Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Juu, mutta HD-DVD:n kävi huonosti vain sen takia, että blu-ray vei voiton formaattikisassa. Tuo ulkoinen asema voi olla ihan järkevä ratkaisu. Nythän ne digitaalisen PS5:n ostajat, jotka olisivat halunneetkin levyaseman voivat sellaisen halutessaan hankkia. Myöskin jos sisäinen levyasema alkaa kenkkuilemaan ja takuu on jo ummessa, niin tuo vaan PS5:een kiinni ja homma skulaa taas ilman sen kummempia huoltohommia. No aika näyttää miten tuo menestyy.

Sehän ois kyllä digitaalisille parasta, jos asema tulee kohtuullisella hinnalla myyntiin niin sehän maksaa äkkiä ittensä takasi kun ei uusista peleistä tarvitse maksaa sitä ryöstösummaa storessa.
 
Onko noille jossain selkeää virallista sääntöä vai meneekö sillä periaatteella että huollon päässä jos sattuu olemaan maanantai fiilis niin ei hyväksytä kuten autojen katsastuksessa monet asiat riippuu katsurin päivästä ja siitä kelpaako asiakkaan naama?
Hieman arpapelin vaaraa on, mutta siksi se reklamaatio kannattaakin kirjoittaa asiallisesti ja seikkaperäisesti. Ja lopulta voi aina koettaa ottaa kuluttajaviranomaisiin yhteyttä.
 
Löysin viimeinkin mistä näkee kuinka paljon pelejä on pelattu ja oli siellä pari yllätystä kuten 90 tuntia pelattu crash team racing ja sega mega drive collectionin parissakin mennyt 34 tuntia ja ps4:n share factoryn parissa on mennyt 194 tuntia :D
Osassa peleistä on kyllä selvä virhe sillä tuon mukaan olen pelannut rift apartia vain neljä tuntia vaikka olen pelannut sen kolmesti läpi, mutta yhdenkään pelin kohdalla ei mun mielestä ollut liikaa aikaa vaan jos pelissä on ollut joku aikalaskuri niin pleikkarin statsit näytti ihan samaa.

Edit:

Eihän tuolla mun profiilissa näy läheskään kaikki pelatut pelit sillä esim kaikki skylandersit puuttuu kuten myös driveclub ja driveclub vr, star wars squadrons ja aika monta muuta.
Ihmettelinkin kun selasin koko listan läpi ja se tuntui aika lyhyeltä.
 
Viimeksi muokattu:
Osassa peleistä on kyllä selvä virhe sillä tuon mukaan olen pelannut rift apartia vain neljä tuntia vaikka olen pelannut sen kolmesti läpi, mutta yhdenkään pelin kohdalla ei mun mielestä ollut liikaa aikaa vaan jos pelissä on ollut joku aikalaskuri niin pleikkarin statsit näytti ihan samaa.
Viime aikoina on itsellänikin osa pelatuista tunneista jäänyt kellottumatta PSN-profiilin tietoihin. Viime ja toissa viikolla pelaamani Life is Strange 2 oli ainakin varmasti pidempi kuin profiilissa näkyvä yhdeksän tuntia. Myös TLoU remakea pelatessa olen pistänyt merkille, että PS4-version kohdalla näkyvä 15 pelituntia ei voi pitää paikkaansa, sen sisältäessä myös Left Behindin läpäisyn. Suurin osa noista tilastoista varmasti kuitenkin täsmää.
 
Pleikka vitosen poromalli tulee ehkä joskus:

Nykyistä konsolia nopeampi PlayStation 5 Pro - tai mikä sen nimeksi lopulta tuleekaan - julkaistaan todennäköisesti vuonna 2024.

 
Ja se on fakta että siihen en lähe kuten ps4 proon kanssa, saatavuus ongelmia varmasti ilmenee tämän sukupolven konsolien kanssa kunnes tulee maailmanrauha tai jotain. Pelejä kuitenkin tehää vielä myös vanhoille konsoleille ties kuinka kauan, en näe syytä miksi täs pitäs vielä joku hieman tehokkaampi vempain tuoda esiin kun vanhat koneet jarruttaa.
 
Sony PlayStation is building a new internal game development team in partnership with PSS Visual Arts, an award-winning, full-production group, that specializes in Animation, Motion Capture, Cinematics, Art, and Scanning. This is the same world-class team known for its contributions to the Last of Us franchise!


This high visibility project is being developed in collaboration with Naughty Dog. Though currently unannounced, we have a clear vision and plan to release. Using our existing expertise and premier talent, we will guarantee a high visual quality bar for the game and a compelling experience for our players.

Our team is seeking a dedicated, focused, and self-motivated producer with a broad proven experience and a track record of building processes to help the team achieve its highest potential. As the ideal candidate, you will be proficient in all aspects of AAA game production and management. You are an organized and attentive leader; strategic, and thoughtful in all interactions with both internal and external partners. Most importantly, your experience will guide the team's cultural growth and abilities.

Sony on rakentamassa uutta studiota. Kyseinen studiohan auttoi viimeksi TLOU1 remaken parissa. Ennen tuota heidän oli tarkoitus työstää seuraavaa Unchartedia (Jason Schreierin raportti), mutta se osoittautui silloin liian isoksi palaksi purra. Nyt kun Naughty Dogin kanssa tehdään uudestaan yhteistyötä, niin moni veikkailee tämän studion työstävän nyt viimein sitä Unchartedin seuraavaa osaa.
 
Tuli viimeinkin pelattua astro's playroom ja ekaa kertaa koettua ne mullistavat liipaisin efektit.
Kuten arvelinkin niin mulle nuo ei tuo mitään extraa ja varsinkin minigunin käytössä se jatkuva liipaisimen tutina oli jo hieman häiritsevää ja jouskarin kanssa tuntui kuin joku olisi kaatanut aiemmin kokikset ohjaimen päälle sillä liipaisin tuntui äärimmäisen tahmealta painaa pohjaan.
Kivat niille jotka tykkää, mutta mä pidän jatkossakin nuo pois päältä.
 

Sony on rakentamassa uutta studiota. Kyseinen studiohan auttoi viimeksi TLOU1 remaken parissa. Ennen tuota heidän oli tarkoitus työstää seuraavaa Unchartedia (Jason Schreierin raportti), mutta se osoittautui silloin liian isoksi palaksi purra. Nyt kun Naughty Dogin kanssa tehdään uudestaan yhteistyötä, niin moni veikkailee tämän studion työstävän nyt viimein sitä Unchartedin seuraavaa osaa.
Näin ne hommat tehdään eikä ostamalla multiplattaristudioita ja niiden pelejä muilta pois.
 
Tuli viimeinkin pelattua astro's playroom ja ekaa kertaa koettua ne mullistavat liipaisin efektit.
Kuten arvelinkin niin mulle nuo ei tuo mitään extraa ja varsinkin minigunin käytössä se jatkuva liipaisimen tutina oli jo hieman häiritsevää ja jouskarin kanssa tuntui kuin joku olisi kaatanut aiemmin kokikset ohjaimen päälle sillä liipaisin tuntui äärimmäisen tahmealta painaa pohjaan.
Kivat niille jotka tykkää, mutta mä pidän jatkossakin nuo pois päältä.

Astro playroomis ne triggerit ym efectit oli kyl vedetty nii äärimillee et ohjaimest loppui akku tyylii samantien, mut se oliki ns tech demo, en minäkää noi voimakkaista välitä mut monis peleis ne on hyvin hentoja ja viel voi ite päättää miten voimakkaina ne on, esim gtaas, gt7, the pathless, observer, stray ym, mitä näitä nyt täs onkaan pelannut tuovat just sopivasti sitä fiilistä peleihin.
 
Astro playroomis ne triggerit ym efectit oli kyl vedetty nii äärimillee et ohjaimest loppui akku tyylii samantien, mut se oliki ns tech demo, en minäkää noi voimakkaista välitä mut monis peleis ne on hyvin hentoja ja viel voi ite päättää miten voimakkaina ne on, esim gtaas, gt7, the pathless, observer, stray ym, mitä näitä nyt täs onkaan pelannut tuovat just sopivasti sitä fiilistä peleihin.

Mulla oli ne weak asennossa ihan huomaamatta ja vasta pari päivää myöhemmin gamefaqsia selatessa opein, että jos sulla on ohjaimen mikrofoni päällä niin pleikka vetää automaattisesti tärinät ja liipaisimen efektit weak asentoon.
Kokeilin sitten tänään niitä täydellä voimalla ja ne tosiaan tuntui vieläkin huonommalta.
 

Sony on rakentamassa uutta studiota. Kyseinen studiohan auttoi viimeksi TLOU1 remaken parissa. Ennen tuota heidän oli tarkoitus työstää seuraavaa Unchartedia (Jason Schreierin raportti), mutta se osoittautui silloin liian isoksi palaksi purra. Nyt kun Naughty Dogin kanssa tehdään uudestaan yhteistyötä, niin moni veikkailee tämän studion työstävän nyt viimein sitä Unchartedin seuraavaa osaa.
Siitä varmaa jo puhuttu mut mitä se seuraava uncharted osa sit vois olla ku nelonen loppui täydellisesti, ellei sit vedetä jotain uutta hahmoa mukaan ja uudet seikkailut mut onko se sit hyvä asia jää nähtäväksi mikäli huhut pitävät paikkansa.
 
Siitä varmaa jo puhuttu mut mitä se seuraava uncharted osa sit vois olla ku nelonen loppui täydellisesti, ellei sit vedetä jotain uutta hahmoa mukaan ja uudet seikkailut mut onko se sit hyvä asia jää nähtäväksi mikäli huhut pitävät paikkansa.
Onhan tuossa hahmoja mitä voi käyttää. Vaikkapa Sullyn nuoruusvuodet
 
Kun otat taannehtivasti videota talteen ni toi ohjain nappaa äänet siitä mikistä, umpisurkeat sellaiset.
saako jostain pois ton ohjaimen mikin, että mikki toimii vain kuulokkeista, tai jos ei oo kuulokkeet kii ni sit ei mikkiä tulis mistään. Toi on todella ärsyttävä.
 
Kun otat taannehtivasti videota talteen ni toi ohjain nappaa äänet siitä mikistä, umpisurkeat sellaiset.
saako jostain pois ton ohjaimen mikin, että mikki toimii vain kuulokkeista, tai jos ei oo kuulokkeet kii ni sit ei mikkiä tulis mistään. Toi on todella ärsyttävä.
En muista ulkoa mutta kyllä saa. Tuon ärsyttävän oletusasetuksen kävin itsekin muuttamassa.

Sony muutenkin tunkee väkisellä liikaa noita juttujaan käyttäjille. Erityisesti tuon ohjaimen ominaisuudet on sellaisia. Chattihan kuuluu joissain peleissä (vai jopa kaikissa?) vain ohjaimen kaiuttimista ja vaikka sen mutettaa niin sitä ei saa kuulumaan televisiosta. Että sellaista logiikkaa. Tuohon ei auta kuin se että liittää kuulokkeet ohjaimeen ja chatti on sitten sieltä MUTTA chatin ääniä ei saa mitenkään kuulumaan televisiosta yhdessä peliäänten kanssa. Jos haluaa kuulla ne chattiäänetkin niin täytyy käyttää kuulokkeita. Kuulosta ihan joltain Apple-logiikalta että tehdään jotain päätöksiä käyttäjien puolesta sillä ajatuksella että "me tiedetään parhaiten", eli rajoitetaan vaihtoehtoja.

Itse siirryin pelaamaan Apexia Xboxille tuon vuoksi kun ei jaksa joka kerta kaivaa kuulokkeita että kuulee kaverien puheen.
 
Viimeksi muokattu:
Kun otat taannehtivasti videota talteen ni toi ohjain nappaa äänet siitä mikistä, umpisurkeat sellaiset.
saako jostain pois ton ohjaimen mikin, että mikki toimii vain kuulokkeista, tai jos ei oo kuulokkeet kii ni sit ei mikkiä tulis mistään. Toi on todella ärsyttävä.

Mitä nyt pikaisesti tsekkasin pari omaa videota niin niissä ei kuulu mun omia mutinoita ja mulla on vaan sieltä pikavalikon takaa (näpäytä ps nappulaa) löytyvästä sound valikosta "mute game voice chat" päällä.
 
Mitä nyt pikaisesti tsekkasin pari omaa videota niin niissä ei kuulu mun omia mutinoita ja mulla on vaan sieltä pikavalikon takaa (näpäytä ps nappulaa) löytyvästä sound valikosta "mute game voice chat" päällä.
Muistaakseni myös videokaappauksesta saa erikseen valittua haluaako kaapata myös mikin äänet mukaan vai ei. Tuotakin jos haluaisi laajentaa niin se höpinä olisi erillinen tiedostonsa, jonka voisi edittivaiheessa osassa kohtaa mutettaa ja osassa kohtaa laittaa kuulumaan mutta totta kai tämäkin on vain on/off-tyyppinen valinta eli kaikki tai ei mitään.

Sonyn tuntien tuo on vielä varmasti koodattu niin että tuollainen pieneltä kuulostava muutos lienee suunnilleen mahdoton tehdä. Vähän kuin ne käyttäjänimien vaihdot taannoin, joihin lopulta saatiin joten kuten toimiva viritys vuosien toivomisen jälkeen.
 
Nyt alan oikeasti miettimään, että onko siinä mitään rajaa kuinka paljon usb tikulta voi importata video tiedostoja sharefactoryyn sillä nyt siirsin jo 5gt matskua siihen ja vaikka siinä kohtuu pitkään kestikin niin onnistui silti.
 
Ylös Bottom