Murdoc
Well-Known Member
Tiedän, että liioittelet tuolla 5 min välein toteamuksella, mutta kun jo nykyään on pelejä joissa ei pahemmin ole lataamista näkyvissä alun jälkeen (esim horizon zero dawn).
Oikeasti jonkun ratchet & clank demon sijaan mut vakuuttaisi paljon paremmin joku fallout tyylinen kaupunki jossa voisi mennä melkein jokaiseen taloon ja minkään sisustaa ei ladattaisi erikseen vaan kaikki olisi saumatonta.
Tuollainen saisi jo innostumaan.
Ja tuollaisia juttuja nuo molempien konsoleiden ssd:t juuri mahdollistaa. Isompia ihmismassoja kerralla ruudulla, joissa on enemmän yksilöitä eikä vain samaa massaa, tarkat tekstuurit kokoajan katsoi mihin suuntaan tahansa (en tällä hetkellä vihaa mitään muuta peleissä enemmän, kun esim Division 2:n tyylisiä hitaasti latautuvia tekstuureita) ja isompi artistinen vapaus kehittäjillä luoda ympäristöistä juuri sellaisia kuin haluavat ilman, että joutuu tehdä niin paljoa kompromisseja tai taistelemaan käytettävissä olevan teknologian kanssa. Hassua, että noiden ssd:n etuna tunnutaan edelleen pitävän vain nopeampia latausaikoja, kun se on nimenomaan niin paljon muuta.
Se, että julkaisussa tätä potentiaalia ei vielä täysin pystytä/osata hyödyntää, ei kerro vielä tulevasta mitään. Vaikka itse pidän myös tuota Ratchettiä aika hienona ensimmäisenä esimerkkinä siitä mitä muuta nuo ssd:t mahdollistaa, kuin nopeat latausajat. Ei tuota ilman valtavia kompromisseja enään voisi tälle sukupolvelle toteuttaa ja uskon, että tuota maailmasta toiseen poukkoilua käytetään pelissä paljon rauhallisemmissakin kohdissa, kuin mitä tuossa esittelyssä nähtiin. Kääntelet napin painalluksella kahden täysin erilaisen ympäristön välillä ilman minkäänlaista latausaikaa.
Joku tänne laittoikin esimerkin Titanfallista, jossa vaihdettiin eri ajan välillä ympäristöä (samanlainen mekaniikka oli muuten Dishonored 2:ssa ja vielä paljon paljon siistimmin toteutettuna) mutta tuo ei kuitenkaan ole alkuunkaan sama asia, kun Titanfallissa, kun siinä ympäristö on kuitenkin pääpiirteissään sama, tekstuurit ja muutamat objektit vain muuttuu, kun taas Ratchetissä alue on aivan täysin toinen ilman mitään yhtäläisyyksiä edelliseen.