Pullonkaula ei useinkaan peligrafiikassa ole muistin nopeus vaan määrä. Eli etuvoittoisuus ei onnistu ja SSD:n ei tarvitse olla muistin nopeuksinen koska käytännössä uuden grafiikan määrä vaikkapa per 1s on paljon vähempi mitä muistin nopeus tarjoaa. Ja kun muistin määrä on yleensä pienempi mitä pelin kaikki grafiikat vaatii niin täytyy siirrellä niitä graffoja jostain.
Suurimmalla osalla pc pelaajista se on keskiverto kiintolevy, eli sitten suunnitellaan peli siten että niitä graffoja ei sitten kauheasti kerkee latailla joten jälki on mitä on nyt jokusen vuoden ollut, latauksia on piiloteltu ja odoteltu ja ympäristöt ei ole niin rikkaita graafisesti kuin voisi olla.
Nyt konsoliosasto ottaa ja ja sanoo osin heipat tuolle riippakivelle exclusiivisissa peleissä ja hyppää seuraavalle askeleelle tekemään asioita mitä ei vaan voi tehdä pc peleissä tai vanhoilla konsoleilla koska pelit pitää niissä mitoittaa siihen keskiverto rautaan.
Tämä ei tietty poista äärilaitoja, toki pc:lle ja vanhoille konsoleille voidaan tehdä pelejä jotka esim. käyttäisi vain muistiin mahtuvia grafiikoita ilman mitään grafiikka striimaus tarvetta tai toisaalta voi joku tehdä uusille koneille vanhojen koneiden rajoitteiden mukaan pelin joka ei hyödy juurikaan SSD:stä tai mistään.
Kyllä ero tulee olemaan suuri osassa pelejä.