Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Taidan kuitenkin hankkia sisäisen SSD:n heti kun Sony julkaisee listan yhteensopivista malleista. Ei siellä tarvitse montaa peliä olla, joku 3-6 on ihan ok.

Tässä esimerkki.
Mitäs luulette? Kysyntä kasvaa noille SSD:lle, ovat kyllä kalliita. Voi olla että hinnat tippuu hyvin, kun alkaa olla kysyntääkin varmasti. Liekö sony alkaa valmistaa jotai omia SSD kuten ps vitan kohdalla muistikortteja.
 
Voihan virallisia läpysköitäkin tulla, mutta siltikin kaikki muut toimivat myös kunhan täyttävät vaaditut speksit.
 

harmillista niille jotka meinasivat yhdistää pleikkarin 1440p näyttöön. Tämän ja IGN italian mukaan laite ei näyttäisi supporttavan 1440p:ta
 

harmillista niille jotka meinasivat yhdistää pleikkarin 1440p näyttöön. Tämän ja IGN italian mukaan laite ei näyttäisi supporttavan 1440p:ta
Mitä hemmettiä jos tää on totta :oops:
 
On kyl niin hanurista toi 1440p tuen puute. Ei kait siinä auta muu kun vaan pelata 1080p laadulla sit. 4K töllö kyl löytyy mutta pääsäntöisesti PC pelaaja tällä hetkellä niin musta tullut fps jonne niin ei houkuta pelata 30-60fps.
 
Mitäs mä nyt ymmärsin väärin. Eikös esim uncharted 4 pyöri 1440p resoluutiolla prolla eli onko näin että ps5 tapauksessa se olisi vain 1080p

Minä oon kyllä ihan asian ymmärtänyt niin että PS5 ei tue 1440p näyttöjä kuten esim PC monitoreja.
 
Mitäs mä nyt ymmärsin väärin. Eikös esim uncharted 4 pyöri 1440p resoluutiolla prolla eli onko näin että ps5 tapauksessa se olisi vain 1080p
Pelin renderöintiresoluutio ja konsolin videoulostulon resoluutio ovat kaksi eri asiaa. Jos PS4 Prolla käyttää 1080p-näyttöä, riippuu sitten pelistä sekä konsolin omasta Super sampling -asetuksesta, millä tarkkuudella peli todellisuudessa renderöidään.

Esim. jos peli renderöidään 1440p:nä ja supersämpläys on päällä, saa 1080p:llä paremman kuvanlaadun kuin natiivisti 1080p:nä renderöidessä.

Jos konsoliasetuksista supersämpläys ei ole päällä, eikä pelissä ole omaa supersämpläystä, renderöidään kuva sitten vain 1080p:nä.

Sitä ei kai vielä tiedetä, onko PS5:ssä vastaavaa asetusta.
 
On kyl niin hanurista toi 1440p tuen puute. Ei kait siinä auta muu kun vaan pelata 1080p laadulla sit. 4K töllö kyl löytyy mutta pääsäntöisesti PC pelaaja tällä hetkellä niin musta tullut fps jonne niin ei houkuta pelata 30-60fps.

Ei edes ole tieodossa voiko pelejä pakottaa ulos vain 1080p kuten PS4 Pro. Hyöty suurimmassa osassa PS4-pelejä marginaalinen ja vähenee jatkuvasti kun 60fps pelit skaalaavat koko ajan itse jotta fps pysyy
 
No kylhän se 1080p kuvalaadulla on jos laitan sen kii mun 1440p näyttöön. Ihan sama oli PS4 Pron kanssa kun mulla on se kii mun pelinäytössä.
 
No kylhän se 1080p kuvalaadulla on jos laitan sen kii mun 1440p näyttöön. Ihan sama oli PS4 Pron kanssa kun mulla on se kii mun pelinäytössä.
Siinä tulee skaalausta kahteen eri suuntaan. Sanotaan nyt, että peli renderöi sisäisesti 4K:na, mutta konsolista on valittu 1080p-videoulostuloasetus. Ensin se 4K-kuva supersämplätään 1080p:ksi, jonka jälkeen se skaalataan näytön omalle 1440p-natiivitarkkuudelle. Kuvanlaatu on siis parempi kuin jos peli renderöisi vain 1080p:nä.

Tietenkin kuvanlaatu olisi aavistuksen vielä tarkempi, jos konsoli suoraan tukisi 1440p-tilaa, koska silloin riittäisi pelkkä konsolin itsensä tekemä alasskaalaus 4K:sta 1440p:ksi. Toisaalta dynaamisten resoluutioiden aikakaudella tuota skaalausta tapahtuu jopa useita kertoja sekunnissa, kun pelin sisäinen reso hyppii ylös ja alas pitääkseen ruudunpäivityksen riittävän tasaisena.
 

löysin tämmöisen kattavan listan jossa näkyy kätevästi nuo ps5 antamat uudet ominaisuudet noihin free upgrade peleihin. mutta näyttäisi siltä että kaikissa se free upgrade ei ole itsestään selvyys, esim itselleni tuli täysin yllätyksenä että Ainoastaan Yakuza like a dragon digital edition olisi ainoastaan free upgrade. tämä on kyllä ihme juttu jos näin on. että onko tässä joku virhe vai onko asia tosiaan noin?
 
Eipä tuota tukea tuotu PS4:lle, niin en kauheasti odottelisi sitä PS5:lle myöskään

No kyllä ainakin minä odottelisin, jos nyt hieman kärjistäen sanotaan niin 1080p luokitellaan jo nykyisenkin genin asteikolla "pikselimössöksi" Jo ihan ensimmäinen musta Xbox vuodelta 2002 pystyi kyseiseen resoluutioon, lomitettuna tosin mutta kuitenkin...

Se on sitten ihan sama mitä supersämpläyskikkoja käytetään niin se ei siitä kovin kummoiseksi käytännössä muutu. Ainakin omaan silmään 1080p vs 1440p ero on ollut nykytelkkareiden ruudunkoolla ja katseluetäisyyksillä ihan selvä, sen sijaan 1440p vs 4K ei ehkä olekaan ihan niin kriittistä.

Tämähän nyt taitaa tarkoittaa sitä, että Plesellä monen pelin 120 Hz tila tulee näyttämään huomattavasti köpöisemmältä mitä kilpailevassa tuotteessa. Pikselimössö@120 Hz EI ole hyvä juttu kun tämän genin iso hommeliini nimenomaan on 120 fps. Odotin enemmän.
 
Ylös Bottom