Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 303 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    405
GamesIndustry on haastatellut PlayStationin markkinointipomoa Eric Lempeliä. Korona asettanut omat haasteensa julkaisulle, kun pelaajat eivät pääse hyvissä ajoin testaamaan uutta sukupolvea. Normaalisti ensi viikon Gamescom olisi ollut se paikka jossa olisi jo pelattu PS5:lla.

Nobody can feel the PS5 right now. Sony can't take the console and its controller -- aptly titled DualSense -- to PAX or Gamescom or EGX. It can't take it on shopping mall tours or put demo stations into shops.

"It's a massive challenge on every front," says Eric Lempel, SVP and head of global marketing at Sony Interactive Entertainment.

"If the world was in a normal place, we would be out there with demo stations at different events, with the ability for consumers to touch the product and interact with it, and really understand what we are talking about. The challenge, early on, became how do we try to express this with a spot, and at the same time, how do we create a spot given the current limitations presented by the global pandemic? So this was a challenge on all fronts for us.

"We feel it leans into a little bit of everything we do as PlayStation. We are always pushing the boundaries -- that is one of the tenets of our brand -- we are always looking to deliver new and exciting experiences, and this is a line that really shows that we are not going to stop doing that."

 
Ps-kirjastossani on muutama sata peliä. Onko asian laita nyt niin, että vain noin kymmenen peliä saa ilmaisen ps5 upgraden? Muut ps4 pelit toimivat kuten ps4:lla (pientä parannusta voi olla fps-luvuissa, tms.)?
 
GamesIndustry on haastatellut PlayStationin markkinointipomoa Eric Lempeliä. Korona asettanut omat haasteensa julkaisulle, kun pelaajat eivät pääse hyvissä ajoin testaamaan uutta sukupolvea. Normaalisti ensi viikon Gamescom olisi ollut se paikka jossa olisi jo pelattu PS5:lla.

Nobody can feel the PS5 right now. Sony can't take the console and its controller -- aptly titled DualSense -- to PAX or Gamescom or EGX. It can't take it on shopping mall tours or put demo stations into shops.

"It's a massive challenge on every front," says Eric Lempel, SVP and head of global marketing at Sony Interactive Entertainment.

"If the world was in a normal place, we would be out there with demo stations at different events, with the ability for consumers to touch the product and interact with it, and really understand what we are talking about. The challenge, early on, became how do we try to express this with a spot, and at the same time, how do we create a spot given the current limitations presented by the global pandemic? So this was a challenge on all fronts for us.

"We feel it leans into a little bit of everything we do as PlayStation. We are always pushing the boundaries -- that is one of the tenets of our brand -- we are always looking to deliver new and exciting experiences, and this is a line that really shows that we are not going to stop doing that."

Sony vois sitte panostaa vaikka useampaan infopläjäykseen netin välityksellä. Alkaa olemaa jo pikkasen naurettavaa että edelleenkin odotetaan hintaa, julkasupäivää, UI:n julkistusta, aito pelikuvaa.

Mitä me edes oikeesti tiedetään? Se on perusväriltään valkoinen, siin on ohjain ja oletetusti voi pyörittää pelejä joskin niistä ei vielä tiedetä oikeestaa mitään.

Nyt Sony vois vaikka pienissä aalloissa järjestää muutamien median edustajien ja pelimaailman tubettajien kanssa pienet hands on -sessiot ja sitä myöte saada tietoa eteepäin. Jaksais oottaa juhannukseen asti näitä tietoja.
 
Mitä me edes oikeesti tiedetään? Se on perusväriltään valkoinen, siin on ohjain ja oletetusti voi pyörittää pelejä joskin niistä ei vielä tiedetä oikeestaa mitään.

Mitä maailmalta lukee, tuntuu hinta, julkaisupäivä sekä -pelit olevan ne kolme tärkeimmästä päästä joista tietoja nyt odotellaan.

Historiassa on Gamescomissa kerrottu julkaisupäivä, kun kesäkuussa on jo E3:ssa kerrottu hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Ps-kirjastossani on muutama sata peliä. Onko asian laita nyt niin, että vain noin kymmenen peliä saa ilmaisen ps5 upgraden? Muut ps4 pelit toimivat kuten ps4:lla (pientä parannusta voi olla fps-luvuissa, tms.)?
Ymmärsin, että ps5 toimii yhteensopivuustilassa ps4-peleillä, joten aikaisemmin ilmoitetun tiedotteen perusteella ei tule parannusta fps-lukemiin. Tämä ollaan tietenkin voitu kumota jo viime kuukausina.
 
Ymmärsin, että ps5 toimii yhteensopivuustilassa ps4-peleillä, joten aikaisemmin ilmoitetun tiedotteen perusteella ei tule parannusta fps-lukemiin.
Tuosta on kahta eri tulkintaa. Selitin asiaa aikanaan jo maaliskuussa, kun Mark Cerny oli esityksensä pitänyt.

Eli PS5:ssä saattaa olla erillinen Boost Mode PS4/PS4 Pro -peleille tai sitten niitä ajetaan ihan vaan PS4:n/Pron omia speksejä vastaavilla kellotaajuuksilla. Ite haluan kallistua tuon Boost Mode -teorian puoleen, koska se vaan vaikuttaa järkevältä.

Update! Ja onhan se näemmä tuolla PS.Blogissa sanottu varsin suoraan, että PS4-pelit pyörivät tasaisemmin ja/tai paremmalla resoluutiolla PS5:n taaksepäinyhteensopivuustilassa.

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions.

Lähde: PS.Blog
 
Ensimmäinen PS5-mainos vuotanut nettiin. Kovasti hypetetään kontrollerin uusia ominaisuuksia. Toivottavasti ne ominaisuudet sitten tuntuvat yhtä hyviltä miltä kuulostavatkin. :)


Haptinen palaute on kyllä hyvä, tosin vielä ei siis tietoa kuinka suuren osan kämmenestä efekti peittää uudessa DuanSensessä.

Esimerkiksi Logitechilta tullut uusi ratti G923 jossa haptinen fiilis otettu käyttöön, toimii siinä nimellä trueforce. Eli tekee ratissa sen että vaikka ajaa täysin tasaista tietä tasakaasulla niin tunnet kuitenkin tien jatkuvasti ratin kautta, ilman että hidastelet, kiihdytät tai törmäilet tai kynnät piennarta. Vähän vaikea selittää, mutta revikoiden perusteella toimii hyvin, pelistä riippuen.

Tuki pitää pelillä tähän olla, eli veikkaan tämän olevan syynä sille ettei PS4:n ohjaimet toimi uudessa konsolissa.
 
No ei kai se silti tekisi vanhoista ohjaimista mitenkään pelikelvottomia, vaikkei niillä sitten vaikka sitä tietä samoin tuntisikaan.

Kyllä se syy on ihan puhtaasti se että saadaan uusia ohjaimia myytyä...

Juuri näin.
Kyllähän myös dualshock 2:ssa oli kaikki muut napit paitsi start ja select analogisia, mutta silti melkein kaikki ps2 pelit oli pelattavissa myös sillä ekalla dualshockilla jos oikein muistan.
En tiedä kuinka moni tuota edes muistaa, mutta tuo oikeasti paransi pelattavuutta ja gran turismossakin pystyi ajamaan mutkat ihan tasa kaasulla ja tuon jälkeen ei ollut paluuta siihen on/off kaasuun.
Jos kuitenkin se eka dualshock lojui nurkissa niin sillä sai myös pelata jos halusi tai sitten käyttää kaksinpelissä.
 
Ihan niin kuin PS3-ohjaimista PS4-ohjaimiin siirryttäessä, veikkaan ettei kenelläkään tule ikävä PS4-ohjaimia jahka ovat saaneet DualSensen kätösiinsä. Siinä mielessä ymmärtää tuon pleikan ratkaisun vaikka se tässä kohtaa voikin tuntua rahastukselta.
 
Mun mielestä ds3:ssa ei ollut muuta vikaa kuin väärän muotoiset liipaisimet.
Napit, tatit ja dpad on tuntunut samalta jo ekasta dualshockista lähtien.
 
Mun mielestä ds3:ssa ei ollut muuta vikaa kuin väärän muotoiset liipaisimet.
Napit, tatit ja dpad on tuntunut samalta jo ekasta dualshockista lähtien.
Itselleni tuo tuntui DS4 jälkeen sen verran "halvalta lelulta" ihan jo painonsa takia ja sitten muistan, että ne tatitkin olivat jotenkin paljon epämukavammat sormille. Toki oli jo monta vuotta vanha ja kulunut se kapula.
 
Onko muutes ollut mitään infoa siitä käykö nykyinen PS4 ohjaimien virallinen lataustelakka PS5 ohjaimille? Veikkaisin, että ei kun kerran semmoinen on lisävarusteena listattuna mutta kysynpä kuiteskin jos jotain tietoa on :)
 
Eihän tuo luulisi mitenkään käyvän, koska PS5 ohjaimet käyttävät usb-c portteja, jos muistan oikein.

Nuo lataustelakat ei käytä DualShockin MicroUSB portteja vaan sitä pohjassa olevaa omaa liitäntää. En sitte tiiä onko DualSensessä joku vastaava.
 
Onko muutes ollut mitään infoa siitä käykö nykyinen PS4 ohjaimien virallinen lataustelakka PS5 ohjaimille? Veikkaisin, että ei kun kerran semmoinen on lisävarusteena listattuna mutta kysynpä kuiteskin jos jotain tietoa on :)

PlayStation blogissa on tähän vastattu: "No, the DS4 charging station will not work with the DualSense controller since the form factors of the two controllers are different."

Lisäsin tämän ketjun ensimmäiseen viestiin.

 
Ootteko "kuuloke kuuntelijat" kuunnelleet tuon ps5 mainoksen kuulokkeiden kautta... Olisin kuvitellut että olisivat koodanneet tuon sillä 3d tekniikalla mutta en omassa kokeilussa oikein huomannut mitään erityistä.. voihan se toki olla että jos mainos oli tuotettu 5.1 äänellä niin sitä 3d extraa ei siinä ole tai miksautuu puhelimella toistettuna perus stereoksi.. no kunhan pähkäilin että miksipä eivät käyttäisi mainoksissa kun sitä..
 
Ylös Bottom