Vastaus: Playstation Network -huoltokatkokset (ja yleiset PSN-häiriöt)
Kyllä tuo varmaan voidaan firmiksella korjata. Tässähän saattaa olla kyse siitä että OS softa jää kellon osalta looppiin koska sille 29.2.2010 on tuntematon arvo. Kellon aikahan oli kommenttien mukaan jumittunut tiettyyn arvoon mikä voisi viitata juuri tähän. Varmaan oleellisinta on nyt mitä "System clock" tekee kun päivä vaihtuu. Jos se jatkaa normaalisti 29.2.2010 => 1.3.2009 niin periaatteessa OS tunnistaa taas järkevän päiväyksen, kaikki on hyvin ja maailma pelastuu. Huomenna uusi firmis pihalle johon lisätään yksi uusi rivi "date = date + 1" tai pakotettu kellon synkronointi.
Toivotaan että game savet yms ei korruptoidu tämän takia niillä jotka tänään on Pleikkaa käyttäneet.. Melkonen katastrofi jos kaikki menee puolella porukasta.
Tuo CMOS-resetointi on workaround, ei korjaus. Bugi todennäköisesti tulee taas vastaan ennemmin tai myöhemmin, vuonna 2020 esimerkiksi. Tietysti onko sillä enää silloin juuri väliä..
OT: AFAIK Windows-koneissa CMOS-kelloa pidetään paikallisessa ajassa, Linux/Unix-koneissa kuten PS3:ssa eli UTC-ajassa.
Kyllä tuo varmaan voidaan firmiksella korjata. Tässähän saattaa olla kyse siitä että OS softa jää kellon osalta looppiin koska sille 29.2.2010 on tuntematon arvo. Kellon aikahan oli kommenttien mukaan jumittunut tiettyyn arvoon mikä voisi viitata juuri tähän. Varmaan oleellisinta on nyt mitä "System clock" tekee kun päivä vaihtuu. Jos se jatkaa normaalisti 29.2.2010 => 1.3.2009 niin periaatteessa OS tunnistaa taas järkevän päiväyksen, kaikki on hyvin ja maailma pelastuu. Huomenna uusi firmis pihalle johon lisätään yksi uusi rivi "date = date + 1" tai pakotettu kellon synkronointi.
Toivotaan että game savet yms ei korruptoidu tämän takia niillä jotka tänään on Pleikkaa käyttäneet.. Melkonen katastrofi jos kaikki menee puolella porukasta.