpi niin kyllä vähän salaa toivon että joku tekee siitä Days Gone / Deals Gone meemikuvasta sitten todellisuutta vastaavan version. :D
 
toi kauppa ei ole viellä varmaa siitä alkaa uusioikeuden käynti usa itse toivon että usa tullaan järkiin ja kieletään toi kauppa koska mikkisofta ei ole ikinä pitännyt mitään lupauksia
 
Vaikka arit73:lta on turha odottaa mitään lähdelinkkejä, ja siihen olen tottunutkin, niin tähän väittämään haluaisin jo jotain pohjustusta. Meinaat siis tosissasi, että Microsoft ei ole ikinä koko yrityksensä olemassa olon aikana pitänyt yhtäkään lupausta?
Minun mielestä sekin olisi jo ihan kohtuullista jos saisi jotain lähdelinkkejä siihen kuinka näiden studiokauppojen aikana ei ole pidetty lupauksia. Voi tottakai kai olla, että olen itse missannut jotain ja juuri siksi olisi kiva niistä lähdelinkeistä lukea että mikä homma.

Kyselin tätä jo aikaisemmin, mutta en saanut vastausta.
 
Itse en odottelisi heti kaikkia pelejä Game passiin vaikka kauppa toteutuisikin. Esim. Minecraft oli monta vuotta poissa Game passista vaikka Mojang oli MS:n alaisuudessa. Voi olla, että on erilaisia sopimuksia tai ei vain tunnu fiksulta iskeä kaikkea sinne Game passiin ilman lisämaksua pelattavaksi. Bethesdan pelitkin tulivat tipottain tarjontaan. MS ei ole luvannut, että ABK:n pelit tulevat Game passiin.
 
Itse en odottelisi heti kaikkia pelejä Game passiin vaikka kauppa toteutuisikin. Esim. Minecraft oli monta vuotta poissa Game passista vaikka Mojang oli MS:n alaisuudessa. Voi olla, että on erilaisia sopimuksia tai ei vain tunnu fiksulta iskeä kaikkea sinne Game passiin ilman lisämaksua pelattavaksi. Bethesdan pelitkin tulivat tipottain tarjontaan. MS ei ole luvannut, että ABK:n pelit tulevat Game passiin.
Kaikki pelit tuskin tulevat kerralla, mutta uskon että suurin osa kyllä tulee Game Passiin. Ehkä joku World of Warcraft on sinne vähän hankalampi laittaa, mutta kaikki perinteiset konsolipelit/yksinpelit varmaan sinne tulevat. Tai ainakin kaikki sen verran uudet mitkä ilman isoja porttauksia ynnä muita on palveluun helposti laitettavissa.

Jännä nähdä esim. kuinka rivakasti Diablo 4 sinne voisi tulla.
 
Jossakin Twitter-keskustelussa oli kuva, että esimerkiksi Call of Duty -pelit voivat saapua Game Passiin vasta vuonna 2025 Sonyn tekemän sopimuksen takia.
 
Kaikki pelit tuskin tulevat kerralla, mutta uskon että suurin osa kyllä tulee Game Passiin. Ehkä joku World of Warcraft on sinne vähän hankalampi laittaa, mutta kaikki perinteiset konsolipelit/yksinpelit varmaan sinne tulevat. Tai ainakin kaikki sen verran uudet mitkä ilman isoja porttauksia ynnä muita on palveluun helposti laitettavissa.

Jännä nähdä esim. kuinka rivakasti Diablo 4 sinne voisi tulla.
Eiköhän suht nopsaa tule eohän Bethesdan pelitkään sinne ihan heti tullut
 
Jossakin Twitter-keskustelussa oli kuva, että esimerkiksi Call of Duty -pelit voivat saapua Game Passiin vasta vuonna 2025 Sonyn tekemän sopimuksen takia.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse ymmärsin tämän niin että Codit eivät voi tulla Game Passiin julkaisupäivänä. Tämä koskee seuraavaa kolmea Call of Duty -julkaisua jotka kuuluvat tähän Sonyn markkinointisopimukseen.

En ainakaan saanut sitä käsitystä, etteikö vanhat Codit voisi tulla Game Passiin heti kun kauppa varmistuu.
 
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse ymmärsin tämän niin että Codit eivät voi tulla Game Passiin julkaisupäivänä. Tämä koskee seuraavaa kolmea Call of Duty -julkaisua jotka kuuluvat tähän Sonyn markkinointisopimukseen.

En ainakaan saanut sitä käsitystä, etteikö vanhat Codit voisi tulla Game Passiin heti kun kauppa varmistuu.

Okei, kiitos selvennyksestä.
 
En nyt tiedä, että minne tämän laittaisi, mutta ovat hieman yllättäen korjanneet vanhojen Call of Duty pelien matchmakingin.



Ei nyt ihan auennut itselle että miten on korjattu? Miten ne on ollut rikki? Ei ole meinaa ihan hirveän kauaa kun olen black ops/mw3/cod4/ghosts pelaillut series X:llä. MW2:sta en kyllä löytänyt pelaajia, mutta ajattelin että niitä ei vain ollut.
 
Kaikki pelit tuskin tulevat kerralla, mutta uskon että suurin osa kyllä tulee Game Passiin. Ehkä joku World of Warcraft on sinne vähän hankalampi laittaa, mutta kaikki perinteiset konsolipelit/yksinpelit varmaan sinne tulevat. Tai ainakin kaikki sen verran uudet mitkä ilman isoja porttauksia ynnä muita on palveluun helposti laitettavissa.

Jännä nähdä esim. kuinka rivakasti Diablo 4 sinne voisi tulla.

Blizzardin presidentti oli sanonut ettei Diablo 4 tule gamepassiin. Tosin voihan se olla että yritetään vain turvata myyntejä vielä kun voi.
 
FTC:n tekemä valitus tarjoaa komissiolle vielä mahdollisuuden estää kauppaa toteutumasta ainakin joksikin aikaa, mikäli valitustuomioistuin päättää jatkaa kaupalle asetettua estoa.

 
Ylös Bottom