Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Mutta eihän se sun väittämä siltikään pitäny missään vaiheessa paikkaansa edelleenkään noiden suhteen? Jos on lista ja sielä on kärkipäässä pelejä niin myyhän ne vaikka väität toista? Mulle on turha alkaa mitään Sony diipadaapaa höpöttään se ei mee läpi missään vaiheessa mutta kannattaa kaveri hyvä ryhdistäytyä mitä postaa tänne ja mitä hölynpölyä vielä höpöttää päälle. Kerrotko nyt että jos listalla on Sonyn omia pelejä tommosilla sijoilla niin miten on sinne joutunut?
Aivan sama miten otit sen kun muut sen näytti ymmärtävän ja turha tässä on väitellä Sony trollien kanssa joten ignore listalle vain
 
Aivan sama miten otit sen kun muut sen näytti ymmärtävän ja turha tässä on väitellä Sony trollien kanssa joten ignore listalle vain

Äläkä laita, valehdellaan lisää! En voi edes peukkua antaa pelkurimaisesta käytöksestä ja tilanteesta pakenemisesta.

Screen-Shot-2022-01-12-at-9.41.15-AM.png

Siinä on jenkkien lista myös, minun mielestä kun katsoo vuoden 2021 myytyjä Store pelejä mitä digitaalisesti on mennyt niin kyllä minun mielestä ihmisiä kiinnostaa Sonyn omat pelit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sony ei ainakaan nyt tällä hetkellä vaikuta kovin tyytyväiseltä pelimyynteihin ja nythän vähän kaikilla on alkanut heikompi aika, kun pelit viivästyvät ja korona ei pidä enää ihmisiä sohvalla. Oikeastaan nykytilanteessa kuumentuneiden pelimarkkinoiden aikana tehdyt studio-ostot eivät vaikuta niin järkeviltä enää. Seuraavaksi varmaan napsitaan niitä studioita pilkkahintaan, jotka eivät kestä talouden hidastumista ja joiden pelit ajoittuivat väärin niin, etteivät päässeet hyötymään hyvistä ajoista.
 
Sony ei ainakaan nyt tällä hetkellä vaikuta kovin tyytyväiseltä pelimyynteihin ja nythän vähän kaikilla on alkanut heikompi aika, kun pelit viivästyvät ja korona ei pidä enää ihmisiä sohvalla. Oikeastaan nykytilanteessa kuumentuneiden pelimarkkinoiden aikana tehdyt studio-ostot eivät vaikuta niin järkeviltä enää. Seuraavaksi varmaan napsitaan niitä studioita pilkkahintaan, jotka eivät kestä talouden hidastumista ja joiden pelit ajoittuivat väärin niin, etteivät päässeet hyötymään hyvistä ajoista.

Sony saisi muutamia pelisarjojaan herätellä eloon ja rebootata kuten esim Resistancen ja Killzonen. Osa noista studio hankinnoista voisi hyvin hyödyntää eikä aina lähtä uutta IP:tä lyömään tulille. Tämäkin voisi herättää ihmisissä mielenkiintoa.
 
Vähän tosiaan ihmetyttää, miksi Guerilla Gamesiin ei ole perustettu toista tiimiä tekemään uutta Killzonea. Ehkä Sony ei sitten ollut tyytyväinen sarjan menestykseen ja vähän samahan uhkaa myös nyt Horizon -sarjaa ja aika lailla aiheettomasti. Harmittaa, jos hyvä studio jää paitsioon lähinnä huonon tuurin vuoksi. Studio-ostojen sijaan pitäisi eniten panostaa jo olemassaolevien studioiden voimavaroihin, mitä kyllä tietysti tehdään myös, mutta uusi ei ole yleensä vanhaa parempi ja jatkuva myllerrys vain heikentää työn laatua.
 
Vähän tosiaan ihmetyttää, miksi Guerilla Gamesiin ei ole perustettu toista tiimiä tekemään uutta Killzonea. Ehkä Sony ei sitten ollut tyytyväinen sarjan menestykseen ja vähän samahan uhkaa myös nyt Horizon -sarjaa ja aika lailla aiheettomasti. Harmittaa, jos hyvä studio jää paitsioon lähinnä huonon tuurin vuoksi. Studio-ostojen sijaan pitäisi eniten panostaa jo olemassaolevien studioiden voimavaroihin, mitä kyllä tietysti tehdään myös, mutta uusi ei ole yleensä vanhaa parempi ja jatkuva myllerrys vain heikentää työn laatua.

Joo olen kyllä samaa mieltä, hyviä pelisarjoja löytyy olan takaa ja paljon niin nykyisellä strategialla ne saattavat pian saada kavereita näistä uudemmista.
 
Vähän tosiaan ihmetyttää, miksi Guerilla Gamesiin ei ole perustettu toista tiimiä tekemään uutta Killzonea. Ehkä Sony ei sitten ollut tyytyväinen sarjan menestykseen ja vähän samahan uhkaa myös nyt Horizon -sarjaa ja aika lailla aiheettomasti. Harmittaa, jos hyvä studio jää paitsioon lähinnä huonon tuurin vuoksi. Studio-ostojen sijaan pitäisi eniten panostaa jo olemassaolevien studioiden voimavaroihin, mitä kyllä tietysti tehdään myös, mutta uusi ei ole yleensä vanhaa parempi ja jatkuva myllerrys vain heikentää työn laatua.
Ei varmaan hyvää lupaa Killzonen tulevaisuudelle sekään, että pelisarjan virallinen sivu https://killzone.com/ suljettiin.

Mutta toivotaan, että sieltä joskus vielä tulisi uutta Killzonea, vaikka sitten toisen studion tekemänä.
 
Taidat olla nyt vähän turhan aikaisin liikenteessä Initiativen suhteen. Lisäksi vähän hyppäät väkisin haluamaasi lopputulokseen. Oliko Initiativen aina tarkoituskin palkata joku apustudio? En tiedä, mutta vaikuttaisi todennäköiseltä. Jokatapauksessa apustudioita käytetään jatkuvasti, tämän voit todeta esimerkiksi pelien lopputeksteistä.
Minkä suhteen olen nyt liian aikaisessa? Ai kun sanoin, että The Initiative on hyvä esimerkki Microsoftille muiden lomassa siitä, että studioiden perustaminen ei ole niin yksinkertaista kuin studion osto. Kukaan ei ole puhunut studion kaatuneen tai muuta vaan ainoastaan sitä, että ongelmia on ollut ja niistä normaalia isommin uutisoitiin taannoin. Kenties ongelmat ovat sitten olleet normaalia isompia kuin studioilla keskimäärin?

Kyllähän pelien outsourceaminen on hieman eri asia kuin ihan kokonaisen studion palkkaaminen viemään peliprojekti loppuun. Epäilen ettei kokonaista studiota olisi tarvinnut palkata jos yli puolet TI:n perustajajäsenistä eivät olisi vaihtaneet työpaikkaa kesken projektin.

Jos ihmisten työpaikkojen vaihdot mielestäsi merkitsevät, että studio on ongelmissa, niin jonkun Naughty Dogin täytyy olla täysin uppoava laiva. Nykypäivänä ihmiset vain tuppaavat vaihtamaan työnantajaa useammin kuin männävuosina. Pelihessut tuntuvat olevan vielä normaaliakin liikkuvanpaa sorttia.
On myöskin aivan eri asia lähteä studiosta kuten Naughty Dogista projektin jälkeen, ei kesken projektin niin kuin TI:n tapauksessa. Urakkahommiahan peliprojektit monelle työntekijälle on pelialalla.

343 Industriesin* edellinen peli nappasi useammankin Gotyn, ongelmistaan huolimatta. Ei aivan huonosti siltäkään studiolta.
Kyllä, hieno juttu että peli on napannut vuoden peli-palkintoja kotiin. Mutta ei tämäkään nyt mitenkään poista sitä pohjaa siltä mitä sanoin, että myös tällä yhtiöllä on ollut isoja ongelmia vastata fanien toiveisiin ja myös siellä on ollut isoa turbulenssia työntekijäkadon takia joista on uutisoitu normaalia enemmän. Tämäkin on Microsoftin itse perustama studio aikanaan joka on tuntunut pitkään etsivän todellista potentiaaliaan ja kykyä vastata fanien toiveisiin.

Loppupäätelmäsi tuntuu kovin ohkaiselta esitettyihin faktoihin nähden.
Kyllähän ne faktat siellä tapetilla on. On sitten eri asia haluaako teeskennellä ettei mitään ongelmia ole ollut vaiko puhua asioista niin kuin ne ovat.
 
Minkä suhteen olen nyt liian aikaisessa? Ai kun sanoin, että The Initiative on hyvä esimerkki Microsoftille muiden lomassa siitä, että studioiden perustaminen ei ole niin yksinkertaista kuin studion osto. Kukaan ei ole puhunut studion kaatuneen tai muuta vaan ainoastaan sitä, että ongelmia on ollut ja niistä normaalia isommin uutisoitiin taannoin. Kenties ongelmat ovat sitten olleet normaalia isompia kuin studioilla keskimäärin?

Äh, toisto huumoria? Kuten jo kerran sanoin, niin tässä väitteessäsi Initiativen suhteen olet mielestäni armottoman hätäinen:

The Initiative ja 343 ovat varmaankin hyviä esimerkkejä siitä miksi Microsoft ei samalla tapaa luota omiin kykyihinsä rakentaa pelistudioita pitkäjänteisellä työllä niin kuin muut vaan ainoaksi ratkaisuksi jäi kasvattaa omaa markkina-arvoa ostamalla muilta jotain pois.

-----------

Kyllähän pelien outsourceaminen on hieman eri asia kuin ihan kokonaisen studion palkkaaminen viemään peliprojekti loppuun. Epäilen ettei kokonaista studiota olisi tarvinnut palkata jos yli puolet TI:n perustajajäsenistä eivät olisi vaihtaneet työpaikkaa kesken projektin.

Vaikka Initiativelta ei olisi ikinä poistunut yhtäkään työntekijää, niin studio olisi ollut aivan liian pieni yksinään tekemään Perfect Darkin koko luokan peliä. Huomattavasti helpompaa on uskoa, että studion lähestymistavaksi valittiin vastaava malli kuin vuotta myöhemmin perustetulle World's Edgelle.

Valitettavasti kaikki tiedossa olevat faktat viittaavaat, että spekulaatiosi menee metsään.

On myöskin aivan eri asia lähteä studiosta kuten Naughty Dogista projektin jälkeen, ei kesken projektin niin kuin TI:n tapauksessa. Urakkahommiahan peliprojektit monelle työntekijälle on pelialalla.

Ei ne pakottavat elämäntilanteen muutokset välttämättä aina katso projektiaikataulua.

Toisaalta ihan yhtä lailla niistä muista studioista poistuu väkeä kesken projektien. Myös Sonyn studioista*. Itse en näe tätä ongelmana, mutta sinun argumentoinniltasi nämä syövät melkolailla pohjan pois.

* Mikäli aihe kiinnostaa, voit laulatella Googlea. Esimerkiksi "Naughty Dog developers leaving" avainsanoilla pääset asian ytimeen. Uskoakseni sanat Naughty ja Dog vaihtamalla melkolailla mihin tahansa toiseen studionimeen löytyy yhtälailla osumia. Saatat jopa kauhistua miten hirveitä ja epäonnistuneita studioita melkein kaikki studiot ovat kun väki tällä tavalla poistuu talosta kesken projektien.
 
Äh, toisto huumoria? Kuten jo kerran sanoin, niin tässä väitteessäsi Initiativen suhteen olet mielestäni armottoman hätäinen.
Ja mikähän tuossa lainaamassasi viestissäni on väärin? Ennen Bethesdan ja Activision ostoa Microsoftilla oli jo yli kymmenen first party studiota. Menestys näillä studioilla on ollut surkeaa verrattuna Sonyn ja Nintendon first party tuotantoon. Ihan päivänselvää, että tätä ongelmaa ryhdyttiin korjaamaan lähtemällä kaupoille. Näiden kauppojen jälkeen Microsoft nosti markkina-arvoaan ja vähensi muiden.

Vaikka Initiativelta ei olisi ikinä poistunut yhtäkään työntekijää, niin studio olisi ollut aivan liian pieni yksinään tekemään Perfect Darkin koko luokan peliä. Huomattavasti helpompaa on uskoa, että studion lähestymistavaksi valittiin vastaava malli kuin vuotta myöhemmin perustetulle World's Edgelle.
Minun mielestäni aika vahvaa copiumin imppailua uskotella itselleen, että Microsoftin oli koko ajan tarkoitus palkata aivan uusi studio vetämään Perfect Dark loppuun eikä tuolla työntekijöiden poistumisella ollut mitään tekemistä asian kanssa. :D

Ei ne pakottavat elämäntilanteen muutokset välttämättä aina katso projektiaikataulua.

Toisaalta ihan yhtä lailla niistä muista studioista poistuu väkeä kesken projektien. Myös Sonyn studioista*. Itse en näe tätä ongelmana, mutta sinun argumentoinniltasi nämä syövät melkolailla pohjan pois.

* Mikäli aihe kiinnostaa, voit laulatella Googlea. Esimerkiksi "Naughty Dog developers leaving" avainsanoilla pääset asian ytimeen. Uskoakseni sanat Naughty ja Dog vaihtamalla melkolailla mihin tahansa toiseen studionimeen löytyy yhtälailla osumia. Saatat jopa kauhistua miten hirveitä ja epäonnistuneita studioita melkein kaikki studiot ovat kun väki tällä tavalla poistuu talosta kesken projektien.
Varmasti ihmisiä poistuu kesken projektienkin, mutta varmaan nostit esimerkiksi ND:n esille juuri sen takia, kun siitä TLOU2 ilmestymisen aikaan ilmestyi artikkeli kuinka UC4 jälkeen 60 prosenttia(?) studion työntekijöistä oli lähtenyt studiosta.

Toisin sanoen selvästi eri tilanne tuo on kuin, että 60 prosenttia olisi lähtenyt kesken projektin, etenkin studion ensimmäisen projektin aikana jota varten ihmisiä varta vasten isolla huudolla puikkoihin palkattiin.


Että näin.
 
Minun mielestäni aika vahvaa copiumin imppailua uskotella itselleen, että Microsoftin oli koko ajan tarkoitus palkata aivan uusi studio vetämään Perfect Dark loppuun eikä tuolla työntekijöiden poistumisella ollut mitään tekemistä asian kanssa. :D

Jos lähestulkoon koko suorittava porras puuttuu, niin minun on huomattavasti helpompi uskoa, että suunnitelmana on ollut palkata apustudio, kuin että ei olisi. Initiative käsittääkseni koostuu ja koostui lähinnä näistä johto- / keskijohto tason tyypeistä.

Varmasti ihmisiä poistuu kesken projektienkin, mutta varmaan nostit esimerkiksi ND:n esille juuri sen takia, kun siitä TLOU2 ilmestymisen aikaan ilmestyi artikkeli kuinka UC4 jälkeen 60 prosenttia(?) studion työntekijöistä oli lähtenyt studiosta.

Toisin sanoen selvästi eri tilanne tuo on kuin, että 60 prosenttia olisi lähtenyt kesken projektin, etenkin studion ensimmäisen projektin aikana jota varten ihmisiä varta vasten isolla huudolla puikkoihin palkattiin.

On täysin eri asia, että MS:sän studioista lähtee väkeä tai että muiden firmojen studioista lähtee väkeä? Jos väkeä lähtee MS:sältä tämä kertoo siitä, että studio on isoissa ongelmissa? Kun taas muista studioista väkeä lähtee siististi projektien välissä, koska kaipaavat uusia haasteita uralleen?

Itse taipuisin uskomaan, että totuus on siinä jossain puolessa välissä. Enkä näistä työntekijöiden liikehdinnöistä jaksaisi, tai edes uskaltaisi, vetää kovin pitkälle meneviä tulkintoja. Sinulla toki siihen on oikeus, mutta minusta olet silloin aika heikoilla jäillä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos kerrataan nopeasti, että ymmärsinkö oikein? On täysin eri asia, että MS:sän studioista lähtee väkeä tai että muiden firmojen studioista lähtee väkeä. Jos väkeä lähtee MS:sältä tämä kertoo siitä, että studio on isoissa ongelmissa. Kun taas muista studioista väkeä lähtee siististi projektien välissä, koska kaipaavat uusia haasteita uralleen.
Kyllä se on minun mielestäni täysin eri tilanne jos prosentuaalisesti saman verran ihmisiä on lähtenyt studion ensimmäisen projektin aikana sen reilun muutaman vuoden aikana olemassaolon aikana kuin jos Naughty Dogilla on lähtenyt tuo sama prosenttiluku työntekijöitä vuoden 2016 ja 2020 aikana sen jälkeen kun UC4 saatiin ulos ja TLOU2 lähdettiin työstämään.

Ja nyt kun lähdin asiaa tarkistamaan niin itse asiassa tilanne olikin vielä huomattavasti eri kuin TI:n tapauksessa jossa ihan lead designereita oli lähtenyt heiltä. Naughty Dogin kohdalla puhe oli taas non-lead designereista.

In it, the outlet spoke with 13 current and former Naughty Dog employees about the studio's allegedly tough working conditions, which has led to a large exodus of people from the company. 70% of the non-lead designers (14 out of 20) that worked on Uncharted 4 are no longer with the company.

According to information from LinkedIn, around 34 staff members have left the company in the last 12 months, including game director Dan Neuburger, design director Drew Murray, and principal world building Jolyon Myers, among other senior members.

Tuntui ND:llä olevan isoimmat ongelmat työkulttuurin kanssa (crunch) joka on ainakin tällä haavaa korjattu (TLOU1:n on uutisoitu devien toimesta olevan studion ensimmäinen peli ilman crunchia), kun taas TI:llä ongelmat tuntuvat olevan taas aivan jossain muualla.

Voidaan varmaan palata vertaamaan näiden studioiden tilannetta keskenään siinä kohtaa, kun Naughty Dogilta alkaa Druckmannit yms. poistumaan kesken pelien teon.
 
Ja mikähän tuossa lainaamassasi viestissäni on väärin? Ennen Bethesdan ja Activision ostoa Microsoftilla oli jo yli kymmenen first party studiota. Menestys näillä studioilla on ollut surkeaa verrattuna Sonyn ja Nintendon first party tuotantoon. Ihan päivänselvää, että tätä ongelmaa ryhdyttiin korjaamaan lähtemällä kaupoille. Näiden kauppojen jälkeen Microsoft nosti markkina-arvoaan ja vähensi muiden.
Niin surkeaa, että Microsoft oli vuoden 2021 paras pelijulkaisija arvosanojen valossa.

Kyse ei ole siitä, etteikö olemassa olevat studiot olisi tehneet hyvää jälkeä. Katso Playground Games, The Coalition, Worlds Edge, 343 Industries, Raren Sea of Thieves ja niin edelleen. Ostoksille lähdettiin, koska pelejä ei pystytty tuottamaan tarpeeksi tiheään tahtiin. Game Passin kasvun myötä ja siihen keskittyen omia pelejä tarvitaan vieläkin enemmän ja vieläkin tiheämpään tahtiin. Tähän ei myöskään millään pystytä sillä taktiikalla että perustetaan uusia omia studioita tyhjästä. Se vaan kestää aivan liian kauan.

Useilla näillä Microsoftin ostamilla studioilla oli joku projekti kesken, jopa ihan loppusuoralla, joten varsinaisia yksinoikeushedelmiä näistä ostoksista on päästy keräämään verrattain vähän. Mutta kyllä olet oikeassa, ideana tässä on varmasti nostaa omaa markkina-arvoa verrattuna kilpailijoihin.
 
Voidaan varmaan palata vertaamaan näiden studioiden tilannetta keskenään siinä kohtaa, kun Naughty Dogilta alkaa Druckmannit yms. poistumaan kesken pelien teon.
Juu, mun puolesta ei tarvitse. Se pointti mulla oli lähinnä, että minun mielestä tällaisesta työvoiman liikkumisesta on aika hassua vetää kovin raflaavia johtopäätöksiä. Varsinkin kun linjavedotkin tuntuvat melkolailla veteen piirretyiltä viivoilta.
 
Itsestä tuntuu että monikin pelisarja on saanut suuria piristysruiskeita kun työntekijät ovat pomppineet studiosta toiseen. Kun tieto ja taito sekä kokemus kulkee näiden työntekijöiden mukana niin laatu voi kokea suuriakin ihmeitä.
 
Pelit ja niiden tekeminen/kehittäminen ovat projekteja. Se on ihan luonnollista, että vaihdetaan tehtävästä ja studiosta toiseen, kun projekti on valmis. Lähdetään tekemään jotain muuta, jos ei haluta jatkaa samassa studiossa samantyylisten pelien kanssa. Pelinkehitystyösuhde voidaan ajatella eräänlaisena "määräaikaisena työsuhteena", joka voi sitten raueta, kun projekti on valmis. Toki sitä "määräaikaista työsuhdetta" voidaan jatkaa vaikka toisen tai kolmannen projektin verran, jos molemmat osapuolet niin haluavat.

Jos lähdetään pois kesken projektin, niin kyllähän silloin on kyse "määräaikaisen työsopimuksen irtisanomisesta etuajassa". Toki näitä 'irtisanomisia' voi sitten sattua yksittäistapauksissa monesta eri syystä. Yksittäistapauksia on aina. Tosin jos samasta projektista irtisanoutuu/irtisanotaan iso määrä porukkaa kerralla kesken projektin, niin kyllä se silloin näyttää ulospäin siltä, että joku isompi asia kyseisessä projektissa on mennyt aika pahasti metsään.

Eli siis lyhkäisesti ja ratakiskosta vääntäen: On ihan eri asia verrata työvoiman liikkumista kesken meneillään olevan pelinkehityksen ja isojen peliprojektien väleissä.
 
@gherbaru välillä huutonauruhymiön ymmärtää, mutta nyt en kyllä saa kiinni mikä viestissäni oli niin hauskaa.

Mielestäni en sanonut mitään mikä ei olisi totta tai edes mitään mikä olisi varsinaisesti mielipide, vaan pikemminkin toteamus nykytilanteesta.
Asiaan en juuri ole perehtynyt mutta eikös Phil Spencer itse todennut vuosi pari sitten että yksinoikeuksien suhteen on paljon parannettavaa. Hienoa jos vuosi 2021 oli hyvä mutta ehkä tässä katsottiin isommassa mittakaavassa. Sony näyttää työntävän lähes joka vuosi jotain kovia ja ehkä tätä Spencer myös haki kommentillaan? Kyllä mun käsittääkseni noin isoille kaupoille lähtö on ennemminkin vastaus siihen että pystytään vastaamaan kilpailijan tarjontaan kuin se että laatua tulee jo niin paljon että pakko lisätä työvoimaa että saadaan pidettyä gamepass tilaajat tyytyväisenä.
 
Asiaan en juuri ole perehtynyt mutta eikös Phil Spencer itse todennut vuosi pari sitten että yksinoikeuksien suhteen on paljon parannettavaa. Hienoa jos vuosi 2021 oli hyvä mutta ehkä tässä katsottiin isommassa mittakaavassa. Sony näyttää työntävän lähes joka vuosi jotain kovia ja ehkä tätä Spencer myös haki kommentillaan? Kyllä mun käsittääkseni noin isoille kaupoille lähtö on ennemminkin vastaus siihen että pystytään vastaamaan kilpailijan tarjontaan kuin se että laatua tulee jo niin paljon että pakko lisätä työvoimaa että saadaan pidettyä gamepass tilaajat tyytyväisenä.
Niin, mutta ei tämä mielestäni selitä tuota nauruhymiötä, jota tuossa ihmettelin.

Kirjoitin myös, että varmasti syy studiokauppoihin on nostaa omaa markkina-arvoa. Microsoft ei pystynyt työntämään joka vuosi jotain isoa peliä markkinoille (tai ainakaan useampaa isoa peliä), kun ei ollut tarpeeksi tekijöitä. Sitäkin tuossa jo kirjoitin.

Sitten taas jos sinulla on tilauspalvelu, johon julkaiset pelisi, niin pelejä olisi hyvä julkaista mukavan tasaisella syklillä. Siihen tarvitaan paljon tekijöitä.

Ollaan siis mielestäni aika lailla samoilla linjoilla asian suhteen, eikä se vieläkään selitä tuota nauruhymiötä, jota ihmettelin lainaamassasi viestissä.
 
Niin, mutta ei tämä mielestäni selitä tuota nauruhymiötä, jota tuossa ihmettelin.

Kirjoitin myös, että varmasti syy studiokauppoihin on nostaa omaa markkina-arvoa. Microsoft ei pystynyt työntämään joka vuosi jotain isoa peliä markkinoille (tai ainakaan useampaa isoa peliä), kun ei ollut tarpeeksi tekijöitä. Sitäkin tuossa jo kirjoitin.

Sitten taas jos sinulla on tilauspalvelu, johon julkaiset pelisi, niin pelejä olisi hyvä julkaista mukavan tasaisella syklillä. Siihen tarvitaan paljon tekijöitä.

Ollaan siis mielestäni aika lailla samoilla linjoilla asian suhteen, eikä se vieläkään selitä tuota nauruhymiötä, jota ihmettelin lainaamassasi viestissä.
Kun argumentit on loppu, jää jäljelle enää nauruhymiö.
 
Ylös Bottom