Jiz
Well-Known Member
Teoriassa juuri näin, toisaalta SSD:n tuomat edut näkyvät muuallakin kuin pelkissä latausajoissa, kun esim. asset-dataa voidaan hyödyntää nykyistä monipuolisemmin. NXGamerilla on tästä hyvä video, pitää kaivaa se esille. Siksipä odottelen suurella mielenkiinnolla aitoja next-gen pelejä, jotka ovat suunniteltu täysin uusien konsolien ehdoilla.
Tässä DF:n videossa on hyvä esimerkki siitä mitä SSD:n nopeampi "access time" ja matalampi "latency" tarkoittaa ihan käytännössä verrattuna HDD levyyn. Vaikutus on myös suoraan freimeihin, koska taustalla tapahtuva data striimaus on huomattavasti nopeampaa SSD:llä.
Kohdasta 3:04 alkaen:
Toki erohan ei ole näin dramaattinen PS5 vs Series X, mutta periaatteessa jos pelin freimejä ei ole lukittu pitäisi PS5:lla tulla korkeampi fps peleissä missä on iso maailma missä jatkuvaa datan striimausta tehdään. Voi olla mahdollista, että nyt kun PS5 on pärjännyt paremmin näissä 120fps peleissä syy voisi olla osaltaan tuossa nopeammassa SSD ratkaisussa.
Edit: ja köh... öh.. unohtamatta huonoa DevKittiä, koska olen XboxFanboiiijjjj!! kunnes hommaan PS5:n.. sssh...
Viimeksi muokattu: