Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

• Perinteisen, tarvitsen sen levyn

Äänet: 305 74,4%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

Äänet: 105 25,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    410
Itellä ollu samaa ongelmaa varmaan jo vuoden verran ja nyt olen alkanut ottamaan aina levyn pois kun lopetan pelaamisen niin ei oo tullu tota disc erroria varmaan pariin kuukauteen.

Itellä ollu samaa ongelmaa varmaan jo vuoden verran ja nyt olen alkanut ottamaan aina levyn pois kun lopetan pelaamisen niin ei oo tullu tota disc erroria varmaan pariin kuukauteen.

Häviskö sulla se ongelma sit ihan itsestään vai? Mä en nyt ota selvää mun tapauksesta, alkuun auttoi se että teki sen rebuild database vikasietotilassa, se ei kauan kestänyt, sit tein sen isomman siivouksen että otin ne lerpukat irti ja semmosel pienel toimistoimuril mihin sai pienen "torven" minkä sit työnsin varovasti vähäsen sinne levyaseman koloon ja imuroin sieltäkin. Sit ongelma hävisi, toivottavasti pysyvästi (koputtaa puuta).

Mutta viittaa siihen että asemaan oli vaan kertynyt pölyä, toivottavasti tämä oli nyt näin simppeli ratkaisu. Mutta joo enää en ajatellut itekkä pitää levyä turhaan siel hurisemassa asemassa jos en kyseistä peliä pelaa, ihan turhaa siel tekee niitä pyörimisiä.

Häviskö sulla se ongelma sit ihan itsestään vai?
No eipä oo moneen kuukauteen tosiaan valittanut tuota. Eli ainaki toistaiseks hävis ihan itsekseen mut eihän sitä tiedä alkaako uudestaan. Niin ja viimeks ku valitti tuota niin tein tuon saman databasen uudelleen järjestyksen.

Viimeksi muokattu:
Sony ilmeisesti tuomassa denuvon tapaisen suojauksen myös konsolille mutta info kyllä nyt on niin puuttellista että voi olla fake myös

PlayStation has rolled out a stricter DRM system for PS4 and PS5 digital games, requiring newly purchased titles to connect to the PlayStation Network every 30 days to verify licenses. Users report that affected games now display a “Valid Period” with start and end dates in their details—such as the recent screenshot of Don’t Starve Together showing 20 days remaining—and will stop working until an internet check-in occurs if the console stays offline.

Sony ilmeisesti tuomassa denuvon tapaisen suojauksen myös konsolille mutta info kyllä nyt on niin puuttellista että voi olla fake myös

PlayStation has rolled out a stricter DRM system for PS4 and PS5 digital games, requiring newly purchased titles to connect to the PlayStation Network every 30 days to verify licenses. Users report that affected games now display a “Valid Period” with start and end dates in their details—such as the recent screenshot of Don’t Starve Together showing 20 days remaining—and will stop working until an internet check-in occurs if the console stays offline.

No toiha ny olis aivan prseestä! Ei vaa mee mulla jakeluun että miks sinun omilla rahoilla ostamasi peli pitää jotenkin tarkistaa, kerta sen on ostanut pitäs se olla siel konsolissa pelattavaissa ikuisesti, ainoastaan interntettiä vaatis se jos haluaa ladata sitä uudestaan.

Ilmeisesti tämä DMR suojaus systeemi on totta, sen verran älämölöä tuolla interwebissä kyseisestä asiasta on. Xbox onella tuota ei aikoinaan otettu kovin hyvin vastaan saattoi jopa maksaa koko konsoli kilpailun. No ehkä ne tuolla Sonyn päämajassa tietää paremmin ???. Mielenkiinnolla seuraan mihin suuntaan tämä menee ehkä jopa kaivan popcornit esille...

Viikon sisällä Sony ilmoittaa että se on bugi.

Nyt on SIE kommentoinut asiaa. Eli käytännössä digitaalisen oston yhteydessä tulee 30-päivän lisenssi joka muuttuu automaattisesti ikuiseksi lisenssiksi päätyttyään. Syyksi on epäilty joidenkin tekemä refund-huijaus, jossa ostavat pelin, ottavat konsolin pois netistä lataamisen jälkeen, pyytävät rahat takaisin ja pelaavat pelin läpi offlinenä.

En ihan ymmärrä miten tuo auttaa jos se automaattisesti muuttuu ilman nettiä, mutta ehkä se sitten auttaa jotenkin.

Minä en ainakaan tuota selitystä usko, koska sonylta on tunnetusti vaikea saada rahoja takaisin jos on edes ladannut pelin.
Ja tuollainen toimenpide vaatisi jo ison määrän ihmisiä jotka tuota huijausta on harrastaneet.

Minä en ainakaan tuota selitystä usko, koska sonylta on tunnetusti vaikea saada rahoja takaisin jos on edes ladannut pelin.
Ja tuollainen toimenpide vaatisi jo ison määrän ihmisiä jotka tuota huijausta on harrastaneet.
Jailbreak-veijareille riittää, että saavat digipeliin edes sen tilapäisen lisenssin. Siihen ei ymmärtääkseni tarvita pelin lataamista, jolloin Sonynkin pitää mukisematta palauttaa rahat.

Ilmeisesti tämä DMR suojaus systeemi on totta, sen verran älämölöä tuolla interwebissä kyseisestä asiasta on. Xbox onella tuota ei aikoinaan otettu kovin hyvin vastaan saattoi jopa maksaa koko konsoli kilpailun. No ehkä ne tuolla Sonyn päämajassa tietää paremmin ???. Mielenkiinnolla seuraan mihin suuntaan tämä menee ehkä jopa kaivan popcornit esille...

Siellä on Sonyllä katsottu analytiikkaa, että X% käyttää laitetta jatkuvasti netissä, joten tällainen DRM on vuonna 2026 jo mahdollista ottaa käyttöön.

IMHO en keksi syytä miksi tämä vaikuttaisi mitenkään elämääni.

Ylös Bottom