Vähän vain vaikuttaa että suurin hyppy on hinnassa, joten kaikki pitää verrata sitä vasten. Toki järkevä kuluttaja niin tekee aina (ja pelaajathan ne vasta järkeviä ostoksia tekeekin) mutta nyt kun muistien yms. hinnat on pilvissä eikä muutosta näy, niin aika helppo veikata että nämä on vaihtoehdot:
1) Helvetin kallis kone, jossa on merkittävämmin eroa aiempiin
2) Hillitymmin hinnoiteltu laite, jonka erotkin on sitten pienemmät
Sitten kaikki hihasta vedettävät vaihtoehdot, kuten striimivehkeet ja käsikonsolit, mutta itse en niitä laske siinä kohtaa kun mietin jatkajaa nimenomaan PS5:lle.
Varsinkin jos miettii PS5 Pro:ta, niin en itse kyllä edes tarvitsisi enää enempää tehoa - ainakaan millä hintaa tahansa. Loistavia pelejä kun on jo Switchin tasoisilla laitteilla, niin ei varsinkaan nykymenolla (digital only, korkeat hinnat, yms.) itselle enää riitä että siellä on taas vähän paremman näköinen Spider-Man ja Ghost of joku. Muutenkin olen mielipelini löytänyt ihan muualta kuin yksinoikeuksista ja jos niitä merkittäviä yksinoikeuksia edes etsii, niin ne on Switcheillä ne. Muualla on joko Xboxin ikuisuussarjoja (monet alkoivat viimeistään X360:llä) tai Sonyn varman päälle tehtyjä AAA-jatko-osia, kuten vaikka Hämismies.