Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Tuo olisi myös kiva tietää paljonko pelin levyltä meni loppupeleissä videoihin? Itse peliä kun pelasi niin pelimoottorilla pyörivissä pätkissä kaikki muutokset mitä Snakelle teit niin näkyi myös Cut scenessä tiili/maasto camoja ja naamioita myöten. Aikalailla 80% pelin Cut sceneistä pyöri tällä tavalla eli ei ne mitään videoita ole olleet.
Olikos tossa pelissä edes paljoa pelattavaa, kun itse muistelen, että todella suuri osa ajasta tuli katseltua videoita ja välillä sain itse jotakin tehdä :D
 
Jotenkin helppo nähdä EA:n ja Disneyn menevän yksi yhteen. Microsoftia varmasti myös kiinnostaisi, mutta onkohan sitten A-B:n kauppa sen verran suurennuslasin alla, että parempi nyt vain katsella rauhassa tuo diili ensiksi läpi.
 
Ensin Spider-Man ja nyt KOTOR: Remakesta samaa asiaa.

Xbox may have turned down the Star Wars KOTOR Remake, according to a new report. Youtuber MrMattyPlays has heard from “accurate” sources that Microsoft was approached for a deal to release the Star Wars KOTOR Remake on Xbox consoles. However, much like in the case of the Marvel offer, the console maker also turned down this offer to focus on its own IPs.

 
Ensin Spider-Man ja nyt KOTOR: Remakesta samaa asiaa.



Mikähän näiden juttujen varsinainen pointti on? (ei ole sinulle kritiikkiä, vaan näiden huhujen alkuperäisille käynnistäjille) Siis kun nuo pelit nyt ovat tulossa vain tietyille konsoleille, niin mitäs sitä märehtimään mitä joskus aikonaan tapahtui tai ei tapahtunut? Tietysti siinä mielessä helppoa täältä huudella, kun omistan nuo kaikki olennaiset konsolit. Mutta senpä takia ne kaikki olen hankkinutkin, ettei tarvitse yhtään jäädä miettimään ja märehtimään, että miksi se ja se peli nyt sitten ei tullutkaan juuri minun konsolilleni. Keskityn sen sijasta pelaamaan niitä pelejä sillä konsolilla millä ne julkaistaan.

Conker teki näköjään taas paluun. Iso peukku sille! :D
 
Mikähän näiden juttujen varsinainen pointti on? (ei ole sinulle kritiikkiä, vaan näiden huhujen alkuperäisille käynnistäjille) Siis kun nuo pelit nyt ovat tulossa vain tietyille konsoleille, niin mitäs sitä märehtimään mitä joskus aikonaan tapahtui tai ei tapahtunut? Tietysti siinä mielessä helppoa täältä huudella, kun omistan nuo kaikki olennaiset konsolit. Mutta senpä takia ne kaikki olen hankkinutkin, ettei tarvitse yhtään jäädä miettimään ja märehtimään, että miksi se ja se peli nyt sitten ei tullutkaan juuri minun konsolilleni. Keskityn sen sijasta pelaamaan niitä pelejä sillä konsolilla millä ne julkaistaan.

Conker teki näköjään taas paluun. Iso peukku sille! :D
Itse mietin ihan samaa, mutta eipä näistä koskaan tiedä, että miksi tämmöisiä huhuja alkaa liikkumaan.

Joku innostunut kaivamaan vanhoja asioita esille nyt, kun boksin julkaisuja myöhästyy :D
 
Minusta on hyvä, jos lisenssipelit tulee kaikille alustoille ja yksinoikeudet ovat omia IP:itä. Taloudellisesti ei ehkä fiksuinta MS:ltä jättää herkullisimpia lisenssejä käyttämättä.
 
  • Like
Reactions: Zak
Ensin Spider-Man ja nyt KOTOR: Remakesta samaa asiaa.

Spidermanin kanssa täysi yksinoikeus olisi todellakin pitänyt hyödyntää. Jos siis tämä nyt on ensin tarjottu Microsoftille. Mutta KOTORin kanssa jos tarjous on ollut joku vuoden yksinoikeusdiili, niin silloin ymmärtää paremmin miksi sellainen on skipattu. Ainakin vielä tällä hetkellä olettama kun on, että KOTOR Remake ei ole täysi yksinoikeus.
 
Spidermanin kanssa täysi yksinoikeus olisi todellakin pitänyt hyödyntää. Jos siis tämä nyt on ensin tarjottu Microsoftille. Mutta KOTORin kanssa jos tarjous on ollut joku vuoden yksinoikeusdiili, niin silloin ymmärtää paremmin miksi sellainen on skipattu. Ainakin vielä tällä hetkellä olettama kun on, että KOTOR Remake ei ole täysi yksinoikeus.
Vaikea itse ainakin uskoa KOTOR:in täydelliseen yksinoikeuteen, koska kyseessä kuitenkin remake alkuperäisen Xboxin yhdestä suosituimmasta pelistä.
 
Mikähän näiden juttujen varsinainen pointti on? (ei ole sinulle kritiikkiä, vaan näiden huhujen alkuperäisille käynnistäjille) Siis kun nuo pelit nyt ovat tulossa vain tietyille konsoleille, niin mitäs sitä märehtimään mitä joskus aikonaan tapahtui tai ei tapahtunut? Tietysti siinä mielessä helppoa täältä huudella, kun omistan nuo kaikki olennaiset konsolit. Mutta senpä takia ne kaikki olen hankkinutkin, ettei tarvitse yhtään jäädä miettimään ja märehtimään, että miksi se ja se peli nyt sitten ei tullutkaan juuri minun konsolilleni. Keskityn sen sijasta pelaamaan niitä pelejä sillä konsolilla millä ne julkaistaan.

Conker teki näköjään taas paluun. Iso peukku sille! :D

Hulluko nää oot, onko mikään sen parempaa olla internetissä ku jälkiviisaana :D ei sentään vaan omasta mielestä ihan mielenkiintoista että tälläisiä tulee ilmi ja omasta mielestä myös hyvä että tulee ilmi että Microsoftilla on ollut tuolloin jo luottoa omiin sarjoihin kuten Spider-Manin kohdalla havaittiin.
 
Mikähän näiden juttujen varsinainen pointti on? (ei ole sinulle kritiikkiä, vaan näiden huhujen alkuperäisille käynnistäjille) Siis kun nuo pelit nyt ovat tulossa vain tietyille konsoleille, niin mitäs sitä märehtimään mitä joskus aikonaan tapahtui tai ei tapahtunut? Tietysti siinä mielessä helppoa täältä huudella, kun omistan nuo kaikki olennaiset konsolit. Mutta senpä takia ne kaikki olen hankkinutkin, ettei tarvitse yhtään jäädä miettimään ja märehtimään, että miksi se ja se peli nyt sitten ei tullutkaan juuri minun konsolilleni. Keskityn sen sijasta pelaamaan niitä pelejä sillä konsolilla millä ne julkaistaan.

Conker teki näköjään taas paluun. Iso peukku sille! :D
Jaahas, tunnistin itseni joten vastataan.

Niin siis korjaa jos olen väärässä, mutta eikö tämä ole ketju jossa käsitellään asioita jotka koskevat jollain tapaa kaikkia konsoleita? Miksi ei olisi ketjun mukaista käsitellä asioita siitä miksi jokin peli ilmestyy ainoastaan yhdelle alustalle eikä muille? Etenkin kun täälläkin on Sonyn Spidermaneita ja muita yksinoikeuksia käsitelty ennenkin sivutolkulla ja puhuttu jotenkin todella likaisina ja kusipäisinä liikkeinä verrattuna muiden yhtiöiden toimintaan pelimaailmassa.

Nyt kun näihin diileihin saa jonkinlaista selvyyttä siitä kuinka se on pikemminkin muiden yhtiöiden kompastelua eikä Sonyn ovelien metkujen aikaansaantia että pelit ovat päätyneet pelkästään Sonyn alustalle, niin nyt tästä ei sitten olisikaan soveliasta keskustella? Miksi? Siksikö että Microsoft on tässä se yhtiö joka nyt näin jälkiviisaana katsottuana on päätynyt hieman huonoon valoon vanhojen päätöksiensä kanssa?

Minun mielestäni ainoastaan ihan mielenkiintoista saada pelien kulisseista lisää infoa siitä miksi joku peli ei muille alustoille ilmestynyt. Jos joku tämän kaiken nyt koki konsolisodan aloituksena Microsoftia vastaan niin voi hellanletta. Samalla tapaa on Sonylla mennyt diilejä ohitse suun kun ei olla nähty potentiaalia. Kuka muistaa vaikkapa Demon's Soulsin ja kuinka sen pelin tai tekijöiden potentiaalia ei pleikkarin johtajat nähneet vaikka se kirjaimellisesti oli heidän edessään.
 
Jaahas, tunnistin itseni joten vastataan.

Niin siis korjaa jos olen väärässä, mutta eikö tämä ole ketju jossa käsitellään asioita jotka koskevat jollain tapaa kaikkia konsoleita? Miksi ei olisi ketjun mukaista käsitellä asioita siitä miksi jokin peli ilmestyy ainoastaan yhdelle alustalle eikä muille? Etenkin kun täälläkin on Sonyn Spidermaneita ja muita yksinoikeuksia käsitelty ennenkin sivutolkulla ja puhuttu jotenkin todella likaisina ja kusipäisinä liikkeinä verrattuna muiden yhtiöiden toimintaan pelimaailmassa.

Nyt kun näihin diileihin saa jonkinlaista selvyyttä siitä kuinka se on pikemminkin muiden yhtiöiden kompastelua eikä Sonyn ovelien metkujen aikaansaantia että pelit ovat päätyneet pelkästään Sonyn alustalle, niin nyt tästä ei sitten olisikaan soveliasta keskustella? Miksi? Siksikö että Microsoft on tässä se yhtiö joka nyt näin jälkiviisaana katsottuana on päätynyt hieman huonoon valoon vanhojen päätöksiensä kanssa?

Minun mielestäni ainoastaan ihan mielenkiintoista saada pelien kulisseista lisää infoa siitä miksi joku peli ei muille alustoille ilmestynyt. Jos joku tämän kaiken nyt koki konsolisodan aloituksena Microsoftia vastaan niin voi hellanletta. Samalla tapaa on Sonylla mennyt diilejä ohitse suun kun ei olla nähty potentiaalia. Kuka muistaa vaikkapa Demon's Soulsin ja kuinka sen pelin tai tekijöiden potentiaalia ei pleikkarin johtajat nähneet vaikka se kirjaimellisesti oli heidän edessään.
No oma pointtini on lähinnä se, että jälkiviisastelu on toki kovin helppoa, mutta myöskin mielestäni äärimmäisen turhaa. Eivät mitkään suuryritykset mitään täysin puhtaita pulmusia ole, ja metkuja on varmasti tehty joka tapauksessa. Minulle on kuitenkin asiakkaana olennaisinta, että kuinka hyvinä ja sopivina itselleni koen ne yritysten tämänhetkiset tuotteet ja palvelut.

En toki mitään suoranaisia laittomuuksia halua tukeakaan, mutta noin muuten on aika paha alkaa kaikkeen business-etiikkaan ottamaan isommin kantaa. Kovin rehtiä business ei joka tapauksessa yleensä ole - ainakaan jonkun osapuolen näkökulmasta. Itselleni on toki merkittävä asia työntekijöiden kohtelu, kun sen asian parissa olen itsekin jo vuosikymmeniä töitä tehnyt. Joten jos selvästi kohdellaan huonosti työntekijöitä, niin siitä kyllä näen punaista, ja se voi hyvinkin vaikuttaa asiakkuuteeni. Siinäkin asiassa pitää toki ymmärtää alaa sellaisenaan ennen kuin tekee johtopäätöksiä kovin pitkälle. Esim. yksittäinen crunch on ehkä joskus ainakin jossakin määrin ymmärrettävää, varsinkin jos työntekijät ovat selkeästi itsekin olleet sen takana. Mutta jatkuvana ja varsinkin painostettuna pelien kehittämisen muotona sekin on tietysti erittäin tuomittavaa.
 
Ensimmäisiä viitteitä/huhuja milloin päivitetyt konsolit olisi ilmestymässä.

 
Nämä tosiaan olisi ollut pakattuna PC versiossa

No näinhän sitä olettaisi. Tämä koko "olisi vienyt liikaa levyjä" (Phantasmagorialla taisi aikanaan olla 7 CD:tä) kuulostaa sen verta meriselitykselle, että ei tuosta kannata varmaan sen enempää johtopäätösiä taikoa, eiköhän siellä ole joku diili ollut takana ja sillä siisti, sen myötä ei MGS4 ole muilla alustoilla näkynyt.
 
Ylös Bottom