Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Konsolisodan perusteita: kaikki ominaisuudet yms. mitä löytyy kilpailijan konsolista on sontaa, kunnes ne löytyvät myös omasta laitteesta Nähty puolin ja toisin.
Esimerkkinä uutinen AC: Valhallan 30fps lukemasta oli syy lytätä netissä XSX:ää, mutta PS5 tekniikkademon pyöriessä samoilla lukemilla se ei yhtäkkiä haittaakaan.
Itse kuulun siihen joukkoon joka elätteli toiveita 60fps standardista konsoleilla. Ne toiveet on tämän viikon aikana tehokkaasti lytätty molempien laitevalmistajien toimesta Harmi homma. 120fps olisi toki näyte konsolin muskeleista mutta harva siitä tosiaan pääsisi nauttimaan.-Ketä muuten oikeasti kiinnostaa 120fps modi ja kuinka monelta löytyy töllö joka sitä pystyy toistamaan? Ei monelta, joten tuskin näemme montaakaan 120fps peliä koska se on ihan resursseja haaskausta. Parempi vaan, että optimoidaan siten, että käyttäjät saavat valita pelistä riippuen 4K/60fps, 4K/30fps tai XK/60fps.
niin siis moottori tekee automaattisesti tarkasta geometriasta eri lodiversiot. Eli todennäköisesti UDK-editoriin tuotaessa leipaisee malleista kaikki mahdolliset versiot. Engineering todennäköisesti olettaa käyttäjällä olevan paljon tallennustilaa ja että se on nopeaaTämä on kyllä hurja väite, mikäli ei ole vähän mainoslisää: "Nanite geometry is streamed and scaled in real time so there are no more polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets; there is no need to bake details to normal maps or manually author LODs; and there is no loss in quality."
Synthol-muskeleista? Joku tetris vois pyöriä 8k 120 fps. Itse olen hankkinut jo kaksi pc:tä kotitalouteen. 20 vuotta meni konsoleiden parissa, ja nyt riitti tyhjät lupaukset.Itse kuulun siihen joukkoon joka elätteli toiveita 60fps standardista konsoleilla. Ne toiveet on tämän viikon aikana tehokkaasti lytätty molempien laitevalmistajien toimesta Harmi homma. 120fps olisi toki näyte konsolin muskeleista mutta harva siitä tosiaan pääsisi nauttimaan.
Voit jatkaa hienoilla tietokoneillasi leijumista, mutta fakta on, että uudet konsolit tulevat olemaan tehokkaampia kuin varmaan 95 prosentilla PC-pelaajista tällä hetkellä.Synthol-muskeleista? Joku tetris vois pyöriä 8k 120 fps. Itse olen hankkinut jo kaksi pc:tä kotitalouteen. 20 vuotta meni konsoleiden parissa, ja nyt riitti tyhjät lupaukset.
Niin no, kuten ketjun otsikkokin sanoo täällä keskustellaan konsolipelaamisen 9. sukupolvesta. 120fps voitaisiin luokitella hyväksi suoritukseksi nimenomaan konsolilla, jos sellainen nähtäisiin jossakin isommassa pelissä. VR ja 3D yms. erikseen.Synthol-muskeleista? Joku tetris vois pyöriä 8k 120 fps. Itse olen hankkinut jo kaksi pc:tä kotitalouteen. 20 vuotta meni konsoleiden parissa, ja nyt riitti tyhjät lupaukset.
Ihan tarpeeksi muskeleita uusista konsoleista löytyy, että entistä enemmän tulemme näkemään 60fps ja jopa 120fps pelejä konsoleilla.
Ja on ssd miten nopea tahansa, joutuu näytönohjain tai ehkä nykyaikaisemmin grafiikkakortti, tekemään edelleen kaikki ne laskennat. Ssd auttaa suuresti, kun tietoa ollaan tallennettu suuri määrä (tekstuurit, geometria, yms.), joten hitaammalla tallennusmediallakin tuollainen reaaliaikademotus näyttäisi hyvin hyvin hyvin samalta. Erona se, että geometriaa jouduttaisiin optimoimaan juurikin harvemmin vaihtuvilla lod-objekteilla. Eli näkisimme vain enemmän ilmestyviä "pompsahtelevia" tarkempia tekstuureja ja maaston vääntymisiä yms. joita on totuttu näkemään. Ja vaikka ssd onkin hyvin nopeaa, ei se tarkoita etteikö edelleen olisi viiveita datan lataantumisessa.
"Stiimaus kapasiteettiin"? Voisiko "insinööri" selvittää mitä tarkoitat? Sriimausta konsolilta verkkoon, vai pelien striimausta verkosta konsoliin pelattavaksi? Kummassakaan tapauksessa siitä nopeammasta SSD:stä ei ole mitään sen ratkaisevampaa hyötyä.Reiluuden vuoksi jos niitä eroja haluaa kaivella niin mikä merkkaa missäkin, toisella voi olla tietyissä parhaassa tilanteissa 20-30% raaka vääntö etu grafiikan tuotossa, toinen voi tuoda 100-xxx% lisää vauhtia striimaus kapasiteettiin grafiikassa, kummassa eron huomaa noissa ääritilanteissa?
"Stiimaus kapasiteettiin"? Voisiko "insinööri" selvittää mitä tarkoitat? Sriimausta konsolilta verkkoon, vai pelien striimausta verkosta konsoliin pelattavaksi? Kummassakaan tapauksessa siitä nopeammasta SSD:stä ei ole mitään sen ratkaisevampaa hyötyä.
Niin, tuotahan emme tiedä. Geometria vaatii laskentatehoa, joten se näkyy suoraan ruudunpäivitysnopeudessa, kun taas assettien yms. lataus ei välttämättä näy mitenkään muutoin kuin juuri viiveellä (mikä ei tietenkään ole mikään vakioaika) vain objektien tarkkuuden päivittymisessä ruudulle.Pelin geometrian ja tekstuureiden striimauksesta oli siis kyse, lähes kaikki nykypelit lataa jatkuvasti palaajan liikkuessa sen 50-100mt/s tekstuureita ja peligeometriaa levyltä ram muistiin ja heittävät näkyvistä jo poistunutta osiota pois, syy siis RAM muistin vähyys, harvassa pelissä saadaan ladattua kaikki tarvittava muistiin. Tämä pelimatskun striimaus siis näkyy Lebe80 mainitsemana pompsahtelevia tekstuureja ja peli hahmojen ja maaston muodonmuutoksia (ns. popin efekti)
Nykypeleissä tuo on pullonkaula, ja joskus jopa aiheuttaa nytkähtelyä ruudunpäivitykseen kun lataus tökkii tai niiden valmisteluun kovalevy - muisti I/O putkessa kuluukin ylimääräistä aikaa.
Tuleva uusi konsolisukupolvi pyrkii tästä eroon kehittyneellä SSD tekniikalla ja siihen sovitetulla I/O putkella (ps5 esittelyssä tästä tarkempi kuvaus mitä on ps4 nykytila ja mikä on uuden ps5 uusi tapa)
Ai Sony otti ja voitti jo. Menny ihan ohitte tuokin uutinen taas. Montas peliä muuten oot jo ehtiny ps5 pelaamaan?Nyt kun Sony on voittanut konsolisodan, sitä voikin sitten keskittyä nauttimaan itse peleistä.
Toivottavasti pelinkehittäjät eivät keskity liikaa graafiikoihin pelin sisällön kustannuksella.