Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissanpoika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiköhän sonylta tule samanlainen ratkaisu kuin xboxin puoleltakin (Microsoft is exploring a new disc-to-digital feature ) , että saa levypelit siirrettyä digitaaliseen muotoon. Jos käsitin tuon boxin suunnitelmista niin olisi aina levy sidottuna sun accounttiin jos haluat sen digitaaliseen muotoon. Jos myyt pois niin menetät itse sen digitaalusen pelin koska käyttöoikeus siirtyisi uudelle omistajalle. Pleikan puolella mulla onkin kaikki pelit jo nyt digitaalisena koska en asemaa edes omista mutta one x/ series x noita levyjä löytyy joitakin vaikka silläkin suurin kirjasto on digitaalisena. Itselleni toi ennemmin on märkä uni että saisi noi loputkin levypelit siirrettyä digitaaluseksi. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin levyjen kanssa plaraaminen.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Sony lähtisi vastaavaa purkkaratkaisua säätämään ongelmaan, jota ei pitäisi olla olemassa. En tiedä onko se edes teknisesti mahdollistakaan. Levyllä pitäisi kuitenkin olla jokin tunniste, mikä erottaa sen muista vastaavista levyistä.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Sony lähtisi vastaavaa purkkaratkaisua säätämään ongelmaan, jota ei pitäisi olla olemassa. En tiedä onko se edes teknisesti mahdollistakaan. Levyllä pitäisi kuitenkin olla jokin tunniste, mikä erottaa sen muista vastaavista levyistä.

No jos kilpailija saa tuollaisen kehitettyä niin tuskimpa sony jättää asiaa sellaiseksi että omistetut ps4/ps5 pelilevyt jää verkonpainoiksi ps6 lla.

Ja eikös se nyt olisi käyttäjäkokemuksen kannalta sata kertaa parempi ettei sitä lättyä tarvitsisi tunkea asemaan joka kerta kun peliä haluaisi pelata???

Kilpailijan levyillä voi olla sellaista tietoa, mitä ei ole Pleikkarin levyillä. Kaiken järjen mukaan jokin yksilöivä tunniste pitää olla. Eihän se muuten toimi niin, että levyn digitaalinen kopio poistuu käytöstä, kun levyn antaa jollekin toiselle. Tässä on kyllä täydellinen syöttö Sonylta Microsoftin lapaan, mikäli MS tuo tämän digitointivirityksensä jakeluun saakka. Varmaa tietoa ei taida olla näiden firmojen ulkopuolella oikein kenelläkään.

EDIT: Jos Sony jonkun ratkaisun tuo PS4/PS5-levyjä ajatellen, niin ennemmin epäilen sen tulevan ulkoisen optisen aseman muodossa.

Viimeksi muokattu:
Pahin skenaario pleikka kutosen kohdalla mulle olisi se että se olisi pelkästään digipönttö, ei levyasemaa eikä sen myötä myöskään jo valmiiksi printattujen ps5 pelien taaksepäpin yhteensopivuutta, muut kuten ps4 ja ps3 olis vain plussaa mutta vähintään ps5 taaksepäin yhteensopivuus pitäisi olla ja erikseen ostettava levyasema mitä se varmasti tulee olemaan jos semmonen tulee olemaan.

Mä vielä voin jotenkin niellä sen oksennuksen että uudet ps6 pelit sitten joutuu entistä tarkemmin miettiä mitä ostaa varsinkin jos vielä psn storen hinnat pysyy samassa mitä ne on nyt ja tuskin niitä laskevat, et eipä paljon enää tehää heräteostoksia että "voisko tämä peli olla hyvä" jos hinnat on jotain alkaen 69,99€. Mutta se pitää vähintään olla että pystyn sitten edes pelaa ps5 pelejä niin levyltä kuin myös digikirjastosta hieman paremmilla ominaisuuksilla kuten ps4 pelit nyt ps5.lla.

En ois kyllä ikinä uskonut että sony on se joka ekana tappaa fyysisen median, joo kyllä se oli jo tiedossa mutta en ois kuvitellut että ihan näin pian Jos konsoli tulee olemaan pelkkä digipönttö ja "fyysiset" pelkkä kotelo latauslerpukal eikä taaksepäin yhteensopivuutta, on ikävä kyllä pitkäaikainen sonyn leirisä sieltä ps1 ajoilta asti ollut asiakas poissa, PS5 tulee silloin jäämään mun viimeiseksi konsoliksi, vaihdan leiriä ja todennäköisesti switch 2 jne tulee olemaan pääkonsoli tai jos xbox ilmoittaiski tässä että "me jatkamme levyjen painamista" on siinä vaiheessa päätös helppoa vaihtaa leiriä, tai sit siirtyä suoraan PC pelaajaks, hinta jos tulee vielä uudelle ps6 konsolilla olemaan se 1000€ niin tasan 100% jää kauppaan.

Tässä nyt eniten vaikuttaa asiaan se, että tykkään kerätä pelejä ja mun ei tarvii alkaa sen enempää avaa miksi suosin fyysistä, digiä vastaan mulla ei myöskään ole mitään, mutta jos suljetaan täysin pois se että en voi viedä pelejä vaihdossa, myydä, ostaa torista halvalla käytettynä uutta kertalleen läpi pelanutta peliä, tai laittaa sitä itse myyntiin, tai ostaa niitä keräilymielessä niin silloin mulla on digiä vastaan. Mulle pelit on paljon muuta ku jotkut bitit jossain kovalevyllä ja nekin lähinnä vain vuokralla.

Mutta tämä kaikki nyt mun pahin skenaario pelko, katsotaan saako sony sen verran tästä kaikesta paskaa niskaan että lopettavat tämän hölmöilyn tai ainakn siirtäisivät tätä levyjen tappamista kymmenellä vuodella, eikä että pari vuotta ja siihen loppuu fyysinen media. Ihan sama myös se että "no peeceel tämä ollut jo vuosia". Sen takia en ole pc pelaaja, ja suosin konsoleita vaikka pc onkin se "paras" paikka pelata, mutta tämän perseilyn myötä siirtyä pc pelaajaks on helppo valinta, ja siinä oheessa sitten joku nintendo jos ne vielä pysyis järjissään, porukka menetti jo järkensä siinä vaiheessa kun switch 2 ilmoitti joidenki kasettien sisältävän pelkän koodin, erona siinä on vain se että sitä koodia voi käyttää uudelleen eikä kertakäyttö lerpukka.

Mutta katsotaan nyt miten tässä käy, tulipas oksennettua paljon tekstiä mutta tulipahan sanottua.

Ylös Bottom