Varmaan myyn pleikkarin nyt pois lopulta, eli pleikkarin taru tosiaan päättyy ainakin minun osalta tähän. PS plus essentials loppuu ensi viikolla eikä pleikkaria tule käytännössä enää käynnistettyä ollenkaan, kun muualla on liikaa kiinnostavaa pelattavaa. Ghost of Tsushima on kiinnostanut jo monta vuotta, mutta samalla tavalla kuin monet muut pleikkarin yksinoikeudet, ei ihan niin paljon, että olisi tullut hankittua tai varsinkaan pelattua. PC:lle sen voisi silti hankkia, koska PC:llä pelaaminen on mukavampaa nykyisen peli-PC:n tehojen vuoksi ja siksi, että optio Steam Deck -pelaamiseen on käytettävissä ja lomilla voi pelata kannettavallakin pelejä.
Olin ylläpitänyt toivoa, että PS5:lle tulisi tarpeeksi kiinnostavia pelejä, jotka olisivat pakko-ostoksia, mutta kun sellaisia ei näytä tulevan ja peleissä ollaan siirrytty suuntaan, joka ei minua erityisemmin kiinnosta, taidan jättää pleikkarin alustana pitkäksi aikaa. Jos pleikkarille tehtäisiin edelleen kekseliäitä ja kiinnostavia pelejä, kuten Japan Studiosin eri pelit, Ico, Shadow of the Colossus tai The Last Guardian, varmaan hankkisin uuden pleikkarin. En muista, että mitään tuollaista olisi nyt tuotannossa tai edes suunnitelmissa.
Minusta on hienoa, että Sony panostaa PC-puolelle, jolloin sen pelejä voi pelata sitoutumatta yhteen ylimääräiseen alustaan, jota ei sitten tule kuitenkaan käytettyä, kun muualla on parempi yleistarjonta ja toimivammat käytännöt, kuten paremmat mahdollisuudet monella eri laitteella pelaamiseen.