Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Onhan se hienoa, että päivittävät laitteita parempaan suuntaan, vaikka tollasella 200-300g painonpudotuksella ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Yksittäisen konsolin kannalta ei niinkään. Mutta kun siirretään miljoonia konsoleita planeetan toiselle laidalle, siinä alkaa olla jo aika tuntuva ero - varsinkin jos rahdista pitää maksaa nimenomaan painon eikä pelkän tilavuuden mukaan.
 
Austin Evans on taas ehtinyt uuden PS5-mallin kimppuun. CFI-1100-mallin kanssa mies teki turhan hätäisiä johtopäätöksiä, ja väitti sitä alkuperäistä PS5:ttä huonommaksi - vaikkakin ihan suotta, kuten myöhemmät tarkastelut osoittivat. CFI-1200-sarjalaisen kanssa on kuitenkin eri ääni kellossa heti kättelyssä. Parinsadan gramman painoero selittyy entistä pienemmällä jäähdytyselementillä, mutta toisaalta jäähdytystä on rukattu reippaammin uusiksi muutenkin. Lisäksi emolevy on entistä pienempi, jonka seurauksena M.2-luukun alla paistaakin nyt konsolinen metallinen runko eikä vihreä piirilevy. Tuo saattaa auttaa lämpöä johtumaan M.2-SSD:stä hieman tehokkaammin tai sitten ei.

CFI-1200:n virrankulutus on hieman aiempia malleja pienempi, joka näillä sähkönhinnoilla on tietysti ihan positiivinen asia. Lämmöntuotoltaan ja äänitasoltaan se ei eroa merkittävästi mihinkään suuntaan.

The SSD enclosure has also changed in this new PS5 mode. It no longer has a PCB through the entire length, and instead has exposed metal. It’s not immediately clear why Sony has changed this particular part of the PS5 design, but Evans speculates it could help improve heat dissipation.

All of these changes might add up to some real world benefits for the PS5. Evans claims this new PS5 model pulls around 20-30 watts less during gaming, while still delivering around the same amount of noise and heat output.

Jos uudesta mallista väkisin jotain huonoa haluaa etsiä, niin CMOS-paristo on ahtaassa paikassa jäähdytyselementin alla, joten sen vaihtaminen ei ole aivan niin suoraviivaista enää. Toisaalta tuon pariston vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi todennäköisesti vasta n. 10+ vuoden päästä muutenkin.



Lähde: The Verge
 
Mitäs pelilistoja te olette tehnyt tuonne pelikirjastoon nyt uusimman päivityksen myötä? Itse tein vain backlogin, joka sisältää joku yli 30 peliä.

Ei se ihan sama asia ole kuin kansiot, mutta kai noista listoistakin voi jotain hyötyä. Kansioista taas olisi hyötynyt päivittäisessä käytössä todella paljon.

Ehkä saisi muutenkin ole enemmän räätälöintiä kuin nyt tarjolla. Esim. kuinka isot ruudut haluaa, kuinka monta niitä on, ja onko etusivulle lukitut pelit heti ensimmäisenä vasemmalla.
 
Itse olen jo niin tottunut tähän nykyiseen listaan että en jaksanut itse vaihtaa. Ei tule muutenkaan montaa peliä pelattua samaan aikaan niin harvoin tarvitsee edes selata kirjastoa läpi. Mutta hyvä, että saatiin tämäkin päivitys nyt ihmisille jotka sitä enemmän tarvitsevat.
 
Mistä tuon automaattisen tallennuksen saa pois? Yritin katsoa, mutta olen varmaan sitten sokea. Siis noiden trophyjen jne.
 
Mistä tuon automaattisen tallennuksen saa pois? Yritin katsoa, mutta olen varmaan sitten sokea. Siis noiden trophyjen jne.
Settings > Captures and Broadcasts > Auto-Captures > Trophies. Tuolta voi säätää, minkä tasoisista Trophyista otetaan kuva ja mistä myös video.
 
Viimeksi muokattu:
Sharefactory on kyllä entistäkin käyttökelpoisempi.
Mä olen varmaan viimeiset kolme vuotta editoinut tuolla kaikki pelivideoni, koska se on nopeampi mitä mun tietokone ja mä olen editoinut tuolla myös switch pelivideot.
Xboxin videoita en voinut tuolla hoitaa, koska ps4 pro antoi importata vain gigan verran kamaa usb tikulta, mutta nyt tuo rajoitus on poissa ja äsken kun tein guardians of the galaxy videon niin importasin melkein 3gt edestä video klippejä ja hyvin kelpasi.

Lisäksi maksimi klippien määrä on noussut 50->100 ja videon maksimi pituus 60min -> 80min.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan muuten fiksua että tekevät vain yhtä konsolia ja sitten lisäävät mukaan irrallisen levyaseman niille, jotka sellaista kaipaavat.

"The PlayStation 5 is set to get a unique overhaul in the middle of FY 2023, with the new console launching around September 2023, say sources."
"The console, currently named the D chassis PlayStation 5, will have almost identical hardware to the existing consoles already on the market."
Varmaan tarkoittaa että PS5 Pro voisi tulla markkinoille aikaisintaan 2024. Ihan hyvä vaan, ei olla vieläkään päästy nyky-genin peleihin kunnolla käsiksi niin olisi ainakin omasta mielestä ihan turha tuoda jo tehokkaampaa konsolia markkinoille.
 
Mennyt itsellä ohi mutta poika katseli eilen Pleikkarilla hopeanuolta levyltä ja konsolihan on ollut sammuksissa kuukauden verran niin kun levy loppui niin päätinpä sitten että laitetaan takaisin täysin sammuksiin niin tuli vaihtoehto että suorita päivitykset loppuun ja sammuta sitten. Onko tämmöinen ollut aina?
 
Huhuja uudesta PS5 mallista joka tulisi korvaamaan nykyiset mallit.

Kiinnostavaa nähdä, että millä hinnalla tuota asemaa myydään. Jos konsoli on nyt sen 499€, niin tuleeko siihen sitten 100-200€ hintainen ulkoinen Blu-ray asema.

Tuosta tuli mieleen se Xbox 360 hd-dvd asema, mitä taidettiin myydä 200€ hintalapulla.
 
Kiinnostavaa nähdä, että millä hinnalla tuota asemaa myydään. Jos konsoli on nyt sen 499€, niin tuleeko siihen sitten 100-200€ hintainen ulkoinen Blu-ray asema.

Tuosta tuli mieleen se Xbox 360 hd-dvd asema, mitä taidettiin myydä 200€ hintalapulla.

Ja kaikki muistaa miten HD-DVD:lle kävi.
 
Ja kaikki muistaa miten HD-DVD:lle kävi.
Juu, mutta HD-DVD:n kävi huonosti vain sen takia, että blu-ray vei voiton formaattikisassa. Tuo ulkoinen asema voi olla ihan järkevä ratkaisu. Nythän ne digitaalisen PS5:n ostajat, jotka olisivat halunneetkin levyaseman voivat sellaisen halutessaan hankkia. Myöskin jos sisäinen levyasema alkaa kenkkuilemaan ja takuu on jo ummessa, niin tuo vaan PS5:een kiinni ja homma skulaa taas ilman sen kummempia huoltohommia. No aika näyttää miten tuo menestyy.
 
En tiedä uskaltaako tätä ääneen sanoa, täytyy vähintään puuta koputtaa mutta kohtahan tulee takuun takaraja vastaan julkaisussa saaneet ps5 kun marraskuussa kajahtaa kaksi vuotta täyteen. Sitten jos ongelmia tulee niin onko vaihtoehtoina joko ostaa uusi konsoli tai maksaa itse huollosta?
 
Sitten jos ongelmia tulee niin onko vaihtoehtoina joko ostaa uusi konsoli tai maksaa itse huollosta?
Asiallisesti reklamoimalla ja virhevastuuseen vetoamalla PS5:n huoltoa vaativat keikat saanee maksuttomina vähintään kolmeen vuoteen asti ostohetkestä.
 
Asiallisesti reklamoimalla ja virhevastuuseen vetoamalla PS5:n huoltoa vaativat keikat saanee maksuttomina vähintään kolmeen vuoteen asti ostohetkestä.
Okei. Onko noille jossain selkeää virallista sääntöä vai meneekö sillä periaatteella että huollon päässä jos sattuu olemaan maanantai fiilis niin ei hyväksytä kuten autojen katsastuksessa monet asiat riippuu katsurin päivästä ja siitä kelpaako asiakkaan naama?
 
Ylös Bottom