Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Eniten ihmetyttää nämä yhden konsolin henkilöt, jotka lähtevät nälvimään vastapuolta aina kun saavat siihen tilaisuuden
No kaipa nämä henkilöt saavat jonkinasteisia kiksejä näistä vastapuolen reaktioista. Edelleenkin olen sitä mieltä, että ei ole vain yhtä oikeaa eikä väärää pelilaitetta. Vähän samansuuntainen väittely on käynnissä tuolla peliohjaimen sisäinen
akku vai akkuparisto-ketjussa. Ei näille väittelyille voi kun hymyillä. :) Poterot on kaivettu ja ne on kummallakin puolella syvät.:D
 
Viimeksi muokattu:
Sanoin jo aiemmin että en näe mitenkään pelaajan etuna että joudutaan ostamaan 2-3 alustaa että pääsee pelaamaan pelejä, joita haluaa, ja joiden pelaamiseen on tähän saakka riittänyt 1-2 alustaa.
Mutta näin se on konsoleiden kanssa mennyt aina. Itselläni ollut hyllyssä Nintendoa, Segaa, Ataria, Sonya, Microsoftia jne. vain jotta olen päässyt pelaamaan kaikkia niitä pelejä joita halunnut. Nykyään ollaan onnekkaita että on oikeasti vain se 2-3 konsolia (ja PC).

Eniten ihmetyttää nämä yhden konsolin henkilöt, jotka lähtevät nälvimään vastapuolta aina kun saavat siihen tilaisuuden. Vaikea uskoa, että heiltä löytyy sitä aitoa riemua tätä harrastusta kohtaan, kun eri merkin konsoli aiheuttaa niin paljon kiukkua.
En oikeasti ole ikinä tuota ymmärtänyt enkä tule ymmärtämäänkään. Tai no, ala-asteella tuo oli tuttua "Nintendo on paras, Sega on ihan kakka", mutta sekin oli aika harvinaista. Uskomatonta, että jotkut aikuiset ihmiset eivät ole vieläkään päässeet yli tuosta mentaliteetista. Itse pidän kaikista konsoleista, jokaiselle löytyy pelattavaa ja vaikka millä mitalla. En vain yksinkertaisesti löydä syytä kiukutella kuin lapsi konsoleista.
 
Olisiko kilpailu? kun kolme valmistajaa puskee pelejä pihalle on laadun oltava hyvää että pysyy kyydissä eikä yksikään konsolin valmistajista pääse sooloilemaan mitään tyhmää yksinään. Outoa että tälläinen kesksutelu nousee lähes aina kun microsoft ostaa jonkun studion, aiva kuin sony ja nintendo olisi ainoastaan oikeutettuja tähän toimintaan koska en ole paljoa lukenut kritiikkiä että nämä julkaisee paljon yksinoikeus sisältöä.

Ehkä suomi on loppujen lopuksi niin sony maa, että sen toiminta yksinoikeuksien suhteen on hyväkysttävää koska ovat ostaneet studiot kymmeniä vuosia sitten.

Itse näen kaupassa enemmän hyvää kuin huonoa, myös Playstation pelaajana odotan sonylta jatkossa yhä laadukkaampaa pelattavaa kun kilpailu näiden kahden valmistajan välillä tasoittuu.

Minä olen ostanut playstationin sen omien pelien takia, niin miksi xboxin ostaminen olisi samasta syystä hölmöä.
Kilpailua oli esim. aikanaan VHS nauhureissa kun kaikki toimittivat yhteensopivaa alustaa. Ja teknologinen kilpailu toteutui ihan samaan tapaan DVD ja bluray kehityksen myötä kunnes kaikki siirtyivät digiin. Nytkin voit lukuisilla laitteilla katsoa elokuvasisältöä, ilman että tarvii olla sonyn katselulaite sony picturesin leffoille.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pidän kaikista konsoleista, jokaiselle löytyy pelattavaa ja vaikka millä mitalla. En vain yksinkertaisesti löydä syytä kiukutella kuin lapsi konsoleista.
Ja siis pelattavaa löytyy vaikka millä mitalla, vaikka olisi vain yksi konsoli taloudessa. Se, että jollain muulla laitteella on pelit A, B ja C tai toisella A, B ja D ei pitäisi mitenkään olla keltään pois.
 
Mutta näin se on konsoleiden kanssa mennyt aina. Itselläni ollut hyllyssä Nintendoa, Segaa, Ataria, Sonya, Microsoftia jne. vain jotta olen päässyt pelaamaan kaikkia niitä pelejä joita halunnut. Nykyään ollaan onnekkaita että on oikeasti vain se 2-3 konsolia (ja PC).


En oikeasti ole ikinä tuota ymmärtänyt enkä tule ymmärtämäänkään. Tai no, ala-asteella tuo oli tuttua "Nintendo on paras, Sega on ihan kakka", mutta sekin oli aika harvinaista. Uskomatonta, että jotkut aikuiset ihmiset eivät ole vieläkään päässeet yli tuosta mentaliteetista. Itse pidän kaikista konsoleista, jokaiselle löytyy pelattavaa ja vaikka millä mitalla. En vain yksinkertaisesti löydä syytä kiukutella kuin lapsi konsoleista.
Se on totta, näin on mennyt aina. En silti näe etuna että siiloudutaan yhä vahvemmin omiin leireihin.

Ja sitäkin voi miettiä että joka ikinen konsoli vaatii vielä omat ohjaimensa ja muut lisähärpäkkeet, kyse ei ole koskaan ”vain” konsolista.

Mutta, olen mielipiteeni ilmaissut, jos suuri joukko hihkuu innosta kun microsoft+activision fuusio toteutuu, niin toteutukoon sitten. En ole PC pelaajana mitenkään tässä häviölle jäämässä, kunhan nyt kommentoin osin siksikin että juuri konsoleiden epälukuinen määrä ohjaimineen ja lisälaitteineen ja hintavine digistoreineen oli yksi syy miksi äänestin jaloillani ja siirryin master race puolelle.

Outoa että tälläinen kesksutelu nousee lähes aina kun microsoft ostaa jonkun studion, aiva kuin sony ja nintendo olisi ainoastaan oikeutettuja tähän toimintaan koska en ole paljoa lukenut kritiikkiä että nämä julkaisee paljon yksinoikeus sisältöä.

Mitä useampia pelejä voisi yhdellä konsolialustalla pelata, sen houkuttavampia konsolit olisivat itselleni. Ihan yhtä hanurista playstation ja nintendo exclut ovat. Kai tätä asiaa voi kommentoida, ehkä täälläkin unohtuu että ketjun nimi ei ole microsoft-activision kauppa vaan 9. sukupolvi. Eikä tämä kauppa nyt suinkaan ole minulle se pääsyy kommentoida vaan yleinen kehitysssuunta kun selkeästi kaikki turvaavat omia pelitoimittajiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Luulisin, että vähintään 90% konsolipeleistä voi pelata PS5:lla, jos poistetaan Nintendon tuotanto, voisi sanoa, että lähes kaikki. Xbox Series -konsoleilla ja Switchillä sitten vähän vähemmän, mutta kuitenkin suurimman osan. Yksinoikeudet ovat aika pieni osuus kaikesta pelattavasta. Minua ei esim. Nintendon yksinoikeudet kiinnosta yhtään, eli melkein kaikki pelit ovat pelattavissa yhdellä konsolilla. Viime vuosina PS5:lle ei ole julkaistu juuri yhtään omaa yksinoikeutta, vaan lähes kaikki ovat olleet myös pleikkari neloselle, vaikka joskus julistettiin, että Sony uskoo sukupolviin. Siksi en koe menettäneeni PS4:n omistajana vielä mitään, kun olen mennyt tähän asti uuden sukupolven Xbox Series X:llä. Pleikkari vitosen valinneet ovat menettäneet tietysti vielä vähemmän, kun Series -konsolien yksinoikeudet ovat myös harvassa ja nekin harvat ovat pelattavissa PC:llä. Ihmisillä on vain pakkomielteinen takertuminen yksinoikeuksiin. Eniten pelattujen pelien joukosta niitä ei löydy juurikaan.
 
Tässä olisi nyt kyllä omasta mielestä se omasta mielestäni mielenkiintoinen keskustelun aihe:


Halo on se peli josta Xbox muistetaan ja Sonylla oli aikoinaan Crash ja Nintendolla Mario. Zelda taitaa olla jo Marion syrjäyttänyt ja Sonylle varmaan omasta mielestä Spider-Man on se suurin yksinoikeus. Mutta mikä se on Xboxille? Halo on omastani mielestä ollu tuuliajolla pitkään eikä firmakaan sen vetovoimaan luota mutta mikä on Xboxin se Francie? Minä nostan käteni Gearsille tai nykyään se voisi jopa olla Fallout tai Starfield kunhan se ulos nyt tulee.
 
Minusta on edelleen outoa, miten paljon tämä argumentti nousee tälläkin foorumilla esille.

Eihän Microsoft tässä oikeasti estä ketään pelaamasta mitään. Pelit korkeintaan jätetään vain julkaisematta tietyillä alustoilla, ja näin on aina ollut. Se, haluaako estää tiettyjen pelien julkaisut vaikkapa Sonyn pelikonsolilla ei estä pelaajia pelaamasta peliä Xboxilla. Kuka tahansa, jolla siihen on varaa, voi koska tahansa käydä hakemassa Xboxin lähimarketista.

Tiedän, että se kismittää monia, että pitää hankkia toinenkin pelikonsoli, mutta eihän pelit mitenkään "katoa" Sonyn laitteilta. Osa tulevista peleistä vain saattaa jäädä julkaisematta. Tiedän, että moni peli silti vielä tulee Sonynkin konsoleille, koska laitekanta tällä alustalla on niin suuri, ja Microsoft ei halua jättää pelituottoja ottamatta.
sama asia jos mikkisofta omistaa 50% peli markinoista niin se pystyy vaikuttamaa ja määräämään minkä konsolin pelaaja ostaa ja se pitää estää kaikilla mahdollisilla keinnoilla
Olisiko kilpailu? kun kolme valmistajaa puskee pelejä pihalle on laadun oltava hyvää että pysyy kyydissä eikä yksikään konsolin valmistajista pääse sooloilemaan mitään tyhmää yksinään. Outoa että tälläinen kesksutelu nousee lähes aina kun microsoft ostaa jonkun studion, aiva kuin sony ja nintendo olisi ainoastaan oikeutettuja tähän toimintaan koska en ole paljoa lukenut kritiikkiä että nämä julkaisee paljon yksinoikeus sisältöä.

Ehkä suomi on loppujen lopuksi niin sony maa, että sen toiminta yksinoikeuksien suhteen on hyväkysttävää koska ovat ostaneet studiot kymmeniä vuosia sitten.

Itse näen kaupassa enemmän hyvää kuin huonoa, myös Playstation pelaajana odotan sonylta jatkossa yhä laadukkaampaa pelattavaa kun kilpailu näiden kahden valmistajan välillä tasoittuu.

Minä olen ostanut playstationin sen omien pelien takia, niin miksi xboxin ostaminen olisi samasta syystä hölmöä.
sillä erolla että mikkisofta ostaa sellaisia multiplatron pelitaloa itselle pois muilta sony ei tee niin se antaa myös tekijän itse päätää mille alustalle haluaa pelin pois lukien sonyn pitkäaikaiset omat peli talot
 
sama asia jos mikkisofta omistaa 50% peli markinoista niin se pystyy vaikuttamaa ja määräämään minkä konsolin pelaaja ostaa ja se pitää estää kaikilla mahdollisilla keinnoilla

sillä erolla että mikkisofta ostaa sellaisia multiplatron pelitaloa itselle pois muilta sony ei tee niin se antaa myös tekijän itse päätää mille alustalle haluaa pelin pois lukien sonyn pitkäaikaiset omat peli talot
Eikö mikkis omista jo enemmän studioita?
Ainakin itse oon siin uskossa ollut.
I
 

Tulikin yllättävän nopeasti julki, muutokset sit vasta myöhemmin. On tosin todella inhimillinen 1€/2€ korotus pelkkään Game Passiin ja Ultimateen. Yllätyksenä tosin tuli toi Series X hinnannosto, jonka veikkaan olevan vähän sellanen homma mitä ei ihan helpolla lähetty kuitenkaan tekemään. Eipä sitä tosin mikään asia pääse inflaatiota pakoon.
 

Tulikin yllättävän nopeasti julki, muutokset sit vasta myöhemmin. On tosin todella inhimillinen 1€/2€ korotus pelkkään Game Passiin ja Ultimateen. Yllätyksenä tosin tuli toi Series X hinnannosto, jonka veikkaan olevan vähän sellanen homma mitä ei ihan helpolla lähetty kuitenkaan tekemään. Eipä sitä tosin mikään asia pääse inflaatiota pakoon.
Olikos tuo nyt PC:lle jotenkin halvempi, ei tarvitse sentään ultimatea?
Onhan tuo kohtuullisen hintainen kun esmes. Humblebundlea saa alle 10 €/kk.
 
Tänään alkaa sit tuo ratkaiseva ActivisionBlizzard vs FTC oikeudenkäynti. Kaikki virkaa tekevät MS johtoporrasta myöten on todistajina ja Sonylta videon välityksellä Jim Ryan. Oikeudenkäynti on viitenä eri päivänä.



Voi olla, että olen ainut joka vähän ihmettelee tuota, että Jim Ryan joka vastustaa kauppaa eniten ei edes vaivaudu menemään paikalle, vaan osallistuu videon välityksellä.
 
Voi olla, että olen ainut joka vähän ihmettelee tuota, että Sony joka vastustaa kauppaa eniten ei edes mene paikalle, vaan osallistuu videon välityksellä.
Ja ilmeisesti vieläpä ennalta nauhoitetun videon. Ei siis voi vastata kysymyksiin, ei vasta-argumentoida, ei mitään. Todella outo ratkaisu, kun Sony on kuitenkin ollut se isoin kaupan vastustaja.
 
Bobby vaatinut Microsoftilta isompaa siivua Call of Dutyn tuotoista että sitä julkaistaan Xboxille:


Sekä aikasemmin jo esille tuoto konsolisodat on jo hävitty:


 
Ylös Bottom