Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 303 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    405
Tiedän, että liioittelet tuolla 5 min välein toteamuksella, mutta kun jo nykyään on pelejä joissa ei pahemmin ole lataamista näkyvissä alun jälkeen (esim horizon zero dawn).
Oikeasti jonkun ratchet & clank demon sijaan mut vakuuttaisi paljon paremmin joku fallout tyylinen kaupunki jossa voisi mennä melkein jokaiseen taloon ja minkään sisustaa ei ladattaisi erikseen vaan kaikki olisi saumatonta.
Tuollainen saisi jo innostumaan.

Ja tuollaisia juttuja nuo molempien konsoleiden ssd:t juuri mahdollistaa. Isompia ihmismassoja kerralla ruudulla, joissa on enemmän yksilöitä eikä vain samaa massaa, tarkat tekstuurit kokoajan katsoi mihin suuntaan tahansa (en tällä hetkellä vihaa mitään muuta peleissä enemmän, kun esim Division 2:n tyylisiä hitaasti latautuvia tekstuureita) ja isompi artistinen vapaus kehittäjillä luoda ympäristöistä juuri sellaisia kuin haluavat ilman, että joutuu tehdä niin paljoa kompromisseja tai taistelemaan käytettävissä olevan teknologian kanssa. Hassua, että noiden ssd:n etuna tunnutaan edelleen pitävän vain nopeampia latausaikoja, kun se on nimenomaan niin paljon muuta.

Se, että julkaisussa tätä potentiaalia ei vielä täysin pystytä/osata hyödyntää, ei kerro vielä tulevasta mitään. Vaikka itse pidän myös tuota Ratchettiä aika hienona ensimmäisenä esimerkkinä siitä mitä muuta nuo ssd:t mahdollistaa, kuin nopeat latausajat. Ei tuota ilman valtavia kompromisseja enään voisi tälle sukupolvelle toteuttaa ja uskon, että tuota maailmasta toiseen poukkoilua käytetään pelissä paljon rauhallisemmissakin kohdissa, kuin mitä tuossa esittelyssä nähtiin. Kääntelet napin painalluksella kahden täysin erilaisen ympäristön välillä ilman minkäänlaista latausaikaa.

Joku tänne laittoikin esimerkin Titanfallista, jossa vaihdettiin eri ajan välillä ympäristöä (samanlainen mekaniikka oli muuten Dishonored 2:ssa ja vielä paljon paljon siistimmin toteutettuna) mutta tuo ei kuitenkaan ole alkuunkaan sama asia, kun Titanfallissa, kun siinä ympäristö on kuitenkin pääpiirteissään sama, tekstuurit ja muutamat objektit vain muuttuu, kun taas Ratchetissä alue on aivan täysin toinen ilman mitään yhtäläisyyksiä edelliseen.
 
Ja tuollaisia juttuja nuo molempien konsoleiden ssd:t juuri mahdollistaa. Isompia ihmismassoja kerralla ruudulla, joissa on enemmän yksilöitä eikä vain samaa massaa, tarkat tekstuurit kokoajan katsoi mihin suuntaan tahansa (en tällä hetkellä vihaa mitään muuta peleissä enemmän, kun esim Division 2:n tyylisiä hitaasti latautuvia tekstuureita) ja isompi artistinen vapaus kehittäjillä luoda ympäristöistä juuri sellaisia kuin haluavat ilman, että joutuu tehdä niin paljoa kompromisseja tai taistelemaan käytettävissä olevan teknologian kanssa. Hassua, että noiden ssd:n etuna tunnutaan edelleen pitävän vain nopeampia latausaikoja, kun se on nimenomaan niin paljon muuta.

Se, että julkaisussa tätä potentiaalia ei vielä täysin pystytä/osata hyödyntää, ei kerro vielä tulevasta mitään. Vaikka itse pidän myös tuota Ratchettiä aika hienona ensimmäisenä esimerkkinä siitä mitä muuta nuo ssd:t mahdollistaa, kuin nopeat latausajat. Ei tuota ilman valtavia kompromisseja enään voisi tälle sukupolvelle toteuttaa ja uskon, että tuota maailmasta toiseen poukkoilua käytetään pelissä paljon rauhallisemmissakin kohdissa, kuin mitä tuossa esittelyssä nähtiin. Kääntelet napin painalluksella kahden täysin erilaisen ympäristön välillä ilman minkäänlaista latausaikaa.

Joku tänne laittoikin esimerkin Titanfallista, jossa vaihdettiin eri ajan välillä ympäristöä (samanlainen mekaniikka oli muuten Dishonored 2:ssa ja vielä paljon paljon siistimmin toteutettuna) mutta tuo ei kuitenkaan ole alkuunkaan sama asia, kun Titanfallissa, kun siinä ympäristö on kuitenkin pääpiirteissään sama, tekstuurit ja muutamat objektit vain muuttuu, kun taas Ratchetissä alue on aivan täysin toinen ilman mitään yhtäläisyyksiä edelliseen.
Kuten Juti sanoi, mennään joukkueena eteenpäin. Kiitos kuitenkin tästä tiedosta! Arvostan. (vaikka kyseessä ei ollut SSD-levy)

Varmaan kun tässä on nähty 386DX (olisko 1990), käyden läpi aikojen saatossa aika paljon alustoja ja pelejä, on kohtuullisen herkkä markkinointipuheille.

Suurimpia pelialan ongelmia on AAA-pelien suunnittelu, koska niissä ei kohdata asiakassegmenttejä tasapuolisesti. Jenkeissä tehdyn tutkimuksen mukaan, 41% tosipelaajista on yli 34-vuotiaita. Mutta tämä onkin sitten eri tarina. Ei tietysti kuulu tähän ketjuun, mutta ei oikeastaan muuallekaan. Varmaan vähän kaikkialle :)
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuossa SSD potentiaalissa ei ole juurikaan vänkäyksen varaa, se on suurinpia teknisiä hyppäyksiä vähään aikaan (nvidian dlss ohella) ja sillä voi saada POTENTIAALISESTI huikeita aikaan, sellaisia joita ei millään latausruudulla pelifiilistä laskematta saa aikaan.
Pelimoottorit tekee paljon mutta ne ei ole mitään automaatteja tuossa suhteessa, peli on suunniteltava ruohonjuuri tasolta hyödyntämään SSD:n edut, se ei ole lähelläkään sitä että kaikki vaan ladataan nopeammin.

Se että tuleeko niitä über huikeita pelejä on paljon vaikeampi kysymys, jos nyt tuollainen R&C maailmapomppiminen ohitetaan niin en tiedä itsekkään mikä se killeri tuossa on.. toki jo latausajat on suuri helpotus mutta silti.

Tartun itse helposti teknisiin väittelyihin joten olen samalla lailla vänkääjä, pahoittelut siitä, yritän hillitä itseäni vastedes :)
 
Viestiketjun äänestyksessä, joka löytyy aivan ylhäältä, on ääniä annettu tähän mennessä seuraavasti:

108 kpl, joista perinteisen on hankkimassa 62 % ja digiversion 38 %. Noi ovat saman suuntaisia prosentteja joita on tullut vastaan maailmallakin.

Katsotaan miten tilanne muuttuu, jos hintaero mallien välillä on suurempi kuin 50 €.
 
Viimeksi muokattu:
Viestiketjun äänestyksessä, joka löytyy aivan ylhäältä, on ääniä annettu tähän menessä seuraavasti:

108 kpl, joista perinteisen on hankkimassa 62 % ja digiversion 38 %. Noi ovat saman suuntaisia prosentteja joita on tullut vastaan maailmallakin.

Katsotaan miten tilanne muuttuu, jos hintaero mallien välillä on suurempi kuin 50 €.
Hintaero vaikuttaa paljon :)
 
Psykologisesti sillä on merkitystä. Jos mennään 100 € tai enemmän, alkaa prosentit tasoittua. Toisaalta, voivat myydä myös samaan hintaan ja tarjota digiversiolle koodeja mukaan.

Tämä voisi olla lähellä totuutta, että konsolit ovat suunnilleen saman hintasia, mutta digiversiolle tarjotaan kylkiäisenä koodeja line-up-peleihin.
 
Tämä voisi olla lähellä totuutta, että konsolit ovat suunnilleen saman hintasia, mutta digiversiolle tarjotaan kylkiäisenä koodeja line-up-peleihin.
Tätä epäilen myös suunnilleen sama hinta kylkiäiset päälle lataus pelien muodossa. Digi versio kiinnostaa sinänsä enemmän mutta pitää näkyä hyöty hinnassa tai hyvinä lataus peleinä.
 
Viimeisimmän God of Warin tehnyt Cory Barlog on uudelleen twiitannut (ja myöhemmin poistanut) tämän huhun. SIellä taitaa olla jotain totuuspohjaa? Ettei vain julkistettaisi siinä samalla seuraava God of War?

Sonyn tiedotustilaisuus 6.8. klo 23?

EdzghlyWkAY9G9x


Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Mieli on tehnyt täräyttää ennakkotilaus, mutta hermot ovat pitäneet ja olen päättänyt odottaa kunnes se all black edition saapuu. Niin ainakin toivon tapahtuvan. Tai ainakin yritän pitää pääni. Sen verran olen kuitenkin jo ennalta varautunut, että olen painanut ylitöitä työmaalla, että kun se hetki koittaa kävelen kauppaan ja kannan sieltä viitosen kotiin kattavan lisävarustekasan kanssa. Sillä ei ole väliä saako tuota masiinaa juuri julkaisupäivänä vai vaikka kuukausia sen jälkeen kunhan vanha julkaisuajan mallinen PS4 ei päästä viimeistä pierua pihalle ennen kun uusi on kannettu kotiin :D
 
Näin sen twiitin yöllä. Tilin nimenä oli tyyliin PlayStationn (kahdella n:llä), ja perään oli yritetty vielä laittaa Verified-merkkiä muistuttava kuva. Eli ihan feikki.

Jep, näin saman, mutta käsittääkseni huhu on vanhempaa perua kuin heiltä. No, aika näyttää. Elokuussa joka tapauksessa tapahtuu tällä rintamalla, mikäli vanhat merkit antavat osviittaa.
 
Jep, näin saman, mutta käsittääkseni huhu on vanhempaa perua kuin heiltä. No, aika näyttää. Elokuussa joka tapauksessa tapahtuu tällä rintamalla, mikäli vanhat merkit antavat osviittaa.
Piti juuri tulla sanomaan samaa. Huhut on toki aina huhuja, mutta tämä ei ole lähtöisin tuolta Twitter-tililtä. Muistelisin, että samansuuntaisia huhuja oli liikenteessä jo alkuviikosta.

E: typoista ainakin osa poistettu
 
Cory Barloghan twiittasi tälläistä pian tuon uutisoidun GoW-huhun jälkeen.



Itse pitäisin suurena yllätyksenä jos uusi GoW julkistetaan ennen ensi kesää.
 
Ylös Bottom