Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Kunnoha moka tuo Redfall tapaus oli Microsoftilta jonka ei pitänyt edes olla mahdollista kun miettii miten paljon tähän sukupolveen ja sen peleihin on panostettu. Suunta ei voi olla enään muuta kuin ylöspäin ja en usko että Starfieldin suhteen tälläistä tapahtuu. Sieltä voi tulla perus Bethesdan peli mutta jos se on tasoa Fallout 4 niin se on ok julkaisussa mutta jos se on tasoa Fallout 76 niin sitten ollaan kusessa.
 
Xbox on kriisissä, samoin koko MS:n peliosasto kaikkinensa. Tämä kelvoton Redfall-julkaisu saattaa olla ja onkin luultavasti vain jäävuoren huippu. Ensin näitä pelejä hierotaan kehityslimbossa vuosia, sitten julkaisu myöhästyy, ja kun se julkaisu tulee niin tulos näköjään voi olla tuollainen kuin tuo Redfall on, eli ei todellakaan edes keskinkertainen.

Missä ovat kaikki nämä tulevat yksinoikeudet esim. Perfect Dark, Fable, Everwild ja State of Decay 3, joista ei ole kuulunut mitään herran aikoihin. Alkaa jo tuntumaan siltä, että näiden kehityksessä ei tapahdu mitään ja/tai siellä on jotain pahasti vialla.

Tätä ihmettelen eniten, että mihin on unohdettu yksi Xboxin parhaista yksinoikeuspelisarjoista? Gears of War, sen 6. osasta ei ole kuulunut yhtään mitään, en minä ainakaan ole nähnyt enkä kuullut. 5. osa jäi tarinan osalta selkeästi kesken, olisi suuri virhe jättää tämä peli tekemättä, suorastaan anteeksiantamatonta.

Microsoftissa ei selvästikään valvota tarpeeksi Studioidensa tekemisiä, sillä laadunvalvonta tökkii, suunnitelmia ei lyödä lukkoon, on kyseenalaista alkaa muuttamaan jonkin pelin konseptia, kun sitä on jo kehitetty vuosia. Täytyy osata päättää studiokohtaisesti ja pysyä päätöksessä minkälaista peliä ollaan tekemässä. Jotain tehdään isosti väärin jos vuosien kehitystyö heitetään roskakoriin, näin on tehty joidenkin nimikkeiden tapauksessa. Tämä viimeisin tosin pätee muihinkin studioihin kuin vain MS:n studiot.

Lopuksi täytyy vielä todeta, että onko MS:n huomio nyt ollut aivan liiaksi keskittynyt Activision Blizzard -kaupan läpi viemiseen, viimeiset pari vuotta. Kaikki muut asiat tuntuvat jääneen toisarvoisiksi, siis ainakin Xbox-pelaajat saavat helposti sen käsityksen. Nyt olisi aika luopua koko Activision Blizzard -kaupasta, joka onkin mielestäni liian kallis. Turha yrittää haalia lisää studioita kun entisiäkään ei pystytä valvomaan ja ne eivät saa pelejä tuotettua ja jos saavatkin niin laatu sakkaa.

Toivon kuitenkin Xbox-pelaajana että asiat pystytään korjaamaan, paljon työtä se vaatii mutta resursseista ei pitäisi olla pulaa. Onhan toki näitä joitakin onnistumisia tullut yksinoikeusrintamalla, esim. Sea of Thieves, Grounded, Psychonauts 2, Scorn ja Forza Horizon sarja tietysti ja joitakin muita mutta ne eivät yksinkertaisesti riitä. Noilla resursseilla ja studioilla täytyy pystyä tuottamaan enemmän laadukkaita yksinoikeusnimikkeitä.

Hyvää kevään jatkoa kaikille tasapuolisesti, niin Xbox-, Playstation- kuin myös PC-pelaajille.
Sellainen muistutus kuitenkin, että Bethesda-kaupasta on nyt vasta vähän reilut kaksi vuotta. Ei noita AAA-kaliiberin pelejä tosiaankaan nykyään tehdä juuri ollenkaan alle viidessä vuodessa, tai ainakaan alle neljässä vuodessa. Joissakin menee kehityksessä jopa 6-7 vuotta. Sitten toki alkaa itseänikin ihmetyttää, mikäli noista mainitsemistasi peleistä yhtäkään ei ole julkaistu vuoden 2025 loppuun mennessä. Todennäköisesti kuitenkin osa tulee valmiiksi vasta 2026 tai jopa sen jälkeen. Pelien kehittäminen on todellakin massivisesti aikaa ja resursseja syövää toimintaa ja jotenkin tuntuu, että kovin moni ajattelee, että niitä voitaisiin noin vain kyhätä kasaan vain kolmessa tai jopa kahdessa vuodessa. Jos sellaisella aikataululla niitä sitten väkisin yritettäisiin kasaan kyhätä, niin sitten vasta bugisia tuotoksia olisi tiedossa.

Luultavasti tämä virheellinen käsitys siitä, että isoja AAA-pelejä voitaisiin parissa, kolmessa vuodessa kehittää, johtuu ainakin osittain siitä, että vaikkapa Codista ja Assassins Creed pelisarjoista saadaan parin vuoden, tai välillä jopa vuoden välein uusia pelejä. Näiden yhteydessä on kuitenkin syytä muistaa, että nuo kehittäjät käyttävät eri tiimejä aina vuorotellen, joten todellisuudessa ei samalta tiimiltä sieltä tule vuoden tai parin välein peliä, vaan kyllä sielläkin se 4-6 vuotta ainakin menee yhdellä tiimillä yleensä pelinsä kehittämiseen.

Elämme toki tällä hetkellä aika vahvaa ”mulle kaikki heti tänne nyt”-tyyppisen ajattelun aikaa, joten varmaankin se myös osaltaan vaikuttaa siihen, että pelejä odotetaan tulevan ulos useampiakin kahdessa tai kolmessa vuodessa vaikkapa nyt tuosta Bethesda-kaupasta. Tämä ei sinänsä ole kuitenkaan realismia. Realistisesti ajatellen pitäisi olla selvää, että varsinkin Bethesda kaupan syntymisen jälkeen alkuun saatettujen pelien kehittäminen valmistuu vasta joskus 2024-2026 vuosien aikana - ainakin suurimmaksi osaksi näin. Toki ainakin jotkut jo aikaisempien omien studioiden tuotokset saattavat tulla valmiiksi tuota ennenkin, mutta se jää toki nähtäväksi. Pitkä tie Microsoftilla tässä joka tapauksessa on, ennen kuin Bethesda kaupasta aletaan saada isompia hyötyjä irti. Starfieldkin oli kehityksessä jo aika paljon ennen Bethesda-kauppaa, joten se toki on nyt sitten jo pian tulossa, mutta muiden kanssa menee vielä sen 2-4 vuotta tästä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän näitä vertailuja nyt aika ajoin näkee, etenkin nyt Redfall-Starfield keississä jossa julkaisija lykkäsi molempia pelejään samaan aikaan vedoten samoihin ongelmiin.
Samoihin ongelmiin? Eiköhän siinä sanottu, että ne haluavat viimeistellä pelit kunnolla? Ei tuosta voi sellaista johtopäätöstä tehdä, että Starfield olisi julkaisussa yhtä rikki kuin Redfall? Mitä oikeestaan yrität sanoa? Kaikkihan me tiedetään että et tule mitään Xboxin peliä hommaamaan, vaikka se saisi kuinka hyviä arvosteluita tahansa. Sanon vielä loppuun että mielestäni sekä Sony että Microsoft ovat rahanahneita yrityksiä.
 
Ehkä suurimmat resurssit ja panokset on muutenkin isketty tuohon Starfieldiin. Siitä en kyllä tiedä mitään kun en ole yhtäkään traileria edes katsonut tai mitään lukenut. Yritän muutenkin nykyään välttää trailereita varsinkin elokuvista.

Joo asiaahan Ippe puhuu että kehityksessä kestää mutta tuntuu että Spenkku on lupaillut niitä pelejä viimeiset 10 vuotta niin luulisi jotain alkavan tulemaan.

Nyt kun mulla se Steamdeck ja huomannu monesta pelistä ettei olekaan yhtään hyvä, omasta mielestäni. Esimerkiksi Orit ostin ja hukkaostos mulle. Sama homma Hellbladessa, vielä olis muoveissa se PS4 versio mut saa kyllä jäädäki.

Kyllä mä silti tarjosin tossa yhdestä Xbox One X paketista satasen vaikka en kyllä tiedä mitä edes pelaisin sillä. Jääny varmaa kaivelee se hyvä Gamestopin lopetus diili. Varmaan Gears of Waria jos ei muuta, ne oli ainakin netissä joskus tosi hyviä.
 
Viimeksi muokattu:
Samoihin ongelmiin? Eiköhän siinä sanottu, että ne haluavat viimeistellä pelit kunnolla? Ei tuosta voi sellaista johtopäätöstä tehdä, että Starfield olisi julkaisussa yhtä rikki kuin Redfall? Mitä oikeestaan yrität sanoa? Kaikkihan me tiedetään että et tule mitään Xboxin peliä hommaamaan, vaikka se saisi kuinka hyviä arvosteluita tahansa. Sanon vielä loppuun että mielestäni sekä Sony että Microsoft ovat rahanahneita yrityksiä.
Onko tämä sun ensimmäinen Todd Howard-pelin julkaisu? :D

Mutta siis käsittääkseni haastoit väitteeni kun viittasin molempien pelien lykkääntyneen kiillotusprosessin ajaksi bugeista ja suorituskykyongelmista? Vai meinaatko, että Bethesdalla koettiin ettei 1000 tutkittavaa planeettaa ole vielä tarpeeksi niin lykätään Starfieldiä vielä vuodella jotta saadaan 200 planeettaa lisää peliin julkaisuun?

Kyllä nämä viime hetken lykkäykset peleille johtuvat käytännössä aina bugien korjaamisesta ja suorituskyvyn hiomisesta. Niin varmasti myös Redfallin ja Starfieldin kanssa oli. Nyt tuskin tarvitsee edes soittaa hyvälle ystävälleni Todd Howardille varmistaakseni asian laitaa.

Ja oikeassa olet, ei minulla ole mitään tarvetta "hommata" Xboxin pelejä, etenkin kun nyt pyytävät Redfallin kaltaisesta pelistä samaa 70 euron hintaa kuin vaikkapa Sony God of War Ragnarökistä, noin niin kuin esimerkkinä. Ehei, kyllä minä jatkossakin pelaan ne minua kiinnostavat Xbox ekslut vuokraamalla ne Game Passin kautta. Hellblade 2 todennäköisesti se seuraava yhtiön peli jonka takia palvelun aktivoin.

Ja ennen tuota tulen kyllä jatkossakin keskustelemaan Xbox-kommuunissa ei-toivotuista aiheista vaikka en Series-konsolia omistaisikaan tai saati että olisim sen tulevista peleistä järin kiinnostunut. :)
 
Miksi muuten Bloodbornesta ei kuulu mitään?

Mielestäni oli parhaimpia ellei paras peli PS4:lla niin aika outoa ettei tolle ole tullut jatkoa. En ole tainnut mistään muusta pelistä ostanut DLC:tä mutta siitä ostin silloin.

Luulin myös joskus että siitä tulis PC versio mutta olikos ne sitten vaan jotain huhuja?

Just katsomassa jotain Kinda Funny Games Spencer haastattelua tosta Redfall jupakasta.

Varmaan tullut selväksi että olen sitä mieltä että Xboxilla ei tule kunnolla tarpeeksi kiinnostavia pelejä mutta silti jotenkin huvittaa että ihan kuin yksi peli olisi joku maailman loppu.
Välillä pelit onnistuu ja välillä ei.

Näköjään tää ois ollut helpompi jättää julkaisematta niin kuin esim valmiille Catwomenille kävi.
 
Ehkä suurimmat resurssit ja panokset on muutenkin isketty tuohon Starfieldiin. Siitä en kyllä tiedä mitään kun en ole yhtäkään traileria edes katsonut tai mitään lukenut. Yritän muutenkin nykyään välttää trailereita varsinkin elokuvista.

Joo asiaahan Ippe puhuu että kehityksessä kestää mutta tuntuu että Spenkku on lupaillut niitä pelejä viimeiset 10 vuotta niin luulisi jotain alkavan tulemaan.

Nyt kun mulla se Steamdeck ja huomannu monesta pelistä ettei olekaan yhtään hyvä, omasta mielestäni. Esimerkiksi Orit ostin ja hukkaostos mulle. Sama homma Hellbladessa, vielä olis muoveissa se PS4 versio mut saa kyllä jäädäki.

Kyllä mä silti tarjosin tossa yhdestä Xbox One X paketista satasen vaikka en kyllä tiedä mitä edes pelaisin sillä. Jääny varmaa kaivelee se hyvä Gamestopin lopetus diili. Varmaan Gears of Waria jos ei muuta, ne oli ainakin netissä joskus tosi hyviä.
Ei toki Spenkku ainakaan Xboxin CEO:na ole voinut kovasti lupailla kuin tammikuusta 2022 alkaen, kun siihen hänet silloin valittiin. Ja tuota ennen toki oli Microsoft Gamingin vice president alkaen 2017 vuoden lopusta. Joten ehkä sellaisen viitisen vuoden aikana on voinut jotain lupailla Game Passiin liittyen. No, aika pitkä aika sekin jo on, ja toki sinne Game Passiin pitäisi enemmän laadukkaita yksinoikeuspelejä saada kieltämättä. Mutta kyllä se silti palveluna on ollut erinomainen ainakin itselleni. Niin paljon noista muistakin peleistä on siellä irti saanut. Ja itse kuulun toki myös siihen porukkaan, joka rakastaa Gearseja, Haloja ja Forzia - ilman niitä en olisi koskaan Xboxia ostanutkaan. Niistäkin olen edelleen saanut paljon iloa irti. Kyllä niitä uusia ja useampia yksinoikeuspelejä on takuuvarmasti tulossa seuraavan kolmen vuoden aikana. Ja sitä ennen löytyy valtavasti pelattavaa Xboxin lisäksi myös PS5:llä ja Switchillä.
 

Phil Spencer puhuu uudessa Xcastissa avoimesta Xboxin ja Game Passin tilasta, sekä tulevaisuudesta, jonka hän näkee silti optimistisena.

Tämä muistu myös tässä kaikessa mieleen kun Phil Spencerin mukaan Redfall ja Starfield lykättiin niin syy tähän oli nimenomaan niiden keskeneräisyys ja ettei niitä haluta julkaista keskeneräisenä mutta silti jouduttiin toimimaan tätä vastaan:

 
Onko tämä sun ensimmäinen Todd Howard-pelin julkaisu? :D
Olen pelannut Skyrimiä ja Fallout 4:sta yhteensä varmaan 2000h ja Fallout 76:sta satoja tunteja, että eipä ole. Kuten aikaisemmin kirjoitin niin tuskin Starfield bugittomana tulee ulos. Näissä Bethesda Game Studiosin peleissä pelkästään bugisuus on huono juttu, ilman niitä olis kyllä ihan 10/10 pelejä poislukien 76.
Mutta siis käsittääkseni haastoit väitteeni kun viittasin molempien pelien lykkääntyneen kiillotusprosessin ajaksi bugeista ja suorituskykyongelmista? Vai meinaatko, että Bethesdalla koettiin ettei 1000 tutkittavaa planeettaa ole vielä tarpeeksi niin lykätään Starfieldiä vielä vuodella jotta saadaan 200 planeettaa lisää peliin julkaisuun?
Tottakai niitä bugeja liiskataan kehityksen loppuvaiheessa, mutta voihan Starfield olla julkaisussa paremmassa kunnossa kuin Redfall. Ei tuo epämääräinen pelien kiillottaminen kerro pelaajalle ollenkaan mitään konkreettista kuin vaan sen että bugeja ja suorituskyky ongelmia on, mitä ikinä Starfieldin tapauksessa tarkoittaakaan. Ehkä Redfallille tuo lisä-aika ei riittänyt, mutta Starfieldille voi taas riittääkkin. Voihan olla että peliä lykätään vielä entisestään.
Kyllä nämä viime hetken lykkäykset peleille johtuvat käytännössä aina bugien korjaamisesta ja suorituskyvyn hiomisesta. Niin varmasti myös Redfallin ja Starfieldin kanssa oli. Nyt tuskin tarvitsee edes soittaa hyvälle ystävälleni Todd Howardille varmistaakseni asian laitaa.
Ihan kuin en tietäisi.
Ja ennen tuota tulen kyllä jatkossakin keskustelemaan Xbox-kommuunissa ei-toivotuista aiheista vaikka en Series-konsolia omistaisikaan tai saati että olisim sen tulevista peleistä järin kiinnostunut. :)
Kuule ihan vapaasti. Voi olla että tulen niihin jotain vastaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olen pelannut Skyrimiä ja Fallout 4:sta yhteensä varmaan 2000h ja Fallout 76:sta satoja tunteja, että eipä ole. Kuten aikaisemmin kirjoitin niin tuskin Starfield bugittomana tulee ulos. Näissä Bethesda Game Studiosin peleissä pelkästään bugisuus on huono juttu, ilman niitä olis kyllä ihan 10/10 pelejä poislukien 76.

Tottakai niitä bugeja liiskataan kehityksen loppuvaiheessa, mutta voihan Starfield olla julkaisussa paremmassa kunnossa kuin Redfall. Ei tuo epämääräinen pelien kiillottaminen kerro pelaajalle ollenkaan mitään konkreettista kuin vaan sen että bugeja ja suorituskyky ongelmia on, mitä ikinä Starfieldin tapauksessa tarkoittaakaan. Ehkä Redfallille tuo lisä-aika ei riittänyt, mutta Starfieldille voi taas riittääkkin. Voihan olla että peliä lykätään vielä entisestään.

Ihan kuin en tietäisi.

Kuule ihan vapaasti. Voi olla että tulen niihin jotain vastaamaan.
Joo o, voihan Starfield olla malliesimerkki viimeisen päälle hiotusta pelistä, eihän sitä ikinä tiedä. Joku hätäisempi voisi tosin muodostaa mielipiteensä jo tässä kohtaa jos katselee faktoja pelin skaalasta ja studion historiasta mitä tulee aikaisempien skaalassaan pienempien pelien julkaisukuntoihin.

Minähän tässä vain sitä pohdin onko tämä peli todella hiottu kuntoon vai osoittautuuko Phil Spencerin viime vuoden laatutakuut tämänkin pelin kohdalla siksi tutuksi hölynpölyksi jolla pikaisesti pyritään korjaamaan esimerkiksi viivästyksistä aiheutunutta vahinkoa. Jim Ryan kun olisi tälläistä laukonut suustaan ja sitten vuoden päästä jäänyt kiinni näistä puheistaan, niin voin vain kuvitella sen mehustelun aiheella. Kyllähän ne 10 vuoden takaiset BC-puheet edelleen nostavat päätään täällä tasaisin väliajoin. :)

Starting in 2023 our new, built for next-gen, full-priced games, including Forza Motorsport, Redfall, and Starfield, will launch at $69.99 USD on all platforms. This price reflects the content, scale, and technical complexity of these titles.

Redfall-keissi on todella karu ja hienoa nähdä, että täällä viimeistään nytkin muut alkavat heräämään kyseenalaistamaan tätä Microsoftin studioiden toimintaa. Kyllä minä ainakin ihmettelisin mitä helvettiä touhuavat siellä suunnalla jos joku Sonyn omistamista kärkistudioiden uusista AAA-peleistä saisi ilmestyessään alle 60 metacritic-keskiarvon.
 
Redfall-keissi on todella karu ja hienoa nähdä, että täällä viimeistään nytkin muut alkavat heräämään kyseenalaistamaan tätä Microsoftin studioiden toimintaa. Kyllä minä ainakin ihmettelisin mitä helvettiä touhuavat siellä suunnalla jos joku Sonyn omistamista kärkistudioiden uusista AAA-peleistä saisi ilmestyessään alle 60 metacritic-keskiarvon.

Viimeiset 5 sivua olet jaksanut nyt suoltaa yhdestä rikkinäisestä pelistä ja kuinka kaikkien pitäisi herätä mutta mihen? Ymmärtääkseni viimeisen vuoden aikana paskaa on suollettu pihalle monelta studiolta myös.

Voin käsi sydämellä sanoa että starfield tulee varmasti olemaan yhtä karussa kunnossa kuin bethesdan muutkin pelit, ajoilta kun Microsoft ei sitä vielä omistanut. En ennakko tilaa tai lataa peliä vaan odotan että pahimmat on korjattu.
 
Kyllä minä ainakin ihmettelisin mitä helvettiä touhuavat siellä suunnalla jos joku Sonyn omistamista kärkistudioiden uusista AAA-peleistä saisi ilmestyessään alle 60 metacritic-keskiarvon.
Tästä listasta löydät ihmeteltävää vähän useammaksikin hetkeksi.

 
Viimeiset 5 sivua olet jaksanut nyt suoltaa yhdestä rikkinäisestä pelistä ja kuinka kaikkien pitäisi herätä mutta mihen? Ymmärtääkseni viimeisen vuoden aikana paskaa on suollettu pihalle monelta studiolta myös.

Voin käsi sydämellä sanoa että starfield tulee varmasti olemaan yhtä karussa kunnossa kuin bethesdan muutkin pelit, ajoilta kun Microsoft ei sitä vielä omistanut. En ennakko tilaa tai lataa peliä vaan odotan että pahimmat on korjattu.
Viimeisestä viidestä sivusta en kyllä tiedä, mutta minulta olisi riittänyt varmaan ihan se yksikin sivu jos sinä ja kourallinen muita herrasmiehiä ette joka kerta lähtisi haastamaan kaikkea mitä sanon - heti jos se on vähänkin ei-toivottua puhetta Xbox-kommuunissa.
 
Viimeisestä viidestä sivusta en kyllä tiedä, mutta minulta olisi riittänyt varmaan ihan se yksikin sivu jos sinä ja kourallinen muita herrasmiehiä ette joka kerta lähtisi haastamaan kaikkea mitä sanon - heti jos se on vähänkin ei-toivottua puhetta Xbox-kommuunissa.
Älä kirjoita niin paljon katkeraa ja riidanhaluista paskaa, niin ei tarvitse kenenkään haastaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä listasta löydät ihmeteltävää vähän useammaksikin hetkeksi.

Oijoijoi, mitä kummaa?! Xboxin omilla studioilla korkeampi keskimääräinen Metacritic-keskiarvo. Mitäs ihmettä? Eihän sen kai näin pitänyt olla? Voin jo kuulla jälleen nikkarointiääniä siitä, kun maalitolppia taas kerran siirrellään… Toki myönnän, etteivät nämä keskiarvot loppujen lopuksi läheskään kaikkea kerro kummastakaan konsolista. Molemmissa on puolensa, ja sen tietää oikeasti vain sellainen, joka molemmilla paljon pelaa. Tähän lopetan tällä erää tämän naurettavan konsolisotimisen. Hyvää viikonloppua minunkin puolestani kaikille!


Ja vielä, totuuden kirkastamiseksi nimenomaan Microsoft Games-studioiden pelien keskiarvo. Siinä mennään tasoissa Sonyn kanssa. Yhteenlaskettuna Xbox Game-studioiden kanssa menee kuitenkin hieman yli tuon Sonyn keskiarvon.

 
Viimeksi muokattu:
Luulenpa että kovin moni ei tätä osta vaan ne joilla on Game pass pelaavat tätä sitä kautta jos haluavat testata. Tämän pelin vuoksi tuskin kukaan myöskään Game passia hankkii jos sitä ei ennestään ole.
Ja mitä väliä tällä loppujen lopuksi on? Jos minä haluan ostaa pelin omakseni, niin pelin hintalappu on sama kuin vaikkapa God of War Ragnarökillä tai TLOU1 Remakella joita täälläkin on parjattu hintansa takia. Xbox nosti peliensä hintaa koska tästä lähtien hinnasta heijastuu pelien laatu, skaala ja tekninen monipuolisuus. Starfieldin kanssa tämä varmasti toteutuu, mutta toteutuiko Redfallin suhteen? Nih.

Älä kirjoita niin paljon katkeraa ja riidanhaluista paskaa, niin ei tarvitse kenenkään haastaa.
Sinun kanssasi se ei kyllä ole mahdollista. Tunnut nääs vihaavan minussa sitä minkä näet itsessäsi. :)

Kyllä täällä varsin vahvassa Xbox-kommuunissa riittää ihan se vastauksien saamiseen, että linkkaa jonkun ei-toivotun puheenaiheen. Sinäkin kaikkesi teit väitelläksesi minun kanssa siitä kuinka Redfallin tapauksessa kaikki on mennyt nappiin ennen julkaisua. Oli hyvä ominaisuus vain saada Redfall jo nyt 30fps:nä Game Passiin, koska "HEI EIHÄN TÄÄ MAKSA MEILLE MITÄÄ NI MIKS VALITTAAKAAN VAI MITÄ ÄIÄT??" :D
Tästä listasta löydät ihmeteltävää vähän useammaksikin hetkeksi.

"jos joku Sonyn omistamista kärkistudioiden uusista AAA-peleistä saisi ilmestyessään alle 60 metacritic-keskiarvon."
 
Oli hyvä ominaisuus vain saada Redfall jo nyt 30fps:nä Game Passiin, koska "HEI EIHÄN TÄÄ MAKSA MEILLE MITÄÄ NI MIKS VALITTAAKAAN VAI MITÄ ÄIÄT??" :D
Melkoista olkiukkoa, sillä en ole lukenut kenenkään sanoneen tuota hyväksi "ominaisuudeksi". Joidenkin mielestä ei ole haitannut että 60 fps tulee vasta myöhemmin koska peliä pystyisi testaamaan jo aiemmin. Vaihtoehtona olisi ollut että ei tule mitään ennen kuin 60 fps on pistetty kehiin.

Ja nuo oli siis keskustelua ennen kuin tiedettiin miten surkea se peli oli ja kuinka lopulta koko 30 fps taitaa olla pienimpiä murheita.

Mikäli ainoa ongelma olisi tosiaan ollut se julkaisussa puuttuva 60 fps, niin ei se minustakaan nyt iso ongelma olisi ollut. Tosin jos ei jaksa hetkeä pidempään odottaa tai kokee ongelmana että muut pystyy testaamaan jo 30 fps, niin sitten varmaan voi olla isokin probleema.

Yleisesti kyllä pidän ärsyttävänä nykyajan meininkiä että asioita korjataan ja lisätään sitten ajan myötä. Se on kuitenkin niin ikävän arkipäivää että joku performance-moodin puuttuminen ei ainakaan minulle ole mikään iso juttu. Siitä huolimatta että yleensä sillä pelaankin. Tai siis mikä nyt onkaan 60 fps, sillä esimerkiksi 120 fps ei ole minulle minkään arvoinen koska sitten karsitaan muualta mielestäni liikaa.
 
Ylös Bottom