Nintendoa täytyy kyllä siinä mielessä kehua, että hyvin osaavat ja saavat laitesukupolvesta toiseen myytyä 'ne samat pelit'. Mario on pohjimmiltaan aina sama peli, oli sitten 2D tai 3D. Muutama uusi jippo ja taas menee kuin kuumille kiville 70-80 eurolla, eikä ole syytä edes alennukseen laittaa. Mario ajaa myös kartingia joka laitteella 'samalla tavalla' ja taitaa tämä viimeisin Mario Kart olla myös moneen eri kertaan julkaistu peli. Kasi, Deluxe, millä nimellä sitä nyt milläkin laitteella sitten kutsutaan.
Ja sitten Zelda tietysti myös. Siinä toki tulee vähän enemmän sitä uudistumista, mutta periaatteessahan se on sitä samaa. Hyviä pelejä nuo ovat kaikki, sitä ei kukaan kiellä, ja myyntiluvut puhuvat puolestaan, mutta aika samaa settiä kuitenkin, vaikka laitteisto vaihtuukin välillä. Selvästi kelpaavat omalle yleisölleen, eikä siinä mitään vikaa ole. Itselle tuollainen tahti kiinnostavia pelejä ei vaan riittäisi, vaikka kuinka hyviä olisivatkin. Itse tarvitsen niitä 'aikuismaisempia' ja 'realistisempia' pelejä, joita Nintendon laitteille ei sillä tavalla tunnu oikein olevan tarjolla. Tarvitsen niitä 'länsimaisia pelejä'. Tuo Nintendon 'piirrosmaisempi' tyyli ei vaan ole itselleni enää tätä päivää. Tekevät toki hyviä pelejä, jotka käyvät kaupaksi, mutta itselle Nintendon laitteilla ei olisi maksimissaankaan tarjolla kuin 'kakkoskonsolin' paikka, eikä sellaiselle ole nyt tarvetta tai aikaa, kun PS5:n puolellakin on niin paljon kaikenlaista, ettei aika riitä kaikelle.
SNES mini toki löytyy, kun aina silloin tällöin haluan lähteä nostalgiamatkalle, mutta riittävää syytä hankkia Wii U:ta, Switchiä tai sen seuraajaa ei ole ollut, eikä varmaan tulekaan. Minulla on ysäriltä oikein kultaiset muistot NES:n puolelta, mutta kun siitä aikanaan siirtyi Playstationin puolelle ja 'aikuismaisempiin' ja 'vakavamielisempiin' peleihin, niin mitään varsinaista halua tai kiinnostusta palata takaisin Nintendon puolelle ei ole ollut, vaikka ne Mariot ja Zeldat toki hyviä pelejä ovatkin. Katselen mielelläni muutamaa Mario Makereissa erittäin taitavaa tubettajaa, mutta yhtään ei tee mieli itse ostaa laitetta ja peliä. Katsominen on riittävä annos.