Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Tilasin nyt uuden TV:n, joka on erityisen hyvä PS5-pelaamiseen, joten PS5:n osto (ilman VR:ää) seuraa varmasti pian perässä. Olen vaan jotenkin shokissa, miten huono ja suppea konsolin pelivalikoima on vielä yli kaksi vuotta julkaisun jälkeenkin, nyt kun siihen kunnolla innostuin perehtymään. Tähän mennessä olen pelannut enimmäkseen Switchillä, jolla oli tarjota ensimmäisten vuosien sisään useita hittejä. Mustasävyiset, fotorealistiset, live-elokuvamaiset ja ensimmäisen persoonan pelit eivät innosta, joten God of Waria, Horizonia, Elden Ringiä, the Last of Usia jne. en voi pitää todellisina kandidaatteina. Tulevista peleistä ehdottomasti eniten kiinnostavat Infinity Nikki ja Kingdom Hearts 4 satumaisine ja animetyylisine maailmoineen. Kaipaisinkin joitain vastaavia pelejä jo nyt, mutta mitään vastaavaa ei taida olla tarjolla? Persona 5 on aivan liian pitkä minulle. Final Fantasy 16:kin vaikuttaa ennakkojen perusteella harmillisen synkältä.
Kena ja Stray? FF7 remake? Ja suosittelen kyllä sitä Persona5:ttäkin, vaikka onkin pitkä.
 
Kena ja Stray? FF7 remake? Ja suosittelen kyllä sitä Persona5:ttäkin, vaikka onkin pitkä.
Kena ja FF7 pelattu jo PS4:llä (ja itse asiassa omistan Persona 5:nkin sille, mutta ei tule pelattua). Kenan muistelukin aiheuttaa puistatuksia (ylivaikea, huonot kontrollit jne.), oli ehkä kehnoimpia pelejä, joita olen pelannut vuosiin. Strayta olen harkinnut, kun tulee alennukseen.
 
Olen vaan jotenkin shokissa, miten huono ja suppea konsolin pelivalikoima on vielä yli kaksi vuotta julkaisun jälkeenkin, nyt kun siihen kunnolla innostuin perehtymään.
No jaa, en yleensä ole ihmisiä, jotka argumentoivat pelimausta mutta jos ei sieltä pelattavaa löydy niin kyllä se vähän pelimausta on kiinni. Minulle kun ei taas pelitunnit riittäisi yhdenkään konsolin kanssa ja minulla on ne kaikki :D

Tähän mennessä olen pelannut enimmäkseen Switchillä, jolla oli tarjota ensimmäisten vuosien sisään useita hittejä.
Switchillekin minulla on pelejä kertynyt kymmeniä mutta silti en saa kiinni ajatuksesta että se olisi erityinen "hittikone". Pidän aika samalla linjalla kuin pleikkariakin. Xboxilla nyt ei ole kuin Game Pass eli multiplattarit "halvalla".

Mutta tässä tietty toimii se sama kuin aiemmin mainittu, eli ehkä Switchin "hitit" ei kaikki ole hittejä sitten minulle.

Mustasävyiset, fotorealistiset, live-elokuvamaiset ja ensimmäisen persoonan pelit eivät innosta, joten God of Waria, Horizonia, Elden Ringiä, the Last of Usia jne. en voi pitää todellisina kandidaatteina.
No nyt! Vuosituhannen paras peli mainittu eikä se kelpaa! Kyse siis on TÄYSIN pelimausta :D Elden Ringistä jos ei tykkää niin vika on pelaajassa :D

Tulevista peleistä ehdottomasti eniten kiinnostavat Infinity Nikki ja Kingdom Hearts 4 satumaisine ja animetyylisine maailmoineen. Kaipaisinkin joitain vastaavia pelejä jo nyt, mutta mitään vastaavaa ei taida olla tarjolla?
Piti googlata tuo outo "Infinity Nikki" ja ensin olin että "jahas, näitä 'animetyttö'-pelejä" mutta sitten olinkin että mitä ihmettä, vaikuttaa oikeasti hyvältä :D Tulee mieleen Alice-pelit mutta ilman sitä goottimeininkiä ja synkkyyttä. Isoin kysymys onkin, että miksei tuosta pelistä ole ennen kuullut mitään? Onko syynä yksinkertaisesti se ettei "tosipelaajat" voi pelata animetytöllä, joka seikkailee kauniissa satumaailmassa?

Toki täytyy itsekin myöntää että ehkä saattaisi puolisolle olla tavallista enemmän "selittämisen tarvetta" kun tuollaista pyörisi ruudulla :D

Enkä siis todellakaan ole ns. "kohderyhmää" - siis mitä kuvittelisin tuon pelin kohderyhmän olevan. Lähin "vastaava" on varmaan Nier Automata ja senkin "vastaavuus" jäänee siihen että on animehenkistä kuvastoa.

Mutta jos tuo IN on pelillisesti yhtään hyvä niin menee varmaan ostoon. Onhan tuo myös graafisesti hieno, vaikkakin samalla vähän samalla tapaa "tylsä" kuin muutkin realistisuuteen pyrkivät maailmat. Esimerkiksi Death Strandingin ja uusimman Sonicin realistiset mutta (realistisen) tylsät maailmat. Samaan kastiin maailmoissa menee varmaan myös FF XV ja Forspoken.

Itse olen "satumaailmoissa" tykännyt enemmän vaikkapa Kenan tyylitellymmästä grafiikasta. Enkä siis puhu siitä synkemmästä puolesta vaan ihan pelkästä graafisesta tyylistä ylipäänsä. Sellaisesta, joka ei tosiaan tavoittele realismia.

Mutta Infinity Nikki menee kyllä seurantaan. Kiitos sen esille tuomisesta!
 
Mutta tässä tietty toimii se sama kuin aiemmin mainittu, eli ehkä Switchin "hitit" ei kaikki ole hittejä sitten minulle.
- -
No nyt! Vuosituhannen paras peli mainittu eikä se kelpaa! Kyse siis on TÄYSIN pelimausta :D Elden Ringistä jos ei tykkää niin vika on pelaajassa :D
Pelimausta toki pohjimmiltaan kysymys. Sitä vaan luulisi, että niinkin kulttimaineessa oleva konsoli kuin pleikkari tyydyttäisi maun kuin maun ja että sille tehtäisiin pelejä ihan laidasta laitaan joka lajityypistä. Mutta ei näköjään. Taitaa pelinkehitys olla sen verran kallista ja hidasta näin tehokkaalle vehkeelle.
Dark Souls III oli minulla äärimmäisen mukava kosketus From Softwaren peleihin - ja totta puhuen olen sen takia vähän Elden Ringiä miettinytkin - mutta toisaalta en jaksa tai ehdi uppoutua ihan 100 tunnin peleihin ei-kannettavalla konsolilla. Jopa Demon's Soulsia olen harkinnut enemmän. P.S. Eiköhän vuosituhannen paras peli ole kuitenkin Zelda: Erämaan henkäys, ylittää Elden Ringin niin Metacritics-keskiarvoltaan kuin muilta tunnustuksiltaan.

Onko syynä yksinkertaisesti se ettei "tosipelaajat" voi pelata animetytöllä, joka seikkailee kauniissa satumaailmassa?
Kenties. Japanissa "tosipelaajat" pelaavat nimenomaan tällaisia pelejä, mutta tunnetusti pelikulttuuri on täällä kovin erilainen.

Toki täytyy itsekin myöntää että ehkä saattaisi puolisolle olla tavallista enemmän "selittämisen tarvetta" kun tuollaista pyörisi ruudulla :D
Niin, puoliso saattaisi vähän ihmetellä, miksi pelaat dress up -peliä. Se lajityyppi kun on perinteisesti ollut täällä lähes yksinomaan naisten suosiossa :D (olettaen, että olet mies)
Lähin "vastaava" on varmaan Nier Automata ja senkin "vastaavuus" jäänee siihen että on animehenkistä kuvastoa.
Jes, NieR:Automata mainittu! Kyseessä on yksi suosikkipeleistäni (ja pelisarjoistani). Mieluusti pelaisin juuri jotain NiERin tapaista PS5:lläkin, mutta vielä joutuu jonkin aikaa odottelemaan.

Itse olen "satumaailmoissa" tykännyt enemmän vaikkapa Kenan tyylitellymmästä grafiikasta. Enkä siis puhu siitä synkemmästä puolesta vaan ihan pelkästä graafisesta tyylistä ylipäänsä. Sellaisesta, joka ei tosiaan tavoittele realismia.
Näen punaista, kun joku mainitseekin Kenan. Tässä tunnelmani Kena-ketjusta 23.1.2022. Grafiikka ei paljon pelasta, kun pelissä on perustavanlaatuisia vikoja.
 
Eiköhän vuosituhannen paras peli ole kuitenkin Zelda: Erämaan henkäys, ylittää Elden Ringin niin Metacritics-keskiarvoltaan kuin muilta tunnustuksiltaan.
Sen enempää makuasioihin kantaa ottamatta, mutta eikö Elden Ring ole kuitenkin kaikkien aikojen eniten Vuoden Peli -titteleitä napannut peli. Ainakin ne tunnustukset menee Elden Ringille. Ei tosin mitään pois Breath of the Wildilta. Hieno peli sekin on.

Mitä tulee PS5 ostamiseen niin oikeastaan kaikki pelit, joista tässä on viime viestit puhuttu (myös Infinity Nikki) on tulossa tai jo julkaistu PS4:lle.

Eli jos oikeasti etsii sellaisia "pakollisia" syitä konsolin päivitykseen pelkän suorituskyvyn noston ulkopuolelta, niin ehkä jo mainituista Demons Souls Remake tai uusin Ratchet and Clank.
 
P.S. Eiköhän vuosituhannen paras peli ole kuitenkin Zelda: Erämaan henkäys, ylittää Elden Ringin niin Metacritics-keskiarvoltaan kuin muilta tunnustuksiltaan.
Ei. Jos Kenassa on mielestäsi ongelmia niin minun mielestäni niitä taas on BotW:ssa :D Plus että se sisältö siitä puuttuu. Toivottavasti jatko-osa pelastaa sen osalta.

Niin, puoliso saattaisi vähän ihmetellä, miksi pelaat dress up -peliä. Se lajityyppi kun on perinteisesti ollut täällä lähes yksinomaan naisten suosiossa :D (olettaen, että olet mies)
Dress up? Ymmärsin kyllä tuosta videosta että olisi jotain eri voimia(?) eri vaatteilla mutta siis dress up? Häh? Miten sain niin erilaisen kuvan tuosta trailerilta? Vaikutti tasohyppelyltä, jossa on kenties vähän taistelua ja/tai puzzleja.

Mitä edes tehdään dress up -peleissä? Tietty voisi kai päätellä että vaihdellaan vaatteita(?) mutta kun video vaikutti ihan muulta :D Onhan nyt jo God of Warikin "dress up"-peli siinä mielessä että eri hepeneitä täytyy vaihdella että saa eri speksejä :D

Vai mitä tuo tässä siis meinaa? Joo, voisin googlettaakin mutta päädyin nyt kirjoittelemaan tähän :p

Näen punaista, kun joku mainitseekin Kenan. Tässä tunnelmani Kena-ketjusta 23.1.2022. Grafiikka ei paljon pelasta, kun pelissä on perustavanlaatuisia vikoja.
No joo, olen samaa mieltä siitä kun kirjoitit sen olevan vaikea. Itse pidin haasteesta näin "souls-pelaajana". Mutta noin muuten en kyllä sanoisi että sen ohjaus tai muu on mitenkään erityisen huono. Ei ehkä sulavin mahdollinen mutta oikein viihdyttävänä minä sen koin.

Toisaalta grafiikasta olet samaa mieltä, joten miksipä edes turhaan väitellä muuten Kenasta. Ei se kaikille varmasti sovi. Kuten ei se BotW:kaan.
 
Jos kyse on muustakin kuin yksittäisistä jälleenmyyjistä, hintaa tiputettaneen max 50 eurolla täälläkin viimeistään kesään mennessä.

Pitääpä jäädä varulta vartoomaan oikeaa hetkeä. Nyt kun ei akuuttia tarvetta vielä ole, eikä oikein GOW-bundlekaan nappaisi. Oisko RE7-bundle utopiaa? :D
 
Todellakin. Sen verran vanha peli kyseessä. RE4-bundleenkaan en usko. Jos Spider-Man 2 oikeasti syksyllä tulee, niin Hämis-kytkyä lienee luvassa.
Heh, joo nyt vähän lipsahti näppäimistöllä :D :D Laitetaan koronan piikkiin, jota tässä juuri ensimmäistä kertaa ikinä pötköttelen läpi
 
VPD myy ainaki feikki PS5 RE4 bundlee tällähetkellä. Konsoli ja sit varmaa vaa lykätty RE4 peli kylkiäiseks. Hinta 600jotain.
 
VPD myy ainaki feikki PS5 RE4 bundlee tällähetkellä. Konsoli ja sit varmaa vaa lykätty RE4 peli kylkiäiseks. Hinta 600jotain.
Ei se feikki ole. Vpd sivulla näkee selvästi, että perus Playstation 5 paketti+ fyysinen RE4 tulee mukana. Eli ei bundle, vaan konsoli ja peli.
 
Ei se feikki ole. Vpd sivulla näkee selvästi, että perus Playstation 5 paketti+ fyysinen RE4 tulee mukana. Eli ei bundle, vaan konsoli ja peli.
Siis siinä tuotteen nimessähän lukee nimenomaan bundle. Eikä ole Sonyn virallinen bundle, joten se on "feikkibundle" tavallansa, jos asiaa haluaa siltä kantilta katsoa. Ja bundle tarkoittaa yhteenniputusta, niin tuossahan on niputettu konsoli ja peli yhteen.

 
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Jälleenmyyjät ovat kautta aikojen tehneet omia konsoli+peli yhdistelmiä myyntiin. Ei tuo tietenkään ole Sonyn virallinen bundle, mutta mitä väliä.
Ei kai siinä olekaan mitään ihmeellistä? Tai en minä tiedä kenelle tässä on jotain ihmeellistä. Mutta bundle se on joka tapauksessa :)
 
No feikkinä nyt tarkoitin sitä ettei ole sonyn virallinen jonka paketin kyljessä vaikka nyt esim gow bundle jossa kyljessä komeilee kratos, nii toi ei oo semmonen mut sama asia. :p
 
Ymmärrän mitä tuo "feikki" tässä tarkoittaa mutta muistaakseni olen ostanut RE5-bundlen X360:stä ja se oli virallinen. Lopputulos kuitenkin täysin sama kuin olisi ostanut molemmat erikseen kun konsoli, ohjain ja peli samaa kamaa mitä erikseenkin saa. Ainoastaan se boksi oli kuvitettu RE5-kuvilla. No, tietty jos se on jokin arvo, niin joo, mutta en kyllä itse tajunnut mikä sen idea lopulta oli. Kai se ainakin vähän halvempi oli (kuin erikseen ostettuna) kun sen ostin. Nykyään tuntuu että bundlet on jopa kalliimpia mitä erikseen ostettuna, joten en tajua enää koko ideaa.
 
Ylös Bottom