Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Playstation Home - Mun koti ei oo täällä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaster-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Playstation Home

Yksi asia mikä kummastuttaa on home squaren ja julkisten tilojen suhteellisen vähäinen ihmismäärä, kun palvelu kuitenkin julkaistiin maailmanlaajuisesti. Julkisilla alueilla päivällä oli arviolta alle sata henkeä, mikä tuntuu melko pieneltä määrältä, varsinkin kun alueella törmäsi venäläisiin, suomalaisiin, ranskalaisiin, britteihin, jenkkeihin eli mailla ei ole omia tilojaan ainakaan vielä.
Homesta on yhtäaikaa käynnissä useita instansseja eli kaikki käyttäjät eivät ole samaan aikaan esim. samassa "home squaressa", vaan niitä on käynnissä useita (rinnakkaistodellisuuksia :)).
Näissä kävijämäärä on rajattu, jotta homma sujuu edes suurin piirtein jouheasti. Pelivaraa on kuitenkin kuulema sen verran, että kaverin seuraan pääsee aina "Go to" -toiminnolla.
 
Vastaus: Playstation Home

Yksi asia mikä kummastuttaa on home squaren ja julkisten tilojen suhteellisen vähäinen ihmismäärä, kun palvelu kuitenkin julkaistiin maailmanlaajuisesti. Julkisilla alueilla päivällä oli arviolta alle sata henkeä, mikä tuntuu melko pieneltä määrältä...
Johtuu ihan siitä teknisestä tosiasiasta, että yhdelle alueelle mahtuu max. 64 henkeä. Todellisuudessahan noita Homen paikkoja on n kappaletta eri Home-universumeissa.
 
Vastaus: Playstation Home

noniin, tätä on varmasti jo valitettu täällä ihan tarpeeksi, mutta valitanpa vielä että Home ei toimi itselläni, heittää ilmoitusta "Network Error The connection to the server was lost C-931" mutta muilla ilmeisesti toimii ihan normaalisti, mistä moinen? Tämä alkoi siitä kun olin ihan normaalisti käynnistänyt Homen, kirjautunut, ollut vähän aikaa Home Squarella ja sitten palannut asuntoon muokkaamaan hahmoa ja pam kesken muokkauksen Home heitti minut pihalle ja kun yritin heti kirjautua, niin se jäi jumiin siihen "Singin..." kohtaan ja sitten löi ruudulle tekstin "Network Error The connection to the server was lost D5027". Ja aina kun olen kolmen tunntin ajan kirjautua se on jumittanu kohdassa ennen Signin... kohtaa ja ilmoittaa "Network Error The connection to the server was lost C-931". Kuitenkin netti toimii muuten ihan hyvin. Joten voisiko joku asiasta tietävä nyt kertoa mistä tämä johtuu tai mistä löytyy apua tähän ongelmaan? Minulla taitaa aivot revetä ihan justiinsa!!!:mad:
 
Vastaus: Playstation Home

Joten voisiko joku asiasta tietävä nyt kertoa mistä tämä johtuu tai mistä löytyy apua tähän ongelmaan? Minulla taitaa aivot revetä ihan justiinsa!!!:mad:
Johtuu palvelimien rasituksesta, eikä siihen tepsi muu kuin aika ja kärsivällisyys.
 
Vastaus: Playstation Home

ei ilmeisesti toimi kenelläkään. itsellä sama vika, ja kaikilla kaverilistalaisillanikin. ei siis hätää:)
 
Vastaus: Playstation Home

Mä olin toivonut että Home toimisi, eli kun loggaudun sisään niin tapahtuu jotain muutakin kun heittää errorin ruutuun.

Tänään uus yritys.

Haha! Edelleenkään ei pääse. Naurettavia nää Playstation viritykset.

" Kaikki kokeilemaan uutta Homea, ei kun odottakaa, ei se toimikkaan vielä. Julkaistiin nyt kuitenkin " ..
 
Vastaus: Playstation Home

Haha! Edelleenkään ei pääse. Naurettavia nää Playstation viritykset.

" Kaikki kokeilemaan uutta Homea, ei kun odottakaa, ei se toimikkaan vielä. Julkaistiin nyt kuitenkin " ..

Siks siinä varmaan lukeekin vielä se Beta... u know what that means:confused:
 
Vastaus: Playstation Home

Mulla myös. Eilen yöllä oli jotain pikkuongelmaa päästä sisään mutta kun tarpeeksi (kolme kertaa) jaksoi yrittää niin johan onnistu.

Tää on vissiin jo osa Homen "pelaamista", kun kokeilee onneaan päästä sisään. :D Mä olen tosi surkea tässä pelissä, paukutin eilen pitkään ja nyt n. 10 kertaa ja ei pääse sisään. Pitää treenata vielä.
 
Vastaus: Playstation Home

Betatestaaminen on ihan hyvä idea _jos sitä siis pääsis testaamaan_
Ei noissa suljetussakaan betoissa aina päästä tuota pidemmälle. Sellaista se vaan on.
Jostain syystä kaikki kuitenkin haluaisivat niihin mukaan, vaikka pari tuntia network erroria on ihan normaalia illanviettoa.
 
Vastaus: Playstation Home

Tää on vissiin jo osa Homen "pelaamista", kun kokeilee onneaan päästä sisään. :D Mä olen tosi surkea tässä pelissä, paukutin eilen pitkään ja nyt n. 10 kertaa ja ei pääse sisään. Pitää treenata vielä.

Joo. Onks sulla bassoa? Peukutat funkkikomppia aikas niin peukalos ei väsy rastin painamisesta. :D
 
Vastaus: Playstation Home

Hieman kummastuttaa, kuinka ihmiset tosiaan eivät koskaan tunnu oppivan, että tällaisten palveluiden launchissa on lähes väistämättä ongelmia. Normaalisti yritän sisään pari kertaa, ja jos ei onnistu, niin sitten uskon hyvällä ja kokeilen myöhemmin uudestaan. Ei se maailma kaadu, vaikka ei pääsisikään saman tien jotain kokeilemaan. Jos ei tänään toimi, niin ehkä huomenna. Jos ei vielä huomennakaan, niin sitten ensi viikolla. Miksi turhaan hakata päätä seinään, koska ongelma ei ole käyttäjän vaan palvelimen puolella. :)

PS. Ja vaikka kuinka kovasti on betatestattu, on todellisen tilanteen kävijämääriä todella hankala simuloida kuormitustesteissä. Kuormitustesteistä saadut tulokset ovat parhaimmillaankin vain suuntaa antavia.
 
Vastaus: Playstation Home

Hieman kummastuttaa, kuinka ihmiset tosiaan eivät koskaan tunnu oppivan, että tällaisten palveluiden launchissa on lähes väistämättä ongelmia. Normaalisti yritän sisään pari kertaa, ja jos ei onnistu, niin sitten uskon hyvällä ja kokeilen myöhemmin uudestaan. Ei se maailma kaadu, vaikka ei pääsisikään saman tien jotain kokeilemaan. Jos ei tänään toimi, niin ehkä huomenna. Jos ei vielä huomennakaan, niin sitten ensi viikolla. Miksi turhaan hakata päätä seinään, koska ongelma ei ole käyttäjän vaan palvelimen puolella. :)

PS. Ja vaikka kuinka kovasti on betatestattu, on todellisen tilanteen kävijämääriä todella hankala simuloida kuormitustesteissä. Kuormitustesteistä saadut tulokset ovat parhaimmillaankin vain suuntaa antavia.

Toivottavasti et tarkoita ettei niitä saisi kritisoida vain sen takia että muissakin vastaavissa sovelluksissa ja niiden launcheissa on ollut ongelmia. Tosin ymmärrän kyllä närkästyksen kun KonsoliFin ei todellakaan ole vastuussa minkään sovelluksen toiminnasta jota se ei ole itse suunnitellut tahi ylläpitänyt. Porukka voisikin opetella antamaan sitä palautetta sinne minne se palute kuuluu.
 
Vastaus: Playstation Home

Lähemmäs 20 kertaa kun tuota sinnikkäästi klikkaili niin pääsi sisään.

Lets explore it.
 
Vastaus: Playstation Home

Toivottavasti et tarkoita ettei niitä saisi kritisoida vain sen takia että muissakin vastaavissa sovelluksissa ja niiden launcheissa on ollut ongelmia.
Totta kai saa kritisoida, mutta kuten itsekin sanoit, palautetta kannattaa lähettää sinne, minne se kuuluu. Ja kyllä Sonyllakin tiedetään, että tilanne ei ole mukava. TedTheDog kirjoittaa näin:
We are aware that some people may be experiencing difficulty in accessing Home at present. This is due to overwhelming demand for the service as people access Home for the very first time since it became Open Beta and appeared on the XMB.

While we prepare solutions to ease the problem, you may continue to experience difficulties accessing Home. We kindly ask for your patience and suggest that you wait for a while before trying to log into Home again.
Tässä vaiheessa ei ole oikein muuta ratkaisua kuin odottaa kärsivällisesti.
 
Vastaus: Playstation Home

Homesta on yhtäaikaa käynnissä useita instansseja eli kaikki käyttäjät eivät ole samaan aikaan esim. samassa "home squaressa", vaan niitä on käynnissä useita (rinnakkaistodellisuuksia :)).
Näissä kävijämäärä on rajattu, jotta homma sujuu edes suurin piirtein jouheasti. Pelivaraa on kuitenkin kuulema sen verran, että kaverin seuraan pääsee aina "Go to" -toiminnolla.

Ok, arvelinkin että suurinpiirtein noin sen pitää olla, ja "warppaamalla" pääsee tosiaan kaverilistalaisten lähistölle.

Japanin storeen on muuten tullut julkisesti ladattavaksi aiemmin vain betana jaossa ollut Namco Museum, josta saa palkintoja myös Homen puolelle, kuten Pac-Man paidan. Kyseessä on Namcon vanhojen pelien yhdistelmä jossa mukana Darts, Pac-Man, Galaga and Dig Dug.
 
Vastaus: Playstation Home

Mulle kaikki heti nyt !-sukupolvea kun kehottaa olemaan kärsivällinen niin se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. :D

Itselleni tulee nyt sitten eteen se kovalevyn vaihto isompaan. Tuo Home kun varasi kivan viipaleen tilasta itselleen. Olen lykännyt vaihtoa pitkään kun yleensä on vain pari, kolme peliä ollut pelattavana tiettyinä ajanjaksoina. Mutta tämä Home ja Storesta ladatut pelit ajavat minut tähän vihdoinkin.

Ihan kivahan tämä Home on ja taitaa jäädä ihan pysyvästi kovolle. :)
 
Vastaus: Playstation Home

Tottakai beta on beta, mutta tuntuu että oli kyseessä mikä tahansa peli tai whatever niin AINA siis jokaikinen kerta ollaan tilanteessa jollon alkuvaiheessa kaikki on jumissa " siiis wooot, näinkö paljon niitä pleikan käyttäjiä olikin!?1 " Väliin sitä vaan tuumii jotta voiskohan näitä asioita oikeasti pohtia ennenkun annetaan sitä vihreetä valoa koko kansalle.

Nyt loppu kitinä. Kiitos ja anteeksi. Ihan hauskaltahan toi kuitenkin vaikuttaa. :cool:
 
Ylös Bottom